Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koło dwumasowe?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gruberek11

gruberek11
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 18:43

Witam

Mam Omege B 1998 rok, 2,0 dti (101km). Auto fajne, przyjemne ale mam pewien problem.
Przy gaszeniu auta z wciśniętym sprzęgłem słychać jakby talerz o talerz uderzał. Wyczytałem że to koło dwumasowe. Innych objawów nie ma podczas pracy jest ok, na "luzie" również, biegi wchodzą oki.

Jeśli to dwumasa to cena jest zabójcza - 4400 zł za kawałek takiego czegoś to przesada.
Najwyżej dam do regeneracji bo te powiedzmy 1-2 lata wytrzyma.

Może ktoś podpowie czy to koło dm

Druga sprawa:

Mam kanał, mam narzędzia chęci itd. Moze ktoś ma jakis tutrioral jak odręcic skrzynie i dobrać się do sprzęgła w celu jego wymiany?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lutego 2011 - 21:20

Witam

Mam Omege B 1998 rok, 2,0 dti (101km). Auto fajne, przyjemne ale mam pewien problem.
Przy gaszeniu auta z wciśniętym sprzęgłem słychać jakby talerz o talerz uderzał. Wyczytałem że to koło dwumasowe. Innych objawów nie ma podczas pracy jest ok, na "luzie" również, biegi wchodzą oki.

Jeśli to dwumasa to cena jest zabójcza - 4400 zł za kawałek takiego czegoś to przesada.
Najwyżej dam do regeneracji bo te powiedzmy 1-2 lata wytrzyma.

Może ktoś podpowie czy to koło dm

Druga sprawa:

Mam kanał, mam narzędzia chęci itd. Moze ktoś ma jakis tutrioral jak odręcic skrzynie i dobrać się do sprzęgła w celu jego wymiany?



dwumase slychac przy gaszeniu i odpalaniu bez sprzegla - to zazwyczaj - dodatkowo przy ruszaniu bedzie stuk. ale dwumasa w tych silnikach jest panzerna i sie nie psuje. jesli ci sie zepsula to ciekawe jaki masz faktycznie przebieg - 500 ? 600 tys ?




 


#3 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 02 lutego 2011 - 21:37

Kolego u mojego brata w omie było to samo... Byliśmy prawie pewni że to dwumasa, a po zrzuceniu skrzyni i sprzęgła okazało się że docisk się rozpadł i się tukł.Także duże prawdopodobieństwo że masz to samo:) Także kanał i robierać i za 530zł będzie nowe sprzęgięłko z dociskiem a nie ponad 4tys.;)

#4 OFFLINE   gruberek11

gruberek11
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 21:47

Maskara generalnie slychac to przy gaszeniu z wcisnietym sprzęgłem, bez tego nie ma.
Moze ktoś podpowie czy :

- dwumasa pada przy wciśniętym czy nie wciśniętym sprzęgle? Przy gaszeniu? Tj slychać ją:)

Bo logicznie myślac przy wcisniętym nie powinna bo przeciez napęd jest odłączony i jest mniejsze obciążenie?

Wogóle to czasem ślizga się delikatnie sprzęgło... czuć że nie jest idealne

Moze ktoś podpowie lub wymieniał sprzęgło jak dobrać się do skrzyni, jak odłączyć wał itd?

#5 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2011 - 22:02

jak bedziesz siedzial pod autem to zobaczysz jak rozlaczyc wal ;) wielkiej filozofii nie ma - 3sruby...
raczej docisk padl. ale moze byc tez lozysko-wspornik walka glownego skrzyni montowany w silniku, na nim opiera sie koniec walka ze skrzyni, jak sie posypie to walek nie bedzie sztywno siedzial i przy odpalaniu i gaszeniu moze minimalnie drgac i sie "obijac" i jest to dosyc mocno slyszalne. taki wlasnie przypadek mialem przy tym silniku. nic wiecej nie wyczarujemy, musisz rozebrac i popatrzec

#6 OFFLINE   gruberek11

gruberek11
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 22:14

A te łożysko drogie jest?

#7 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2011 - 22:19

groszowe sprawy. ok 20zl dawalem w intercarsie... ale nie licz kosztow poki nie rozbierzesz... to tylko 1 z kilku opcji

#8 OFFLINE   gruberek11

gruberek11
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-01-2011

Napisany 02 lutego 2011 - 22:23

Licze się że tarcza + docisk . Jak tam jest z łożyskiem oporowym? Jest ono razem z siłownikiem czy jakj to tam wygląda?

Wyciagałeś może skrzynie? Od czego zaczać? Ile śrub?

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lutego 2011 - 22:38

Maskara generalnie slychac to przy gaszeniu z wcisnietym sprzęgłem, bez tego nie ma.
Moze ktoś podpowie czy :



zwal skrzynie i bedziesz wiedzial. to nie dwumasa - jak kolega wyzej napisal - docisk.




 


#10 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 02 lutego 2011 - 23:11

Proponuję żebyś najpierw się zaopatrzył w książkę Sam Naprawiam Opel Omega, znjadziesz tam odpowiedzi na niektóre twoje zapytania. Jest na fotum gdzieś link a jak nie to z rapidshare pociągnij ;) Aha i jak napiałeś że się zaczęło ślizgać sprzęgło to na 99% docisk u mnie objawy były takie same.

#11 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 04 lutego 2011 - 20:19

witam podłączam się w temat koledzy dobrze ci radzą bo dziś zrzuciłem skrzynie i co się okazało że docisk normalnie odpadł tzn został ścięty z 3 klinów, a tarcza też nie zaciekawi więc to nie dwumas, a objawy miałem te same pisałem o moich przypadłościach na forum i teraz już znam przyczynę hałasu, walenia, sprzęgło też się ślizgało i czasami pedał się zapadał jutro części dostane i morze jutro będę śmigał

#12 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 16 lutego 2011 - 13:43

oto co pozostało ze sprzęgła a tak apropo jak ktoś ma chałas w okolicach skrzyni :tuczenie przy odpalaniu gaszeniu przy włonczonym sprzęgle,wpadanie pedału sprzęgła, czy ślizganie się sprzęgła proponuje zrzucić skrzynie i upewnić się co jest grane .wrzucam pare fotek co pozostało .poprostu zerwało mocowanie z trzech klinów docisk tarczy i to była przyczyna objawów jaki wcześniej opisałem.Morze komuś te rady pomogą .:D:)

#13 OFFLINE   podek62

podek62
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-04-2011

Napisany 14 września 2011 - 17:13

Siema. Opiszesz dokładniej objawy? Mam to samo i chciałbym żeby to nie dwumasa:jump:

Po wcisnieciu sprzęgła jest cisza. Po puszczeniu chrobocze-stuka. Gaszenie tak samo, ze sprzęgłem cisza a bez wciśniętego sprzęgła stuknie z 3 razy.

#14 OFFLINE   podek62

podek62
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-04-2011

Napisany 21 września 2011 - 15:24

Byłem u mechanika. Sprawdzał słuchawkami (takie doktorskie) i swierdził że odgłosy idą ze skrzyni. Sprawdził i jest mały luz na dwumasie, ale w granicach normy. wykluczył też łożysko oporowe. Ile może kosztować naprawa?

#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 września 2011 - 22:02

Byłem u mechanika. Sprawdzał słuchawkami (takie doktorskie) i swierdził że odgłosy idą ze skrzyni. Sprawdził i jest mały luz na dwumasie, ale w granicach normy. wykluczył też łożysko oporowe. Ile może kosztować naprawa?


w jaki sposob mechanik sprawdzal luz na DM??

#16 OFFLINE   podek62

podek62
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-04-2011

Napisany 22 września 2011 - 17:55

Jest mala przerwa miedzy skrzynia a silnikiem. Taki prostokąt mały. Śrubokrętem chyba podwarzał itp.

#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 22 września 2011 - 22:53

Jest mala przerwa miedzy skrzynia a silnikiem. Taki prostokąt mały. Śrubokrętem chyba podwarzał itp.


taki osobnik co sprawdza srobokretem luz kola zamachowego raczej nie powinien siebie nazywac mechanikiem.

tam nie ma tyle miejsca zeby to sprawdzic przez ten otwor.

#18 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 22 września 2011 - 23:28

Śrubokrętem chyba podwarzał itp.


Miazga:masakra:

#19 OFFLINE   podek62

podek62
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-04-2011

Napisany 23 września 2011 - 15:40

To co mam robić? A skrzynie sprawdził i niby z tamtąd słychać te wszystkie stuki. Możliwe żeby przez dwumasowe tak się dźwięk rozchodził?

Opisze jeszcze raz: Stuka bez wciśniętego sprzęgła, po zwiększeniu obrotów stuka coraz szybciej. Jak poruszam sprzęgłem, wcisne tak z 10 cm, np 2-3 razy i puszcze to przestaje stukać. Gdy wcisne sprzęgło już prawie do końca to zawsze przestaje stukać. Jeszcze sprawdzę dokładniej ale na zimnym silniku chyba nie stuka wogóle.

#20 OFFLINE   fojoko

fojoko
  • 1 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 23 września 2011 - 22:08

Sie ma. Ja ma w 2.5 td, tak, że przy zmianie biegu z 2 na 3 i z 3 na 4, ślizga się jak na pół sprzęgle, ale nie zawsze, przy redukcji tego nie ma, przy zmianie na wysokich obrotach też się nie ślizga, a przy gaszeniu stuka po wyłączeniu, ale przy gaszeniu na luzie chyba nie. Docisk czy dwumasa? Pozdrawiam.