Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip 2,5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:04

Prawidłowo zrobiony chip, pod wymagania klienta, dostosowany do zastanego stanu samochodu za 300,-?? :masakra: To ma być w formie żartu? Jeszcze do 2.5TD może bym takie cudo "przeżył", ale nie w common railu!! Przecież to jest gotowiec, pewnie nawet nie robi go ten człowiek tylko albo (w lepszym przypadku) kupił 1 zmodyfikowany plik i wgrywa go każdemu albo (jak w większości przypadków) zgrał go z jakiegoś auta i teraz go sprzedaje.

Jestem ciekaw czy jest w stanie powiedzieć co dokładnie jest zmienione, o ile i dlaczego :D


Nie wiem czy to gotowiec czy nie..stąd moje pytanie...dzwoniłem do niego i przyznał że jest to kopia jakiegoś softu zrobionego do tego silnika....może jak się znasz na tym to pogadaj z nim....poradz może coś a nie się nabijasz...myślisz że wszystkie firmy tuningowe piszą indywidualnie soft dla klienta???Skąd wiesz że wjeżdżając do V-Techu nie wgrają Ci gotowca i wjadą na hamownię....i tylko za wykres płacisz 2 tysie...nie mądruję się i nie chcę żeby ktoś tak to odebrał....

 


#22 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 18:33

Europa to nie Ameryka, gdzie się drut tuning wgrywa - obojętne jakie wtryski, turbo - dajesz Big Turbo Software i ma być :ok: :D

Nawet jeśli taki V-Tech wgrywa "gotowca", to sami go robili i mają go już przetestowanego na X autach. A płacisz, bo wiedza, narzędzia, hamownia słono kosztują!!

Chcesz dobry soft?? Mogę Ci zrobić, nawet na ręce możesz mi patrzeć... :D Ale nie za cenę z Allegro... Choćby i dlatego żeby rynku nie psuć.

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2012 - 19:19

Europa to nie Ameryka, gdzie się drut tuning wgrywa - obojętne jakie wtryski, turbo - dajesz Big Turbo Software i ma być :ok: :D

Nawet jeśli taki V-Tech wgrywa "gotowca", to sami go robili i mają go już przetestowanego na X autach. A płacisz, bo wiedza, narzędzia, hamownia słono kosztują!!

Chcesz dobry soft?? Mogę Ci zrobić, nawet na ręce możesz mi patrzeć... :D Ale nie za cenę z Allegro... Choćby i dlatego żeby rynku nie psuć.


do common raila ćip tjuning z allegro ktory kosztuje 300 pln poleca na oszukaniu czujnika cisnienia na szynie. bedzie wieksza dawka, auto jest odczuwalnie mocniejsze ale jazda np autostrada przez wieksza ilosc km na czerwonym polu konczy sie splynieciem tloka. mocy nie zwieksza sie tylko powietrzem albo paliwem. jak egt bedzie do bani to silnik pojdzie sie kochac.




 


#24 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2012 - 09:44

Może z innej strony...jak sprawdzić czy to jest badziew???Samo to że jest z allegro musi być badziewiem???Kolega Wicek też pisał i sprzedawał...kolego topserwis a ile byś chciał za napisanie softu??Nie zależy mi na V Max 220 km\h męczy mnie turbo dziura....

 


#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 kwietnia 2012 - 10:32

wszytko do uniwersal mozna uznac za badziew. one sa robione na zasadzie oszukiwania czujnikow albo mapy pod seryjne auto. niestety twoje auto po x latach moze nie miec takiej wydajnosci jak nowe i ustawienie dawek i katu wtrysku paliwa pod fabryczne auto u ciebie moze spowodowac np za duza paliwa a za malo powietrza przez co egt bedzie za wysokie i mozesz szybko zniszczyc silnik. jesli chcesz miec dobrze to jedz na hamownie niec ci zrobia soft pod twoje auto.




 


#26 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 04 kwietnia 2012 - 10:55

Samo to że jest z allegro musi być badziewiem?


jak dla mnie tak.

Widziałem jak to się odbywa w profesjonalnej firmie.
1) hamują Twoje auto sprawdzając jego parametry.
2) oceniają czy nadaje się do modyfikacji (stan techniczny, zużycie)
3) zgrywają Twój program
4) wgrywają SWÓJ program, który jest sprawdzony !
5) hamują auto i nakładają poprawki pod Twój konkretny samochód , aby linia przebiegu mocy i momentu obrotowego była optymalna.

Nie wyobrażam sobie innej drogi do podniesienie mocy.
Każda modyfikacja musi być robiona z głową.

Jeżeli wierzycie w bajery sprzedawców mówiące o tym, że jest to profesjonalny chip "wyniesiony" z renomowanego zakładu to wasza sprawa :)

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 kwietnia 2012 - 11:03

jak dla mnie tak.

Widziałem jak to się odbywa w profesjonalnej firmie.
1) hamują Twoje auto sprawdzając jego parametry.
2) oceniają czy nadaje się do modyfikacji (stan techniczny, zużycie)
3) zgrywają Twój program
4) wgrywają SWÓJ program, który jest sprawdzony !
5) hamują auto i nakładają poprawki pod Twój konkretny samochód , aby linia przebiegu mocy i momentu obrotowego była optymalna.

Nie wyobrażam sobie innej drogi do podniesienie mocy.
Każda modyfikacja musi być robiona z głową.

Jeżeli wierzycie w bajery sprzedawców mówiące o tym, że jest to profesjonalny chip "wyniesiony" z renomowanego zakładu to wasza sprawa :)


dokladnie. jak chcesz miec porzadnie zrobione to pisz albo dzwon do Marcina
http://www.cinsoft.pl/index.php




 


#28 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 kwietnia 2012 - 12:26

męczy mnie turbo dziura....


Pewnie klapy przepustnic kolektora ssącego usunięte i stąd dziura.
ASB 5L40E wytrzymuje tylko 340Nm, zatem myślę że nie warto "automata" (zwłaszcza o dużym przebiegu) "ćipować" :p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#29 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2012 - 13:49

Pewnie klapy przepustnic kolektora ssącego usunięte i stąd dziura.
ASB 5L40E wytrzymuje tylko 340Nm, zatem myślę że nie warto "automata" (zwłaszcza o dużym przebiegu) "ćipować" :p


Dokładnie tak czeladnik..ale DamianSz pisał że 5L40E wytrzymuje ponoć około 650Nm ale nie pamiętam dokładnie...Zgadzam się z Wami że to musi być wszystko optymalnie zrobione...dzwoniłem do niego to powiedział że to są programy pisane przez niego..przetestowane na autach bo też ma firmę tuningową...opinii na allegro ma 100 % pozytywów..pisałem nawet do gościa który kupił od niego 3 chipy,twierdzi że jest zadowolony.Ogólnie jestem za profesjonalnym chipowaniem...ale na dolnym śląsku nie za bardzo znam kogoś sprawdzonego a nie widzi mi się lecieć z pod Jeleniej Góry pędzić do Gliwic,już nie tak chodzi o kasę jak o czas...
andzg ja nie mówię że to jet profesjonalny zakład,puściłem link i poprosiłem o opinie i dziękuję za wypowiedzi.Jesteś z Zielonej Góry,znasz kogoś w swoich okolicach kto robi to profesjonalnie??

dokladnie. jak chcesz miec porzadnie zrobione to pisz albo dzwon do Marcina
http://www.cinsoft.pl/index.php

dzieki beast napisałem do niego..a jak się nie odezwie to dryndnę do niego jak wrócę do kraju..

 


#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2012 - 16:50

ale DamianSz pisał że 5L40E wytrzymuje ponoć około 650Nm

mój bład znalazłem serwisówkę i tak jak pisze Czeladnik max 360 Nm, pozatym ciekawy jestem czy któraś firma robi pomiar EGT

#31 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 kwietnia 2012 - 17:11

5L40E wytrzymuje ponoć około 650Nm


5L50E standardowo może przenieść do 420Nm momentu obrotowewgo i takie ASB były montowane w niektórych egzemplarzach E39 M57D30. Podobno pasuje do M57D25/Y25DT, można popróbować "swapa".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2012 - 17:48

rozkodowanie oznaczenia skrzyni 5L40E
5 - liczba biegów w przód
L- Longitudinal (skrzynia typu wzdłużnego - tylni napęd)
40 - maks moment do przeniesienia (chwilowy, ciagły 360 Nm)
E - elektronicznie sterowana

#33 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2012 - 18:53

rozkodowanie oznaczenia skrzyni 5L40E
5 - liczba biegów w przód
L- Longitudinal (skrzynia typu wzdłużnego - tylni napęd)
40 - maks moment do przeniesienia (chwilowy, ciagły 360 Nm)
E - elektronicznie sterowana


no to wszystko jasne....dzięki Panowie..a co Ty Damian myślisz o tym chipie????
Czy jest możliwość sprawdzenia go przed montażem,co tam jest,jak są ustawienia parametry itd.Nie odbierajcie tego że ja się napaliłem na ten chip,zwykła ciekawość..w sumie ten dział.

 


#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2012 - 18:59

no to wszystko jasne....dzięki Panowie..a co Ty Damian myślisz o tym chipie

ja bym się na to nie pisał jakoś nie mam przekonania do takich wynalazków uniwersalnych

#35 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 kwietnia 2012 - 03:17

Powoli... Bo straszne zamieszanie się zrobiło:
1. W dieslu, zwłaszcza w seryjnym aucie nikt EGT nie będzie mierzył. Po pierwsze dlatego bo jeśli ma pojęcie o tym co robi i widzi auto które robi, to nie musi. Po drugie - kto jest chętny wiercić kolektor/wydech dla trwającego kilka minut pomiaru na hamownii??
2. Jak sprawdzić co to warte?? Przejechać się nogą w podłodze z wpiętą diagnostyką, najlepiej zalogować parametry i porównać co odbiega od parametrów seryjnego auta.
Ja stawiam że będzie rozjazd może 3 parametrów, z tego jeden zupełnie inny od oczekiwanego przez "twórcę" chipa.
3. Można zrobić chipa nie widząc nawet auta, można to zrobić bez hamownii, można nawet tak zmapować ostro zmodyfikowany mechanicznie samochód... Robiłem już takie cuda kilka razy. Jest kilka ale - trzeba dokładnie znać specyfikację tego co jest w aucie, wymaga to kilku prób, a osoba która "jest przy aucie" nie dość że musi mieć adekwatny sprzęt diagnostyczny, to jeszcze trochę pojęcia.
4. Zasadniczo - robiąc po raz kolejny dany model auta, z reguły wszystko działa z "pierwszego podejścia", można nawet strzelać +/- 2KM i +/- 5Nm parametry które wyjdą z hamownii. Jedyny warunek - samochód musi być w 100% sprawny...
5. Co do tych automatów - w BMW znoszą dużo większe momenty, coś mi się nie chce wierzyć w te parametry... Z resztą sama wartość momentu obrotowego to nie wszystko, dużo zależy jak narasta i gdzie osiąga maksymalną wartość. Dla przykładu - w niektórych MB CDI automaty są przystosowane dla śmiesznie niskiego momentu - rzędu 340Nm. Można zrobić dużo więcej, trzeba tylko wiedzieć jak. I dopóki ktoś nie będzie samochodu pałował jak głupi, będzie jeździło.
6. Co do ceny modyfikacji, oczekiwanych osiągów - zapraszam na PW.

#36 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 03 maja 2012 - 21:28

Nawet jeśli taki V-Tech wgrywa "gotowca", to sami go robili i mają go już przetestowanego na X autach. A płacisz, bo wiedza, narzędzia, hamownia słono kosztują!!

Chcesz dobry soft?? Mogę Ci zrobić, nawet na ręce możesz mi patrzeć... :D Ale nie za cenę z Allegro... Choćby i dlatego żeby rynku nie psuć.


Ehhh... Ciekawe kiedy ta banka peknie :)

Gdzie te czasy, kiedy ludzie bezinteresowanie dzielili sie wiedza i doswiadczeniem?
Wiem, wiem - minely bezpowrotnie :)

Ale bez przesady - te cale modyfikacje oprogramowania to nie jest jakies nie wiadomo co..

#37 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 21:36

Skoro nie jest niewiadomo co, to podziel się swoją wiedzą...

Wiesz ile kosztuje zdobycie akurat tej wiedzy?

#38 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 03 maja 2012 - 22:02

No z Toba juz sie nie podziele - chyba, ze bardzo chcesz - to cena na PW w zaleznosci od zadanego pytania.

Cala reszta zasluzonych i udzielajacych sie forumowiczow tez moze pisac - ale porada bedzie za friko :)

Zdobycie wiedzy kosztuje tyle co czas spedzony na czytaniu i zrozumieniu - bo chyba nie chcesz powiedziec, ze do wszystkiego sam doszedles? Niestety u nas zapanowal trend "wiem, ale powiem dopiero jak mi zaplacisz".

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 22:24

Co chcę Ci powiedzieć ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Do tego co wiem doszedłem sam, a Ci którzy próbując zarabiać na wiedzy przeczytanej gdzieś tam sprzedają swoje wspaniałe produkty np. na allegro jedynie psują rynek.

Samo oprogramowanie kosztuje krocie, o oryginalnym sprzęcie nie mówiąc... Bez 50000 PLN możesz nie podchodzić nawet. I kiedy to się zwróci jak byle kozak sprzedaje cud-miód chipa za 300,-?? A potem dziura w tłoku, albo w bloku, turbosprężarki padają jak muchy, koła dwumasowe nie wytrzymują tygodnia :lol: Albo efektu dosłownie 0 poza Stefanem Batorym z wydechu :D

#40 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 03 maja 2012 - 23:16

Co chcę Ci powiedzieć ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Do tego co wiem doszedłem sam, a Ci którzy próbując zarabiać na wiedzy przeczytanej gdzieś tam sprzedają swoje wspaniałe produkty np. na allegro jedynie psują rynek.


Nono... Jak by ktos wynalazl silnik na wode to tez przeciez by "popsul rynek" nie?
A Ci doswiadczeni, ktorzy doradzaja, jak naprawic silnik, podpowiadaja co moze byc uszkodzone w aucie na podstawie przedstawianych objawow to tez calkowicie psuja rynek, bo przeciez taki ktos naprawi sobie auto samemu w domu i nie da zarobic mechanikowi.. Masakra jakas te psuje...

Samo oprogramowanie kosztuje krocie, o oryginalnym sprzęcie nie mówiąc... Bez 50000 PLN możesz nie podchodzić nawet. I kiedy to się zwróci jak byle kozak sprzedaje cud-miód chipa za 300,-?? A potem dziura w tłoku, albo w bloku, turbosprężarki padają jak muchy, koła dwumasowe nie wytrzymują tygodnia :lol: Albo efektu dosłownie 0 poza Stefanem Batorym z wydechu :D


Takie wrzucanie wszystkich do jednego wora i zasypanie przesmiewczymi opisami polaczonymi z opisem uszkodzen w silniku faktycznie dziala jak bomba odstraszajaca i sporo osob moze zniechecic.. Od razu powysylaja PW i bedziesz bogaty :)

Tylko widzisz... Podejrzewam, ze nikt zainteresowany tutaj nie ma w planach otwarcia zakladu tuningujacego, wiec na wlasny uzytek w zupelnosci wystarczy gdy 2-3 znajomych zrzuci sie na takiego MPPS-a za 300-400 pln + jakis WinOLSik + Twoje porady i zobacz jaki fajny temat by byl... Ale nieeee... Rynek sie popsuje - heheh..

Powiedzmy, ze ja jestem tym przyslowiowym "kozakiem" - nie kupilem tego Twojego wyposazenia za 50tys, i nie spedzilem godzin w zakladach tuningujacych podpatrujac co kto robi - taki zupelny amator po prostu... Wyobraz sobie, ze pierwszego moda zrobilem ponad pol roku temu.. Powoli dochodzac co jest co finalnie ze 140KM jest teraz tyle, ze ostatnio S4 3.2 FSI siadlo na autostradzie - przejechane po modach 20tys km i cuda!! Tloki na miejscu, turbo ciagle dmucha a i Batorego nie widac... Malo tego - podczas ostatnio wykonywanej modyfikacji mechanicznej okazalo sie, ze dwumasa wciaz jak nowa!!

I po co ten wywod?

1. Nie wszystko dobre co duzo kosztuje - to, ze sie wykona modyfikacje i duza za nia zaplaci nie gwarantuje dlugiego zywota turbiny, kola dwumasowego, tlokow itd... tak samo jak tania modyfikacja nie dyskwalifikuje fachowej uslugi.

2. Zeby zachecic, bo mozna - trzeba chciec, ale mozna......a radosc z wlasnej modyfikacji 2x wieksza.