Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5dti raz pali a raz nie dziwne objawy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 08 lutego 2011 - 09:49

Witam mam do kupienia omege 2,5dti 2001r. wszystko jest ok za wyjątkiem odpalania ,zimna pali ok ,ciepła też a czasami po przejechaniu krótkiego odcinka nie odpali ,trzeba poczekać z 20min i zapala . Pompa w baku sprawna ,co dziwne na komp. pokładowym jest dystans do przejechania i zamiast spadać to rośnie ilość km do przejechania ,a po części wygląda to na immo bo zaskoczy i dalej już można kręcić rozrusznikiem a nie zapali.

#2 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2011 - 12:50

Myślę ,że podpięcie pod komputer wyjaśni część Twoich pytań:) Tym bardziej że planujesz ją kupić...

#3 OFFLINE   Hiuji

Hiuji
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 09 lutego 2011 - 16:05

Myślę ,że podpięcie pod komputer wyjaśni część Twoich pytań:) Tym bardziej że planujesz ją kupić...


może czujniki położenia wału i rozrządu.

u mnie padły dwa w jednej chwili i przez tydzień diagnozowali.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 16:37

u mnie padły dwa w jednej chwili i przez tydzień diagnozowali.

jak padnie czujnik położenia wału korbowego to silnik w ogóle nie będzie pracował, a jak padnie wałka rozrządu to będą problemy z odpaleniem, można wtedy auto zapalić na "dzięcioła"

#5 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 10 lutego 2011 - 09:44

Jest to o tyle dziwne że odpala cały czas a wczoraj po przejechaniu z 30km i odczekaniu z 2godzinki nie odpaliło ,dla odmiany rano bez problemu .

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2011 - 13:58

Jest to o tyle dziwne że odpala cały czas a wczoraj po przejechaniu z 30km i odczekaniu z 2godzinki nie odpaliło ,dla odmiany rano bez problemu .

ale rozrusznik kręci ?

#7 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 11 lutego 2011 - 00:41

Rozrusznik kręci normalnie ,dziś chodziła normalnie po zgaszeniu jez nie odpaliła .

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2011 - 09:19

Rozrusznik kręci normalnie ,dziś chodziła normalnie po zgaszeniu jez nie odpaliła

podmień czujnik położenia wałka rozrządu jak byś potrzebował to chyba taki mam

#9 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 11 lutego 2011 - 11:42

Odpinałem czujnik wałka i odpala ale ciężej cały czas mam wrażenie że to coś z immo nawet pilot nie zawsze działa od centralnego ten w kluczyku Jeszcze mam jedno pytanie zostawiając auto na zapłonie chodzi pompa a po ok.1min. słychać z tyłu tak jak by coś innego się załączało podobne do pompy tylko głośniejsze. no i mam dylemat jak się uruchamia webasto.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2011 - 13:33

Odpinałem czujnik wałka i odpala ale ciężej cały czas mam wrażenie że to coś z immo nawet pilot nie zawsze działa od centralnego ten w kluczyku Jeszcze mam jedno pytanie zostawiając auto na zapłonie chodzi pompa a po ok.1min. słychać z tyłu tak jak by coś innego się załączało podobne do pompy tylko głośniejsze. no i mam dylemat jak się uruchamia webasto.

no to podmień ten czujnik, co do pompy to są dwie jedna w baku druga pod podłogą w okolicy siedzenia pasażera, co do "webasto" to jeśli nie masz zegara w środku do niego to jest to tylko dogrzewacz i uruchamia się automatycznie jak temp. odczytana przez czujnik w zderzaku jest poniżej 3 stopni, zakładając że piec jest sprawny.

#11 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 11 lutego 2011 - 23:08

...tak sobie czytam i z początku pomyslałem o cieknących wtryskiwaczach, jednak nawet jak ciekną to po rozgrazniu silnika po dłuższym kręceniu raczej powinien odpalić:confused:

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 08:29

...tak sobie czytam i z początku pomyslałem o cieknących wtryskiwaczach, jednak nawet jak ciekną to po rozgrazniu silnika po dłuższym kręceniu raczej powinien odpalić

co masz na myśli pod pojęciem cieknące ?

#13 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 12 lutego 2011 - 09:27

może źle się wyraziłem nie cieknące, ale "lejące wtryskiwacze", może by trzeba było sprawdzić też układ wtryskowy. Moja Omega kiedyś też cieżko paliła tylko jak silnik się konkretnie rozgrzał. Jak się okazało z dwóch wtryskiwaczy się "ulewało" i trzeba było je zregenerować (300zł za sztukę) od tamtej pory jest ok. Jednak nie było tak, że po rozgrzaniu w ogóle silnik nie zapał, po którymś tam dłuższym kręceniu odpalał jednak było to dosyć irytujace ;)

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 10:26

może źle się wyraziłem nie cieknące, ale "lejące wtryskiwacze", może by trzeba było sprawdzić też układ wtryskowy. Moja Omega kiedyś też cieżko paliła tylko jak silnik się konkretnie rozgrzał. Jak się okazało z dwóch wtryskiwaczy się "ulewało" i trzeba było je zregenerować (300zł za sztukę) od tamtej pory jest ok. Jednak nie było tak, że po rozgrzaniu w ogóle silnik nie zapał, po którymś tam dłuższym kręceniu odpalał jednak było to dosyć irytujace

są dwa sposoby lania albo przelewa w przelew, albo do komory przez końcówkę, oba przypadki są nie prawidłowe ale znacznie gorszym jest ten drugi bo może spowodować wytopienie denka tłoka.

#15 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 12 lutego 2011 - 10:28

Narazie odpala wyczyściłem wszystkie wtyczki zobacze po przejechaniu kilku km odpala nawet po odpięciu kabli od świec jak stoi w garażu, teraz walczę z moją omegą b td wymontowałem pompę wtr. żeby wymienić ten czujnik pod głowiczką po zmontowaniu wzystkiego nie odpaliła, zrobiłem znaki i tak samo zamontowana nawet nie słychać żeby chciała zaskoczyć.

#16 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 02 marca 2011 - 12:51

I jednak dalej problemy są z odpalaniem sporo czasu było dobrze i tu znowu to samo ,przez 1 sec słychać jak by silnik zaskakiwał a potem już można kręcić do wyczerpania aku. po czasie odpala. tzn. po godzinie czasami po minucie.

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2011 - 14:07

I jednak dalej problemy są z odpalaniem sporo czasu było dobrze i tu znowu to samo ,przez 1 sec słychać jak by silnik zaskakiwał a potem już można kręcić do wyczerpania aku. po czasie odpala. tzn. po godzinie czasami po minucie.


O który silnik teraz chodzi?
Podpinałeś pod kompa, jakieś błędy, nieprawidłowe parametry np. ciśnienie paliwa?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 02 marca 2011 - 14:41

2,5 DTI na kompie nie byłem jeszcze dopiero co turbinkę wymieniłem i czekam aż olej sie wypali z wydechu, kabelek będę dopiero zamawiał ,pytam bo może ktoś miał podobny problem.

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 20:27

i czekam aż olej sie wypali z wydechu

trza było go wypłukać w acetonie, sprawdź kompa bo może teraz błąd wyskoczył ale nie zawsze zapala się kontrolka

#20 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 06 marca 2011 - 16:36

Na kompa dopiero na środę jestem umówiony, było ok i znowu problemy coś mi się wydaje że to czujnik położenia wałka zimny zawsze pali ciepły też a po postoju 15-20min nie ma szans zapalić po godzince odpali mam teraz pytanko czy czujnik podejdzie z bmw e38 3l diesel niby konstrukcja silników ta sama .