Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

chwalę się ;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 15 maja 2007 - 15:06

jak to mówią: jak się nie wywrócisz, to się nie nauczysz.....
w myśl tego przysłowia, postanowiłem sprawdzić na swojej skórze, czy te chipy coś dają. zakupiłem, założyłem i.... szafa gra! oma chodzi zajeb*cie!!! spalanie na mieście spadło z 12-13 do 9,5-10,5. na trasie jeszcze nie wiem, ale w weekend sprawdzę. z ujemnych rzeczy zauważyłem, że znacznie wyżej idzie temperatura. miałem z tym problemy nawet przed zachipowaniem, ale teraz idzie szybciej. prawdopodobnie siadać zaczyna sprzęgło wiskotyczne, ale to już planowałem zmienić wcześniej.
przy okazji polecam firmę v-tech. goście są naprawdę extra w tym co robią.
a mi przeszła ochota na wymianę klekota na mv6 :cool:



#2 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 maja 2007 - 15:33

Też o tym myślałem - jeśli możesz pochwal się jak teraz chodzi silnik, czy zauważyłeś jakieś negatywne skutki - opisz to podniesienie temperatury - jak było przed i jak jest po..

Może napisałbyś coś o osiągach ? Zmierz sobie chociaż czas do 100-tki...

I na koniec pochwal się kosztami - w jakim mieście robiłeś ?

#3 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 maja 2007 - 17:17

No i jaka firma??, bo to też ma duże znaczenie, są firmy profesjonalne i profesjonalne inaczej :bigok:
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2007 - 17:49

Mam male pytanie jak mozna uzyskac wiecej mocy a zarazem min. wiekszą predkosc , przyspieszenia itp. nie spalajac wiecej paliwa. nie ma czegoś za darmo , moc z powietrza sie nie bierze. Owszem mozna odchudzic masę pojazdu ale z tym spalaniem to chyba troszke zbytnio sie chwalisz. Zreszta jak zanajomimy sie z chip tuningiem blizej, to wyraznie widac ze musi wzrosnąc zuzycie paliwa.

#5 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 15 maja 2007 - 22:21

po co miałbym przesadzać? przecież to wszystko jest bardzo łatwo sprawdzić.
masz rację, że moc nie bierze się z powietrza, ale idąc tym tokiem myślenia to MV6 3.0 powinna palić dwa razy tyle co 2.0 16V.
gość od tuningu wyjaśnił mi to w bardzo prosty sposób: pali mniej bo krócej się rozpędzasz. a w przypadku automatu ma to duże znaczenie.
tak wogóle to jestem bardzo zadowolony. omega pracuje zupełnie inaczej. skończyły się "brzęczenia" w desce rozdzielczej z powodu wibracji, skończyły się drżenia kierownicy. silnik nabrał mam wrażenie większej kultury pracy. nie mogę nic właściwie powiedzieć o negatywnych wrażeniach, bo zbyt krótko po zachipowaniu żeby wysnuwać jakieś wnioski, ale postaram się informować was na bierząco.
jedno co mogę teraz powiedzieć, to właśnie ta temperatura. wcześniej temperatura oscylowała między 93-95 stopni. tylko parę razy stojąc dłuuuugo w korku w upalny dzień temperatura dochodziła do 100 stopni. teraz podczas ostrej jazdy tą temperaturę osiąga bardzo szybko. powtarzam: podczas ostrej jazdy. podejrzewam że wina tkwi w wiskozie, ponieważ po stłuczce w tamtym roku tej części nie wymieniłem.
osiągów nie mierzyłem. ale w weekend postaram się coś więcej na ten temat napisać.
tak jeszcze z tymi osiągami: poważnie nie żartuję. po trzech dniach jazdy ciągle po mieście, komp pokazuje 10.5 l. a jeżdzę o wiele ostrzej niż wcześniej. przez zmianą chipa ciężko było zejść poniżej 13l. a i bokami teraz o wiele chętniej chodzi. :mrgreen:
o kwocie jaką zapłaciłem nie mogę nic powiedzieć. nawet nie o to chodzi że ktoś zrobił po znajomościach, ale nijak się to ma do ceny rynkowej. normalnie kosztuje 800-1500 zł.
ale i tak warto.
a!!!! o jednym sobie przypomiałem. przy ostrzejszej jeździe, automat pracuje o wiele twardziej niż poprzenio. czasem potrafi szarpnąć. przy spokojnej jeździe nie ma różnicy.

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 15 maja 2007 - 22:31

Hmm.. To może napisz chociaż jaką opcję wybrałeś (basic, econo) ?

#7 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 22:36

Mam male pytanie jak mozna uzyskac wiecej mocy a zarazem min. wiekszą predkosc , przyspieszenia itp. nie spalajac wiecej paliwa. nie ma czegoś za darmo , moc z powietrza sie nie bierze. Owszem mozna odchudzic masę pojazdu ale z tym spalaniem to chyba troszke zbytnio sie chwalisz. Zreszta jak zanajomimy sie z chip tuningiem blizej, to wyraznie widac ze musi wzrosnąc zuzycie paliwa.

Polecam jeszcze bliższe zaznajomienie z profesjonalnym chiptuningiem.
www.godula.pl
www.vtech.pl

#8 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2007 - 07:30

dodatkowe koniki nie wzięły się z powietrza ani z akumulatora, moźliwe, ze chiptuning przekłamuje komputer. Proponuję zatankować do pełna i po przejechaniu 100 km ponownie zatankować po korek i zobaczyć różnicę

Gdyby to było tak piękne jak malują to producenci odrazu by tak zrobili. A oni zawsze robią tak aby był złoty środek czyli moc i ekonomia szły razem

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2007 - 07:31

Mam male pytanie jak mozna uzyskac wiecej mocy a zarazem min. wiekszą predkosc , przyspieszenia itp. nie spalajac wiecej paliwa. nie ma czegoś za darmo , moc z powietrza sie nie bierze.


hehehe, baardzo sie mylisz :)

idac Twoim rozumowaniem, nierealne byloby osiagniecie w nowym silniku 1,6 mocy 2x wiekszej (przy jeszcze mniejszym spalaniu), niz w np w starym silniku 1,6 FSO

Moglbys odpowiedziec - no tak - ale ile to lat - jaki postep technologiczny... a przeciez silnik 2,5tds tez juz ma ponad 10lat, rowniez duzy postep dokonal sie od czasu stworzenia silnika...

nie bierzesz tez pod uwage wieeelu innych parametrow - np normy czystosci spalin, zywotnosci poszczegolnych elementow silnika... moze sie np okazac, ze po podniesieniu mocy silnika (nawet bez zwiekszenia spalania) silnik nie utrzyma normy czystosci spalin - i dlatego fabrycznie ma moc 131, a nie np 160KM


 


#10 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2007 - 07:35

ostatnio oglądałem na Fifth Gear o paliwach i ilości koni. To znaczy autorzy programu chcieli sprawdzić czy rzeczywiście im lepsze paliwo to więcej koni. I okazało się, że to prawda, a to dlatego, że komputer reguluje skład mieszanki dostosowując je do parametrów paliwa. Sądzę, że chiptuning powoduje, ze jest raczej stały skład

#11 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 16 maja 2007 - 18:46

Ja mam na stanie chipa sportowego z "upsolute" do omy TD. Dobrany z katalogu, według numerów ECU. Wsadzałem go do omy i auto strasznie po nim popyla. Aż się bałem, że coś tam ukręcę- w końcu 310 Nm robi swoje. Samochód lepiej się zbierał powyżej 100 km/h niż A6 (2,4 V6) ojca! Ale chipa wyciągnąłem, wsadziłem oryginalnego i szczerze powiedziawszy dojrzewam do tematu. Dużo czytam na różnych forach o podkręconych omach TD, bo boję się że coś popsuję.
Prawdę powiedziawszy wolał bym, żeby ten chipa dawał połowę tego co daje. Ten chip z upsolute jest według mnie za "ostry".
Może kiedyś jeszcze go wsadzę, jak będę miał dużo hajsu w rezerwie na ewentualne naprawy lub gdy mnie ktoś konkretnie i racjonalnie przekona.

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2007 - 19:55

Mysle ze najlepsza kontrolą bedzie jednak przejechanie kilkustek kilometrów w róznych warunków i przeliczenie zużycia paliwa. Podejrzewam ze nie wypadnie ono tak korzystnie jak przejechanie pierwszych 100 km.

#13 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 17 maja 2007 - 07:52

Acha. Dodam jeszcze, że mi na chipie tez spalanie spadło o średnio 1 litr na 100 km.

#14 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 17 maja 2007 - 13:38

jacek, zgoda. jasne że ciężko na podstawie 100km wysnuwać jakieś wnioski. to wcześniej również napisałem.
ze spalaniem to trochę może inaczej być.... :mrgreen: bo teraz aż się chce dusić gaz :twisted:

#15 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 17 maja 2007 - 19:23

Jeśli chodzi o chip tuning to mogę coś o tym powiedzieć. :lol:
Jestem od dwóch dni po tej operacji Omki.......moja żonka nic nie wie :lol: :mrgreen: :lol:
Mam jak widać Omege 2.5 TD, przed chipem była zaliczona hamownia w Częstochowie.
Pozdro dla chłopaków z niej.
Pomiar mocy: 131,9 KM oraz 257 Nm.
Z Częstochowy jechałem prosto na chip.Na trasie do Zduńskiej Woli Omka pokazała średnie spalanie 8,7l/100km przy prędkościach 110-140 km/h,a nie mam zbyt lekkiej nogi :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Zrobiono chipa i......... :mrgreen: tak mam do dziś!!!!!!!!
Omka śmiga aż się kurzy.SPALANIE SPADŁO!!!
Na wolnych obrotach komp przed chipem pokazywał spalanie 1,0l/h ,a teraz 0,5l/h.
Spalanie na trasie z :twisted: troche ostrzejszą jazdą :twisted: podczas przyspieszania,reszta bez zmian spadło do 6,4l/100 km.
Wczoraj zaliczyłem hamowanko po raz drugi:wynik 160 KM oraz 317 Nm.
Nie żałuje i wszystkim polecam.
Wkrótce na forum zdjęcie z pomiaru na hamowni w temacie "Nasze fury"
Do tej pory przejechałem 762 km. Po tym przebiegu wszystko jest ok. :peace:
Jedyne co moge pwiedzieć po zmianach w Omce ,że troche puszcza dyma przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ale to normalne przy tego rodzaju przeróbkach.
Jeśli chodzi o sam chip to gość modyfikował program odczytany z kompa, a nie wsadzał gotowca.
1000 % zadowolenia.Polecam

#16 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2007 - 20:29

Hmmm interesujące,powiem więcej...zachęcające.
Myślę ,że założę sobie takie coś...
Wpierw jednak sytuacja zarobkowa musi się wyklarować...czyli jakieś 1,5 roku jeszcze :sad:

932zł/miesiąc od marszałka po 5 latach studiów stom. nie zachęca do chipowania omeg...

#17 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 17 maja 2007 - 21:32

nie żebym krytykował, czepiał się, itp. ale ktoś prędzej pisał na zarzuty że musi wiecej palić, że pali mniej, bo nie trzeba mu tak wciskać.
No ok, ale teraz czytam, że po chipie komp pokazuje spalanie chwilowe o ok 0,5litra mniej, To co, pali mniej też na postoju??
Zresztą ja w 2.0 16V mam spalanie chwilowe ok 0,9, z tego co czytałem na forum, to 2,5TD ma spalanie chwilowe ok 0.5-0,6l/h. i to jest normalne spalanie chwilowe dla TD
Czy się myle??

#18 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2007 - 22:43

No ja w 2.5 DTI mam 0.5-0.7 l/h

#19 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 18 maja 2007 - 06:05

Zresztą ja w 2.0 16V mam spalanie chwilowe ok 0,9, z tego co czytałem na forum, to 2,5TD ma spalanie chwilowe ok 0.5-0,6l/h. i to jest normalne spalanie chwilowe dla TD
Czy się myle??

Kupując tą Omke autko paliło średnio po mieście 9,4l/100km, teraz 7,7l/100km.
Chwilowe spalanie na wolnych obrotach w mojej Omce wynosiło 1,0l/h, no a teraz 0,5l/h. Nie wiem jak to wygląda w innych omkach z tymi silnikami???


No ja w 2.5 DTI mam 0.5-0.7 l/h

mr.n3mo porównaj nasze motorki,rok prod.,wtrysk,itp. Technika idzie do przodu,a ja nie żałuje chipa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#20 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 18 maja 2007 - 08:24

Tylko czy silnik wytrzyma tego chipa? Chipa daje chyba większe ciśnienie na spręzarkę, boję się pęknięcia głowicy, wydmuchania uszczelki itp.