Wskaźnik temperatury błędne wskazania
#1 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 16:27
deska 97stopni, temperatura z czujnika dla komputera 89stopni, temperatura pokazywana na opel scaner polaczonym z licznikami 92stopnie.
W momencie odpalenia zimnego silnika i dojścia do temperatury w której otwiera się termostat (95stopni) potrafi pokazać na wskaźniku ponad 100 i zapalić lampkę ostrzegawczą na desce.
Z rzeczy które sprawdziłem to wtyczkę i gniazdo licznika (przeczyszczone), czujnik, masy itp. Poprawione wszystkie luty na płytce w liczniku. Stukanie i inne podobne rzeczy nie pomaga.
Czy już czas szukać nowego licznika? i jak rozpoznać że dany licznik jest od 98r i umożliwia połączenie się z nim komputerem?
#2 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 22:08
Mam problem z moim wskaźnikiem temperatury... w czasie jazdy pokazuje w granicach 95-97 stopni ... myślałem na początku że coś dzieje się z termostatem itp, podłączyłem omegę pod OS-a i wychodzi na to że wskaźnik zawyża o 4-5 stopni przykładowo
deska 97stopni, temperatura z czujnika dla komputera 89stopni, temperatura pokazywana na opel scaner polaczonym z licznikami 92stopnie.
W momencie odpalenia zimnego silnika i dojścia do temperatury w której otwiera się termostat (95stopni) potrafi pokazać na wskaźniku ponad 100 i zapalić lampkę ostrzegawczą na desce.
Z rzeczy które sprawdziłem to wtyczkę i gniazdo licznika (przeczyszczone), czujnik, masy itp. Poprawione wszystkie luty na płytce w liczniku. Stukanie i inne podobne rzeczy nie pomaga.
Czy już czas szukać nowego licznika? i jak rozpoznać że dany licznik jest od 98r i umożliwia połączenie się z nim komputerem?
A może czujnik daje ciała?
W silniku są dwa czujniki temperatury:
1. czujnik temperatury cieczy chłodzącej na ECU
2. czujnik cieczy chłodzącej na zegary.
#3 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 09:14
Dodam że wiatraki na chłodnicy pracują ok. są obydwa biegi.
#4 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2011 - 12:41
Wentylator się włącza , aku było odpięte . Błąd mam tylko 38 , ale ostatnio wyskoczył po wycieczce do lasu , chyba , że uszczelka pod kol. wydechowym znowu puszcza .
#5 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2011 - 06:47
Popraw (wyczyść i zabezpiecz) sobie połączenia masy buda-aku-silnik i również połączenie "+" aku-rozrusznik-alternator...Witam. Ostatnio spaliła mi się żarówka od podświetlenia zegarów , więc zrobiłem co trzeba i od tego momentu wskazówka temp silnika zaczęła wariować . Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zachowuje się normalnie , ale po dodaniu gazu spada na dół . W czasie jazdy , przy hamowaniu silnikiem podnosi się drgając , po dodaniu gazu od razu na dół.Myślałem , że niedokładnie złożyłem , więc manewr powtórzyłem 3 razy - bez skutku.
Wentylator się włącza , aku było odpięte . Błąd mam tylko 38 , ale ostatnio wyskoczył po wycieczce do lasu , chyba , że uszczelka pod kol. wydechowym znowu puszcza .
#6 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2011 - 09:45
Popraw (wyczyść i zabezpiecz) sobie połączenia masy buda-aku-silnik i również połączenie "+" aku-rozrusznik-alternator...
Nie zaszkodzi , wczoraj doszedłem do wniosku , że to może być wina oporników w diodach ( chciałem "zbajerować" podświetlenie na kolorowo ). Jak jedna świeciła , to były drgania wskazówki . Wczoraj obracałem resztę diód ( żeby znaleźć + ), to jak zaczęły świecić dwie , wskazówka przestała reagować, a trzecia dioda na zegarach w ogóle nie chciała świecić.
#7 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2011 - 13:05
#8 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2011 - 16:35
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2011 - 23:24
Ps Kiedyś myślałem , że check mi świeci , bo miałem błąd 38 . Teraz czasem jest,czasem go nie ma ( aktualnie zniknął ) , a jak zgaszę światła na chwilę ( nie zawsze) to check gaśnie , a błędów na spinacz nie ma. Można to sprawdzić porządniejszym kompem ( np w aso ) , czy raczej rozglądać sie za zwarciem ?
#11 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2011 - 05:51
#12 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 14:42
Moj 88481675 diesel
VDO
x69-600.032
90 493 819
drugi 88481674 benzin
VDO
x69-600.31
90 493 818
w obu brak reakcji wskaźnika temp. Na drugim liczniku pochodził , aż chłodnica zrobiła się cała gorąca i wyszło na to , że wentylator już się nie włącza.
I tu kuzyn wyskoczył z rewelacją , że w kadettach i w astrach , za takie atrakcje jest odpowiedzialny czujnik wpięty w kolektor dolotowy. W złomegach też tak jest? I ewentualnie z której strony kolektora go szukać?
#13 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 17:28
#14 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:24
Zwierałeś przewód idący do czujnika do masy?
Nie , tylko sprawdzałem czy prąd do czujnika dochodzi i było ok
Ps jutro powinienem zdać relację - znalazłem zdjęcie tego cholernego czujnika ( dzięki Ziutek 50 ) . Możliwe , że sprawa sprowadza się do czyszczenia styków . Dzięki za zainteresowanie.
Ps2 Spadła wsuwka z czujnika , teraz zegar działa
#15 OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 12:01
#16 OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 12:10
#17 OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 13:59
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 01 marca 2012 - 16:57
byłbym wdzięczny za jakieś foto
[attach]17132[/attach]
[attach]17133[/attach]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.