Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING - Testy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
236 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2007 - 10:20

Witam
Zachęcam Wszystkich, którzy przeprowadzili tzw. chiptuning w swojej omedze do zamieszczania w tym temacie:
- opisów jak sprawują się wasze auta,
- ile macie już przejechanych po tuningu kilometrów,
- opisywania ewntualnych awarii związanych z podniesieniem mocy silnika
- zmian w osiągach i eksploatacji, które nastąpiły po tuningu
- itp.

Chciałbym, żeby osoby opisujące w tym temacie swoje bolidy ;) robiły to cyklicznie, co kilka lub kilkanaście tysięcy km. tak, żeby powstał swego rodzaju długodystansowy test.
Zwracam się również z ogromną prośbą o nie spamowanie i przemyślane posty w tym temacie, tak żeby miało to ręce i nogi. Tylko wtedy test będzie czytelny i do czegoś przydatny.

Serdecznie Pozdrawiam i Zapraszam :mrgreen:



#2 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 30 maja 2007 - 20:27

Witam.
Moja Omka to 2.5TD 95r kombi.15 maja została poddana Chiptuningowi.
Od tamtej pory przejechałem około 2500 kilometrów i na tą chwile autko pracuje bez żadnych zastrzeżeń. Niedługo wymiana oleju i filtrów.
Jestem zadowolony z Chipa :)
Pozdrawiam.

#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2007 - 12:27

Jakiś wykresik z hamowni? :mrgreen:

#4 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 06 czerwca 2007 - 09:38

cześć
przejechane 3000 km
spalanie miasto: nie przekracza 10l/100km chocbym nie wiem jak pałował.
spalanie trasa: prędkość ok. 160km 6,2l/100km z klimą , 5,6 l/100km bez klimy
nie pojawiły się żadne usterki, nie wzrosło spalanie oleju.
silnik nadal ma super dynamikę, najlepiej widoczną między 2200-3200 obr./min
temperatura ustabilizowała się po wymianie sprzęgła wiskotycznego i przeczyszczeniu chłodnicy. zasyfiona była strasznie.
wrażenia: jak wcześniej pisałem, silnik pracuje zupełnie inaczej. nabrał "kultury" pracy. o wiele lepsza reakcja na gaz. i przy okazji o wiele bardziej widoczna "turbo dziura" do 2000 obr./min.
jadę teraz na urlop, powiem wam po powrocie jak się spisuje w górach.
pozdro

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2007 - 11:02

cześć
przejechane 3000 km
spalanie miasto: nie przekracza 10l/100km chocbym nie wiem jak pałował.
spalanie trasa: prędkość ok. 160km 6,2l/100km z klimą , 5,6 l/100km bez klimy


Takie spalanie przy predkosciach jak napisales okolo 160km/h jest nierealne.
Albo ci komp przeklamuje, moze masz zly profil opony, albo zle liczysz.

Sorry za spam, ale ktos to czyta i pozniej bedzie porownal ze swoim spalaniem( ten sam silnik) i bedzie szukal przyczyny dlaczego mu tak malo nie pali.

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 06 czerwca 2007 - 15:51

nie żebym się czepiał, ale to jak dla mnie nie realny wynik, 5,5 litra przy 160km/h, anwet 1.9TDI pali duzo więcje przy tej prędkości
Jedyny sensowny test na spalanie, to tankowanie do pełna, zrobienie trasy i znów tankowanie do pełna. Wtedy porównanie z wskazaniami kompa, i wnioski

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2007 - 16:15

nie żebym się czepiał, ale to jak dla mnie nie realny wynik, 5,5 litra przy 160km/h, anwet 1.9TDI pali duzo więcje przy tej prędkości
Jedyny sensowny test na spalanie, to tankowanie do pełna, zrobienie trasy i znów tankowanie do pełna. Wtedy porównanie z wskazaniami kompa, i wnioski


i tez najlepiej taki test zrobic po kilku tankowaniach najlepiej na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze.




 


#8 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 06 czerwca 2007 - 16:53

tez najlepiej taki test zrobic po kilku tankowaniach najlepiej na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze.

i jeszcze w tych samych trampkach i tankując tą samą ręką...? ;) ;) ;)
spoko, też mnie ten wynik zastanawia. dlatego sprawdzę spalanie tak jak mówicie.
lendio racja. na opony nie patrzyłem. mam 205/60-15 fabrycznie jest 205/65-15. czy to stanowi różnicę w spalaniu? i zasadnicze pytanie: czy chip potrafi przekłamać komputer? jeśli tak to pewnie przekłamuje też wskaźnik kilometrów, bo przecież ten też jest podawany z komputera.... to co, mam w dwa samochody jechać?

#9 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2007 - 07:30

Na profilu 60 bedzie róznica bodajze ok 8 procent ( gdzies widzialem na forum przelicznik) tzn zawyza o 8 procent czyli pokazuje wiecej przejechanych km i wyzszą predkosc 9 jesli sie myle prosze mnie poprawic).
Zgadzam sie ze ze tylko tankowanie do pelna moze wykazac rzeczywiste spalanie a nie komputer pokladowy. A czy chip moze przeklamywac komputer pokladowy? Oczywiscie, przeciez ze steownika silnika pobierane sa dane na kompa pokladowego i wystarczy wprowadzic w oprogramowaniu ine wspolczinniki przeliczeniowe i mamy spalanie 6 litrów. Ale nie sądze zeby ci tuningowcy - chipowcy byli tak bezczelni :wink:

#10 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2007 - 22:55

lexim, barnaby, przy tych upałach jaką macie temperaturę silnika w korkach i w trasie?

#11 OFFLINE   combi

combi
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 czerwca 2007 - 22:24

Witam. Testowanie chipa od autoseby do X20XEV
1) Skład: 4 osoby ( średnia 80kg) z bagażem (+-10kg/osobę) do tego przyczepa dł 3.3m załadowana do wys burty ( masa brutto 550-600kg) włączona klima przez całą trasę

2) trasa: :driver: ZąbkowiceŚl-bełchatów-wawa(2 godz w korkach)-siedlce -janów podlaski-radzyń podlaski-tomaszów mazowiecki- wrocław-ząbkowice

3) Wyniki: 131litr podz na 1450 km razy 100 daje 9,034 l/100 :peace:

pomiaru dokonano tankując pod korek, więc nie ma żadnych przekłamań, przy tym zestawie i takiej trasie z klimą na max, dla mnie :yes_yes: REWELACJA
No i najważniejsze, średnia na trasie 100-120, w miastach 60-70, jazda raczej dynamiczna( wszystkie tiry moje :bmw: ) , na ile pozwalała przyczepa
Nie puszczanie bąków jest szkodliwe,
unoszą się do głowy i rodzą się z tego
posrane pomysły!!

#12 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 czerwca 2007 - 22:32

Combi, przetestowałeś spalanie przy max obciążeniu tylko - przy czym nie powiedziałeś nawet, ile paliła w takiej sytuacji wcześniej - więc nie za bardzo wiadomo co się u Ciebie zmieniło po tym czipie.

Może opiszesz jeszcze pozostałe aspekty zastosowania tego czipa: wpływ na elastyczność, przyspieszenie (chociaż subiektywny - a jakbyś miał jakieś wykresiki z hamowni byłoby też fajnie), kulturę pracy itd. Ile masz teraz po tym czipie koników i jaki moment??
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#13 OFFLINE   combi

combi
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 czerwca 2007 - 23:14

Dalsza częś testów X20XEV z chipsem seby, a wyniki są następujące
- silnik bardziej elastyczny,
- moc podskoczyła o jakieś 20% ( na oko)
- moment obrotowy wzrósł i przesunął w dół ( targa od 2000obr)
- przy nagrzanym silniku wolne obroty na poziomie 600-700obr
- ZUŻYCIE PALIWA SPADłO ŚREDNIO O 1-1,5 LITRA na 100
( W CYKLU MIESZNYM)
- ODCZUWALNIE LEPIEJ SIE ZBIERA PRZY WYPRZEDZANIU !!! (3 bieg, 30km/h gaz do dechy i nie trzeba redukowac bo zbiera się pięknie, to samo przy 80km/h na 5 biegu)
- W czasie testu wymieniłem układ wydechowy na standartowy firmy bosal, kultura pracy silnika o niebo lepsza ( stary układ miał już lewe przedmuchy ) na nowym tłumiku dużo dynamiczniejszy.
Oczywiście to są moje indywidualne odczucia, na hamownie się nie wybieram bo nie potrzebuję, wystarczy to co czuję pod butem :wink:
co do testu na trasie z obciążeniem to nie robiłem takiej samej na pusto, ale po kilku trochę krótszych stwierdzam że wychodzi ze dwa litry mniej przy takim obciążeniu.
Na pusto bez chipa wychodziło koło 8l/100km więc przy takim obciążeniu na bank było by 10-11l/100km ( zwłaszcza przy mojej ciężkiej nodze)
Polecam chipy autoseby z całą odpowiedzialnością
Nie puszczanie bąków jest szkodliwe,
unoszą się do głowy i rodzą się z tego
posrane pomysły!!

#14 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 czerwca 2007 - 09:16

Sory za O/T ale:

Dalsza częś testów X20XEV z chipsem seby
...
- moc podskoczyła o jakieś 20% ( na oko)

Na oko to się trochę pomyliłeś.
Nie pisza takich rzeczy bo ludzie się naczytają i będą później dalej powtarzać że na tym forum ktoś tak powiedział.

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 11:00

]

- silnik bardziej elastyczny,
- moc podskoczyła o jakieś 20% ( na oko)

Niechce zabierac ci satysfakcji z osiagow, ale Max przyrost na chipie dla tego silnika to 10-12%-wiecej nie wyciadniesz na zadnym chipie. Sam mailem taki silniki kiedys i plany na chipa, wiec obdzwonilem kilka firm tuningowych i kazdy mowil ze, oczywiscie zalezy pod silnika ale max12% przyrostu.
Tylko na hamowni sie przekonasz ile ma teraz Km i jaki jest moment obrotowy, mogl porownac do seri.

#16 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2007 - 14:22

ja zrobiłem na chipie prawie 800km i oto moje spostrzeżenia:
- może minimalnie żwawiej zbiera się silnik na obrotach +/- 2000, ale na czwórce trafia na 'dziure' przy ok 3tys i wrzucam 5tke
- przyspieszenie nie wzrosło (przynajmniej nie na tyle, żebym mógł je odczuć)
- spalanie.. no właśnie.. chyba wzrosło, ale trochę ją pogoniłem więc nie wiem do końca ile pali.. w każdym razie przy prędkościach 140 - 180 komputer pokazał mi po trasie 10.9l/100km
- wzrosła prędkość maksymalna.. udało mi się ją przegonić do 215km/h i sądze, że realnym jest zamknięcie licznika.

Wszystkie moje spostrzeżenia dot. jazdy na LPG (niestety mam problem z beną i nie potestuje na niej na chwilę obecną).

Spalanie gazu wyniosło ok: 12.1l/100km (biorąc pod uwagę trasę to nie za dobrze, ale patrząc na prędkości wynik całkiem niezły).

#17 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 10 lipca 2007 - 11:25

no dobra, wróciłem.... czas na spostrzeżenia....
jest tak: komputer przekłamuje. i to osssstro.
średnie spalanie w trasie przy prędkościach 140-160km/h wyniosło 8,0-8,5 l/100km
komputer pokazywał 6,7-6,9 l/100km czyli prawie 2l mniej.
podane spalanie, powtarzam dla trasy. w mieście jeszcze nie mierzyłem.
ale i tak warto, bo samochód jest o wiele bardziej dynamiczny. chociaż znów zacząłem rozglądać się za 3,0 MV6 ;)
pozdro

#18 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 10 lipca 2007 - 19:08

No to i ja się dołączę.
Chipa w 2,5 TD (97) wsadziłęm jakieś 2 tyś km temu. Na razie pod względem awarii wszystko oki.
Spostrzeżenia:
-(subiektywnie) autko kukturalniej pracuje
-odczuwalny przyrost mocy powyżej 2 tyś obr./min (porządnie wciska w fotel; 165 konne A6 2,4 v6 ojca ma na noc jeśli chodzi o odejście przy 80-120 kmh)
-autko mniej pali (przy 150 km/h na a4 komputer pokazywał 5,8 - 6 l ON na 100/km
-wyższa temperatura pracy silnika (ale nie przegrzewa się)
-wyraźnie więcej kopci na chipie niż bez chipa (zwłaszcza przy zmianie biegów i powyże 4,5 obr min-ale tak się i tak nie jeździ)

Ogólnie: na razie więcej pozytywów niż negatywów więc sytuacja mocno klarowna :D

#19 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2007 - 20:52

pietja, chipa masz od autoseby z Wrocławia?

#20 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 11 lipca 2007 - 08:33

pietja, chipa masz od autoseby z Wrocławia?


Nie wiem. Chipa kupiłem na allegro za 500 zł. Dawno temu, ale dopiero teraz doszedłem z autem do takiego ładu, że mogłem go zamontowac (remont pompy, wtryski itp).