Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega 2.0 DTI 16v - Ciągły Problem z odpalaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2011 - 21:42

...ile diesel powinien miec cisnienie na cylindrach

http://forum.omegakl...ead.php?t=46546

zapoznaj się z działem Sam naprawiam Omegę - sprawdzone porady wiele pytań zaoszczędzisz ;)

#22 OFFLINE   robert04

robert04
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-09-2008
  • Skąd: augustow

Napisany 12 marca 2011 - 20:57

podajcie konkretne przyczyny ktore moga u mnie wystepowac dzieki
zalewski robert

#23 OFFLINE   pablo20hajno

pablo20hajno
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-03-2011

Napisany 27 marca 2011 - 13:32

w chwili obecnej nie

POTRZEBUJE INSTRUKCJI OBSŁUGI do opla omegi 2.0 DTI16v

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2011 - 21:23

w chwili obecnej nie

POTRZEBUJE INSTRUKCJI OBSŁUGI do opla omegi 2.0 DTI16v

:masakra: a co to szukaj ma wolne dziś :pokoj:
http://forum.omegakl...read.php?t=9492

#25 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 05 lipca 2011 - 11:33

Witam wszystkich.Męczyłem się z tym tematem 6 miesiecy.wymieniona obudowa filtra paliwa,przewody paliwowe (wszystkie)przelewy,trójniki,nawet zamontowałem ustrojstwo z allegro i dalej była lipa z paleniem po dł€ższym postoju.w końcu podjąłem decyzje(pompa wtryskowa)oddałem ją do DIESEL TECHNIKA W LUBLINIE(1940zł)i rewelacja.auto chodzi az miło.profesjonalne podejscie do sprawy.wiec jesli sie zaczyna cos dziac z paleniem po dłuższym postoju to pompka zaczyna sie prosic:),wiem to z własnej autopsji.
koszt duzy ale dla omci warto

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2011 - 11:53

Witam wszystkich.Męczyłem się z tym tematem 6 miesiecy.wymieniona obudowa filtra paliwa,przewody paliwowe (wszystkie)przelewy,trójniki,nawet zamontowałem ustrojstwo z allegro i dalej była lipa z paleniem po dł€ższym postoju.w końcu podjąłem decyzje(pompa wtryskowa)oddałem ją do DIESEL TECHNIKA W LUBLINIE(1940zł)i rewelacja.auto chodzi az miło.profesjonalne podejscie do sprawy.wiec jesli sie zaczyna cos dziac z paleniem po dłuższym postoju to pompka zaczyna sie prosic:),wiem to z własnej autopsji.
koszt duzy ale dla omci warto


czy to pompka czy nie mozna to latwo zdetektowac. zazwyczaj pompa ma 10% udzial w zapowietrzaniu - sa wieksze problemy. co do firmy Diesel technika - polecam - jedna z najlepszych firm w polsce pod katem pomp vp44. u nich zawsze dostaje wydruki ze stolu, sterownik jest nowy zawor tez. zdarza sie ze klienci sami wysylaja pompe i robia za 1400-1500 pln ale zadnej kalibracji nigdy nie dostali tak samo sterownik naprawiaja a nie wymieniaja.




 


#27 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 05 lipca 2011 - 12:08

dokładnie.nowy sterownik,dokumenty z kalibracji.gwarancja.firma konkretna

#28 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 listopada 2011 - 11:14

Koledzy,
1. Motor Y22dth, podpowiedzcie jaką tolerowaną/prawidłową rezystancję powinny mieć świece żarowe Beru, lub Bosch. NGK podaje w swoich katalogach 0.9Ω.
Skąd pytanie? W temp ok 0˚C bryka odpala ale niechętnie. Mam wstawione beru. Świeczki wykręciłem, wizualnie bez nadpaleń elektrody, bez nadmiernego nagaru i elektrycznie sprawne tzn grzeją. Sprawdziłem rezystancję każdej, wynik pomiaru: na 2szt 1.8Ω, a na 2szt 1,4Ω. Niestety temp świec nie sprawdzałem.:dziura:
2. Koledzy czy stosuje się podkładki pod świece analogicznie jak w zapłonowych?
3. Ludziska miewają problem z wykręcaniem świec. Czy przed wkreceniem nowych świec stosujecie smar np. pasta miedziana? Czy są przeciwwskazania?

#29 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 03 listopada 2011 - 20:25

koledzy mialem kiedys 2.0 dti i powiem tak ze nie chciala odpalic ale w jednym przypadku ,
mianowicie wtedy gdy stala przechylona na strone pasazera i miala ponizej 20l paliwa , ale jak stala na rezerwie przodem w dól to bylo oki.

myslalem ze to pompa i nie stac mnie wtedy bylo na naprawe, wiec sprzedalem , jak potem sie dowiedzialem odpowiedzialna jest za to uszczelka albo oring gómowo miedziany przy pompie on parcieje i jakos sie tam dostaje powietrze, nie wiem dokladnie o co chodzi, ale jak sie dowiedzialem o tym ze naprawa to 20min i jakies 28zł to zbladlem.

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2011 - 22:00

koledzy mialem kiedys 2.0 dti i powiem tak ze nie chciala odpalic ale w jednym przypadku ,
mianowicie wtedy gdy stala przechylona na strone pasazera i miala ponizej 20l paliwa , ale jak stala na rezerwie przodem w dól to bylo oki.

myslalem ze to pompa i nie stac mnie wtedy bylo na naprawe, wiec sprzedalem , jak potem sie dowiedzialem odpowiedzialna jest za to uszczelka albo oring gómowo miedziany przy pompie on parcieje i jakos sie tam dostaje powietrze, nie wiem dokladnie o co chodzi, ale jak sie dowiedzialem o tym ze naprawa to 20min i jakies 28zł to zbladlem.


kolego przyczyn zapowietrzania jest mnóstwo i wcale to nie musial byc ten miedziak na boku. pod sama elektronika masz uszczelki ktore tez potrafia puszczac, do tego uszczelnienia w srodku, trawersy, weze, obudowa filtra itp.




 


#31 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 11 listopada 2011 - 12:31

Witam,
dawno mnie tu nie było.
Miałem problem z odpalaniem Omegi. Faktycznie zapowietrzała się sqbana.
Gdy stała dziobem w dół - wszystko było ok., płasko, dziobem do góry, albo na bok - mogłem kręcić i albo odpaliła, albo linka i na hol...
Za naprawę zapłaciłem 500 zł w pobliskim (i podobno najlepszym z opinii miejscowych) serwisie Diesla.
Wymienili uszczelniacze pod zaworami, uszczelnili i odpowietrzyli cały układ paliwowy. Auto stało na serwisie jeden dzień. Po tym nie było żadnego problemu.
Teraz czy zima, czy nie zima, auto pali od strzała. Noo.. Jak jest poniżej 3 stopni to po prostu czekam dłużej na świece. No i aku mam słaby, więc to też dużo zmienia :D

Teraz zostaje naprawić tylko ten układ dogrzewający płyn ala Webasto. Nikt nie chce się tego podjąć, a ja niestety poszedłem na informatyka, a nie mechanika samochodowego.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2011 - 14:09

Teraz zostaje naprawić tylko ten układ dogrzewający płyn ala Webasto. Nikt nie chce się tego podjąć, a ja niestety poszedłem na informatyka, a nie mechanika samochodowego.

poszukaj na forum bo to jest proste

#33 OFFLINE   barthy

barthy

    DIZAJNER

  • 53 postów
  • Dołączył: 11-02-2011
  • Skąd: Żary

Napisany 11 listopada 2011 - 14:41

Tak... Problem w tym, że dzisiaj jest święto, a ja w niedziele wyjeżdżam z Polski :)
Ide sprawdzić ten bezpiecznik.

#34 OFFLINE   kulawyns

kulawyns
  • 20 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Nowy Sącz

Napisany 18 listopada 2011 - 21:47

Ja zawiozłem wtryski do regeneracji i skończyły się problemy z paleniem na ciepło i zimno!

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2011 - 22:03

Ja zawiozłem wtryski do regeneracji i skończyły się problemy z paleniem na ciepło i zimno!


nie za bardzo ma to zwiazek z 2.0 dti. tam wtryski sa pancerne




 


#36 OFFLINE   rapper

rapper
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 14 grudnia 2011 - 23:34

Witam mam omegę 2.0 DTI 98r. Przy rozruchu zimnego silnika gdy świeciła się kontrolka od świec było słychać chyba pod maską dziwne "bzyczenie" i wtedy nawet przy (-5) stopniach auto ładnie odpalało. Od parunastu dni przy porannym odpalaniu to bzyczenie ustało i już jakoś ciężko i długo kręci zanim załapie. Proszę o pomoc co to może być. Dzięki.

przeniosłem do istniejącego tematu i zmieniłem tytuł , bo nie widzę związku między problemem a tytułem ,;kocyk

#37 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 grudnia 2011 - 19:02

Sprawdź czy na świece jest podawany prąd bo może to bzyczał przekaźnik i teraz już nie działa.

#38 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 stycznia 2012 - 22:44

Witam Panowie, przewody paliwowe odchodzące od dekla na puszce filtra paliwa można doszczelnić na połączeniu, czy tylko wymiana?
Jeszcze jedno pytanko, można osobno dokupić dobrej jakości uszczelki filtra paliwa tą dużą pod dekiel i na śrubę, jakie wymiary?
pzdr


Koledzy, jak doszczelnić połączenia na szybkozłączkach przy filtrze?

#39 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2012 - 16:07

wyjmujesz przewód z obudowy filtra paliwa, mierzysz średnicę i dobierasz gumowy oring tak by metalowy przewód/końcówka ciasno wchodziła. Łącznie 4 oringi - po 2 na przewód. I tak musisz wyjąć stare aby podmienić na nowe - ja przy okazji wyłamalem sobie te pseudo zatrzaski na przewodach - teraz wymiana filtra to bajka. przewody siedzą mocno i pewnie.
Koszta prawie żadne, robota - samemu w garażu.
Oringi z jakiegokolwiek rolniczego lub podobnego... oczywiscie ONo odporne....

#40 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2012 - 20:18

Dzięki za info Rafja.