Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip 2,5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 04 maj 2012 - 06:49

Powoli dochodzac co jest co finalnie ze 140KM jest teraz tyle, ze ostatnio S4 3.2 FSI siadlo na autostradzie

Gratulacje, biorąc pod uwagę różnicę mas obu aut to musiałeś podwoić moc wyjściową.
No chyba, że audi się nie ścigało... ;)

#42 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 04 maj 2012 - 10:50

Gratulacje, biorąc pod uwagę różnicę mas obu aut to musiałeś podwoić moc wyjściową.
No chyba, że audi się nie ścigało... ;)


Widziałeś omegę 140KM w serii? :) Rzecz się tyczy Fiacika 1.9 16V..
Kierowca Audi na światłach (wlot do Szczecina) uchylił szybkę i zapytał co tam wpakowałem pod maskę :)

#43 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maj 2012 - 15:55

Nono... Jak by ktos wynalazl silnik na wode to tez przeciez by "popsul rynek" nie?
A Ci doswiadczeni, ktorzy doradzaja, jak naprawic silnik, podpowiadaja co moze byc uszkodzone w aucie na podstawie przedstawianych objawow to tez calkowicie psuja rynek, bo przeciez taki ktos naprawi sobie auto samemu w domu i nie da zarobic mechanikowi.. Masakra jakas te psuje...

Zanim napiszesz podobne bzdury proponuję żebyś przejrzał moje wypowiedzi na forum... Znaczna ich część to właśnie podpowiedzi umożliwiające naprawę auta :lol:

Takie wrzucanie wszystkich do jednego wora i zasypanie przesmiewczymi opisami polaczonymi z opisem uszkodzen w silniku faktycznie dziala jak bomba odstraszajaca i sporo osob moze zniechecic.. Od razu powysylaja PW i bedziesz bogaty :)

Problem polega na tym, że Ty możesz poteretyzować, a ja wiem jak wygląda naprawianie aut po takim tuningu z praktyki warsztatowej.

Tylko widzisz... Podejrzewam, ze nikt zainteresowany tutaj nie ma w planach otwarcia zakladu tuningujacego, wiec na wlasny uzytek w zupelnosci wystarczy gdy 2-3 znajomych zrzuci sie na takiego MPPS-a za 300-400 pln + jakis WinOLSik + Twoje porady i zobacz jaki fajny temat by byl... Ale nieeee... Rynek sie popsuje - heheh..

Jakiś WinOls'ik za 3100 EUR netto?? Czy piracik może?? A MPPSik kosztuje 1000 EUR netto chyba że znów mówimy o podłym chinolu...

Powiedzmy, ze ja jestem tym przyslowiowym "kozakiem" - nie kupilem tego Twojego wyposazenia za 50tys, i nie spedzilem godzin w zakladach tuningujacych podpatrujac co kto robi - taki zupelny amator po prostu...

Jeśli wyobrażasz sobie że ktoś pozwoli Ci naprawdę popatrzeć co jak i dlaczego robi, to chyba naprawdę żyjesz w innym świecie.

Wyobraz sobie, ze pierwszego moda zrobilem ponad pol roku temu.. Powoli dochodzac co jest co finalnie ze 140KM jest teraz tyle, ze ostatnio S4 3.2 FSI siadlo na autostradzie - przejechane po modach 20tys km i cuda!! Tloki na miejscu, turbo ciagle dmucha a i Batorego nie widac... Malo tego - podczas ostatnio wykonywanej modyfikacji mechanicznej okazalo sie, ze dwumasa wciaz jak nowa!!

Cieszy mnie to niezmiernie :)

I po co ten wywod?

1. Nie wszystko dobre co duzo kosztuje - to, ze sie wykona modyfikacje i duza za nia zaplaci nie gwarantuje dlugiego zywota turbiny, kola dwumasowego, tlokow itd... tak samo jak tania modyfikacja nie dyskwalifikuje fachowej uslugi.

2. Zeby zachecic, bo mozna - trzeba chciec, ale mozna......a radosc z wlasnej modyfikacji 2x wieksza.

Widzę kolejnego miłośnika promocji...

Widziałeś omegę 140KM w serii? :) Rzecz się tyczy Fiacika 1.9 16V..
Kierowca Audi na światłach (wlot do Szczecina) uchylił szybkę i zapytał co tam wpakowałem pod maskę :)

Ciekawe co byś zrobił gdybyś trafił na odrobinę bardziej oporne auto... Żeby nie uciekać daleko - zrób poprawnego moda do W210 czy W211 2.2 CDI w wersji o ograniczonej mocy :lol: Możesz kopać cały internet i nie znajdziesz dlaczego nawet 1KM czy 1Nm nie osiągnąłeś...

#44 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 04 maj 2012 - 20:22

Jakiś WinOls'ik za 3100 EUR netto?? Czy piracik może?? A MPPSik kosztuje 1000 EUR netto chyba że znów mówimy o podłym chinolu...


Oryginalny WinOlsik to raczej ciut ponad 1000E + dll checksum, ale komu to potrzebne dla własnego użytku? W necie tego masa.. A co do chinoli - jakoś połowa ludzi z OKP ma OP-COMa z tego samego źródła i działa..

Ciekawe co byś zrobił gdybyś trafił na odrobinę bardziej oporne auto... Żeby nie uciekać daleko - zrób poprawnego moda do W210 czy W211 2.2 CDI w wersji o ograniczonej mocy :lol: Możesz kopać cały internet i nie znajdziesz dlaczego nawet 1KM czy 1Nm nie osiągnąłeś...


Cieszę się, że jesteś taki zdolny.. :)

#45 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maj 2012 - 20:38

Oryginalny WinOlsik to raczej ciut ponad 1000E + dll checksum, ale komu to potrzebne dla własnego użytku? W necie tego masa.. A co do chinoli - jakoś połowa ludzi z OKP ma OP-COMa z tego samego źródła i działa..

Skąd ta cena? Masz dostęp do cennika na stronie EVC? Bo ja mam fakturę na troszkę inną kwotę...

A co do bycia lub nie zdolnym - to nie sztuka zdoktoryzować się w jednym konkretnym sterowniku, domyślam się źródła tej wiedzy, bo jako jeden z nielicznych nowożytnych sterowników ten od 1.9 JTD MJ jest opisany praktycznie bit po bicie... Sztuka ogarnąć coś rzadszego, i być w stanie zrobić praktycznie każde ECU z danej rodziny... Kolejne wyzwanie z serii "stary kibel" to dowolne EDC15M z auta z VP44, a żeby nie odbiegać od tematyki forum - niech to będzie X20DTH z Omegi :lol: Robisz zgodnie ze sztuką a efektu praktycznie nie ma... Nie mówiąc już o prawdziwych archaikach w stylu MSA11 z (X)25DT czy BMW tds. Nie mam nic przeciwko temu że ktoś sobie coś tam podłubał, niestety w większości przypadków kończy się to tragicznie... Naprawa wielokrotnie przewyższa koszt zrobienia chipa u profesjonalisty. I będę się upierał że chipy z allegro to zło, bo w większości przypadków są to kopie nienajlepszych wsadów dodatkowo podrzeźbiane przez domorosłych fachowców... A efekty widać potem na warsztacie.
Tak jak ebay'owy chip do X30XE - na szczęście jego autora nie jest w stanie zbyt wiele zepsuć - tu +5% paliwa po całości tylko po to żeby te same 5% na innej mapie zdjąć :lol:

#46 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maj 2012 - 20:59

do topserwis proszę daj namiar twojego warsztatu bo z chęcią napisze do TVN Turbo Polak potrafi a tak zapytam znasz się coś na bieliźnie ciążowej??..a co do modów z TD to ja prawie nakulałem 100tys na chip od Wicka z forum 300zł i co nadal jeździ i to nieźle i dodam na mineralnym z beczki fakt zmieniam średnio około 3 mieś

#47 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maj 2012 - 21:09

.a co do modów z TD to ja prawie nakulałem 100tys na chip od Wicka z forum 300zł i



a jaka masz moc??

#48 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maj 2012 - 21:15

To chyba ten z serii: "na trójce zrywa przyczepność" :hmmm:

Te po 400 zrywają na czwórce :D

#49 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maj 2012 - 21:19

:szpital:nie no mam 200KM:D
ale jeżdzi lepiej jak seria


#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maj 2012 - 21:24

Pisałem już na forum coś w temacie wycieczek osobistych, nie miałeś doczynienia z moimi usługami więc się nie wypowiadaj, bo zrobi się nieprzyjemnie...

#51 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maj 2012 - 21:26

ale jeżdzi lepiej jak seria



Czyli nie wiesz jaka masz moc??

#52 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maj 2012 - 21:28

Moc jest "wystarczająca" zupełnie jak w RR czy Bentley'u.

#53 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maj 2012 - 21:28

sobota jest - piwo pić, a nie się tu drapać po c(h)ipach :D

#54 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maj 2012 - 21:41

Topserwis będzie źle bo jak i co nie kumam..a oglądasz chyba TVN Turbo tam w polak potrafi piszą same dobre rzeczy to weź luzik.. a ja Ci już pisałem ze brednie wciskasz nie mówię że zawsze a Ty dalej się upierasz na swoim i wprowadzasz zamęt i tyle pozdrawiam..i nie idź tropem zastraszań bo to złe

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 maj 2012 - 22:01

Topserwis będzie źle bo jak i co nie kumam..a oglądasz chyba TVN Turbo tam w polak potrafi piszą same dobre rzeczy to weź luzik.. a ja Ci już pisałem ze brednie wciskasz nie mówię że zawsze a Ty dalej się upierasz na swoim i wprowadzasz zamęt i tyle pozdrawiam..i nie idź tropem zastraszań bo to złe


zmierz moc to pogadamy. faktycznie odczucia sa lepsze, tyle ze ten chips byl robiony pod seryjny silnik legitymujacy sie seryjna moca i seryjnymi parametrami. wicek mial tyle z tym wspolnego ze dzieciak kupil programator z alledrogo i skopiowal wsad - ot i tyle. niestety po latach uzytkowania nasze silniki czesto odbiegaja parametrami od serii wiec taki uniwersal jak juz pisal topserwis potrafi zle sie skonczyc. mi to dynda czy ktos jezdzi z chipsem czy nie - ja tylko kroje za naprawy :hihi:
sam mam vb x20dth i zgadnij czemu jezdze na seryjnym sofcie ?


bo rozbieralem silniki po chipsach z alledrogo. bede mial chwile po podjade na hamownie zrobie soft pod swoje auto a nie bede wsadzal kosci za 300 pln z alledrogo zeby potem 2000 wpakowac w silnik bo chcialem 500-600 pln zaoszczedzic.




 


#56 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maj 2012 - 22:09

wsio oki tylko czy chip za 2tys i zrobię polatam 100tys km to już odbiega parametrami co był wsad pod auto rok wcześniej.. to tutaj możemy strzelać komu tłok wypali itp.. w seriach również były awarie i nie możemy ocenić tak na 100% ze za 3 miesiące będzie po silniku z takim chip za 300zł..

#57 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 04 maj 2012 - 22:26

sam mam vb x20dth i zgadnij czemu jezdze na seryjnym sofcie ?
bo rozbieralem silniki po chipsach z alledrogo. bede mial chwile po podjade na hamownie zrobie soft pod swoje auto a nie bede wsadzal kosci za 300 pln z alledrogo zeby potem 2000 wpakowac w silnik bo chcialem 500-600 pln zaoszczedzic.


Wychodzi na to, że "fachowe" podnoszenie mocy uchodzi płazem - bo silnikowi nic się nie dzieje, wcale szybciej się nie zużywa a na pewno nie psuje :)

Jak ktoś jest głupi to za swoją głupotę zapłaci - jeśli kupiłbym gotowca od kogoś, kto miał to zrobione pod swoje auto, a moje by się okazało w gorszym stanie i nie zachowywało by się tak jak powinno (np. kopciłoby nadmiernie, nie trzymało ciśnień czy temp np na ICku by szalała po zlogowaniu opcomem czy innym ustrojstwem itp) to logicznym jest, że czegoś takiego nie używam..
A że ludzie robią inaczej, bo ich rajcuje jak w fotel wgniata to już inna bajka... Tylko czy w każdym przypadku winien jest ten, kto takiego gotowca udostępnił?