Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2 tys. obrotów na wolnych i litera "F" na MID


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 12 lutego 2011 - 23:19

Czy ktoś wie, o co chodzi:
na LPG przy zdjęciu nogi z gazu dość często zdarza mi się, że obroty rosną do ponad 2 tys. Przy tym MID pokazuje chwilowe zużycie paliwa najpierw "0,0 l/h", a po chwili wyświetla z lewej strony tylko literę "F". Gdy ruszam i naciskam gaz, MID zaczyna wyświetlać zużycie normalnie. Gdy wolne obroty są normalne, wskazania też są ok.

Nie jestem pewien, czy ma to konkretnie związek z LPG, czy może np. jakiś czujnik w silniku głupieje?

#2 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 12 lutego 2011 - 23:58

Sczytaj błędy, ponieważ bez tego to lekka fusologia. Potem może będzie można konkretniej zadziałać.

#3 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 lutego 2011 - 16:07

podłączę się pod temat - maa tak smao jak kolega, z tym że zaczeło dziac mi się to po wymianie przepływomierza, obroty albo wieszają albo idą w górę - na wyświetlaczu F

zero błędów w komputerze

#4 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 15 lutego 2011 - 18:53

MID dostaje info z czujnika drogi i z czujnika paliwo i czas. W tym wypadku bedzie to czujnik podający info o paliwie. Nie mogę znaleźć jaki to czujnik....

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 19:09

z wtryskiwacza pierwszego cylindra




 


#6 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 16 lutego 2011 - 01:10

Tzn. należy wymienić pierwszy wtryskiwacz?

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lutego 2011 - 09:17

Tzn. należy wymienić pierwszy wtryskiwacz?


podejrzewam ze zrobic porzadek z lpg




 


#8 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 lutego 2011 - 09:28

podejrzewam ze zrobic porzadek z lpg


na benzynie to samo choć rzadziej

#9 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 17 lutego 2011 - 00:50

Witam co przez to ''beast'' miał na myśli?? cyt.zrobić porządek z Gazem..
miewałem kiedyś takie co.
Krristof

#10 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 17 lutego 2011 - 08:08

Sądzę że miał na myśli sprawdzenie podłączenia gazu pod ECU. Zwarcia, brak połączenia, takie rzeczy.

#11 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2011 - 01:09

Spalanie chwilowe na komputerze pokazywane jest z czasów wtrysków. Instalacja sekwencyjna korzysta z czasów wtrysków benzynowych, ustawiając odpowiedni czas wtrysku gazu aby mieszanka miała mniej więcej tą samą energię co benzyna.

Nie mam pojęcia co może oznaczać litera F na wyświetlaczu w każdym razie pokazywanie 0l/100km przy spuszczonej nodze z gazu to jak najbardziej normalne zjawisko ze względu na funkcję CUT OFF.

W Twoim przypadku niestety odłączenie akumulatora nie zdziała wiele w przypadku sterownika Pb. Można jedynie zresetować sterownik z poziomu komputera jeżeli rozjechały mu się jakiekolwiek mapy.

Po za tym nie napisałeś jaką masz instalkę, czy sekwencja czy coś starszego, jaki producent idt.

#12 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 19 lutego 2011 - 08:39

Litera "F" oznacza po prostu jakąś usterkę.

Przed jej pojawieniem się wyświetlacz wskazuje zużycie paliwa 0,0 l/h, ale dzieje się to, gdy przy zdjętej nodze z gazu obroty idą mi w górę do 2000 obrotów i tak pozostają.

Pomaga "zduszenie" obrotów silnika poprzez puszczanie sprzęgła na biegu i jednocześnie na wciśniętym hamulcu. Po takim "zabiegu" wolne obroty i wskazania wyświetlacza wracają do normy. Ponadto, żeby to zjawisko nie występowało, zatrzymując się muszę właśnie "zduszać" nisko obroty. Jeśli wcisnę sprzęgło powyżej 1500 obrotów, to bardzo często ta usterka występuje.

Instalację mam II generacji na sterowniku Bingo S4 i parowniku Lovato, obecnie na "śrubie" z wymontowanym krokowcem gazu. Lambdę mam odłączoną, bo i tak padła.

#13 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2011 - 11:54

Instalację mam II generacji na sterowniku Bingo S4 i parowniku Lovato, obecnie na "śrubie" z wymontowanym krokowcem gazu. Lambdę mam odłączoną, bo i tak padła.


Masz już odpowiedź

#14 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 19 lutego 2011 - 13:10

No wiesz, jeździłem w ten sposób około roku i nic takiego się nie działo. Dopiero od niedawna.

Ale mam wiadomość z ostatniej chwili. Dzisiaj grzebałem w instalacji z gazownikiem. Okazało się, że lambda była źle podłączona. Obecnie pracuje prawidłowo, krokowy założony z powrotem i instalka wstępnie ustawiona, zgodnie z wątkiem na forum o Bingo S4.

Niestety, "check engine" na benie nadal świeci (pewnie błędów nałapane co niemiara i mapy benzyny rozjechane). Muszę założyć w końcu spinacz w gniazdo serwisowe ;)

Opisywana przeze mnie "choroba" z zawieszaniem obrotów i literką "F" też nadal występuje.

I teraz: odłączyć na noc aku, czy to wystarczy, czy jednak tylko komp ratuje?

#15 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2011 - 13:22

artur70, kiedy ostatnio robiłeś przegląd parownika ( czyszczenie, wymiana membran) ?? Ja u ciebie ostatnio walczyłem z tym samym, po rozebraniu parownika, kupa mazi przypominającej plastyk i bezutu. Objawy takie jak u Ciebie miałem. Moja instalka to Autronic AL700 + Tomasetto SUPER. Po czyszczeniu i ponownej regulacji cacy lata

#16 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2011 - 13:41

I teraz: odłączyć na noc aku, czy to wystarczy, czy jednak tylko komp ratuje?


W 2.0 tylko komp, odłączenie aku nic nie da.

#17 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 19 lutego 2011 - 14:36

Regenerację parownika robiłem osobiście w zeszłym roku, więc nie tak dawno.

#18 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2011 - 10:56

Regenerację parownika robiłem osobiście w zeszłym roku, więc nie tak dawno.


Wszystko zależy gdzie się tankuje.

Kolego jesteś z Kielc, 27 lutego organizujemy spot, zajedź może coś się zaradzi, zobaczymy co powie Twój komputer o ilości błędów.

Więcej w temacie:

http://forum.omegakl...ead.php?t=51228

#19 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 28 lutego 2011 - 22:51

Witam ponownie!

Zawziąłem się i zacząłem robić porządek z LPG, jak ktoś wcześniej mądrze radził :)
Otóż okazało się, że lambda była źle podpięta do mojej centralki Bingo S4. Po prawidłowym podpięciu cudownie znikł mi "check engine" i samochód zaczął prawidłowo współpracować z lambdą.
Idąc za ciosem, po zdobyciu oprogramowania do Bingo, zakupiłem na Allegro kabelek do tejże instalki na USB (pozdrawiam sprzedawcę, kabel śmiga). Zaprogramowałem instalkę, ustawiłem wstępnie emulację zgodnie z wytycznymi Kczecha i Florka, no i samochodzik odżył i wreszcie rzekł "mocy przybywaj".
I, choroba, nadal obroty się zawieszały na 2000-2200, spalanie najpierw 0,0, a potem "F"! Grrrrr....!!!

Lekko przyłamany pojechałem na spot, gdzie pewien master of computer (pozdrawiam go i kłaniam się w pas!) podpiął moją omeśkę, coś tam pokasował i stwierdził, że nic specjalnego się z samochodem nie dzieje. Po czym... przegazował mi sprzęta kilka razy na czerwone pole obrotomierza, aż zadrżało mi serce...
I... od tej pory wredne zjawisko zaczęło zanikać, tzn. na razie się nie zawiesza i "F" się nie pojawia.
Może się coś zamulonego odetkało, albo po tych wszystkich zabiegach komp zaczął się w końcu ustawiać jak należy.

Tylko Wielki Mechanik wie, o co chodzi...

#20 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 23:10

Ja w sumie chyba przekminiłem o co biega z tą literą F, bynajmniej tak mi się wydaje. Więc problem posiadają osoby mające 2 generację instalacji gazowej. To co napisze może nie być prawdziwe gdyż tak jak mówię to jest tylko mój pomysł przyczyny. Otóż silnik po wprowadzeniu go powyżej 2tys. obrotów (w silniku V, nie wiem jak jest w 2.0 w sensie od ilu obrotów) w każdym razie po przekroczeniu tych obrotów i puszczeniu gazu włącza się funkcja CUT OFF, wyłącza wtryski i samochód hamuje silnikiem taka oszczędność z górki :) Ale wy macie instalacje 2 generacji w której jak jest w aucie TC to nie działa bo nie wyłącza wtrysków (nie ma ich w 2 generacji więc podawany gaz jest non stop). Komputer odłącza wtryski a sondy lambda cały czas podają korekte (stąd powolne schodzenie z obrotów) komp benzyny chce za wszelką ceną dostosować się do wartości sondy lambda i nie wiem czy po prostu ustawia ujemną wartość czasu wtrysku i wyswietlacz wywala F jako błąd czy coś innego....

Niektórzy ten błąd mają a nie którzy nie więc wszystko zależy od ustawienia tak aby nie świrowały lambdy. Ewentualnie wina emulatora sondy lambda....

Jeśli nie mam racji to proszę o poprawienie :)

Lekko przyłamany pojechałem na spot, gdzie pewien master of computer (pozdrawiam go i kłaniam się w pas!) podpiął moją omeśkę, coś tam pokasował i stwierdził, że nic specjalnego się z samochodem nie dzieje. Po czym... przegazował mi sprzęta kilka razy na czerwone pole obrotomierza, aż zadrżało mi serce...


Ajjj często odwiedzam to czerwone pole a w sumie wyjeżdżam za nie ;) Niech Ci się spisuje omcia i mam nadzieję do zobaczenia na następnym spocie ;)