Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kilka pytań co do czego służy...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 20:08

Byłem dzisiaj na działce zwieżć babcie wiec przy okazji odkurzyłem sobie samochód umyłem wew i zew. Przy okazji porobiłem kilka fotek w tym także silnika, bo znalzlem kilka rzeczy które cos dziwnie nie pasowały mi albo nie wiedziałem co do czego służy i po co.

Więc tak...
1.Dodany obrazek

walnołem sie w numerach wiec nie ma 2.

Te kabelki i podobne czasmi i sie rozlaczaja ..
3.Dodany obrazek4.Dodany obrazek5.Dodany obrazek

A te z bagażnika:
ta poszeczka jest zamontowana w schowku po prawej stronie
6.Dodany obrazek
a zaraz obok w zaslepce od tylnich swiatel jest taki kabelek( what for??)
7.Dodany obrazek


A tu pytania a propos gazu do czego dane urzadzenie służy?:
8.Dodany obrazek
9.Dodany obrazek
10.Dodany obrazek

Numeruje zdjecia zeby bylo jasne co i jak:)[/b]


 


#2 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 maja 2007 - 20:29

generalnie na kilka chyba ci odpowiem
1 niewiem :)
3 czujnik cisnienia bezwzglednego kolo cewki siedzi
4 podcisnienie od recylkulacji spalin chyba
5 slabo widac na tym zdjeciu ale to chyba czujnik spalania stukowego
6 centralny zamek od wlewu paliwa
7 niewiem
8 filtr gazu z zaworem
9 reduktor
10 tzw.silnik krokowy od gazu
jakbym sie mylil poprosze o poprawki :))

#3 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 20:32

no dobra a jak te kabelki a raczej rurki ze zdjec 3,4,5 sa poodłaćzane to cos sie dzieje nie tak co przez nie leci, juz kiedys mi sie takie czarne odlaczyly tuz pod uszczelka od maski przy szybie ale jakos różnicy w jezdzie nie widzialem jak podłączyłem...

 


#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 20:42

1. to jest do pasów (nie wiem czy nie powinno tam byc czegos jeszcze - uchwyt) ale chodzi o to zeby przy zlozonych siedzeniach nie zawadzal pas ktory tam wsuwasz
3. To jest jeden z wielu wezyków tzw. podcisnieniowych ktore lacza kolektor ssacy (lub zasobniki powietrza) z innymi urzadzeniami ktore na podstawie cisnienia zasysanego reguluje prace silnika (w skrocie)
ten wezyk na gorze nie jest kontynuacja tego wezyka na dole.
4 Odpowiedz taka sama jak przy 3 (te wezyki czesto (ze starosci) pekaja i wtedy nierowna praca motoru itp
5 Ten element od ktorego byl odlaczony przewod podcisnieniowy to regilator cisnienia paliwa. Urzadzenie ktore ma za zadanie utrzymac w miare stale cisnienie. Bylo odlaczone poniewaz czesto siada przy jezdzie na lpg (jest bardzo drogie) i albo pekla w nim membrana i paliwo wraz z powietrzem szlo do kolektora a tam z gazem do silnika(spalanie 2 paliw) albo ktos chcial mu zaoszczedzis katuszy poniewaz jezdzac na lpg wylaczane sa tylko wtryski a pompa tloczy i on dostaje po d*p..... bo chce zmniejszyc cisnienie (pisalem juz o tym na forum). To ze byl odlaczony nie mialo wplywu na prace motoru na lpg jedynie na benz mogl byc lekko ospaly przy starcie i lekki dolek mocy przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do dechy. Zle ze nie byl czyms zaslepiony bo silnik ciagnal tym przewodem zasyfione powietrze z zew.
6,7 sa zwiazane ze soba mge sie mylic ale wyglada mi to na przewod antenowy do telefonu GSM ze wzmacniaczem lub czyms takim
8 zawor gazowy z filtrem gazowym - po przelaczeniu na lpg on sie otwiera i gaz w stanie lpynnym przechodzi do urzadzenia 9
9 Nazw tego urzadzenia jest kilka ale najczestsza to parownik reduktor poniewaz redukuje cisnienie gazu z butli i powoduje ze gaz ze stanu plynnego przechodzi w stan lotny. i nastepnie prze urzadzenie 9
9 silnik krokowy (atuator) do komory spalania
Mysle ze wystarczy
Kolega na gorze byl szybszy a wiec co do 6 to zgadzam sie

#5 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 12:33

5 Ten element od ktorego byl odlaczony przewod podcisnieniowy to regilator cisnienia paliwa. Urzadzenie ktore ma za zadanie utrzymac w miare stale cisnienie. Bylo odlaczone poniewaz czesto siada przy jezdzie na lpg (jest bardzo drogie) i albo pekla w nim membrana i paliwo wraz z powietrzem szlo do kolektora a tam z gazem do silnika(spalanie 2 paliw) albo ktos chcial mu zaoszczedzis katuszy poniewaz jezdzac na lpg wylaczane sa tylko wtryski a pompa tloczy i on dostaje po d*p..... bo chce zmniejszyc cisnienie (pisalem juz o tym na forum). To ze byl odlaczony nie mialo wplywu na prace motoru na lpg jedynie na benz mogl byc lekko ospaly przy starcie i lekki dolek mocy przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do dechy. Zle ze nie byl czyms zaslepiony bo silnik ciagnal tym przewodem zasyfione powietrze z zew.


czyli powiniennem z powrotem to odłączyc i zaślepić?? czy zapytac gazownik na przeglądzie??

 


#6 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2007 - 14:54

Dopowien do kolegi kczecha 7 - to podpiecie szyb bocznych z pętlą - taki zatopiony drucik( czujnik zbicia szyby) podejrzewam ze masz kombi i sluzy to do fabrycznego alarmu.

#7 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 15:31

A no mam kombi:) ale nie uzywam fabrycznego alarmu:/

kczech, a jak z punktem 5 powinbiennm odłączyć?? jak jezdze na lpg

 


#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2007 - 19:16

i tak i nie kazda z tych opcji przy jezdzie na lpg nie jest najlepsza (oczywiscie jesli pracuje pompa a tak jest przy org. instalacjach) - nie bede rozwijal tematu bo juz opisalem sie dosc na ten temat. Ale tak serio - to podlacz, jesli na benz samochod bedzie jezdzil ok a na lpg nie wyczujesz po podlaczeniu tego wezyka zadnych dziwnych szarpan na wolnych obrotach albo zmulenia sam. w dolnym zakresie obrotów to go zostaw.
Jest jescze 3 opcja o ktorej nie pisalem tzn. ludzie odlaczaja ten regulator gdy zaczyna padac pompa paliwa bo tak naprawde to ten regulator ma za zadanie zmniejszac cisnienie a nie zwiekszac i tak jesli jest odlaczony to na wolnych obrotach cisnienie robocze na listwie jest wieksze o 1 atm. Gdy pompa pada i np. tloczy jedynie 1,5 atm. to po odlaczeniu tego regulatora na wolnych obrotach zrobi sie troche wiecej okolo 2 atm. a to wystarczy by rowno pracowal na wolnych obrotach bo w zakresie wyzszych to i tak za malo tam trzeba okolo 3,5 atm. roboczego cisnienia.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 25 maja 2007 - 15:36

wszystko już zostało powiedziane ale nr 6 to przecież siłownik od zamka centralnego - blokujący klapkę paliwa :)

co to pompy, regulatora i LPG - polecam zamontowanie przekaźnika sterowanego np. z elektrozawozu gazu i odcinającego zasilanie pompy paliwa. Ulży jej to w bólach...

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2007 - 16:02

wszystko już zostało powiedziane ale nr 6 to przecież siłownik od zamka centralnego - blokujący klapkę paliwa



6 centralny zamek od wlewu paliwa


byla odpowiedz :)




 


#11 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 26 maja 2007 - 20:10

ślepota ze mnie jak widać i niedoczytałem :roll: :oops: :razz:

#12 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 21:13

co to pompy, regulatora i LPG - polecam zamontowanie przekaźnika sterowanego np. z elektrozawozu gazu i odcinającego zasilanie pompy paliwa. Ulży jej to w bólach...

A jak to wytglada moze cos takiego mam a nie wiem o tym..:/

 


#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2007 - 17:05

jak przekaznik do swiatel do malucha albo inny. jak chesz sprawdzic to przy odpalonym motorze na lpg wejdz pod samochod i posluchaj czy pracuje pompa lub wcisnij na sek. zaworek na listwie przy wtryskach (miej duzo szmaty) bo jesli nie masz takiego wylacznika pompy to ostro poleje paliwo.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2007 - 17:43

a jakaas fota gdzie to bo nie mam pojecia:/

 


#15 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 maja 2007 - 18:02

wcisnij na sek. zaworek na listwie przy wtryskach (miej duzo szmaty) bo jesli nie masz takiego wylacznika pompy to ostro poleje paliwo.


no tak lepiej nie próbuj, szczególnie że zawsze tryśnie bo ciśnienie w układzie się utrzymuje trochę... ;)

po prostu zmierz napięcie na bezpieczniku pompy paliwowej podczas pracy na LPG, jak nie będzie to znaczy, że masz przekaźnik odcinający :)

#16 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2007 - 18:08

chyba sobie to wsztsko spisze i jak bede na regulacji mlpg to poprosdze zeby to wszytko sprawdzili bo asie nie znam i czasu malo:/

 


#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2007 - 19:18

crocos co Ty opowiadasz cisnienie na listwie przy wylaczonej pompie to max. 0,2 atm. Jak pompa dziala to oczywiscie ze napierd........... na pare metrów w koncu 3 atm...
Na listwie wtrysków (Twoje zdjecie nr 3 przy literze r "rurka....") pod wezykiem wystaje taki element z czapeczka okrecasz czapeczke i srubokretem (na wylaczonym silniku) wciskasz powoli zaworek az sssssyknie) wtedy puszczasz zaworek odpalasz samochod z lpg i podczas pracy powoli wciskasz (szmata owin to miejsce) i z gory tez szmata, delikatnie wciskasz jak tylko zacznie lac to znaczy ze nie masz takiego wylacznika. Proste......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 maja 2007 - 20:06

kczech jeśli uważasz, że upuszczanie paliwa z listwy jest bezpieczniejsze niż sprawdzenie napięcia miernikiem to OK. To jasne, że przy wyłączonej pompie ciśnienie jest 10 x mniejsze niż podczas jej pracy ale benzynka i tak tryśnie więc skoro można bezpieczniej...

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2007 - 21:27

crocos - nie twierdze ze jest bezpieczniejsze ale poczytaj co pisze i jakie ma pytania nasz kolega to zrozumiesz ze dla Niego obsluga miernika moze byc problemem a jeszcze do tego znalezc pompe przewody itd........
To nie sztuka napisac komus aby kupil mutimetr ustawil zakres do 15V o napieciu stałym (ale ze wiekszosc nie ma takiego zakresu to trzeba ustawic do 20V) odnalazl wtyczke sprawdzil tam czy pojawia sie napiecie pomiedzy - a + podczas pracy na lpg a gdy wynik na wyswietlaczu jest ze zakiem - to nalezy zmienic biegunowosc pomiaru.
Pozdrawiam

#20 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 maja 2007 - 22:36

no wiesz, właśnie z tych pytań wywnioskowałem, że jednak lepiej będzie dla siemi1 pobawić się miernikiem - mniejsze niebezpieczeństwo pożaru... :neutral: