Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0, 2.5, czy ON...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Seeeebek

Seeeebek
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2011

Napisany 15 stycznia 2011 - 06:01

Witam.
Z okazji tego, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.
Przygotowuję się do zmiany samochodu z Escorta 1.8 105PS na prawdopodobnie Omegę. Zastanawiam się nad wersją silnikową tego modelu. Na pewno chcę, aby był on mocniejszy od mojego obecnego, tzn. chodzi tu o moc odczuwalną. Nie chcę też, aby spalania były z kosmosu, obecnie utrzymuję spalanie w wysokości 12-13 l/100 LPG. I tu pojawia się z mojej strony kilka pytań:

- o ile więcej łyknie sobie 2.5 od 2.0 (mówimy tu oczywiście o sekwencyjnej instalacji LPG)?
- ile spala 2.5 ON oraz czy jest wyraźnie mocniejsza/słabsza od 2.0 PB?
- jaka jest różnica w kosztach ubezpieczenia 2.5 (pełne zniżki)?
- czy koszty utrzymania silnika V6 są dużo wyższe niż 2.0?
- co najczęściej pada w dwóch powyższych silnikach benzynowych?
- czy części do V6 są dużo droższe niż do 2.0?

Kusi mnie V6, lecz trochę się boję, że nie będę w stanie jej utrzymać. Bardzo Was proszę o poradę oraz o linki do ciekawych ogłoszeń, które moglibyście mi polecić.

#2 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 07:15

moge ci powiedziec tak mam kombi 2.0 16v(ktora jest do sprzedania) silnik jest ok z tym ze do omegi jesli chcesz miec odczuwalne przyspieszenie to to moze byc mało zwłaszcza ze masz eskorta a ty waga autka jest nieco wyzsza (chodzi o omege) adrugą mam 2.5TD tylko ze w aftomacie i powiem tak wydaje mi sie ze jest bardziej mułowata od beny ale do pewnych obrotów potem to juz jedzie
mi benzyna pali ok10-10.5/100km a dizelek ma spalanie o jakies 9-10 /100km ale mam go niedawno i jeszcze tak naprawde nie mierzyłem patrze na kompa i teraz zmieniałem termostat to zobacze czy sie cos zmieni to tyle chyba

.



 


#3 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2011 - 11:12

mam taką wersję jak w opisie, części są droższe ale to jest odwieczny dylemat przy zakupie czy miec szybsze auto i droższe w utrzymaniu czy tańsze i wolniejsze. Bardzo fajnie się jeździ v6 3.0 lecz tania w ekzploatacji nie jest- 2.5 dużo tańsza nie jest. Ogólnie do v6 sa wszystkie części droższe do silnika, zawieszenie kosztuje tylko tyle samo co w 2.0 no chyba że jest nivo wówczas tez drożej. Na moje oko v6 średnio pisząc co najmniej droższe jest od 2.0 o 25%.

#4 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 11:21

I jesli rozwarzasz zakup diesla 2.5 to tutaj czesci są najdrozsze i koszt utrzymania bedzie wiekszy niz v6. Ja tez miałem dylemat 2.5 td czy 2.5 v6 kupiłem v6 i jestem zadowolony nie mam z nią zadnych wiekszych problemów.

- Spalanie w mojej 2.5 v6 w trasie ok 11/12l lpg/100km, w miescie ok15l/100km ale nie jezdze jak emeryt.
- ubezpieczenie przy pełnym znizkach - 519,20zl za rok

#5 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2011 - 12:07

jeśli trafisz na zadbany 2.5td to wiele do niego nie dołożysz, ma łańcuch rozrządu, sam jakieś 55tyś.km. zrobiłem bez inwestycji w silnik bo tylko swiece żarowe wymieniłem i pare uszczelek, wiadomo że oleje i te sprawy to oczywista sprawa, pali mi od 7-11l/100km, lecz jeśli trafisz na zajechany motor to zaczną się wydatki i wydatki. Dopiero od września tamtego roku doinwestowałem w silnik bo go troszke zaniedbałem. Co do reszty auta to dużo więcej rzeczy zmieniłem przez czas w którym mam omegę (elementy zawieszenia, hamulców, itp) ale robię na bieżąco co trzeba i nie miałem nigdy awarii.

#6 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 stycznia 2011 - 12:18

ja Wam powiem że ustawiłem na 90km/h tempomat na 5 biegu w moim x30xe, kolega ustawił w x20xev także tempomat na 90km/h i wg komputera spalania mieliśmy takie same (różnice minimalne rzędu 0,2l/100km). Więc 3.0 pali więcej dlatego że się je mocniej ciśnie i więcej umie nalać do garnków :)

#7 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2011 - 12:21

przede wszystkim podstawa to zakup dobrego egzemplarza, wiem że tkaich mało ale nie oszczędzaj przy zakupie, kup lepiej rok czy dwa starsza a w dobrym stanie bo omega jak kupisz przeciętną da Tobie nieźle popalić po portfelu dlatego tak ważny jest zakup dobrego egzemplarza aby nie miec nerwów ze kupiłem auto a musze włożyć 4 tyś (w przypadku v6 i td). Każdemu podkręślam że omega to nie fiat brawa czy renault clio i jak coś padnie w tych silnikach v6 musisz się liczyć na wydatki większe od przeciętnych.

#8 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 stycznia 2011 - 12:41

Co do 2.5 td to w manuału troszkę oszczędniejsza od automatu i można chipa włożyć i podnieść mocy troszkę..ja nie narzekam spalanie do 8-10 l a ostro jeżdżę w trasie to nawet 6 l na 100/km wyszła..i powiem części są nie droższe od V6 tylko jest mankament w TD pompy wtryskowe siadają jak na kulane kilometrów i koszta regeneracji 1200zł takiej pompy..

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 stycznia 2011 - 14:01

Co do 2.5 td to w manuału troszkę oszczędniejsza od automatu i można chipa włożyć i podnieść mocy troszkę..ja nie narzekam spalanie do 8-10 l a ostro jeżdżę w trasie to nawet 6 l na 100/km wyszła..i powiem części są nie droższe od V6 tylko jest mankament w TD pompy wtryskowe siadają jak na kulane kilometrów i koszta regeneracji 1200zł takiej pompy..


Potwierdzam ze spalaniem mam tak samo nigdy nie przekroczyla mi 10l.Trafisz na zadbany silnik i bedziesz dbal to ten silnik Bude zjeździ, a on dalej bedzie zyl.Co do przyspieszenia to moj klekot ma lepsze przyspieszenie niz 2,0 bena.Sprawdzalem.

#10 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 15 stycznia 2011 - 14:50

a moja 2,6 V6 płacę ubezpiecznie 1400zł na rok OC+AC+NW+Szyby+Asistance, naprawy nie kosztują mnie puki co jakiś strasznych pieniędzy tylko jest problem ze znalezieniem mechanka który sie zna na V6 i sie podejmie naprawy. Jeśli chodzi o spalanie do w mieście jakieś 14l gazu na trasie koło 11l LPG (klima zawsze włączona). Przy 15 tys km pokonywanych rocznie głownie po mieście (90%) koszt utrzymania (ubezpieczenie, naprawy, paliwo, przeglądy, myjnia, oleje itp) wyszedł mi 5560zł z jakimiś groszami

#11 OFFLINE   mirekpsary

mirekpsary
  • 4 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 15 stycznia 2011 - 16:06

Ja mam A 2.0 gaz kombi,zawsze jest eksploatowana ponad Normę,bo nią pracuję ale spala 12-14 gazu,kupiłem ją za 1500,dołożyłem 2000,i jeżdżę nie robiąc nic przy niej,OC z NNW pasażerów 413zł,chętnie bym nabył jakąś v6 z tym że A,ale te ceny troszkę wygórowane.

#12 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 15 stycznia 2011 - 16:19

kolego w budzie A masz 6 cylindrów, ale rzędowe

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 stycznia 2011 - 16:33

Silniki 2,0 są do spokojnej jazdy , V6 do szaleństw :D. Koszty V 6 droższe w utrzymaniu niż R-4.

#14 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 15 stycznia 2011 - 16:48

Kolego jakiej byś nie kupił to sprawdź dokładnie bo jak kupisz szrota to obojętnie z jakim silnikiem będziesz płakał, ja miałem już wszystkie motorki oprócz 3.0 i najbardziej pasuje mi 2.5TD po chipie. W dziale sprzedam masz kilka ogłoszeń.

#15 OFFLINE   kristianoMV6

kristianoMV6

    ;;

  • 29 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Łabiszyn

Napisany 15 stycznia 2011 - 17:09

jeżeli chcesz odczuwać prędkość to 2,5 musi być spalanie średnio 13l lpg (nigdy wolno nie jeździł) wiem bo mój brat miał w kombi, koszty eksploatacji tak jak koledzy pisali wyżej są wyższe od 2,0. Co do 2,5 tds osobiście nie kupiłbym go. W BMW jeszcze w miarę pracowały, ale nie w omegach na dodatek okrojone z mocy.

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 stycznia 2011 - 19:29

. Co do 2,5 tds osobiście nie kupiłbym go. W BMW jeszcze w miarę pracowały, ale nie w omegach na dodatek okrojone z mocy.

nie kupił byś a dlaczego...pewnie znajomi mówili i pewnie słyszałeś ze to szajs nie jeździ i same problemy z tym silnikiem dlatego tak piszesz..i powiem jedno większość warsztatów mechaników nie ma pojęcia na temat omegi i tego silnika..nawet poprawnie błędów nie umieją odczytać.. i wymieniają pół silnika a klient płaci bez końca a omka dalej nie jeździ.. dlatego powstał mit ze te silniki to złom ...a powiem Ci ze po chipie moja naprawdę fajnie jeździ i od V nie odbiega wiele...

#17 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2011 - 21:15

jeżeli myślisz nad kupnem 2,5V6 to rozejrzyj się lepiej z 3.0.
Koszty eksploatacji takie same,spalanie również a mocy więcej;)
Motor 2.0 jest troszke za mały do tej masy jaką ma omega ( nie jezdziłem 2.0 żeby zaraz nie pisali że wcale nie jest za mały;))ale chyba sprawia mniej problemów niż 2,5V6 czy 3.0V6.

Zależy na jaki egzemplasz trafisz tak będziesz jezdził albo naprawiał;)
Masz możliwość to przejedz się 2.0, 2.5,3.0 czy ON i podejmiesz decyzję;)
Powodzenia w szukaniu autka i udanego zakupu;)

#18 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 22:04

Jezeli ktos lata po autobanach czy tez w trasach z niemalymi predkosciami lub kupuje auto do upalania to 3.0 nie jest zbyt bezpiecznym pomyslem :) W 2.5 jeszcze nigdy nie slyszalem zeby korba bokiem wyszla a w 3.0 dosyc czesto. Pozatym lepiej brac 3.0 :)

#19 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2011 - 22:09

W 2.5 jeszcze nigdy nie slyszalem zeby korba bokiem wyszla a w 3.0 dosyc czesto.

no co prawda to prawda ale chyba z tymi prędkościami to lekko przesadziłeś??
Jak jest "pałowana" to 3.0 korby pokaże ale po autobanie to jeszcze się z takim numerem nie spotkałem, no chyba że ktoś kładł 220km/h i więcej przez parę godzin ale to nie ma silnika który by to wytrzymał;)

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2011 - 22:29

no co prawda to prawda ale chyba z tymi prędkościami to lekko przesadziłeś??
Jak jest "pałowana" to 3.0 korby pokaże ale po autobanie to jeszcze się z takim numerem nie spotkałem, no chyba że ktoś kładł 220km/h i więcej przez parę godzin ale to nie ma silnika który by to wytrzymał;)


było na forum, ze komus powyzej 200 korbna po paru minutach wyszla bokiem w silniku. Widocznie silnik swoje juz przepracowal ale tak czy innaczej nie byl to odosobniony przypadek w 3.0...