Kilka pytań co do czego służy...
#1 OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 20:08
Więc tak...
1.
walnołem sie w numerach wiec nie ma 2.
Te kabelki i podobne czasmi i sie rozlaczaja ..
3.4.5.
A te z bagażnika:
ta poszeczka jest zamontowana w schowku po prawej stronie
6.
a zaraz obok w zaslepce od tylnich swiatel jest taki kabelek( what for??)
7.
A tu pytania a propos gazu do czego dane urzadzenie służy?:
8.
9.
10.
Numeruje zdjecia zeby bylo jasne co i jak:)[/b]
#2 OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 20:29
1 niewiem
3 czujnik cisnienia bezwzglednego kolo cewki siedzi
4 podcisnienie od recylkulacji spalin chyba
5 slabo widac na tym zdjeciu ale to chyba czujnik spalania stukowego
6 centralny zamek od wlewu paliwa
7 niewiem
8 filtr gazu z zaworem
9 reduktor
10 tzw.silnik krokowy od gazu
jakbym sie mylil poprosze o poprawki )
#3 OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 20:32
#4 OFFLINE
Napisany 20 maja 2007 - 20:42
3. To jest jeden z wielu wezyków tzw. podcisnieniowych ktore lacza kolektor ssacy (lub zasobniki powietrza) z innymi urzadzeniami ktore na podstawie cisnienia zasysanego reguluje prace silnika (w skrocie)
ten wezyk na gorze nie jest kontynuacja tego wezyka na dole.
4 Odpowiedz taka sama jak przy 3 (te wezyki czesto (ze starosci) pekaja i wtedy nierowna praca motoru itp
5 Ten element od ktorego byl odlaczony przewod podcisnieniowy to regilator cisnienia paliwa. Urzadzenie ktore ma za zadanie utrzymac w miare stale cisnienie. Bylo odlaczone poniewaz czesto siada przy jezdzie na lpg (jest bardzo drogie) i albo pekla w nim membrana i paliwo wraz z powietrzem szlo do kolektora a tam z gazem do silnika(spalanie 2 paliw) albo ktos chcial mu zaoszczedzis katuszy poniewaz jezdzac na lpg wylaczane sa tylko wtryski a pompa tloczy i on dostaje po d*p..... bo chce zmniejszyc cisnienie (pisalem juz o tym na forum). To ze byl odlaczony nie mialo wplywu na prace motoru na lpg jedynie na benz mogl byc lekko ospaly przy starcie i lekki dolek mocy przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do dechy. Zle ze nie byl czyms zaslepiony bo silnik ciagnal tym przewodem zasyfione powietrze z zew.
6,7 sa zwiazane ze soba mge sie mylic ale wyglada mi to na przewod antenowy do telefonu GSM ze wzmacniaczem lub czyms takim
8 zawor gazowy z filtrem gazowym - po przelaczeniu na lpg on sie otwiera i gaz w stanie lpynnym przechodzi do urzadzenia 9
9 Nazw tego urzadzenia jest kilka ale najczestsza to parownik reduktor poniewaz redukuje cisnienie gazu z butli i powoduje ze gaz ze stanu plynnego przechodzi w stan lotny. i nastepnie prze urzadzenie 9
9 silnik krokowy (atuator) do komory spalania
Mysle ze wystarczy
Kolega na gorze byl szybszy a wiec co do 6 to zgadzam sie
#5 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 12:33
5 Ten element od ktorego byl odlaczony przewod podcisnieniowy to regilator cisnienia paliwa. Urzadzenie ktore ma za zadanie utrzymac w miare stale cisnienie. Bylo odlaczone poniewaz czesto siada przy jezdzie na lpg (jest bardzo drogie) i albo pekla w nim membrana i paliwo wraz z powietrzem szlo do kolektora a tam z gazem do silnika(spalanie 2 paliw) albo ktos chcial mu zaoszczedzis katuszy poniewaz jezdzac na lpg wylaczane sa tylko wtryski a pompa tloczy i on dostaje po d*p..... bo chce zmniejszyc cisnienie (pisalem juz o tym na forum). To ze byl odlaczony nie mialo wplywu na prace motoru na lpg jedynie na benz mogl byc lekko ospaly przy starcie i lekki dolek mocy przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do dechy. Zle ze nie byl czyms zaslepiony bo silnik ciagnal tym przewodem zasyfione powietrze z zew.
czyli powiniennem z powrotem to odłączyc i zaślepić?? czy zapytac gazownik na przeglądzie??
#6 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 14:54
#7 OFFLINE
Napisany 22 maja 2007 - 15:31
kczech, a jak z punktem 5 powinbiennm odłączyć?? jak jezdze na lpg
#8 OFFLINE
Napisany 23 maja 2007 - 19:16
Jest jescze 3 opcja o ktorej nie pisalem tzn. ludzie odlaczaja ten regulator gdy zaczyna padac pompa paliwa bo tak naprawde to ten regulator ma za zadanie zmniejszac cisnienie a nie zwiekszac i tak jesli jest odlaczony to na wolnych obrotach cisnienie robocze na listwie jest wieksze o 1 atm. Gdy pompa pada i np. tloczy jedynie 1,5 atm. to po odlaczeniu tego regulatora na wolnych obrotach zrobi sie troche wiecej okolo 2 atm. a to wystarczy by rowno pracowal na wolnych obrotach bo w zakresie wyzszych to i tak za malo tam trzeba okolo 3,5 atm. roboczego cisnienia.
[B]
#9 OFFLINE
Napisany 25 maja 2007 - 15:36
co to pompy, regulatora i LPG - polecam zamontowanie przekaźnika sterowanego np. z elektrozawozu gazu i odcinającego zasilanie pompy paliwa. Ulży jej to w bólach...
#10 OFFLINE
Napisany 25 maja 2007 - 16:02
wszystko już zostało powiedziane ale nr 6 to przecież siłownik od zamka centralnego - blokujący klapkę paliwa
6 centralny zamek od wlewu paliwa
byla odpowiedz
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 26 maja 2007 - 21:13
A jak to wytglada moze cos takiego mam a nie wiem o tym..co to pompy, regulatora i LPG - polecam zamontowanie przekaźnika sterowanego np. z elektrozawozu gazu i odcinającego zasilanie pompy paliwa. Ulży jej to w bólach...
#13 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 17:05
[B]
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 18:02
wcisnij na sek. zaworek na listwie przy wtryskach (miej duzo szmaty) bo jesli nie masz takiego wylacznika pompy to ostro poleje paliwo.
no tak lepiej nie próbuj, szczególnie że zawsze tryśnie bo ciśnienie w układzie się utrzymuje trochę...
po prostu zmierz napięcie na bezpieczniku pompy paliwowej podczas pracy na LPG, jak nie będzie to znaczy, że masz przekaźnik odcinający
#16 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 18:08
#17 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 19:18
Na listwie wtrysków (Twoje zdjecie nr 3 przy literze r "rurka....") pod wezykiem wystaje taki element z czapeczka okrecasz czapeczke i srubokretem (na wylaczonym silniku) wciskasz powoli zaworek az sssssyknie) wtedy puszczasz zaworek odpalasz samochod z lpg i podczas pracy powoli wciskasz (szmata owin to miejsce) i z gory tez szmata, delikatnie wciskasz jak tylko zacznie lac to znaczy ze nie masz takiego wylacznika. Proste......
[B]
#18 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 20:06
#19 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 21:27
To nie sztuka napisac komus aby kupil mutimetr ustawil zakres do 15V o napieciu stałym (ale ze wiekszosc nie ma takiego zakresu to trzeba ustawic do 20V) odnalazl wtyczke sprawdzil tam czy pojawia sie napiecie pomiedzy - a + podczas pracy na lpg a gdy wynik na wyswietlaczu jest ze zakiem - to nalezy zmienic biegunowosc pomiaru.
Pozdrawiam
#20 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 22:36