Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0, 2.5, czy ON...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2011 - 22:17

Tylko trzeba pamiętać, że nie zawsze to co jest drogie musi być super. Fotki to jedno a stan rzeczywisty to drugie. O ile dobrze pamiętam to ktoś z forum był bardzo rozczarowany stanem faktycznym Omegi od (chyba tego samego) handlarza z Gostynina. :p Na zdjęciach też była lalka i cena grubo ponad "normę" ;)
Nie wszystko złoto co się świeci.



 


#82 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2011 - 22:24

Tylko trzeba pamiętać, że nie zawsze to co jest drogie musi być super. Fotki to jedno a stan rzeczywisty to drugie. O ile dobrze pamiętam to ktoś z forum był bardzo rozczarowany stanem faktycznym Omegi od (chyba tego samego) handlarza z Gostynina. :p Na zdjęciach też była lalka i cena grubo ponad "normę" ;)
Nie wszystko złoto co się świeci.


jasne z tym ze doswiadczony forumowicz czy klubowicz jeśli szuka dla siebie auta do jazdy nie kupi mv6 z 99 roku za 8 tyś. Takie kupuja tylko ci co się nie znają i mają spojrzenie na omegę przez pryzmat swoich wcześniejszych aut a tu niestety zonk- omega z racji na ceny części (szczególnie v6) wymaga innego podejścia i lepiej zapłacić więcej przy zakupie jak potem włożyć dwa razy więcej - to jest bolączka świeżych forumowiczów bądź osób które nie znają tego samochodu.

#83 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2011 - 22:41

i lepiej zapłacić więcej przy zakupie jak potem włożyć dwa razy więcej - to jest bolączka świeżych forumowiczów bądź osób które nie znają tego samochodu.


Oczywiście, ale można kupić parcha B za 12 tysięcy jak i Omegę która posłuży o wiele dłużej za np. 9 tys. Cena nie zawsze jest wyznacznikiem stanu samochodu.

Jeżeli miałbym w tym momencie zmieniać swoją Omegę to pierwsza na liście na pewno byłaby ta:
http://otomoto.pl/op...-C16820697.html

Wracając to pytania w temacie to moim zdaniem istnieją 2 rozwiązania, 2.0 albo 3.0 z sekw. LPG ;)
Jeżeli nie zależy Ci na super osiągach to 2.0 spokojnie Ci wystarczy, jeżeli masz zacięcie sportowca i trochę grubszy portfel to oczywiście 3.0 ;)

Dlaczego nie 2.5TD bo jest dość paliwożernym dieslem, i na pewno taniej wyjdzie cię jazda 2.0 z LPG a osiągi są bardzo porównywalne.
Dlaczego nie 2.5V6 bo koszta utrzymania są niewiele większe niż 3.0 a różnica w osiągach dość znaczna ;)

Pozdrawiam Kamil. :D



 


#84 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2011 - 16:40

Oczywiście, ale można kupić parcha B za 12 tysięcy jak i Omegę która posłuży o wiele dłużej za np. 9 tys. Cena nie zawsze jest wyznacznikiem stanu samochodu.

Pozdrawiam Kamil. :D



Reguły nie ma, zgodze sie z Toba ale nikt raczej ideału nie odda okazyjnie :)

#85 OFFLINE   Mardock

Mardock
  • 2 postów
  • Dołączył: 27-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:07

witam.
skorzystam z tematu
tez mam problem z wyborem pojemnosci silnika
interesuje mnie tylko benzyna+lpg
auto bedzie sluzyc w 95% do jazdy do pracy (czasem moze zdarzyc sie dalszy wyjazd)
trasa w dwie strony ok 50km
predkosci na niej to ok 60 km/h szalu nie ma
w miesiacu max 1500 km
kwota na autko to ok 15k czy mozna za ta kase cos ciekawego kupic

ktory silniki polecacie do zakupu na te wyzej wymienione parametry:)

#86 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 31 stycznia 2011 - 22:25

opisując sytuację, skłaniał bym się do 2.0, ew. jak sie uda to 2.2. Napewno V6 ci niepotrzebne.

#87 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 stycznia 2011 - 22:27

witam.
skorzystam z tematu
tez mam problem z wyborem pojemnosci silnika
interesuje mnie tylko benzyna+lpg
auto bedzie sluzyc w 95% do jazdy do pracy (czasem moze zdarzyc sie dalszy wyjazd)
trasa w dwie strony ok 50km
predkosci na niej to ok 60 km/h szalu nie ma
w miesiacu max 1500 km
kwota na autko to ok 15k czy mozna za ta kase cos ciekawego kupic

ktory silniki polecacie do zakupu na te wyzej wymienione parametry:)


ile ludzi tyle opinie co do wyboru silnika :)

Zadaj sobie pytanie czy chcesz miec dynamiczne auto czy samochód do zwyczajnej jazdy. Ps: omega z większym silnikiem =droższe części eksploatacyjne. Jak będzie Ciebie stać na wydatki i lubisz dynamikę omega z 2.5 to minimum. Jeżeli zależy Tobie na rozsądnych kosztach utrzymania i nie ciśniesz ostro kup 2.0.

Oczywiście w każdym przypadku wystrzegaj sie "okazji" cenowych.

#88 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2011 - 22:32

witam.
skorzystam z tematu
tez mam problem z wyborem pojemnosci silnika
interesuje mnie tylko benzyna+lpg
auto bedzie sluzyc w 95% do jazdy do pracy (czasem moze zdarzyc sie dalszy wyjazd)
trasa w dwie strony ok 50km
predkosci na niej to ok 60 km/h szalu nie ma
w miesiacu max 1500 km
kwota na autko to ok 15k czy mozna za ta kase cos ciekawego kupic

ktory silniki polecacie do zakupu na te wyzej wymienione parametry:)


klekot 2.2 - w tej cenie kupisz spokojnie. chyba najsensowniej w twoim przypadku ale piszesz ze chcesz benie




 


#89 OFFLINE   Mardock

Mardock
  • 2 postów
  • Dołączył: 27-12-2010

Napisany 05 lutego 2011 - 13:45

dzieki za naswietlenie mi wyboru
padlo ze bede poszukiwal 2.2
oczywiscie potrzebowalbym jescze kilku odp.
1) jaka jest optymalna cena za dobre autko(bez lpg i z)
2) automat czy manual
3) szukac z lpg czy samemu wstawic

a i jeszcze jak wyglada sytuacja z wyprzedzaniem
tzn. jade za gosciem powiedzmy 60 w pewnym momencie jest luka naciskam pedal gazu i atakuje szybko i sprawnie czy jeszcze zdarzy pokazac mi srodkowy palec?

#90 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2011 - 17:35

zdecydowanie to drugie chyba, że będzie wyprzedzał tico

#91 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 lutego 2011 - 21:48

dzieki za naswietlenie mi wyboru
padlo ze bede poszukiwal 2.2
oczywiscie potrzebowalbym jescze kilku odp.
1) jaka jest optymalna cena za dobre autko(bez lpg i z)
2) automat czy manual
3) szukac z lpg czy samemu wstawic

a i jeszcze jak wyglada sytuacja z wyprzedzaniem
tzn. jade za gosciem powiedzmy 60 w pewnym momencie jest luka naciskam pedal gazu i atakuje szybko i sprawnie czy jeszcze zdarzy pokazac mi srodkowy palec?


Wydaje mi się , że lepiej manual, Lpg sam wstaw . Co do ceny To trudno powiedzieć , wiadomo każdy by chciał kupić tanio. Jednak chyba optymalna cena za dobre auto z tym motorem to 14-16tys.zł. Moje zdanie.

#92 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2011 - 08:01

dzieki za naswietlenie mi wyboru
padlo ze bede poszukiwal 2.2
oczywiscie potrzebowalbym jescze kilku odp.
1) jaka jest optymalna cena za dobre autko(bez lpg i z)
2) automat czy manual
3) szukac z lpg czy samemu wstawic

a i jeszcze jak wyglada sytuacja z wyprzedzaniem
tzn. jade za gosciem powiedzmy 60 w pewnym momencie jest luka naciskam pedal gazu i atakuje szybko i sprawnie czy jeszcze zdarzy pokazac mi srodkowy palec?


Jeśli 2.2 to wyłącznie manual. Kupuj bez LPG i samemu zakładaj dobrą instalację. Co do ceny to szukaj w zakresie 13-17 tyś., powinno być coś sensownego. No i rocznik 2001 i młodsze.
Jeśli chodzi o wyprzedzanie to nie spodziewaj się nagłego uderzenia mocy przy wciśnięciu gazu. 2.2 musi być na obrotach, żeby przyspieszało.

#93 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2011 - 09:20

2) automat czy manual

przejedź się jednym i drugim i indywidualnie ocenisz co Ci bardziej odpowiada:)

3) szukac z lpg czy samemu wstawic

To zależy od wielu czynników...Nie ma gotowego rozwiązania

a i jeszcze jak wyglada sytuacja z wyprzedzaniem
tzn. jade za gosciem powiedzmy 60 w pewnym momencie jest luka naciskam pedal gazu i atakuje szybko i sprawnie czy jeszcze zdarzy pokazac mi srodkowy palec?

Umów się i przejedź kilkoma Omegami i wtedy osobiście sprawdzisz...