Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5dti raz pali a raz nie dziwne objawy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 20:39

czasami jest trzy dni ok to mnie dziwi ze po odpięciu wtyczek z czujnika wałka nie ma błedów to samo z czujnikiem wału .

a zobacz czy Ci silnik odpali na odpiętym czujniku wałka ?

#42 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 01 kwietnia 2011 - 06:40

Jak jest zimny i odpala to po odpięciu wtyczki z czujnika wałka odpali ciężej ale odpali z tego co tak czytam to podobno to może być wina czujnika położenia wału ,a tak na marginesie to do diagnostyki używam tego programu op-com china clone 2010 .

#43 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 04 kwietnia 2011 - 20:46

Temat opanowany chyba na dobre :) czujnik położenia wału i wałka przełożyłem z bmw e38 730d i omega chula dla odmiany bmw ma to samo co miała omega czyli padł czujnik położenia wałka rozrządu .

#44 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:21

Gdzie są dokładnie czujniki polożenia wału i rozrządu w Y25DT ????
Czy zwykłym miernikiem da się zmierzyć czujnik położenia czy tylko oscyloskop???
Pytam dlatego bo dzisiaj wróciłem lawetą . Wszystko było gitara ale jak zgasiłem auto tak już nie mogę wogóle odpalić samochodu.Paliwo jest doprowadzane i żadnych komunikatów nie mam ani sygnalizacji kontrolki???
A może coś innego???

#45 OFFLINE   JaroJarecki

JaroJarecki
  • 37 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:50

kolego silniki dti mają swoje zdanie - myśmy z kolegą też szukali "cudów wianków" a wystarczyło zmienić świece

#46 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:09

Po zgaszeniu jak odrazu auto nie odpali to na bank czujnik położenia wałka rozrządu na kompie jako ''nie wystepuje''

#47 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:13

Mi nie odpala ani odrazu ani po 6h nie wiem jak będzie jutro??? I nie ma zamiaru (jak narazie)
Mam pytanie o lokalizacje czujników.
Czujnik wałka rozrządu - to pewnie ten u góry pod osłona a gzdzie jest czujnik walu???
Czy gdzieś od spodu w bloku silnika????

#48 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:16

Gdzie są dokładnie czujniki polożenia wału i rozrządu w Y25DT


Czujnik położenia wałka rozrządu - na pokrywie głowicy, na wałku ssącym (z przodu silnika)
Czujnik położenia wału korbowego - w bloku silnika, przy rozruszniku

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#49 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:25

Dzięki za info odnośnie lokalizacji czujników.Jutro zabieram się za lokalizację.
Czy ma ktoś dane techniczne nowych czujników wału i rozrządu ( napięcia wyjść, rezytancji lub wogóle co to za czujniki ???? ) oraz nr. katalogowe Opla lub BMW

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 06:19

czujnik wałka numery opla numer części 93183514 numer katalogowy 62 40 359
czujnik wału numery opla numer części 93171237 numer katalogowy 62 38 213
co do kontrolki CHECK to niechętnie się zapala w tym modelu, co nie oznacza że są jakieś błędy

#51 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 07 kwietnia 2011 - 06:37

A jak jest z czujnikami BMW? czy od motoru M57 będą pasowały?
Dzisiaj będzie doktor z kabelkami to zobaczymy co piszczy w trawie.

Czy oprócz czujników położenia przy sprawnych pompkach może być jakaś inna przyczyna niemożliwości całkowitego odpalenia silnika ????

#52 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:02

Dzisiaj będzie doktor z kabelkami to zobaczymy co piszczy w trawie.

I to jest podstawa do dalszych rozważań:) Doktor przebada i wszystko będzie jasne...
Oby pacjent to przeżył:D:D:D

#53 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:05

W moim przypadku kabelek nic nie dał błędów brak a auto nie paliło na zimnym od kopa ,w tym temacie jest napisane że czujniki nie są zamienne z czujnikami w bmw 2,5d i 3,0d ja się z tym nie zgodzę bo moja omega chodzi teraz na czujnikach wału i wałka z bmw e38 3,0d a zaś bmw chodzi na czujniku wałka kupionym od kolegi DamianSz z opla

#54 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 07 kwietnia 2011 - 09:27

Z tego co patrzyłem w częściach BMW nastronie:http://www.realoem.com/bmw/select.do - to silnik e38 3,0D i e39 2,5d mają te same oznaczenia kodowe M57, a czujniki mają identyczne numery tj:
czujnik impulsów wałka rozrządu : 13627794646
czujnik położenia wału korbowego : 13622247926
I z tego co kolega "mariusz83x83" pisze to działają w naszych autach , czyli w razie co można śmiało kupować.
Czy te czujniki są czujnikami hallotronowymi ?????

#55 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:49

Sprawdziłem żeby się przekonać bo jak dla mnie to konstrukcja silników ta sama a że mam dostęp do bmw bo je serwisuje to postanowiłem sprawdzić o co chodzi ,Bywa tak że części bmw są tansze ja do opla .

#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:52

Czy te czujniki są czujnikami hallotronowymi ?

to są chyba czujniki indukcyjne

Bywa tak że części bmw są tansze ja do opla

teraz robię silnik i zmuszony zostałem do kupienia uszczelki pod pokrywę rozrządu w ASO bo w inny sposób jest niedostępna i w BMW kosztuje 65 PLN a w OPLU 120 PLN

#57 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 07 kwietnia 2011 - 21:14

Doktor dzisiaj nie dojechał (miał innych pacjentów) :(
Najlepiej bedzie chyba sobie sprawić kabelki.
Po wyjęciu czujnika wału ma on logo BMW i oznaczenia:13 62 2 247 926 .
Dwa piny między którymi jest rezystancja 590 ohm. Na konektorach zasilajacych jakieś napięcie szczątkowe w miliwoltach.
Natomiast czujnik rozrządu ma też logo BMW ale oznaczenia są dziwne: 12142249320-05
12.07.2002 SS17 SWF 602.163/2 i nie ma jak tego porównać z oznaczeniami Opla lub BMW e39 3,0d. Sam czujnik ma trzy piny, rezystancja między pinami nic mi nie pokazywało.Na samej wtyczce napięcie 12V DC na ostatnim pinie OV - miedzy masą a pinami było zawsze jakieś napięcie w granicach +/- 12V.
Efekt tego wszystkiego jest taki że silnik dalej nie chce zapalić.
Czy mam czekać na doktora czy odrazu wymienić czujnik wałka rozrządu????

Czy była by możliwość aby ktoś sprawdził beznapięciowo czy na sprawnym czujniku rozrządu jest jakaś rezystancja między pinami 1,2,3.

#58 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2011 - 06:16

Natomiast czujnik rozrządu ma też logo BMW ale oznaczenia są dziwne: 12142249320-05
12.07.2002 SS17 SWF 602.163/2

według katalogu BMW to jest czujnik do M3 do silnika S54

Czy była by możliwość aby ktoś sprawdził beznapięciowo czy na sprawnym czujniku rozrządu jest jakaś rezystancja między pinami 1,2,3.

pomiędzy stykami napięciowymi chyba te zewnętrzne powinno być przejście, bo to jest cewka, podmień ten czujnik

#59 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 08 kwietnia 2011 - 19:17

Był dzisiaj "doctore" :( , :( popatrzył w compa i stwierdził że padła pompa wysokiego ciśnienia.
Jesze tylko zrobił test .
Najpier odkręcił przewód paliwowy przed wtryskiem -jak kręcił rozrusznik tryskało paliwo. Potem wyjął wtrysk powpinał przewody paliwowe i elektryczne przekręcił rozrusznikiem i jak wtrysk nie dał dawki paliwa stwierdził że na pewno pompa cr.
Na moje pytanie jakie ciśnienia są początku wtrysku nie umiał mi "doctore" odpowiedzieć.
Stwierdził tylko laweta i do mojego "szpitala"

Ja teraz czekam na Op-coma i jeszcze sam posprawdzam wszystko .
Nie wiem co o tym wszystkim myśleć . Klopoty z czujnikami rozrządu i wału powodują że raz pali a raz nie . Ja go jakiś czas chetłałem to może i padła pompa cr .
W każdym bądź razie nie pali wogóle.Jak będe miał kabelki to dopiero będzie decyzja co robić dalej i do którego szpitala- bo to jak pompa to ja już raczej nie będe się bawił.

#60 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 kwietnia 2011 - 19:31

Ja teraz czekam na Op-coma i jeszcze sam posprawdzam wszystko .


I bardzo rozsądnie!! Poszukaj na forum tematu: "Nie odpaliła", jakoś tak, kolega "hrycu" chyba miał podobny problem. Mnóstwo danych tam znajdziesz, odnośnie ciśnień paliwa w poszczególnych fazach.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p