Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podgrzewane fotele


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 styczeń 2011 - 14:44

czy ktos sie orientuje jaką powinne mieć rezystancje maty do grzania bo u mnie jeden fotel ma 0 czyli jest przerwa a drugi ma 700 omów a nie grzeje ?

.



 


#2 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 styczeń 2011 - 22:08

0 (zero) to nie przerwa tylko zwarcie. A maty mają kilka omów, coś ok. 4 - 5, jeśli dobrze pamiętam.

#3 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 styczeń 2011 - 01:32

0 (zero) to nie przerwa tylko zwarcie. A maty mają kilka omów, coś ok. 4 - 5, jeśli dobrze pamiętam.


:hmm: a sądziłem że przy zwarciu pokazuje nieskończoność w oporności, wartość równa "0" (słownie zero) to przerwa w obwodzie ;)

#4 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 10 styczeń 2011 - 13:21

moje tez mają jakieś 3 czy 4 ohmy i grzeją, nawet ostatnio naprawiałem mate kierowcy. Lenarek - ta która ma 0, jest pewnie przepalona, a ta która ma 700 też jest przepalona, ale wisi na włosku pewnie (chodzi mi o to że jest prawie przepalona ale minimalnie jeszcze styka). rozbierz połącz druty, i wtedy zobacz.

#5 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 styczeń 2011 - 20:46

moje tez mają jakieś 3 czy 4 ohmy i grzeją, nawet ostatnio naprawiałem mate kierowcy. Lenarek - ta która ma 0, jest pewnie przepalona, a ta która ma 700 też jest przepalona, ale wisi na włosku pewnie (chodzi mi o to że jest prawie przepalona ale minimalnie jeszcze styka). rozbierz połącz druty, i wtedy zobacz.


A masz jakieś foty z tej naprawy mat?? Wrzuć jakieś rady, ile jest rozbierania, co w kolejności itp. :) Myślę, że na forum jest sporo osób, którym jeden lub dwa fotele nie grzeją. Mi nie grzeje fotel pasażera ale mój i tylne grzeją :D

#6 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 10 styczeń 2011 - 21:01

W ogóle napiszcie czy macie skórę czy materiał.

#7 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 10 styczeń 2011 - 23:44

dla scisłości, ja mam welur. jeśli miałoby to komuś pomóc to napiszę, niestety zdjęć nie robiłem, ale nie jest to chyba aż tak skomplikowane.
od początku :
- trzeba wyjąć fotel, zwracając uwagę jakie kto ma napinacze (ja mam mechaniczne, z czerwoną blokadą którą trzeba włożyć w nacięcie), i ewentualnie odłączyc aku przy elektrycznych, zeby nie wywaliło błędu airbag-u. poduszek w fotelach nie mam.
wypadałoby zdjac oslone boczna (tą przy progu), i odkręcic 4 sruby na torx (jesli nigdy nie ruszane, może byc cieżko, bo są smarowane klejem przy pierwszym montażu).
odłączamy kostki elektryczne (u mnie 2 szt - fotele z prżdem, ale bez pamieci), ale nie te które są na szynie pod fotelem, tylko te ktore są wcisnięte pod oslonę boczną i wychodzą z okolicy progu. następnie wyciągamy fotel...

- ROZBIORKA :
sciągamy boczne plastiki (uwaga na plastikowe kołki, trzeba ostrożnie odgiąć oslonę, żeby ich nie połamać). osłona z panelem sterowania fotelem, jest przykręcona 1 śrubką z przodu fotela, a z tylu na wcisk.
pod plastikami, na wysokosci łączenia siedziska z oparciem, znajdziemy po 1 srubce z każdej strony, dzieki którym pozbędziemy sie pleców oparcia, oraz po 1 dużej śrubie na stronę, dzieki którym oddzielimy oparcie od siedziska ( trzeba uważać bo są jeszcze połączone kablami, ale po rozłożeniu na płasko, wygodniej się robi)

ZDEJMUJEMY TAPICERKĘ : (zanim zdejmiesz czytaj dalej)

szmata jest dookoła na wcisk, i trzeba poprostu rozpiąc wokol całego siedziska i zagiąć do góry.środek natomiast (tam gdzie są przetłoczenia) jest spinany metalowymi kółeczkami, ktore trzeba chwycić np szczypcami z cienkim końcem, i rozgiąć tak aby dało się odczepić szmatę od gąbki, a właściwie w tej gąbce są druty i to do nich się spina. kółeczka trzeba rozginac w bok, a nie po dlugości, żeby latwiej było je później pozakładać. jesli cos będzie niejasne, dopiszę.

SEDNO SPRAWY CZYLI MATA :

generalnie zadnej rewelacji tam nie ma, drut oporowy ułożony pomiędzy 2 warstwami cienkiego materiału (cos w rodzaju fizeliny) i wyłącznik termiczny.po odklejeniu maty od gąbki można spojrzeć pod swiatło i zobaczyć ktorędy idzie drut. w miejscu uszkodzenia, pewnie bedzie widoczny gołym okiem ślad w postaci przypalenia, okopcenia lub dziury w gąbce. ja wyciągnełem nieco drutu z maty, obcięłem popalone zakonczenia,oczysciłem i skręciłem ze sobą, po czym polutowałem (lutują się kiepsko, ale da się). maty są połączone szeregowo, wiec przepalenie ktorejkolwiek, przerwie obwod. i tu należy wtrącić, że zanim zaczniemy rozpinac metalowe kółeczka w siedzisku, należałoby sprawdzić która mata jest przepalona, aby zaoszczędzic sobie pracy. dysponując omomierzem, można to zrobić juz po zagięciu materiału do gory, bo mamy już na widoku kable od siedziska i oparcia. jesli sposob sprawdzenia mat omomierzem będzie niejasny, prosze pytac, dopisze.

Składamy w odwrotnej kolejności, przy czym pewnie najwięcej czasu zajmie założenie spowrotem tych metalowych kółeczek. ja łapie najpierw szmate kółeczkiem i szczypcami zaczepiam kółeczko o drut w gąbce, po czym zaginam je rownież szczypcami (dla tego pisalem zeby rozginac na boki, bo przy zakladaniu jest je latwiej zagiąc)

ogólnie, zajęło mi to jakieś 2 godziny, i jak na razie grzeje sobie kuper na codzień ...

#8 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 styczeń 2011 - 07:13

to może teraz ktos opisze skóre

.



 


#9 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 styczeń 2011 - 07:39

Niestety z tego co koledzy pisali nie raz na forum ze skora nie jest tak prosto jak z welurem :( Mnie juz obie padly akurat przed zima :rolleyes:

#10 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 styczeń 2011 - 08:02

no własnie ale ak mnie korci zeby sie za to wziąść

.



 


#11 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 11 styczeń 2011 - 13:10

nie wiem jak to jest w skórze, ale pewnie mata jest podobna. podejrzewam ze skóre trudniej będzie rozpiąć.

właśnie popatrzyłem, i z tego co piszą, to mata jest przyklejona do skóry. pod welurem, mata jest przyklejona do gąbki, i z oderwaniem nie ma problemu. myśle że i ze skórą można sobie poradzić.

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 styczeń 2011 - 13:25

to mata jest przyklejona do skóry

Jest przyszyta ... i tu cały problem

#13 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 styczeń 2011 - 16:26

jakbym to rozebrał i trzeba by było odpruc mate od skory to potem trzeba to przyszyc dam rade czy może ożna ja przykleic a może jeszcze co innego

.



 


#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 styczeń 2011 - 17:20

skóra - filc- gąbka - drut - gąbka - szmata. Wszystko razem sklejone i po brzegach obszyte. Daje się szmatę rozedrzeć i dotrzeć do drutów, ale najlepiej jak się wie w którym dokładnie miejscu jest uszkodzenie. Ja u siebie reanimowałem, ale skutek "taki se" - w B FL w siedzisku są jakby dwa zasilające druty główne po bokach, do których polutowane są poprzeczne cieńsze druty grzejne. Każdy lut był w marnym stanie - drut oporowy w jego obrębie był jakby wypalony - ciemny, cienki, czasem całkiem przepalony. Pomostkowałem uszkodzone miejsca, poprawiłem luty. Efekt połowiczny - fotel grzeje, ale oparcie (które nie było uszkodzone) rozgrzewa się znacznie szybciej i do wyższej temperatury niż siedzisko. Niestety czujnik temperatury jest właśnie w siedzisku i boję się, że zanim temperatura siedziska wzrośnie na tyle by czujnik rozłączył ogrzewanie to oparcie już się przepali...

musiałbym dobrać się tam jeszcze raz, ale trzeba by zerwać całą gąbkę by poznać dokładnie rozmieszczenie wszystkich drutów i lutów, a do tego trzeba rozpruć całą gąbkę, co raczej nie jest dobrym pomysłem.
Aha, ktoś poradził by metalowe kółka mocujące skórę wywalić i zastąpić zwykłymi opaskami zaciskowymi - ja tak zrobiłem i o wiele łatwiej jest przymocować skórę ponownie do stelaża.

#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 styczeń 2011 - 19:02

Zadam pytanie z troszkę innej strony. Czy jak podłącze 12V z aku bezpośrednio pod wtyczkę grzania fotela to powinien zacząć się grzać fotel? Oczywiście w celu sprawdzenia :) Wiem, że podłączając prostownik pod sterowanie elektr. fotela nie działały. Pod aku nie próbowałem. To chyba dlatego, że prostownik ma zbyt mały prąd, mój ma 2,5A

#16 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 12 styczeń 2011 - 00:43

2,5 A może nie wystarczyć do ruszenia silnika od sterowania, bo jednak opory są spore, natomiast myślę że mata ruszy. ja sprawdzałem na prostowniku z tym że 4A.
doncortino - no to faktycznie zagmatwana spawa jest przy skórach. oparcie grzeje się bardziej, bo pewnie siedzisko ma większy opór, bo mimo że naprawiłeś uszkodzone miejsca, to pewnie gdzieś zaczyna się już przepalać. czyli generalnie można powiedzieć że z welurem jest mniej zabawy. u mnie jak narazie bajka - nie przegrzewa, i spisuje sie rewelacyjnie ( zresztą dziwnie była przepalona, bo w 2 miejscach na raz)

co do opasek zaciskowych, w sumie też fajny pomysł, z tym że nie ma co oszczędzać i lepiej założyć te grubsze i szersze, bo te cieniutkie mogą popękać.

lenarek, nie widziałem jak to jest przy skórze, ale jeśli uda Ci się odpruć całość od skóry, tak żeby nie było widać z zewnątrz że był szyte a nie ma nici, to właściwie wystarczy że ułożysz, ewentualnie podkleisz mate od spodu, i będzie ok. grzać będzie czy przyszyta, czy podklejona.

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 styczeń 2011 - 01:21

odpruć matę od spodu tak by nie było tego widać z zewnątrz, nie jest sztuką, ale ta gąbka jest sklejona z resztą i druty w tej gąbce są jakby zatopione. Rozrywanie gąbki powoduje jednocześnie spowodowanie bałaganu z drutami i gąbką, jakoś nie widzę możliwości by to zrobić bez ofiar

#18 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 styczeń 2011 - 23:30

Ja również reanimowałem matę w skórze; jednak oryginalnej nie udało mi się naprawić, dlatego ponacinałem obszycie i w te "kieszonki" włożyłem pociętą na 3 części matę z weluru, po czym wszystko polutowałem i zaszyłem. Było dobrze do czasu, aż przepaliła się mata w oparciu. Tu jednak jest sporo więcej roboty niż przy siedzisku, wiec zrezygnowałem i zamiast maty dołączyłem rezystory 5W o dobranej oporności. Teraz przynajmniej mam grzane siedzisko i boki oparcia.

#19 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 12 styczeń 2011 - 23:37

faktycznie z tego co pisałeś, drut jest pomiędzy gąbkami, co de facto jest dziwnym rozwiązaniem, bo gąbka sama w sobie może się przecierz zapalić. tak jak mówię, nie robiłem maty w skórach, a wygląda na to że nie jest to take proste.

ewentualnie, jeśli jest przepalona, to w miejscu uszkodzenia, gąbka z racji swojej palności będzie pewnie okopcona, lub wypalona, i sugerując się tym, można wydłubać druty z konkretnego miejsca, zamiast rozpruwać całość.

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 styczeń 2011 - 07:08

Ja również reanimowałem matę w skórze; jednak oryginalnej nie udało mi się naprawić, dlatego ponacinałem obszycie i w te "kieszonki" włożyłem pociętą na 3 części matę z weluru, po czym wszystko polutowałem i zaszyłem. Było dobrze do czasu, aż przepaliła się mata w oparciu. Tu jednak jest sporo więcej roboty niż przy siedzisku, wiec zrezygnowałem i zamiast maty dołączyłem rezystory 5W o dobranej oporności. Teraz przynajmniej mam grzane siedzisko i boki oparcia.


A czy mata z weluru nie jest za slaba do grubej skory ?? Bo odwrotnie mata ze skory mogla by popalic welur. Chyba ze "gruby welur" ma takie maty jak skora ??