Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie są objawy przestawionego rozrządu?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Olszes1990

Olszes1990
  • 24 postów
  • Dołączył: 28-09-2010

Napisany 12 stycznia 2011 - 14:06

Witam mam problem ze swoją omegą. Ostatnio zaczęło coś w niej stukać ten odgłos słychać w górnej części silnika. Mechanik stwierdził że przestawił się rozrząd. Ale auto normalnie odpala bez żadnego problemu. Trzyma niskie obroty i powoli wkręca się na wysokie ale to raczej wina sondy bo mam padniętą. Na forum czytałem że jeżeli w 3.0 przestawi się rozrząd nawet o jeden ząbek to juz jest koniec. Nie chciałbym zapłacić mechanikowi kupe kasy za cały rozrząd a on np. wymieni tylko jakis napinacz. POMOCY:szpital:

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 stycznia 2011 - 17:29

o 1 zabek jak przestawisz to silnik bedize chodzil. o 3 zabki juz stuka porzadnie. jak nie wierzysz mechanikowi to zapraszam do siebie do warsztatu.




 


#3 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 14 stycznia 2011 - 13:08

1 zabek to jest chyba 10stopni, takie wartosci przesuniecia maja sportowe regulowane kołą rozrządu (nie koniecznie do omegi, mowie ogolnie), ale jakas roznica powinna być zauważalna.
może szklanka stuka? jest roznica ciepły/zimny silnik?

#4 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2011 - 13:21

1 zabek to jest chyba 10stopni, takie wartosci przesuniecia maja sportowe regulowane kołą rozrządu (nie koniecznie do omegi, mowie ogolnie), ale jakas roznica powinna być zauważalna.
może szklanka stuka? jest roznica ciepły/zimny silnik?


ja jak kupiłem swoja to też miałem przestawiony chyba o ząb stukot pojawiał sie od 2500 rpm na zimnym i ciepłym

#5 OFFLINE   Olszes1990

Olszes1990
  • 24 postów
  • Dołączył: 28-09-2010

Napisany 14 stycznia 2011 - 16:21

U mnie jest różnie, czasami nic nie słychać a czasami stuka i nie ma reguły czy zimna czy ciepła

#6 OFFLINE   tomtom4

tomtom4
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gliwice

Napisany 21 marca 2011 - 18:45

Witam. Odgrzebałem ten temat bo mam problem właśnie w tej kwestii. Czy jest możliwe by przeskoczył mi pasek rozrządu na prawej głowicy, pierwszy wałek o trzy ząbki na drugim wałku o jeden, po zdjęciu pokrywy rozrządu tak to wyglądało. Stukanie było jak przy starym dieslu. Mam nadzieje że nic się nie stało, bo ciśnienia sprężania oscylują w granicach 9,5 bara.

#7 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2011 - 22:22

ustaw rozrząd , i spr. ponownie kompresję na prawidłowo ustawionym rozrządzie
jak będzie OK , odpalaj i idź daj na tacę w kościele że nic się nie stało ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#8 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 listopada 2011 - 16:03

Witam.
Omegę kupiłem niedawno. po kilku tyg wracając z pracy, ruszając zgasł mi silnik. zapaliłem odjechałem ale odczułem spadek mocy. nic w silniku nie stukało i spadek mocy się pogłębiał. potem i nie zapaliła mi i zaholowałem ją do mechanika. stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu o 2-3 ząbki(to widziałem jest przestawiony). naprawa jest w toku. mówi ze pogięły się zawory. czy to możliwe jak nic się stukało?


przeniosłem do istniejącego tematu ;kocyk

#9 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 04 listopada 2011 - 16:33

Witam.
Omegę kupiłem niedawno. po kilku tyg wracając z pracy, ruszając zgasł mi silnik. zapaliłem odjechałem ale odczułem spadek mocy. nic w silniku nie stukało i spadek mocy się pogłębiał. potem i nie zapaliła mi i zaholowałem ją do mechanika. stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu o 2-3 ząbki(to widziałem jest przestawiony). naprawa jest w toku. mówi ze pogięły się zawory. czy to możliwe jak nic się stukało?


przeniosłem do istniejącego tematu ;kocyk


Możliwe nie usłyszysz mnie ostatnio strzelił pasek w silniku 16V i tylko sobie "kichnoł" cichutko, a po zdjeciu głowicy pokrzywione miałem 12 zaworów.

#10 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2011 - 13:39

Panowie jeśli zawory byłyby pogięte to czy silnik obracał by się normalnie?? te podgięte zawory powinny chyba blokować ruch tłoka do góry i nie można byłoby obracać wałem.

właśnie wróciłem od mechanika. dzięki Bogu zawory nie pogięte na jednej głowicy przynajmniej:)) ale uszczelka była w stanie agonalnym. po prostu rozlasowała się w pyłek. stąd brak kompresji. pasek rozrządu dobry. poluźnił się z powodu napinacza który pewnie nie był zmieniany razem z paskiem. jeśli z drugą głowica będzie tak samo to planowanie nowe uszczelki rozrząd i do przodu:))

#11 OFFLINE   Bambi

Bambi

    niewiem...brak pomysłu :)

  • 6 postów
  • Dołączył: 08-04-2011
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 06 listopada 2011 - 08:35

Panowie jak się rozrząd przestawia to może świadczyć o sparciałym pasku rozrządu ja bym wymieniła ten pasek ;p

#12 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 11 listopada 2011 - 14:26

W moim przypadku rozrząd przeskoczył po wymianie paska i rolek. Zwyczajnie mechanik zle ustawił napinacz i podczas odpalania rozrząd się przestawił. Chałas był taki że masakra waliło pod machą jak cholera.
2009 rok DM

#13 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 11 listopada 2011 - 17:37

mialem 2.5v6 i na jednej glowicy przeskoczyl walek walilo jak 2 td by postawic obok siebie, na jalowym wkrecalem ja na obroty bo myslaem ze cos ze smarowaniem , ale jak jechalem to wiecej niz 2000obr/min nie dala sie wkrecic.

#14 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2011 - 18:14

U mnie powodem był napinacz. Ktoś wymienił tylko pasek i napinacz po prostu puścił, pasek się poluźnił i przeskoczył. Na szczęście nic z zaworami się nie stało. Panowie wymieniajmy rozrząd kompletnie czasem taka oszczędność wcale się nie opłaca:)

W miedzy czasie wyszła jeszcze jedna rzecz w rozrządzie. obciął się klin na kółku pasowym na wale. mino rozrządu ustawionego na znaki było źle. dobrze ze nie na tyle żeby pogiąć zawory. odkrył to dopiero drugi mechanik który nie jechał tylko na znakach ale sprawdzał pozycje tłoków.
Koniec końców omega chodzi już:)

#15 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 grudnia 2011 - 17:10

Witam, czy przy ustawianiu rozrządu pierwszy tłok ma być w górnym martwym położeniu?

Po zdjęciu paska musiałem przepchać samochód kawałek, zapomniałem że jest na biegu i teraz nie wiem czy jest dobrze na kole wału korbowego, wałki rozrządu są zblokowane w odpowiednim położeniu. Podpowie ktoś?
tomek14829

#16 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 grudnia 2011 - 19:07

Witam, czy przy ustawianiu rozrządu pierwszy tłok ma być w górnym martwym położeniu?

Po zdjęciu paska musiałem przepchać samochód kawałek, zapomniałem że jest na biegu i teraz nie wiem czy jest dobrze na kole wału korbowego, wałki rozrządu są zblokowane w odpowiednim położeniu. Podpowie ktoś?


Tak tylko pamiętaj że dwa obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu, no i mam nadzieje że przy przepychaniu tłok nie przypierdzielił w otwarty zawór :masakra:

Zobacz tutaj opisywałem jak ustawić w Vałce ale zasada taka sama tylko kolejność zapłonu inna :
http://forum.omegakl...823&postcount=8

#17 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 grudnia 2011 - 20:54

Myśle, że przez takie coś nic się nie stało to był kawałek tylko jutro złoże wszystko i dam znać.


Rozrząd wymieniony wszystko jest Ok. Niestety ukręciłem śrubę tą środkowa trzymającą obudowe rozrządu, na szczęscie ta rynienka trzyma góre.

Jeszcze mam jedno pytanie czy to normakny objaw ,że prawa strona paska luzuje się kręcąc ręcznie wałem.


połączyłem posty ,;kocyk
tomek14829

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 grudnia 2011 - 21:11

tak




 


#19 OFFLINE   mus102

mus102
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-01-2011

Napisany 30 stycznia 2014 - 20:20

U mnie sprawa wyglada tak.
Na zimnym silniku dzisiaj rano auto odpaliło.
Próbowałem dzisiaj wieczorem auto nie żyje.
Kręci , kręci i nagle jakby łapało silnik i dalej kręci, ale nie odpala. Po dłuższej próbie odpalenia strzeli w wydech.
Omega BFL kombi silnik 3.0 V6 z 2000r. z skwencyjną instalacją gazu