Koło dwumasowe?
#1 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 18:43
Mam Omege B 1998 rok, 2,0 dti (101km). Auto fajne, przyjemne ale mam pewien problem.
Przy gaszeniu auta z wciśniętym sprzęgłem słychać jakby talerz o talerz uderzał. Wyczytałem że to koło dwumasowe. Innych objawów nie ma podczas pracy jest ok, na "luzie" również, biegi wchodzą oki.
Jeśli to dwumasa to cena jest zabójcza - 4400 zł za kawałek takiego czegoś to przesada.
Najwyżej dam do regeneracji bo te powiedzmy 1-2 lata wytrzyma.
Może ktoś podpowie czy to koło dm
Druga sprawa:
Mam kanał, mam narzędzia chęci itd. Moze ktoś ma jakis tutrioral jak odręcic skrzynie i dobrać się do sprzęgła w celu jego wymiany?
#2 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 21:20
Witam
Mam Omege B 1998 rok, 2,0 dti (101km). Auto fajne, przyjemne ale mam pewien problem.
Przy gaszeniu auta z wciśniętym sprzęgłem słychać jakby talerz o talerz uderzał. Wyczytałem że to koło dwumasowe. Innych objawów nie ma podczas pracy jest ok, na "luzie" również, biegi wchodzą oki.
Jeśli to dwumasa to cena jest zabójcza - 4400 zł za kawałek takiego czegoś to przesada.
Najwyżej dam do regeneracji bo te powiedzmy 1-2 lata wytrzyma.
Może ktoś podpowie czy to koło dm
Druga sprawa:
Mam kanał, mam narzędzia chęci itd. Moze ktoś ma jakis tutrioral jak odręcic skrzynie i dobrać się do sprzęgła w celu jego wymiany?
dwumase slychac przy gaszeniu i odpalaniu bez sprzegla - to zazwyczaj - dodatkowo przy ruszaniu bedzie stuk. ale dwumasa w tych silnikach jest panzerna i sie nie psuje. jesli ci sie zepsula to ciekawe jaki masz faktycznie przebieg - 500 ? 600 tys ?
#3 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 21:37
#4 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 21:47
Moze ktoś podpowie czy :
- dwumasa pada przy wciśniętym czy nie wciśniętym sprzęgle? Przy gaszeniu? Tj slychać ją
Bo logicznie myślac przy wcisniętym nie powinna bo przeciez napęd jest odłączony i jest mniejsze obciążenie?
Wogóle to czasem ślizga się delikatnie sprzęgło... czuć że nie jest idealne
Moze ktoś podpowie lub wymieniał sprzęgło jak dobrać się do skrzyni, jak odłączyć wał itd?
#5 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 22:02
raczej docisk padl. ale moze byc tez lozysko-wspornik walka glownego skrzyni montowany w silniku, na nim opiera sie koniec walka ze skrzyni, jak sie posypie to walek nie bedzie sztywno siedzial i przy odpalaniu i gaszeniu moze minimalnie drgac i sie "obijac" i jest to dosyc mocno slyszalne. taki wlasnie przypadek mialem przy tym silniku. nic wiecej nie wyczarujemy, musisz rozebrac i popatrzec
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 22:19
#8 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 22:23
Wyciagałeś może skrzynie? Od czego zaczać? Ile śrub?
#9 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 22:38
Maskara generalnie slychac to przy gaszeniu z wcisnietym sprzęgłem, bez tego nie ma.
Moze ktoś podpowie czy :
zwal skrzynie i bedziesz wiedzial. to nie dwumasa - jak kolega wyzej napisal - docisk.
#10 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2011 - 23:11
#11 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2011 - 20:19
#12 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 13:43
#13 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 17:13
Po wcisnieciu sprzęgła jest cisza. Po puszczeniu chrobocze-stuka. Gaszenie tak samo, ze sprzęgłem cisza a bez wciśniętego sprzęgła stuknie z 3 razy.
#14 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 15:24
#15 OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 22:02
Byłem u mechanika. Sprawdzał słuchawkami (takie doktorskie) i swierdził że odgłosy idą ze skrzyni. Sprawdził i jest mały luz na dwumasie, ale w granicach normy. wykluczył też łożysko oporowe. Ile może kosztować naprawa?
w jaki sposob mechanik sprawdzal luz na DM??
#16 OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 17:55
#17 OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 22:53
Jest mala przerwa miedzy skrzynia a silnikiem. Taki prostokąt mały. Śrubokrętem chyba podwarzał itp.
taki osobnik co sprawdza srobokretem luz kola zamachowego raczej nie powinien siebie nazywac mechanikiem.
tam nie ma tyle miejsca zeby to sprawdzic przez ten otwor.
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 15:40
Opisze jeszcze raz: Stuka bez wciśniętego sprzęgła, po zwiększeniu obrotów stuka coraz szybciej. Jak poruszam sprzęgłem, wcisne tak z 10 cm, np 2-3 razy i puszcze to przestaje stukać. Gdy wcisne sprzęgło już prawie do końca to zawsze przestaje stukać. Jeszcze sprawdzę dokładniej ale na zimnym silniku chyba nie stuka wogóle.
#20 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 22:08