Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wskaźnik temperatury błędne wskazania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arek2

arek2
  • 31 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 20 marca 2012 - 19:39

witam:) moglby ktos podac jaka rezystancje powinien posiadac czujnik temp cieczy na ecu?? a najlepiej jakas sprawdzona tabelke w ktorej byla by wyszczegolniona temp do oporu:) znalazlem cos takiego ale nie wiem czy dane sa prawidlowe bo maja duze rozbieznosci http://www.samnapraw...opel-omega.html

#22 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2012 - 21:04

nie wiem czy dane sa prawidlowe

Sa OK.

#23 OFFLINE   Folia

Folia
  • 16 postów
  • Dołączył: 19-03-2012
  • Skąd: Piotrków Trybunalski

Napisany 20 marca 2012 - 22:05

Witam. Ostatnio spaliła mi się żarówka od podświetlenia zegarów , więc zrobiłem co trzeba i od tego momentu wskazówka temp silnika zaczęła wariować . Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zachowuje się normalnie , ale po dodaniu gazu spada na dół . W czasie jazdy , przy hamowaniu silnikiem podnosi się drgając , po dodaniu gazu od razu na dół.Myślałem , że niedokładnie złożyłem , więc manewr powtórzyłem 3 razy - bez skutku.
Wentylator się włącza , aku było odpięte . Błąd mam tylko 38 , ale ostatnio wyskoczył po wycieczce do lasu , chyba , że uszczelka pod kol. wydechowym znowu puszcza .


mialem ostatnio ten sam bład okazało sie ze przewód idacy do czujnika przy silniku przy samym czujniku nie miał wsówki lecz ktos kiesys to przylutował bo urwała sie ta płetwa do wsówki wiec kupilem czujnik zarobiłem wsówke i wszystko jest ok lutowanie bylo zimne nie było dobrego styku i o po wjechaniu w diure i poruszeniu sie przewodow lub chamowaniu badz przyspieszaniu cos tam wariowało na desce a teraz po załozeniu konkretnej wsowki i koszulki termokurczliwej jest wszystko jak trzeba !:)

#24 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 27 marca 2012 - 21:16

a ja mam inny problem, zaraz po odpaleniu po chwili silnik lapie 90 stopni, w czasie jazdy 94-95
wina moze byc czujnika??

#25 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 29 czerwca 2012 - 00:00

Chociaż sprawa jest już zakończona, opisze co się stało, bo może się to komuś przydać. Moja Omega (2.0 16V) pokazywała, ze się grzeje - wskazówka na max, czerwona kontrolka. Najpierw mechanik wymienił termostat. Potem czujnik wentylatora. W końcu czujnik temperatury na wskaźnik...

I nic. Postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce. Poczytałem, znalazłem podobny problem. Tam pomogła wymiana zegarów. Kupiłem sam wymieniłem i zupełnie nic.

Wobec tego oddałem te zegary i pojechałem do takiego jednego magika od opla. Gościu poprawił masę na akumulatorze i silniku. Okazało się ze było miedzy nimi kilka woltów różnicy! Po poprawce masy jak ręka odjął...:jump: wskazówka temperatury wjeżdża do ok 95-97 stopni i grzecznie zjeżdża.

Temat stary jak świat, ale często zapominany. BRAK MASY
Ostatnio brak masy robił mi walki 10 lat temu w dużym fiacie...

a co do szczegółów to: po podłączeniu kompa do złącza diagnostycznego napięcie na wskaźnik pokazywane w kompie świrowało nieźle - 0,5 volta, to w jedna, to w druga. Po wyłączeniu silnika uspokajało się, co wskazywało na role drgań w tym wszystkim ('coś nie styka..."). Sytuacja zmieniła się po dołączeniu dodatkowej masy. I to był klucz do całej zagadki, której poprzedni spec nie rozwiązał pomimo wymiany polowy układu chłodniczego...


Edit:
Przeniosłem do odpowiedniego tematu i poprawiłem pisownię /Robert3012


#26 OFFLINE   adrac

adrac
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 25 lipca 2012 - 20:28

Szukałem na forum, ale swojego przypadku szaleństwa tego wskaźnika nie znalazłem.

U mnie dzieje się coś takiego od niedawna, że wskazówka spada do dołu (czasem do samego dołu czasem mniej) jak depnę omcie tak powyżej 3000 obrotów. Wskaźnik temperatury działa tak trochę jak wskazówka ekonomii jazdy.:D Od czego zacząć?

Omcia x20xev 96' na gazie.

Dzięki z góry

Przeniosłem do istniejącego tematu. Kontynuujemy w istniejących wątkach, nawet jak nie znaleźliśmy odp na pytanie! //Adam10

#27 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 lipca 2012 - 20:31

proponuję od sprawdzenia masy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#28 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 lipca 2012 - 20:44

Szukałem na forum, ale swojego przypadku szaleństwa tego wskaźnika nie znalazłem.

U mnie dzieje się coś takiego od niedawna, że wskazówka spada do dołu (czasem do samego dołu czasem mniej) jak depnę omcie tak powyżej 3000 obrotów. Wskaźnik temperatury działa tak trochę jak wskazówka ekonomii jazdy.:D Od czego zacząć?

Omcia x20xev 96' na gazie.

Dzięki z góry


Najpierw sprawdź czy wsuwka na czujniku jest dobrze zamocowana, jeśli tak to najprawdopodobniej czujnik do wymiany.

#29 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 lipca 2012 - 07:25

Najpierw sprawdź czy wsuwka na czujniku jest dobrze zamocowana, jeśli tak to najprawdopodobniej czujnik do wymiany.
*


Zgadzam się z kolegą, na bank wsuwka na czujniku jest w stanie krytycznym i wymaga wymiany.

#30 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2012 - 09:00

podłączam się pod temat;p, u mnie jest taki schiz że temperatura w mieście w takie dni jak są ostatnio rośnie do max 90 stopni a w trasie ledwo co podnosi się wskazówka albo stoi na 87 stopni, dodam że po ok 5 km w samochodzie bez problemu robi się ciepło więc termostat się otwiera, zwalony czujnik?

#31 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2012 - 11:15

dodam że po ok 5 km w samochodzie bez problemu robi się ciepło więc termostat się otwiera

Zeby zrobilo sie cieplo to termostat nie musi sie otwierac bo nagrzewnica jest na "malym" obiegu.
U Ciebie to predzej termostat bedzie sie otwieral wczesniej niz powinien i bedziesz mial niedogrzany silnik.

#32 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2012 - 12:03

czyli co radzicie? wymiana termostatu?

#33 OFFLINE   BerniS51

BerniS51
  • 36 postów
  • Dołączył: 24-03-2011

Napisany 31 grudnia 2012 - 16:56

A ja mam takie pytanko bo mów wskaznik szwankuje silnik nagrzany a on leży czasami sie podniesie i normalnie wskazuje to wskaznik idzie sam wymienić czy to raczej nie wskażnik bo mam cały licznik od omci jeszcze

#34 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 grudnia 2012 - 20:45

Zajmij się stanem konektora - wsuwki na czujniku, z pewnością wymaga wymiany na nowy bo nie kontaktuje.

#35 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 16 listopada 2014 - 18:29

witam

w aucie robi się ciepło grzeje normalnie a wskazówka leży na kołku w obfl 2.2 16v powiedzcie co mogło się gdzieś odpiąć lub coś niedziała

dzięki za odp

#36 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 23 listopada 2014 - 23:24

czujnik od temperatury ktory podaje wskazania na deske chyba innej opcji nie ma

#37 OFFLINE   Radziu666

Radziu666
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 grudnia 2014 - 23:13

konektor na czujniku, wsuwka... to samo sie dzieje w 2.5 DTI ? w aucie cieplo, na dworze -8, wskazówka temperatury leży, za mna 300km przejechane, spalanie w normie 5.8l / 100km ;) naczytałem sie sporo, i nie wiem czy czeka mnie wymiana termostatów, czy tylko wystarczy ta wsuwka? autko kupione niedawno, zero wiedzy o Omegach, a tym bardziej o BMW :)

Edycja, sprawdziłem dzis Omesię, 30km z pracy wskazówka leży, ale pół godziny na parkingu co jakis czas obroty 1500 - 2000 obrotów, i mniej wiecej 82-85 stopni, pierwsze co mi na myśl przychodzi to zasłonić grilla, może to coś pomoże...