Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przepływomierz - pare pytań.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hamerpl

hamerpl
  • 27 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 13 stycznia 2011 - 17:45

Witam.

Omega od paru miesięcy pali gazu 17 na 100 i benzyny podobnie, strasznie zamulone obroty jak bym jechał jakimś dieslem po przejściach. Sprawdzałem błędy na spinaczu, i pokazało że przepływomierz za duże napięcie, no to teraz go odpiłem całkiem, i jest poprawa, motor ma moc większa (tak odczuwam) obroty jakoś lepiej się trzymają szybciej spadają i nie falują na jałowym a co do spalania to nie jestem wstanie określić bo dziś go odłączyłem.

Czy faktycznie przepływomierz może miec wpływ na tak drastyczne spalanie?
Czy mogło być tak że jak przepływomierz jest martwy, to dostawał za mało powietrza albo za dużo silnik i zle regulował dawkę paliwa?

Bo nie wiem co o tym myśleć teraz i czy odkładać na nowy przepływomierz.

#2 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 19:44

Czy faktycznie przepływomierz może miec wpływ na tak drastyczne spalanie?


sam sobie odpowiedziałeś na pytanie

Czy mogło być tak że jak przepływomierz jest martwy, to dostawał za mało powietrza albo za dużo silnik i zle regulował dawkę paliwa



a tak po za tym to opcja szukaj było dużo razy pisane ;)

#3 OFFLINE   hamerpl

hamerpl
  • 27 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 13 stycznia 2011 - 21:59

@ Szukałem ale dokładnie to co mnie interesuje nie znalazłem.

Nie chce robic nowego tematu ale sprawdzianem kable dzis, popsikałem wodą w sprayu (po płynie do mycia szyb) i mam pełno iskier przy końcówkach kabli co wchodzą do świec oraz na kablach w nie których miejscach (iskierki lecą aż się miło patrzy).
Czy to pora na wymianę już?

Się pytam o takie rzeczy bo to mój pierwszy samochód i dopiero go poznaję.


No przeplywomierz trafi mi kupić.

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 23:13

mam pełno iskier przy końcówkach kabli co wchodzą do świec oraz na kablach w nie których miejscach (iskierki lecą aż się miło patrzy).

nie wiem czy tak miło jak dotkniesz ręką, poczujesz że pora na wyminę... Wymieniaj kable i świece przy okazji

#5 OFFLINE   awidsen

awidsen
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-01-2011

Napisany 31 stycznia 2011 - 20:51

u mnie tez wywalilo przeplywke na tescie "na spinacz" wymi9eniłem: przewody, swiece, przepływomierz,(troche kosztowało) a na koniec wyszło ze komputer nie podaje napiecia do przeplywki....... no i nie odbiera. gdzies w kompie pradoppodobnie moze sciezka sie schajcowala

#6 OFFLINE   gino9

gino9
  • 50 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: oxford-Poznan

Napisany 10 lutego 2011 - 14:58

pytanko,Czy po wyjeciu wtyczki od przeplywomierza silnik powinien zgasnac??Umnie tak jest a mam problem z delikatnym falowaniem.

#7 OFFLINE   awidsen

awidsen
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-01-2011

Napisany 11 lutego 2011 - 20:32

jutro sprawdze jak jest u mnie

#8 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 11 lutego 2011 - 20:33

jesli jest dobry przepływomierz to gasnie.. a falowanie to mozliwe od silnika krokowego.

#9 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 kwietnia 2014 - 17:50

Witam odkopie trochę temat mam omegę b fl z silnikiem z22xe po odpięciu przepływomierza silnik chodzi normalnie nie szarpie przy przyspieszaniu obroty są w całym zakresie kontrolka czek engin nie świeci czy to normalne przy tym silniku?

#10 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 kwietnia 2014 - 19:48

ogólnie jest tak że jak odepniesz sprawną przepływkę to silnik powinien chodzić gorzej ale jak odepniesz uszkodzoną to powinien chodzić lepiej, u mnie w dieslu po odpięciu przepływki chodzi gorzej i też nie ma checka ale jak podłącze pod kompa to mam błąd przepływki.

#11 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 kwietnia 2014 - 20:55

ogólnie jest tak że jak odepniesz sprawną przepływkę to silnik powinien chodzić gorzej ale jak odepniesz uszkodzoną to powinien chodzić lepiej, u mnie w dieslu po odpięciu przepływki chodzi gorzej i też nie ma checka ale jak podłącze pod kompa to mam błąd przepływki.

No dobra ale u mnie czy jest podpięta czy nie to tak samo chodzi kontrolka chek się nie zapala a po podłączeniu pod kompa jak jest odpięta to wyskakuje błąd przepływomierza.

#12 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 18:20

Witam, aby nie zaczynać nowego tematu odnośnie przepływomierza napiszę tutaj swój problem.
Omega ma błąd niskie napięcie przepływomierza P0100. Sprawdziłem już 4 org przepływki i na wszystkich wywala błąd.
Błąd pojawia się po rozgrzaniu auta i jak są obroty poniżej 1000. Czyli podczas pracy na postoju. Sprawdzałem kompem podczas zwiększania obrotów - kg oraz napięcie skacze.
W czasie jazdy lub trzymania wyższych obrotów błędu nie ma. Na kompie występuję jako sporadyczny.
TPS jest na 0,53V.

Nie szarpie i nie falują obroty. Na ben i lpg to samo.
Ma może ktoś pomysł co to może być? :confused::pokoj:

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2014 - 18:35

a jaki jest odczyt z sondy ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 18:51

różnie raz bogato raz ubogo. Sonda wymieniona około rok temu. Błędu sondy nie ma tylko przepływomierz.

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2014 - 19:45

różnie raz bogato raz ubogo. Sonda wymieniona około rok temu. Błędu sondy nie ma tylko przepływomierz.


To śmierdzi lewizną , a TPS ma mieć nie mniej jak 9% do 16%jak ktoś regulował obroty zderzakiem przepustnicy to są takie cyrki.

#16 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 20:11

To śmierdzi lewizną , a TPS ma mieć nie mniej jak 9% do 16%jak ktoś regulował obroty zderzakiem przepustnicy to są takie cyrki.


Tzn? tyle procent ma na wolnych wskazywać? też tak myślałem że gdzie musi lewe łapać. Jutro samostartem obadam czy gdzieś łapie.

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2014 - 20:24

Tzn? tyle procent ma na wolnych wskazywać?


Tak min 9%

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2014 - 23:25

Tak min 9%


A nie 0% i 0.55V? Przy jakimkolwiek procencie zmieniaja sie zadania dla przepywki w kg/h.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#19 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 kwietnia 2014 - 13:52

Tez mi się tak zdaje ze na postoju przepustnica powinna być całkiem zamknięta. Zatem czujnik powinien wskazać 0%.
Poniżej link do filmu z Op Com-a


#20 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 kwietnia 2014 - 19:59

Manro dobrze pisze.W 2.0 ma pokazywać 9%.W v6 ma być 0%.