Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czemu sie grzeje?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rogas

Rogas
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 maja 2007 - 20:14

Witam,

Miałem już problem, że omega osiągnęła zbyt wysoką temp. i pękła rurka. Rurkę wymieniłem, wszystko ok, aż tu dzisiaj zrobiło się trochę cieplej i auto znowu łapie temp. o dziwo: jak przygazuje to temp. spada, a rośnie jak jest na wolnych obrotach. Weszło powyżej 100 więc wolałem zatrzymać auto. Co to może być?

pozdrawiam



#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2007 - 20:20

nie znam Twojego motoru (ukladu chlodzenia) wiec nie bede wymyslal banialuków - mam tylko rade> Jezeli uwazasz ze dana temp jest za wysoka to nie gas silnika bo cisnienie jake powstalo moze rozsadzic jakis waz rurke, najlepiej zwolnic - zatrzymac sie w samochodzie ustawic temp na max na cieple i dmuchawa na full w ciagu kilku sek zobaczysz jak ladnie spadnie i wtedy zgasic to bezpieczniejsze

#3 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2007 - 20:32

W mv 6 bo wynika z twego opisu ze taki motor masz , sprawdz elektrczna pompe pomocnicza ukladu chlodzenia , odpowiada za przepompowywanie cieczy chlodzącej - lubi czesto sie psuc. Zaznaczam ze są to tylko domysly ale warto sprawdzic.

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2007 - 20:42

termostat się nie otwiera całkiem i na wolnych obrotach pompa wody nie jest w stanie przepompować tego płynu - zwiększając obroty rośnie ilość przepompowanego płynu
i również ciśnienie w układzie

#5 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2007 - 20:54

Tak, ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze kwestię filtra powietrza, być może masz coś takiego jak było u mnie. Ta "rurka" tudzież "kawałek szmatki" wychodzącej z obudowy filtra, który ma za zadanie łapać powietrze był u mnie zbyt krótki, źle usytuowany, cały spleśniały i nie spełniał swojej powinności. Gdy jedziesz szybciej, łapie więcej powietrza i szybciej chłodzi, nie dopuszczając do znacznego nagrzewania się silnika. Oczywiście, pozostaje jeszcze termostat, itp, itd. To jest prawda i ku temu też się skłaniam bo sam ostatnio musiałem go wymienić - od razu lepiej. Wcześniej było tak, że łapał 98 stopni i załączał się wentylator, dopiero spadało do około 92-93 stopni. Teraz trzyma temperaturę na wysokości 92.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2007 - 21:29

Gdy jedziesz szybciej, łapie więcej powietrza i szybciej chłodzi



tylko Rogas, nie pisał że to w czasie jazdy, ale nawet gdyby łapał ciepłe powietrze to wentylator by chodzi jak głupi i by ochładzał płyn nawet na wolnych obrotach a jeśłi tego nie robi to oznacza że przepływ płynu w instalacji jest utrudniony - czym - termostat, zapchana chłodnica syfem - o tym zapomniałem a też to może być przyczyna - jeśłi termo masz nowy to może czas na płukanko

#7 OFFLINE   Rogas

Rogas
  • 18 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 maja 2007 - 00:00

Chłodnice włożę inną ... w końcu trochę tych mv6 u nas stoi więc to nie problem :) Termostat wymienię na nowy, mechanik już się cieszy na jego wymianę (dostęp) :) Zobaczymy co będzie.

Jeśli chodzi o szmacianą rurkę - z nią u mnie wszystko ok. pzdr.

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 21:18

mechanik juz chyba rece zaciera jak c Ciebie zedrze, wymiana termostatu w Vce tania nie bedzie, wlasnie ze wzgledu na wypasiony dostęp...:p