Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ciśnienie oleju w silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 11:37

Witam!
Okazało się, że mam do wymiany czujnik ciśnienia oleju, ale najciekawsze są wyniki pomiarów ciśnienia:

wolne obroty 1,7 Bar :ok:
2000/min 4,2 Bar :ok:
3000/min 6,0 Bar :zdziwnienie:
4000/min 8,0 Bar :zdziwnienie::shock:
5000/min ponad 10 Bar (opór na mierniku) :zdziwnienie: :oczoplas:

Dodam tylko, że to był drugi pomiar u innego mechanika, bo pierwszy pomiar dał jeszcze wyższe wyniki, więc uznałem, że miernik był uwalony.

Wymieniony niedawno olej Mobil 1 5w50 (jak zawsze), wkład filtra oleju oryginał GM ASO, pomiar na dobrze rozgrzanym silniku po kilkunastu km jazdy.

Na wolnych obrotach jest dobrze, ale te przyrosty ciśnienia wraz z obrotami silnika nie są IMO normalne.

Pytania:
-czy tak może ma być?
-jeżeli jest źle, to co się dzieje?

Proszę o wypowiedzi i pozdrawiam.



#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2007 - 18:10

Cisnienie oleju na wolnych obrotach :
20 16v nie moze spasc ponizej 0.03 MPa
V6 0.12 MPa
diesel 0,2 MPa

Cisnienia na wyzszych obrotach nie podaja, byc moze nie mierzy sie, istone jest bardziej cisnienie na biegu jalowym. Warto sprawdzis zawor regulacji cisnienia ( wbudowany z boku pompy oleju - tłoczek i spręzynka- bycmoze spręzynka nie ugina sie podzczas podwyzszonego cisnienia oleju i zaworek nie upuszcza cisnienia - bypass pompy oleju)

#3 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 18:43

Warto sprawdzis zawor regulacji cisnienia ( wbudowany z boku pompy oleju - tłoczek i spręzynka- bycmoze spręzynka nie ugina sie podzczas podwyzszonego cisnienia oleju i zaworek nie upuszcza cisnienia - bypass pompy oleju)

Tak mam zamiar zrobić, coś się tam mogło przyciąć.
Najbardziej się obawiam tego, że ciśnienie oleju rzędu 8-10 Bar doprowadzi do pęknięcia obudowy filtra oleju (chociaż wygląda ona solidnie) i nagłej utraty ciśnienia, co w warunkach szybkiej jazdy musiałoby się skończyć beznadziejnie........ :evil: