Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 luty 2011 - 10:05

Standardowo przewody hamulcowe, to guma wewnątrz, opleciona siatka z tkaniny, potem druga warstwa gumy. Na to czasem ochronna "sprężynka" ze stali. Taka guma starzeje się, parcieje, traci sztywność i po paru latach przewody coraz gorzej trzymają ciśnienie (puchną). Oprócz tego guma przepuszcza wilgoć do płynu hamulcowego. Ale każdy to wie.
Jest propozycja wykonania przewodów hamulcowych w oplocie stalowym przez firmę "Enzet" cena za sztukę na przód to 130 zł netto. Negocjuję cenę jak by było większe zamówienie. Można też wykonać takie przewody na tył nie wiem jak cena by była.

#2 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 luty 2011 - 12:46

130 netto/szt to strasznie drogo.

Polecam firmę Mabet z Trzebini, która się zajmuje hydrauliką siłową, w tym m.in. produkcją przewodów hamulcowych.
Wykonają przewody hamulcowe dowolnej długości (przewód Goodridge), zakują dowolnymi końcówkami.

Za komplet do Brembo zapłaciłem łącznie 150zł brutto.

Namiary:
P.U.H.MABET
Stojałowskiego79
32-541 Trzebinia
tel. 606-633-604

#3 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 luty 2011 - 22:34

nie wiem czy patrzyłeś ale...
http://allegro.pl/pr...1418225655.html

360 PLN-ów/kpl 4 sztuki - dalej chcesz negocjować cenę??

#4 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 luty 2011 - 22:40

nie wiem czy patrzyłeś ale...
http://allegro.pl/pr...1418225655.html

360 PLN-ów/kpl 4 sztuki - dalej chcesz negocjować cenę??

No faktycznie mają cenę z kosmosu, 5% przy zamówieniu powyżej 10 sztuk, zapytam jeszcze tu P.U.H.MABET czy dalej mają dobrą cenę

#5 OFFLINE   kokaina0

kokaina0
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-03-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 luty 2011 - 19:38

większośćtych przewodów FAKT jest ok pod względem puchnięcia
ALE i tu się robią niebezpieczne historie - potrafią pękać na wskutek zginania przy skretach :(

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 marzec 2011 - 01:15

Stalowy oplot co do poprawy hamowania/dozowalności w samochodzie nie ma sensu.

Co do kwestii bezpieczeństwa to jak najbardziej, gumowe pękają czasem.(mi pękł w innym samochodzie przy bardzo dużej prędkości)

#7 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marzec 2011 - 11:59

Stalowy oplot co do poprawy hamowania/dozowalności w samochodzie nie ma sensu.

Co do kwestii bezpieczeństwa to jak najbardziej, gumowe pękają czasem.(mi pękł w innym samochodzie przy bardzo dużej prędkości)

Zdziwiłbyś się jak bardzo przewody w oplocie poprawiają czucie hamulca. Ja się zdziwiłem :)

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marzec 2011 - 12:58

Zdziwiłbyś się jak bardzo przewody w oplocie poprawiają czucie hamulca. Ja się zdziwiłem :)


W rodzinnym sedanie/kombi?

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marzec 2011 - 13:29

W rodzinnym sedanie/kombi?

Owszem.

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marzec 2011 - 15:02

Owszem.


I jaka jest różnica?

Ze stalowym oplotem to jeździłem tylko w motocyklu i może faktycznie było lepiej, nie jeździłem dwoma takimi samymi jednym z drugim bez.
Ale w samochodzie subiektywnie co czułeś?

#11 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marzec 2011 - 15:19

I jaka jest różnica?

Ze stalowym oplotem to jeździłem tylko w motocyklu i może faktycznie było lepiej, nie jeździłem dwoma takimi samymi jednym z drugim bez.
Ale w samochodzie subiektywnie co czułeś?

Przede wszystkim pedał hamulca chodzi bardzo liniowo, niezależnie czy hamulce są zimne czy gorące.

Mam też wrażenie, że z dużych prędkości hamuje minimalnie lepiej - może to efekt placebo (nie mierzyłem drogi hamowania).

#12 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 02 marzec 2011 - 18:04

tu nie ma placebo, stare przewody ktore maja juz nascie lat to jest szrot, tak samo ludzie wogole nie wiedza i nie robia takich rzeczy jak wymiana plynu hamulcowego,
przewod w oplocie nie bedie nabrzmiewal jak to jest w normalnych przewodach

Immo masz siakies fotki swoich co robiles?
astra v6
serducho gsi irmscher

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marzec 2011 - 18:12

tu nie ma placebo, stare przewody ktore maja juz nascie lat to jest szrot, tak samo ludzie wogole nie wiedza i nie robia takich rzeczy jak wymiana plynu hamulcowego,
przewod w oplocie nie bedie nabrzmiewal jak to jest w normalnych przewodach

Immo masz siakies fotki swoich co robiles?


No dobra, wiadomo czym się różnią przewody w stalowym oplocie i bez, bynajmniej zainteresowani wiedzą. Ale czy w samochodzie jak omega faktycznie czuć różnice? Te przewody są bardzo krótkie, i czy na takich krótkich odcinkach gumowych faktycznie ucieka trochę dozowalności i lepiej się hamuje?

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marzec 2011 - 18:43

Steinmetz wypuscil do Omegi takie przewody, wiec chyba nie na darmo byly :)

#15 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 02 marzec 2011 - 19:43

No dobra, wiadomo czym się różnią przewody w stalowym oplocie i bez, bynajmniej zainteresowani wiedzą. Ale czy w samochodzie jak omega faktycznie czuć różnice? Te przewody są bardzo krótkie, i czy na takich krótkich odcinkach gumowych faktycznie ucieka trochę dozowalności i lepiej się hamuje?


no wlasnie tutaj o to chodzi ze poprzez wlasnie te krotkie gumowe i STARE elementy i dlatego przez nie hamulce slabsze sa
astra v6
serducho gsi irmscher

#16 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marzec 2011 - 22:01

Immo masz siakies fotki swoich co robiles?

Nie pamiętam czy cykałem fotkę samych przewodów, postaram się poszukać. W każdym razie robiła mi je na wymiar firma przy użyciu przewodu Goodridge. Gdzieś na forum wrzucałem do nich namiar.

Ale czy w samochodzie jak omega faktycznie czuć różnice? Te przewody są bardzo krótkie, i czy na takich krótkich odcinkach gumowych faktycznie ucieka trochę dozowalności i lepiej się hamuje?

Nawet jeśli przyjąć, że gumowe przewody (nowe) mają max. rozszerzalność 2%, to te 2% przy hamowaniu z 200kmh na granicy zagotowania płynu przelicza się na metry drogi hamowania. A jak wiadomo przy awaryjnym hamowaniu czasami kilka cm robi różnicę.

no wlasnie tutaj o to chodzi ze poprzez wlasnie te krotkie gumowe i STARE elementy i dlatego przez nie hamulce slabsze sa

Mam porównanie z przewodami gumowymi, które kupiłem nowe i używałem nieco ponad rok z poprzednimi zaciskami z BMW. Jest spora różnica, a co dopiero w porównaniu do starych przewodów :yes:

#17 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 03 marzec 2011 - 07:59

wiesz firmy akurat nie potrzeba do tego zeby to zrobic,chyba ze maja dobra cene bo kupuja przewodyw innych cenach, dostepne sa oddzielnie przewody w oplocie np te ktore masz i inne, koncowki tez sa ktorych nie trzeba zakuwac
astra v6
serducho gsi irmscher

#18 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marzec 2011 - 12:45

wiesz firmy akurat nie potrzeba do tego zeby to zrobic,chyba ze maja dobra cene bo kupuja przewodyw innych cenach, dostepne sa oddzielnie przewody w oplocie np te ktore masz i inne, koncowki tez sa ktorych nie trzeba zakuwac

Gotowe przewody kosztują z reguły w okolicach 100euro lub więcej. Jak szukałem do Q7 to kosztowały ok 120euro za parę, poza tym były za długie (~70cm). Ja sobie zażyczyłem 50cm, zapłaciłem 150zł za parę.

#19 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 03 marzec 2011 - 20:18

no niezla cena jak widze
astra v6
serducho gsi irmscher

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marzec 2011 - 21:08

mi sie trafily prawie nowki goodridge od nissana primery przod i tyl, jesli podpasuja do omegi to zamontuje, malo tego, sprawdze przed tym zabiegiem droge hamowania