Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wieczne problemy - sonda, czujnik walkow rozrzadu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 14 maja 2007 - 13:54

no i panowie tak: w styczniu zmienilem sonde bo mialem bledy... i cycus glancus :) wszystko bylo gites az do teraz :( zas komputer (euroscan visa) pokazal takie bledy ze brak sygnalu sondy lambdy, oraz cos tam RPM incorrect signal... dodam ze w styczniu pokazywalo mi juz blad 19 czyli to RPM signal incorrect (crankshaft sensor!!)... no ale nic pomyslalem moze znowu sonda to kupilem zas nowa i na dzien spokoj... ale dzis odpalał tata auto rano i wyskoczyl blad 92 czyli nieprawidlowy sygnal z camshaft sensor (czujnika obrotow walkow rozrzadu)... zgasil auto raz drugi i znowu spokoj... co to moze byc? jak to ugryzc? jechac do elektryka? choc nikogo zaufanego nie mam... czy moze kupic czujnik walkow rozrzadu nowy i zmienic faktycznie?
P.S jak wlaczam euroscana na kompie to wszystko gites mi pokazuje tzn temp. silnika, prace sondy itp itd ale jak sa obroty to zawsze przy przegazowaniu pokazywalo ile jest a teraz pokazuje 864 stala wartosc i jak sie gazuje to wartosc sie nie zmienia.. moze to faktycznie ten czujnik w dupe daje? ehh licze na wasze sugestie i porady bo padam juz..


CARPE DIEM

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2007 - 15:32

czy sonda to oryginał czy podróbka

#3 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2007 - 16:36

Sprawdź przewody, gniazdo i wtyczkę od sondy.

#4 OFFLINE   szlechta

szlechta
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2007
  • Skąd: LDN

Napisany 14 maja 2007 - 20:02

....... oraz cos tam RPM incorrect signal... dodam ze w styczniu pokazywalo mi juz blad 19 czyli to RPM signal incorrect (crankshaft sensor!!)... no ale nic pomyslalem moze znowu sonda to kupilem zas nowa i na dzien spokoj... ale dzis odpalał tata auto rano i wyskoczyl blad 92 czyli nieprawidlowy sygnal z camshaft sensor (czujnika obrotow walkow rozrzadu)... zgasil auto raz drugi i ........




i tak sie sklada ze to WADA FABRYCZNA do ktorej Opel sie przyznaje!!! opublikowana w biuletynie. (odnosnym)


I tak... Problem wg Opel: Trouble Code stored: xxxx(tu kod w zaleznosci od formatu) camshaft position (CMP) sensor circuit malfunction.


a wiec z ^%$#@ na nasze blad czujnika polozenia walkow rozrzadu

i bynajmniej nie chodzi (zwykle o uszkodzony sam czujnik) a o sposob w jaki jest polaczony

bo Opel jako przyczyne podaje: Poor contact between wiring harness connector and CMP sensor,

czyli znow z (*&^%$ na nasze: slabe polaczenie wtyczki z czujnikiem

i gdybys mial autko na gwarancji zaaplikowali by ci KIT skladajacy sie z pewnego smaru przewodzacego zarobili nowa wtyczke, innej konstrukcji i zacisneli sciskiem, Przynajmniej takiego "naboru" zaleca uzyc producent i wsio ma smigac, Dodatkowo zalecam sprawdzenie wtyczki temperatury plynu chlodniczego, ten sam problem kontaktu, powod wg opel: slabe polaczenie wtyczki z czujnikiem ECT na wskutek wibracji ALE: dotyczy tylko czujnikow BOSCH, problem z tym czujnikiem z koleii oznacza na pierwszym miejscu trudny rozruch i wlasnie kiepski "luz"....... TRZYMAJCIE SIE OPLO MANIACY:)

#5 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 14 maja 2007 - 22:06

sonda ta kupiona w styczniu jak i ta teraz to orginal GM- Siemensa :) i teraz sonda jest ponownie nowa bledy ustaly wszystkie na jeden dzien i wywalilo to 92... faktycznie to wada fabryczna? bo dzis do konca dnia zaden blad sie wiecej nie pojawil.. ehh czyli kupic jakis contastyk pierw i wtyczki przeczyscic?
CARPE DIEM

#6 OFFLINE   szlechta

szlechta
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2007
  • Skąd: LDN

Napisany 15 maja 2007 - 00:50

sonda ta kupiona w styczniu jak i ta teraz to orginal GM- Siemensa :) i teraz sonda jest ponownie nowa bledy ustaly wszystkie na jeden dzien i wywalilo to 92... faktycznie to wada fabryczna? bo dzis do konca dnia zaden blad sie wiecej nie pojawil.. ehh czyli kupic jakis contastyk pierw i wtyczki przeczyscic?




ma to wyglada:) sprawdz omomierzem.... 2 mozliwe wyniki w zaleznosci od tego z ktorego roku jest twoje autko.....


wariant 1:

STYK: 1-2 10,7oma-14,7oma
STYK: 2-3 0,4oma-0,6oma


wariant 2:

STYK: 1-2 10,7oma-14,7oma
STYK: 2-3 11,2oma-15,2oma



wariant nr 1 dotyczy bardziej autek z simtek'iem 56.1 a wiec do max 96 roku
wariant nr 2 dotyczy "poparawionej wersji kompa" po 96


jakkolwiek jesli wskazania omomieza beda w podanym zakresie sensor smiga na 99,9pro cent....



niespodziewaj sie tez ze jesli nawet doprowadzisz do pozadku "czuje" to blad ulotni sie z pamieci kompa, jesli przy biezacym starcie silnika wszystkie parametry kontrolne szczytane z czujnikow zawieraja sie w zakresie akceptowalnym przez soft kompa dioda MIL poprostu gasnie aczkolwiek komp ciagle pamieta blad... aczkolwiek nie ma to wplywu na sposob pracy silnika, poprostu pamieta ze tak bylo.


aha jesli twoj czujnik CMP bylby naprawde "walniety" przynajmniej w sensie totalnie skrajnych sygnalow jakimi traktowalby komputer przejdzie on w tryb ultra awaryjny.... w niektorych komputerach to cos odicna doplyw paliwa przy 4500 tysiacach obrotow
wiecej silniczka nie zakrecisz "tak dla bezpieczenstwa" ale niesugeruj sie tym jesli twoj rozpedza sie powyzej bo to dotyczy tylko niektorego softu,


jednym slowem dzialaj..... "co by smigal":)

#7 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 18 maja 2007 - 04:40

no i wciaz co jaki czas kontrolka silnika i swieci blad 92 a teraz dodatkowo 93? tylko co to 93 oznacza bo w ukladzie simtec 56,0; 56,1 takiego kodu nie ma? ;/
CARPE DIEM

#8 OFFLINE   szlechta

szlechta
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-05-2007
  • Skąd: LDN

Napisany 19 maja 2007 - 20:49

no i wciaz co jaki czas kontrolka silnika i swieci blad 92 a teraz dodatkowo 93? tylko co to 93 oznacza bo w ukladzie simtec 56,0; 56,1 takiego kodu nie ma? ;/


...coz... na 99.9 pro cnet jednak czujnik sie sypie... wymiana bajecznie prosta +lekko ponad 100zeta z glowy....

a 93 kod owszem istnieje - oznacza brak sygnalu z kontrolera immobiliezier'a