Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wskaźnik temperatury błędne wskazania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   letis

letis

    MEWA SQUAD

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Radwanice

Napisany 20 stycznia 2011 - 16:27

Mam problem z moim wskaźnikiem temperatury... w czasie jazdy pokazuje w granicach 95-97 stopni ... myślałem na początku że coś dzieje się z termostatem itp, podłączyłem omegę pod OS-a i wychodzi na to że wskaźnik zawyża o 4-5 stopni przykładowo

deska 97stopni, temperatura z czujnika dla komputera 89stopni, temperatura pokazywana na opel scaner polaczonym z licznikami 92stopnie.

W momencie odpalenia zimnego silnika i dojścia do temperatury w której otwiera się termostat (95stopni) potrafi pokazać na wskaźniku ponad 100 i zapalić lampkę ostrzegawczą na desce.

Z rzeczy które sprawdziłem to wtyczkę i gniazdo licznika (przeczyszczone), czujnik, masy itp. Poprawione wszystkie luty na płytce w liczniku. Stukanie i inne podobne rzeczy nie pomaga.

Czy już czas szukać nowego licznika? i jak rozpoznać że dany licznik jest od 98r i umożliwia połączenie się z nim komputerem?

#2 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 stycznia 2011 - 22:08

Mam problem z moim wskaźnikiem temperatury... w czasie jazdy pokazuje w granicach 95-97 stopni ... myślałem na początku że coś dzieje się z termostatem itp, podłączyłem omegę pod OS-a i wychodzi na to że wskaźnik zawyża o 4-5 stopni przykładowo

deska 97stopni, temperatura z czujnika dla komputera 89stopni, temperatura pokazywana na opel scaner polaczonym z licznikami 92stopnie.

W momencie odpalenia zimnego silnika i dojścia do temperatury w której otwiera się termostat (95stopni) potrafi pokazać na wskaźniku ponad 100 i zapalić lampkę ostrzegawczą na desce.

Z rzeczy które sprawdziłem to wtyczkę i gniazdo licznika (przeczyszczone), czujnik, masy itp. Poprawione wszystkie luty na płytce w liczniku. Stukanie i inne podobne rzeczy nie pomaga.

Czy już czas szukać nowego licznika? i jak rozpoznać że dany licznik jest od 98r i umożliwia połączenie się z nim komputerem?


A może czujnik daje ciała?
W silniku są dwa czujniki temperatury:
1. czujnik temperatury cieczy chłodzącej na ECU
2. czujnik cieczy chłodzącej na zegary.

#3 OFFLINE   letis

letis

    MEWA SQUAD

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Radwanice

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:14

Wiem że są 2 czujniki . i tak jak pisałem na wskaźniku na desce pokazuje 97stopni, na monitorze podłączonego komputera pokazuje 89stopni, na komputerze połączonym z licznikiem (mój licznik to umożliwia) pokazuje że wskaźnik pokazuje 92 stopnie a w rzeczywistości pokazuje 97.

Dodam że wiatraki na chłodnicy pracują ok. są obydwa biegi.

#4 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2011 - 12:41

Witam. Ostatnio spaliła mi się żarówka od podświetlenia zegarów , więc zrobiłem co trzeba i od tego momentu wskazówka temp silnika zaczęła wariować . Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zachowuje się normalnie , ale po dodaniu gazu spada na dół . W czasie jazdy , przy hamowaniu silnikiem podnosi się drgając , po dodaniu gazu od razu na dół.Myślałem , że niedokładnie złożyłem , więc manewr powtórzyłem 3 razy - bez skutku.
Wentylator się włącza , aku było odpięte . Błąd mam tylko 38 , ale ostatnio wyskoczył po wycieczce do lasu , chyba , że uszczelka pod kol. wydechowym znowu puszcza .

#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 06:47

Witam. Ostatnio spaliła mi się żarówka od podświetlenia zegarów , więc zrobiłem co trzeba i od tego momentu wskazówka temp silnika zaczęła wariować . Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zachowuje się normalnie , ale po dodaniu gazu spada na dół . W czasie jazdy , przy hamowaniu silnikiem podnosi się drgając , po dodaniu gazu od razu na dół.Myślałem , że niedokładnie złożyłem , więc manewr powtórzyłem 3 razy - bez skutku.
Wentylator się włącza , aku było odpięte . Błąd mam tylko 38 , ale ostatnio wyskoczył po wycieczce do lasu , chyba , że uszczelka pod kol. wydechowym znowu puszcza .

Popraw (wyczyść i zabezpiecz) sobie połączenia masy buda-aku-silnik i również połączenie "+" aku-rozrusznik-alternator...

#6 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 09:45

Popraw (wyczyść i zabezpiecz) sobie połączenia masy buda-aku-silnik i również połączenie "+" aku-rozrusznik-alternator...



Nie zaszkodzi , wczoraj doszedłem do wniosku , że to może być wina oporników w diodach ( chciałem "zbajerować" podświetlenie na kolorowo ). Jak jedna świeciła , to były drgania wskazówki . Wczoraj obracałem resztę diód ( żeby znaleźć + ), to jak zaczęły świecić dwie , wskazówka przestała reagować, a trzecia dioda na zegarach w ogóle nie chciała świecić.

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 13:05

jak kombinowane to więcej przyczyn nie ma co szukać...

#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 16:35

Masy poczyściłem , żarówki z powrotem . Wskazówka już całkowicie umarła . Ładowanie bez obciążenia 14,3 V ( 90 % delco ) , z maksymalnym obciążeniem jakie wymyśliłem 12,5 - aku miał 13 V. Poza wskazówką , wygląda na to że system działa ( wentylator ok )

#9 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 19:29

sprawdzałeś czy ścieżek nie poprzerywałeś ??

#10 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 23:24

Nie, Zastanawiał mnie tylko opornik na ścieżce . Pożyczę drugą deskę od znajomego i zobaczę , czy będzie to samo . Trochę to potrwa , bo jego rozbitek stoi na dworze i będę ją musiał ją podsuszyć . Dzięki za zainteresowanie.
Ps Kiedyś myślałem , że check mi świeci , bo miałem błąd 38 . Teraz czasem jest,czasem go nie ma ( aktualnie zniknął ) , a jak zgaszę światła na chwilę ( nie zawsze) to check gaśnie , a błędów na spinacz nie ma. Można to sprawdzić porządniejszym kompem ( np w aso ) , czy raczej rozglądać sie za zwarciem ?

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 05:51

na kompie możesz włączyć poszczególne kontrolki, ale nie sprawdzisz czy zegary prawidłowo chodzą, tylko ja będziesz wyciągał zegary to zwróć uwagę jaką masz taśmę i jaką ma taśmę kolega (kolor)

#12 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2011 - 14:42

Sorki ,że tak zeszło ( małe klepanie zderzaka ). Oba liczniki mają taśmy jasno-zielone.
Moj 88481675 diesel
VDO
x69-600.032
90 493 819
drugi 88481674 benzin
VDO
x69-600.31
90 493 818
w obu brak reakcji wskaźnika temp. Na drugim liczniku pochodził , aż chłodnica zrobiła się cała gorąca i wyszło na to , że wentylator już się nie włącza.
I tu kuzyn wyskoczył z rewelacją , że w kadettach i w astrach , za takie atrakcje jest odpowiedzialny czujnik wpięty w kolektor dolotowy. W złomegach też tak jest? I ewentualnie z której strony kolektora go szukać?

#13 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 sierpnia 2011 - 17:28

Zwierałeś przewód idący do czujnika do masy??

#14 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:24

Zwierałeś przewód idący do czujnika do masy?


Nie , tylko sprawdzałem czy prąd do czujnika dochodzi i było ok
Ps jutro powinienem zdać relację - znalazłem zdjęcie tego cholernego czujnika ( dzięki Ziutek 50 ) . Możliwe , że sprawa sprowadza się do czyszczenia styków . Dzięki za zainteresowanie.
Ps2 Spadła wsuwka z czujnika , teraz zegar działa :)

#15 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 01 marca 2012 - 12:01

Mógłby ktoś napisać gdzie znajduje sie ten czujnik na zegary? Mi wczoraj wskażnik temperatury zaczał wariować. Głównie wogóle sie nie rusza ale co jakiiś czas skacze sobie jak chce. Czujnik temp na ECU wiem gdzie jest a gdzie ten na zegary? Vertix Tobie spadła wsuwka z tego czujnika na zegary czy z innego? Proszę o pomoc. Dodam że problem pojawił się po wymianie sprzegła więc podejrzewam że albo coś zostało odłączone albo gdzies jakies zwarcie sie zrobiło.

#16 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 marca 2012 - 12:10

Z tyłu za silnikiem bliżej serwa wspomagania hamulców. Można wymacać ręką, a zobaczyć łatwiej z kanalu. Na ogół urywa się przewód przy wsuwce i nie kontaktuje.

#17 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 01 marca 2012 - 13:59

Dzięki za info ale byłbym wdzięczny za jakieś foto bo ten opis średnio pomaga mi sobie to zobrazować;) Jak nikt nie ma foto to bede jutro rano macał i szukał bo dzisiaj do wieczora w pracy siedze.

#18 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2012 - 15:19

Ja znalazłem cos takiego.

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2012 - 16:57

byłbym wdzięczny za jakieś foto


[attach]17132[/attach]

[attach]17133[/attach]

:)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 01 marca 2012 - 17:36

Dzięki wielkie. Już wszystko wiem.