Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sekwencja KME problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2011 - 11:06

To już nie wiem. A kliknąłeś "Z punktami biegu jałowego" (na czas regulacji biegu jałowego) na małej zakładce (po prawej) "Model" w dużej zakładce "Modelowanie" w całym tym menu "Kalibracja"??

#22 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 26 lutego 2011 - 11:19

Florek, problem był banalny, punkty biegu jałowego były ustawione dużo powyżej linii mnożnika, jak wyłączyłem model biegu jałowego zaczęło działać "po mojemu" :)

#23 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 04 kwietnia 2012 - 18:43

Witam ponownie :) Tym razem piszę w imieniu taty. Otóż autko to oczywiście Omega, z tym że model b fl 2.5 V6. Instalacja KME dość leciwa,(ok 5 lat) grubo ponad 100 tys km Jest pewien problem. Auto narmalnie odpala i przełącza się na gaz ale czasem potrafi przełączyć się na benzynę jakby gazu zabrakło, zaczynają migać kontrolki i buczy centralka. Trzeba zgasić auto i po odpaleniu przeważnie jest ok, ale czasami trzeba auto odpalać i gasić kilka razy bo od razu po przełączeniu na gaz zaczyna piszczeć i przełącza na PB. Można przejechać i ze 100km i nie zrobi tak ani razu a czasem co chwilkę.
Pomorzecie?:)

#24 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2012 - 21:46

Pomozemy kolego pomoŻemy ;) ale najlepiej podlaczyc ja pod interface i odczytac bledy sterownika - to duzo wyjasni. Po 100kkm na instalacji to wtryskiwacze moja juz niedomagac - i podawac mieszanke jak chca (bo to pewnie Valtek znajac zycie ;) ), moze juz reduktor nie trzymac cisnienia - membrama miala w nim prawo sie zuzyc. A moze to byc np nie szczelny ktorys wezyk podcisniena, albo Mapsensor ktory klamie czasami.

Mysle ze bez podlaczenia pod kompa nic sie nie da wywrozyc, chyba ze ktos kto ma KME powie co innego.

Kupic http://allegro.pl/in...2253356786.html zainstalowac soft, wejsc w Diagnostyka i zobaczyc o czym tam informuje, oraz jak sie zachowuje cisnienie reduktora po daniu gazu... to duzo wyjasni :) a jesli nie to wycieczka do gazmena

#25 OFFLINE   seba17

seba17
  • 4 postów
  • Dołączył: 24-04-2012

Napisany 04 maja 2012 - 11:12

Witam wszystkich mam taki problem nabyłem niedawno omegę b 2.5 v6 w gazie sekwencyjnym ale od jakiegoś czasu uruchamiam silnik na benzynie po chwili przełącza się na gaz i jest wszystko dobrze ale po jakiś 10km gdy silnik się porządnie nagrzeje przełącza mi spowrotem na benzynę i pika czujnik ze niby butla jest pusta chociaż jest zatankowana do pełna gdy silnik znowu ostygnie wszystko jest dobrze nie wiem co zrobic czy mogę sprawdzić cos sam czy jechać z tym do gazownika ??:szpital:

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maja 2012 - 19:09

Jeśli nie masz interfejsu do swojej instalacji to raczej sam wiele nie zdziałasz niestety...

#27 OFFLINE   Jacoll72

Jacoll72
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-09-2010

Napisany 11 maja 2012 - 01:56

Podepne sie do tematu.
Podczas ciaglej jazdy jest wszystko ok. Wystarczy, ze wpakuje sie w korki, swiatla itp zaczyna szarpac na gazie. Silnik pracuje na trzech garach- tak to odbieram. Jak go przelacze na Pb, to dostaje kopa i ciagnie ladnie. Po wyjechaniu z miasta na prosta szarpie sobie jeszcze jakis czas, az mu samo przejdzie. Wtedy juz jest ok do momentu zwolnienia tempa jazdy, czyli wjazd w ruch miejski.
Instalka AKME - sekwencja, przejechane ma okolo 80000.
Tylko nie piszcie, ze mam nie wjezdzac do miasta i smigac tylko po prostych.

Jeszcze mi sie cosik przypomnialo. Gdzies slyszalem, ze listwa wtryskowa ma byc montowana w pionie. Prawda ???? Mam zamontowana w poziomie (zawory leza).

Nie posiadam interfejsu, wiec poradzcie co moge sprawdzic bez tegoz sprzetu.

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 maja 2012 - 02:26

Po takim przebiegu, nawet jeśli filtry były regularnie zmieniane, wtryskiwacze (zwłaszcza leżące) mogły się już zużyć. Podobnie parownik niestety (jakość gazu).

Bez sprawdzenia parametrów takich jak ciśnienie czy temperatura gazu/parownika, ew. czasów wtrysku i składu mieszanki ciężko coś powiedzieć na 100%.

#29 OFFLINE   Jacoll72

Jacoll72
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-09-2010

Napisany 11 maja 2012 - 02:37

wtryskiwacze (zwłaszcza leżące) mogły się już zużyć


Dodam, ze listwa "Valtek"
Czyli powinny byc w pionie. To mam dobrych fachmanow od LPG.
Tak czy inaczej trzeba zakupic kabelek i szukac przyczyny. Inaczej wymienie cla instalke na nowa.

A co o tym sadzicie ????
http://forum.samnapr...altec-vt823.htm

Jest sens sie bawic ???? Sa zestawy naprawcze w sprzedazy.

http://allegro.pl/ko...2316862879.html

#30 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 maja 2012 - 02:57

Możesz spróbować. Niestety po tym zabiegu wtryskiwacze wymagają kalibracji, co w przypadku Valteków nie stanowi problemu - każdy większy zakład zajmujący się LPG powinien być w stanie to ogarnąć :)

#31 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 maja 2012 - 19:23

Witam, podepnę się pod temat. Otóż mój problem wygląda tak:
- instalacja sekwencja KME AKME + mapsensor PS-CC2, listwa valtek (czerwona), reduktor nie mam pojęcia niestety,
- odpalam auto, jadę, przełącza na gaz, pięknie pracuje dopóki silnik nie nagrzeje się do 92-95 st., potem (głównie jak zatrzymam się w miejscu) następuje klasyczne pikanie (takie jak przy pustej butli z miganiem diód niebieskiej i czerwonej) + przełączenie na benzynę. Przełączę manualnie znowu na gaz i jest ok, ale po chwili kicha i to samo i tak następnym razem nawet nie przerzuca na gaz. W zimę było ok, teraz przy wyższych temperaturach niestety dzieje się tak, jak opisałem. Jak silnik ostygnie można jeździć i jeździć aż się nie nagrzeje - to samo znowu :/ Błąd pojawiający się przy takich zachowaniach - err30 (brak ciśnienia), podejrzany mapsensor, który powinien szwankować również na nierównościach, jednak na zimnym czy ciepłym silniku dopóki raz nie zgłupieje to żadne nierówności itp mu nie straszne.
Ostatnio wymieniony: czujnik temperatury płynu chłodzącego w bloku silnika, bo stary był "kaputt" i wywalał czasami checka. Dodatkowo naprawiona wiązka od czujnika wałka rozrządu (przetarte dwa kable, czujnik podobno ok - sprawdzone przez magika-elektryka).

Gdzie szukać problemu? Instalacja-letnia, ciężko powiedzieć ile nalatane, auto mam od końca grudnia, więc ciężko powiedzieć, czy w poprzednie lato i inne ciepłe dni było ok :/

Edit:
- auto było u gazownika - wymiana filtrów itp, regulacja, szczelność i niby powinno być ok,
- elektrozawory sprawne, testowane "na krótko" i działają,
- zimą silnik osiągał temperaturę rzędu 87-88 st., niekiedy tylko dochodził do 91 st., teraz jest cieplej, zwykle 90, czasami do 97 st. w stresie i korkach.

#32 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 maja 2012 - 19:32

Wymień mapsensor w takim razie, jeśli masz możliwość to chociaż podmień na inny najpierw żeby upewnić się że to nie kwestia reduktora i rzeczywistego problemu z ciśnieniem.

#33 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2012 - 19:32

a co z parownikiem i reduktorem? w jakim są stanie?

#34 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2012 - 19:35

A jak przy większym bucie? Jak na moje to klasyczny przypadek spuchniętej uszczelki na trzpieniu w reduktorze. Zwyczajnie odcina dopływ gazu. Im cieplej tym bardziej. Zrób foto reduktora to się wyjaśni. Uszczelka 5PLN map sensor około 150PLN.

#35 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 maja 2012 - 20:18

A jak przy większym bucie? Jak na moje to klasyczny przypadek spuchniętej uszczelki na trzpieniu w reduktorze. Zwyczajnie odcina dopływ gazu. Im cieplej tym bardziej. Zrób foto reduktora to się wyjaśni. Uszczelka 5PLN map sensor około 150PLN.

Ogólnie dopóki jadę i się nie zatrzymam chociaż na chwilę (światła itp) to zwykle nawet na ciepłym jest ok. A jak raz już zgłupieje to kaplica. Mniejszy czy większy but - bez różnicy, jedzie ile da radę, a nogę mam ciężką :p Podmiana mapsensora w moich warunkach raczej ciężka sprawa (niestety gaziarze specjalizują się w STAG'ach, części do KME to dla nich wyzwanie). Reduktora nie ruszałem, możliwe, że ma nalatane od metra kilometrów i ledwo dyszy... Tak to jest kupować auto używane z niby ok instalacją LPG. Foto reduktora zrobię zapewne w sobotę - wolny czas po pracy.

Edit:
- jest ciekawy dodatek - zaczął mi się znowu zaświecać check (czasami tylko, podczas odpalania nie gaśnie), silnik niby pracuje ok, ale nie testuję czy auto jeździ ok na świecącym się checku. Gaszę auto i odpalam znowu - check nie świeci. Gdy check ma się zaświecić na zapłonie obrotomierz skacze kilka razy w górę i spada na 0 (czyżby czujnik wału?) - błąd zczytam jutro
- czy takie zachowanie i problem z checkiem może być przyczyną złej pracy instalacji gazowej?

- błędy wyświetlone - 19 i 92 (czujnik wałka rozrządu i czujnik wału), występują dość często - w poniedziałek łamaga leci do doktora....

#36 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 16 listopada 2013 - 20:24

To ja tez podepnę sie pod temacik silnik 2,5 sekwencja KME Diego na wolnych obrotach przełancza sie na gaz ale jak sie ruszy to przy ok 2000 tys obrotów przełancza sie na Pb i potem spowrotem stanie się na swiatłach to przełancza się na lpg ruszy sie to po paru metra spowrotem przełancza sie na PB.. Ma ktos jakies pomysły??? Omega teraz jest w Szczytnie a nie znamy tam zadnych gazowników .

#37 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 listopada 2013 - 21:30

Ja miałem kiedyś podobny przypadek tylko, że nie powracało później na gaz. Na początku miałem regulację ciśnienia na reduktorze (śrubą) i coś tam zrobione na kompie. Po jakimś dłuższym czasie padł mi mapsensor PS-CCT3.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#38 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 22:13

To ja tez podepnę sie pod temacik silnik 2,5 sekwencja KME Diego na wolnych obrotach przełancza sie na gaz ale jak sie ruszy to przy ok 2000 tys obrotów przełancza sie na Pb i potem spowrotem stanie się na swiatłach to przełancza się na lpg ruszy sie to po paru metra spowrotem przełancza sie na PB.. Ma ktos jakies pomysły??? Omega teraz jest w Szczytnie a nie znamy tam zadnych gazowników .


Gazownik powinien pomóc bo prawdopodobnie padł reduktor lub mapsensor , jeszcze do sprawdzenia podciśnienie do regulacji reduktora czy jest dobrze podłączone bo zdarza się że jest podłączane pod króciec bezpiecznika.:)

#39 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 16 listopada 2013 - 22:30

a gdzie tego podcisnienia szukac? bo o sekwencji to ja nie mam zielonego pojecia:/

#40 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 22:42

a gdzie tego podcisnienia szukac? bo o sekwencji to ja nie mam zielonego pojecia:/


Podciśnienie to przewód pneumatyczny czyli wężyk który łączy kolektor ssący i reduktor gazu , może być połączony z trójnika łączącego mapsensor z kolektorem ssącym.:) Powinien być podłączony do reduktora taki cienki wężyk do jednego z jego cienkich króćców.:) Cżęsto zdarza się że jest uszkodzony lub spadł.