Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0, 2.5, czy ON...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2011 - 23:35

wiele razy grzałem do Belgii po autobanie w Niemczech z prędkością 180-200km/h i nie 15minut czy pół godziny, niemal całe Niemcy gdzie tylko się dało i niech ktoś nie mówi że 2.5td to silnik który nie wytrzyma wysokich obrotów pod obciążeniem, takie są moje doznania.

#22 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 23:42

Ja mam 3.0 v6 od Lipca zeszlego roku i jak narazie odpukac nic z silnikiem sie nie dzieje. Oczywiscie elementy eksploatacyjne typu amorki,tuleje, klocki wymieniane na bierzaco.
Np. Za rozrzad w 3.0 zaplacilem 1100zl (300zl robociznai 800zl czesci) a w 2.0 koszt to np 400zl.
Jak koledzy pisali wczesniej zawiecho to samo ale osprzet silnika drozszy. No i oczywiscie spalanie.Jednak gdybym kolejny raz mial wybierac to i tak wbralbm 3.0 frajda z jazdy i ten dzwiek v6.
Co do wychodzacych korb bokiem to troche logiki i przede wszystkim dbac i silnik.

Jesli pojedziesz kupowac autko to koniecznie zabierz kogos z kompem albo podjedz na diagnostyke do ASO. Powodzenia w poszukiwaniu :)

#23 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 stycznia 2011 - 23:43

wiele razy grzałem do Belgii po autobanie w Niemczech z prędkością 180-200km/h i nie 15minut czy pół godziny, niemal całe Niemcy gdzie tylko się dało i niech ktoś nie mówi że 2.5td to silnik który nie wytrzyma wysokich obrotów pod obciążeniem, takie są moje doznania.


Kolego to co koledzy wcześniej opisywali to chodziło o 3,0. Moim zdaniem 2,5 td to tylko na trasę, do miasta raczej nie. Za dużo pali. Piszę o DUŻYM mieście np: Wa-wa.

#24 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 stycznia 2011 - 01:26

wiele razy grzałem do Belgii po autobanie w Niemczech z prędkością 180-200km/h i nie 15minut czy pół godziny, niemal całe Niemcy gdzie tylko się dało i niech ktoś nie mówi że 2.5td to silnik który nie wytrzyma wysokich obrotów pod obciążeniem, takie są moje doznania.


No to potwierdze bo zdazylo mi sie przejechac 300km non stop 180 do 195km\h i nic mu sie nie dzialo.A mialem wtedy ciut ponad dwiescie nalatane.I sam nie wiem z kad ten mit ze TD(TDS) to BE!

#25 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 stycznia 2011 - 08:08

No to potwierdze bo zdazylo mi sie przejechac 300km non stop 180 do 195km\h i nic mu sie nie dzialo.A mialem wtedy ciut ponad dwiescie nalatane.I sam nie wiem z kad ten mit ze TD(TDS) to BE!


jak zacząłem jeździć to na liczniku miałem 214tyś.km. i tak do 270tyś.km. dolatałem, raz z fordem mondeo 2.0tdci przez dwie godziny na autobanie jechaliśmy równo 200km/h i tak jeśli droga szła pod górkę on tracił na prędkości a omega trzymała prędkość, ogólnie to nie szczędziłem silnika na autostradzie a i tak wtedy spalanie wyniosło równo 10.0l/100km

#26 OFFLINE   Seeeebek

Seeeebek
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 16 stycznia 2011 - 13:14

Tak czytam i czytam, i V6 pewnie odpadnie. Jeszcze nie teraz, może za kilka lat kiedy będzie mnie już stać.
Teraz zastanawiam się nad 2.0 PB lub jakimś dieselkiem. Bardzo spodobał mi się silnik 2.0 DTI, jeździłem Vectrą B kumpla z takim silnikiem i powiem, że fajnie się to zbiera i spali ok. 6l. Czy ten silnik w Omedze daje sobie radę? I jeszcze jedno, czym różni się 2.5 TD od 2.5 TDS oprócz różnicy w mocy?

#27 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 16 stycznia 2011 - 13:32

TDS to silnik w BMW a TD w Oplu.

#28 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 stycznia 2011 - 17:19

Tak czytam i czytam, i V6 pewnie odpadnie. Jeszcze nie teraz, może za kilka lat kiedy będzie mnie już stać.
Teraz zastanawiam się nad 2.0 PB lub jakimś dieselkiem. Bardzo spodobał mi się silnik 2.0 DTI, jeździłem Vectrą B kumpla z takim silnikiem i powiem, że fajnie się to zbiera i spali ok. 6l. Czy ten silnik w Omedze daje sobie radę? I jeszcze jedno, czym różni się 2.5 TD od 2.5 TDS oprócz różnicy w mocy?


Silnik 2,0 dti za słaby i chyba najbardziej awaryjny.

#29 OFFLINE   mirekpsary

mirekpsary
  • 4 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 17 stycznia 2011 - 00:42

kolego w budzie A masz 6 cylindrów, ale rzędowe


eeech,to nie bardzo się zmieści w Polonezie,vałka byłaby lepsza.

#30 OFFLINE   Seeeebek

Seeeebek
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 17 stycznia 2011 - 14:45

Więc tak ostatecznie podsumowując:

która wersja silnikowa będzie zbliżona w kosztach utrzymania, awaryjności oraz mocy do Escorta 1.8? Właśnie wróciłem z oglądania 2.5 V6 i powiem, że frajda z jazdy olbrzymia, jednak z moją ciężką nogą spalanie dochodzi do 17. Gadałem z gościem niby zbyt dużo się nie psuje, jednak sami wiecie jak sprzedawcy mydlą oczy. Teraz zastanawiam się nad 2.0 w dobrej sekwencji oraz ewentualnie 2.0 w ON, jednak odstraszają mnie niestety koszty ewentualnej naprawy wtryskiwaczy. Proszę, doradźcie bo chciałbym powoli zacząć szukać dopieszczonego egzemplarza, a na razie powstrzymuje mnie brak decyzji dotyczącej wersji silnikowej.

#31 OFFLINE   Dymek

Dymek
  • 126 postów
  • Dołączył: 07-03-2010
  • Skąd: Pierwoszyno k.Gdyni

Napisany 17 stycznia 2011 - 15:00

Ja mam swoja omega zrobione na gazie 30tkm moze duzo, moze malo, chodzi na gazie jak na benzynie i nie czulem jezdzac w miescie potrzeby wiekszego silnika. Trasy rowniez byly bezproblemowe, oczywiscie niebyl to demon na autostradzie w cztery osoby i pelen zaladunek ale 150km/h bez problemu jechal, ale nastal czas ze szkola jest wazniejsza niz samochod i musze z bolem go sprzedac. Wiec ja polecam 2.0 16V.

#32 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 stycznia 2011 - 16:15

Więc tak ostatecznie podsumowując:

która wersja silnikowa będzie zbliżona w kosztach utrzymania, awaryjności oraz mocy do Escorta 1.8? Właśnie wróciłem z oglądania 2.5 V6 i powiem, że frajda z jazdy olbrzymia, jednak z moją ciężką nogą spalanie dochodzi do 17. Gadałem z gościem niby zbyt dużo się nie psuje, jednak sami wiecie jak sprzedawcy mydlą oczy. Teraz zastanawiam się nad 2.0 w dobrej sekwencji oraz ewentualnie 2.0 w ON, jednak odstraszają mnie niestety koszty ewentualnej naprawy wtryskiwaczy. Proszę, doradźcie bo chciałbym powoli zacząć szukać dopieszczonego egzemplarza, a na razie powstrzymuje mnie brak decyzji dotyczącej wersji silnikowej.


Jak już diesel to na pewno nie 2.0 bo jest za słaby jak na taką budę a jeżeli chodzi o benzynkę to porównywalne do escorta będzie 2.0 8v

#33 OFFLINE   Seeeebek

Seeeebek
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 17 stycznia 2011 - 17:55

OK, więc decyzja prawdopodobnie zapadła. 2.0 z sekwencją wersja 136 konna. Szukam na miejscu, lecz mało u nas takich Opli.
I tu mam ogromną prośbę do jakiegoś klubowicza z okolic Kutna, mianowicie, gdyby ktoś mógł podjechać i obejrzeć podaną niżej Omegę od strony technicznej. Wygląda na prawdę obiecująco, wpadła mi w oko. Po zdjęciach wnioskuję, że jest dość zadbana. Więc gdyby ktoś mógł to bardzo bym prosił o jej obejrzenie. Pomoże ktoś? :)

http://otomoto.pl/op...-C17020861.html

#34 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 stycznia 2011 - 18:06

Licznik na bank cofany.Przy tym przebiegu pedal od sprzegla lysy?Ja mam ponad 300Tys/km i nie widac tak wielkiego zużycia.

#35 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 stycznia 2011 - 20:21

Licznik na bank cofany.Przy tym przebiegu pedal od sprzegla lysy?Ja mam ponad 300Tys/km i nie widac tak wielkiego zużycia.


ja mam 272tyś.km. i guma od pedału hamulca jest całkiem dobra.

#36 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2011 - 20:24

A nie myślicie że taka gume pożna kupic za śmieszna kase i wymienić nawet jakby miał 500tys. przejechane, więc gumy nie sa wyznacznikiem.

#37 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 stycznia 2011 - 20:35

A nie myślicie że taka gume pożna kupic za śmieszna kase i wymienić nawet jakby miał 500tys. przejechane, więc gumy nie sa wyznacznikiem.


dokładnie się zgadzam z kolegą, lecz jeśli jest starta to też o czymś świadczy

#38 OFFLINE   kondzio81

kondzio81
  • 107 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: koszalin

Napisany 17 stycznia 2011 - 22:03

ja mam i nie sa takie drogie silnik caly w kaplecie dobry za 1300zl kupisz mialem 20 2lata ale zmienilem na 2.5 i jest super

#39 OFFLINE   Seeeebek

Seeeebek
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:50

To, że licznik cofany to wiem :) ciężko chyba trafić na egzemplarz z oryginalnym przebiegiem.
A jest może ktoś z tamtych okolic, kto podjąłby się pojechania na miejsce i obejrzenia go na żywo? Po rozmowie telefonicznej z gościem udało mi się wstępnie załatwić zejście z ceny jakieś 700zł, więc pewnie po oględzinach udałoby się utargować z 1000.

#40 OFFLINE   WojtekP

WojtekP
  • 76 postów
  • Dołączył: 19-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 stycznia 2011 - 12:59

ja wybrał bym benzynę. co do diesla to mam złe doświadczenia. Ale kto co lubi