Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana płynu chłodniczego 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:15

witam
planuję wymienić płyn chłodniczy w mojej Omedze.Czy wymieniał już ktoś z Was taki płyn w silniku 2.5 DTI?Trzeba się kierować jakimiś specjalnymi zaleceniami czy standardowo jak np. w tym temacie:?
http://forum.omegakl...dniczego&page=3

a jeszcze ile płynu trzeba przygotować.Wiem, że dane mówią o 10l, ale zapewne coś zostanie starego w układzie:-)

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2011 - 13:30

ja u siebie wymieniałem i weszło coś około 9 litrów, ale nie spuszczałem z bloku tylko z chłodnicy, jak będziesz używał korka do spustu z bloku (jest pod turbiną) użyj klucza oczkowego, ja wlałem dynagel 2000.

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2011 - 21:15

U mnie weszło 8,5 litra, bez spuszczania z bloku. Płyn VAICO VA-012Plus.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2011 - 23:43

a jakieś płukanie układu wodą robiliście; czy tylko spuściliście stary płyn, uzupełniliście nowym i tyle?

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 stycznia 2011 - 22:40

tylko spuściliście stary płyn, uzupełniliście nowym i tyle?


I tyle;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 stycznia 2011 - 10:57

no to dzięki za info;niektórzy na forum piszą by przepłukać czymś układ i dlatego się dopytuję co i jak

#7 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 stycznia 2015 - 20:01

czy w 2.5 dti da rade spuscic płyn bez włazenia pod auto?? w 2.5V6 jest jakas czerwona nakretka do spuszczania płynu przy chłodnicy a w 2.5Dti jest cos takiego czy trzeba jednak pod auto sie wczołgać??

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2015 - 20:10

Nie bo korek w bloku jest pod turbo moze do korka na chlodnicy dojdziesz ale nikle szanse

#9 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 stycznia 2015 - 20:19

moze do korka na chlodnicy dojdziesz

no to faktycznie lipa,tam nie ma gdzie srubokreta włozyc a co dopiero moje łapy drwala,hehe,wiec bede musiał pojechac na kanał,w benzynach jest jakis korek na wierzchu do spuszczania to miałem nadzieję ze tu moze tez cos wymyslili zeby zycie ułatwić
dzieki Damianie

#10 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 stycznia 2015 - 21:51

moze do korka na chlodnicy dojdziesz

wjechałem dzis na kanał,odkreciłem korek przy chłodnicy i zlałem stary płyn,jak juz przestało lecieć,przepłukałem jeszcze wodą,zleciało wszystko :-)odpalałem silnik na chwile jak spuszczałem zeby pompa wody wypluła reszte ale nic juz nie leciało.
tylko ze nowego płynu wlazło mi tylko 6 moze 6,5l,mało jakoś :-( nastawiłem sie ze wejdzie koło 9l a tu taki zonk,układ odpowietrzony,mozliwe ze w bloku zostało koło
3l ??????

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 00:29

płynu wlazło mi tylko 6 moze 6,5l


Słabo wkładałeś ten płyn:p

Na ciepłym silniku spuszczałeś?
Odkręciłeś korek ze zbiorniczka?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 08:31

Słabo wkładałeś ten płyn:p

Na ciepłym silniku spuszczałeś?
Odkręciłeś korek ze zbiorniczka?

Na cieplym i z odkreconym korkiem 😒

#13 OFFLINE   abw

abw
  • 9 postów
  • Dołączył: 27-04-2012

Napisany 06 lutego 2015 - 13:04

Panowie doradzcie mi.

U mnie zlałem płyn, można pwoiedzieć że jest tak zamulony rdzą że wyglada to okrutnie.
Przepłukałem woda z octem, pożniej z węza cały układ.

Wlałem nowy płyn i znów jest tak pomarańczowy z osadami, że ogolnei moja praca na marne.

Może któs ma sposób jak to dobrze wykonać.
Glównie chciałem żeby nagrzewnice wypukało bo bardzo słabo auto grzeje.

2,2 DTI, ma może ktos pod reką ile powinno wejść?

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2015 - 14:34

kalgon

#15 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2015 - 14:57

kalgon


I druga nagrzewnica w pogotowiu:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2015 - 17:03

i chłodnica

abw
możesz mieć zalany G12 stąd rdzawy kolor, nie zmieniaj na inny

#17 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 07 lutego 2015 - 18:01

Przepłukałem woda z octem, pożniej z węza cały układ.


Ja też czyściłem układ octem i powiem ci iż jedno płukanie nie wystarczy. Dosyć dużo tego osadu pozostaje w układzie i dopiero po kilku razach wymieniony płyn nie zmienia barwy a i nagrzewnicę potrafi również przytkać.

#18 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 lutego 2017 - 21:38

 

Sugerując się ww filmem, planuje wymienic plyn chłodniczy + przepłukac ukłąd wodą destylowaną. Ktoś już robił podobny manewr? Kto tu wyżej pisze o occie, ale tym to moge czajnik wyczycić a jednak do auta takich patentów nie chciałbym stosować. Właśnie ww filmie nie polecają tego robić w silnikach bwm, stąd mój dylemat.



#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lutego 2017 - 22:18

amelinium nie lubi octu

jeśli masz wątpliwości czy chłodnica jest drożna (jeśli od nowośći jeździła z płynem to prędzej jest zatkana od zewnątrz) to zakup nowej jest lepszą opcją