chwalę się ;)
#1 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 15:06
w myśl tego przysłowia, postanowiłem sprawdzić na swojej skórze, czy te chipy coś dają. zakupiłem, założyłem i.... szafa gra! oma chodzi zajeb*cie! spalanie na mieście spadło z 12-13 do 9,5-10,5. na trasie jeszcze nie wiem, ale w weekend sprawdzę. z ujemnych rzeczy zauważyłem, że znacznie wyżej idzie temperatura. miałem z tym problemy nawet przed zachipowaniem, ale teraz idzie szybciej. prawdopodobnie siadać zaczyna sprzęgło wiskotyczne, ale to już planowałem zmienić wcześniej.
przy okazji polecam firmę v-tech. goście są naprawdę extra w tym co robią.
a mi przeszła ochota na wymianę klekota na mv6
#2 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 15:33
Może napisałbyś coś o osiągach ? Zmierz sobie chociaż czas do 100-tki...
I na koniec pochwal się kosztami - w jakim mieście robiłeś ?
#3 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 17:17
#4 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 17:49
#5 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 22:21
masz rację, że moc nie bierze się z powietrza, ale idąc tym tokiem myślenia to MV6 3.0 powinna palić dwa razy tyle co 2.0 16V.
gość od tuningu wyjaśnił mi to w bardzo prosty sposób: pali mniej bo krócej się rozpędzasz. a w przypadku automatu ma to duże znaczenie.
tak wogóle to jestem bardzo zadowolony. omega pracuje zupełnie inaczej. skończyły się "brzęczenia" w desce rozdzielczej z powodu wibracji, skończyły się drżenia kierownicy. silnik nabrał mam wrażenie większej kultury pracy. nie mogę nic właściwie powiedzieć o negatywnych wrażeniach, bo zbyt krótko po zachipowaniu żeby wysnuwać jakieś wnioski, ale postaram się informować was na bierząco.
jedno co mogę teraz powiedzieć, to właśnie ta temperatura. wcześniej temperatura oscylowała między 93-95 stopni. tylko parę razy stojąc dłuuuugo w korku w upalny dzień temperatura dochodziła do 100 stopni. teraz podczas ostrej jazdy tą temperaturę osiąga bardzo szybko. powtarzam: podczas ostrej jazdy. podejrzewam że wina tkwi w wiskozie, ponieważ po stłuczce w tamtym roku tej części nie wymieniłem.
osiągów nie mierzyłem. ale w weekend postaram się coś więcej na ten temat napisać.
tak jeszcze z tymi osiągami: poważnie nie żartuję. po trzech dniach jazdy ciągle po mieście, komp pokazuje 10.5 l. a jeżdzę o wiele ostrzej niż wcześniej. przez zmianą chipa ciężko było zejść poniżej 13l. a i bokami teraz o wiele chętniej chodzi. :mrgreen:
o kwocie jaką zapłaciłem nie mogę nic powiedzieć. nawet nie o to chodzi że ktoś zrobił po znajomościach, ale nijak się to ma do ceny rynkowej. normalnie kosztuje 800-1500 zł.
ale i tak warto.
a!! o jednym sobie przypomiałem. przy ostrzejszej jeździe, automat pracuje o wiele twardziej niż poprzenio. czasem potrafi szarpnąć. przy spokojnej jeździe nie ma różnicy.
#6 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 22:31
#7 OFFLINE
Napisany 15 maja 2007 - 22:36
Polecam jeszcze bliższe zaznajomienie z profesjonalnym chiptuningiem.Mam male pytanie jak mozna uzyskac wiecej mocy a zarazem min. wiekszą predkosc , przyspieszenia itp. nie spalajac wiecej paliwa. nie ma czegoś za darmo , moc z powietrza sie nie bierze. Owszem mozna odchudzic masę pojazdu ale z tym spalaniem to chyba troszke zbytnio sie chwalisz. Zreszta jak zanajomimy sie z chip tuningiem blizej, to wyraznie widac ze musi wzrosnąc zuzycie paliwa.
www.godula.pl
www.vtech.pl
#8 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 07:30
Gdyby to było tak piękne jak malują to producenci odrazu by tak zrobili. A oni zawsze robią tak aby był złoty środek czyli moc i ekonomia szły razem
#9 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 07:31
Mam male pytanie jak mozna uzyskac wiecej mocy a zarazem min. wiekszą predkosc , przyspieszenia itp. nie spalajac wiecej paliwa. nie ma czegoś za darmo , moc z powietrza sie nie bierze.
hehehe, baardzo sie mylisz
idac Twoim rozumowaniem, nierealne byloby osiagniecie w nowym silniku 1,6 mocy 2x wiekszej (przy jeszcze mniejszym spalaniu), niz w np w starym silniku 1,6 FSO
Moglbys odpowiedziec - no tak - ale ile to lat - jaki postep technologiczny... a przeciez silnik 2,5tds tez juz ma ponad 10lat, rowniez duzy postep dokonal sie od czasu stworzenia silnika...
nie bierzesz tez pod uwage wieeelu innych parametrow - np normy czystosci spalin, zywotnosci poszczegolnych elementow silnika... moze sie np okazac, ze po podniesieniu mocy silnika (nawet bez zwiekszenia spalania) silnik nie utrzyma normy czystosci spalin - i dlatego fabrycznie ma moc 131, a nie np 160KM
#10 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 07:35
#11 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 18:46
Prawdę powiedziawszy wolał bym, żeby ten chipa dawał połowę tego co daje. Ten chip z upsolute jest według mnie za "ostry".
Może kiedyś jeszcze go wsadzę, jak będę miał dużo hajsu w rezerwie na ewentualne naprawy lub gdy mnie ktoś konkretnie i racjonalnie przekona.
#12 OFFLINE
Napisany 16 maja 2007 - 19:55
#13 OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 07:52
#14 OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 13:38
ze spalaniem to trochę może inaczej być.... :mrgreen: bo teraz aż się chce dusić gaz :twisted:
#15 OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 19:23
Jestem od dwóch dni po tej operacji Omki.......moja żonka nic nie wie :mrgreen:
Mam jak widać Omege 2.5 TD, przed chipem była zaliczona hamownia w Częstochowie.
Pozdro dla chłopaków z niej.
Pomiar mocy: 131,9 KM oraz 257 Nm.
Z Częstochowy jechałem prosto na chip.Na trasie do Zduńskiej Woli Omka pokazała średnie spalanie 8,7l/100km przy prędkościach 110-140 km/h,a nie mam zbyt lekkiej nogi :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Zrobiono chipa i......... :mrgreen: tak mam do dziś!!
Omka śmiga aż się kurzy.SPALANIE SPADŁO!
Na wolnych obrotach komp przed chipem pokazywał spalanie 1,0l/h ,a teraz 0,5l/h.
Spalanie na trasie z :twisted: troche ostrzejszą jazdą :twisted: podczas przyspieszania,reszta bez zmian spadło do 6,4l/100 km.
Wczoraj zaliczyłem hamowanko po raz drugi:wynik 160 KM oraz 317 Nm.
Nie żałuje i wszystkim polecam.
Wkrótce na forum zdjęcie z pomiaru na hamowni w temacie "Nasze fury"
Do tej pory przejechałem 762 km. Po tym przebiegu wszystko jest ok.
Jedyne co moge pwiedzieć po zmianach w Omce ,że troche puszcza dyma przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ale to normalne przy tego rodzaju przeróbkach.
Jeśli chodzi o sam chip to gość modyfikował program odczytany z kompa, a nie wsadzał gotowca.
1000 % zadowolenia.Polecam
#16 OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 20:29
Myślę ,że założę sobie takie coś...
Wpierw jednak sytuacja zarobkowa musi się wyklarować...czyli jakieś 1,5 roku jeszcze :sad:
932zł/miesiąc od marszałka po 5 latach studiów stom. nie zachęca do chipowania omeg...
#17 OFFLINE
Napisany 17 maja 2007 - 21:32
No ok, ale teraz czytam, że po chipie komp pokazuje spalanie chwilowe o ok 0,5litra mniej, To co, pali mniej też na postoju??
Zresztą ja w 2.0 16V mam spalanie chwilowe ok 0,9, z tego co czytałem na forum, to 2,5TD ma spalanie chwilowe ok 0.5-0,6l/h. i to jest normalne spalanie chwilowe dla TD
Czy się myle??
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 18 maja 2007 - 06:05
Kupując tą Omke autko paliło średnio po mieście 9,4l/100km, teraz 7,7l/100km.Zresztą ja w 2.0 16V mam spalanie chwilowe ok 0,9, z tego co czytałem na forum, to 2,5TD ma spalanie chwilowe ok 0.5-0,6l/h. i to jest normalne spalanie chwilowe dla TD
Czy się myle??
Chwilowe spalanie na wolnych obrotach w mojej Omce wynosiło 1,0l/h, no a teraz 0,5l/h. Nie wiem jak to wygląda w innych omkach z tymi silnikami???
mr.n3mo porównaj nasze motorki,rok prod.,wtrysk,itp. Technika idzie do przodu,a ja nie żałuje chipa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:No ja w 2.5 DTI mam 0.5-0.7 l/h
#20 OFFLINE
Napisany 18 maja 2007 - 08:24