Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip 2,5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   snickers

snickers
  • 178 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 06 stycznia 2011 - 12:41

Wiem że są tematy o chipie ale jest tam straszny bałagan i nie znalazłem tematu konkretnie o tym silniku.

Zastanawiam się nad zawirusowaniem mojej omegi, silnik 2,5 dti skrzynia automat.
Prosił bym UZYTKOWNIKÓW zawirusowanych DTI o opinie. Interesuja mnie w szczególności opinie urzytkowników automatów.
W firmie Kreator Mocy zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most??

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 13:39

W firmie Kreator Mocy
zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most

z pewnego źródła wiem że ta sama skrzynia jest w BMW z silnikiem M57D30 193KM i ponad 400 Nm w serii i sobie radzi.

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 15:52

Tylko, że zależy też dużo od sterownika skrzyni jak to ma miejsce w 2.5 TD. Skrzynia świruje od nadmiaru mocy.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 19:05

Tylko, że zależy też dużo od sterownika skrzyni jak to ma miejsce w 2.5 TD. Skrzynia świruje od nadmiaru mocy.

a to fakt kwestia może być w programie sterującym

#5 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 21:38

W firmie Kreator Mocy zaproponowali chip na ok 180 km i 400 nm.
jak przy takich wartościach bedzie zachowywac się skrzynia i tylny most??


Nawet w serii można się postarać o zarżnięcie skrzyni i tylnego mostu...
Jak masz zadbanego automata, wymieniony filtr i olej w skrzyni oraz most w dobrym stanie to nie będzie problemu z przeniesieniem tej mocy, wszystko zależy głównie od stylu jazdy:D
Ktoś już na forum chipował automata 2.5dti na 200KM i nie było problemów ze skrzynią tak jak ma to miejsce w 2.5td
Ps. ile Kreator Mocy bierze za taką usługę??

#6 OFFLINE   Kerm

Kerm
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 stycznia 2011 - 10:17

Masters http://tdi-tuning.pl/ robi koło 200KM. Podobno może zrobić i 220KM nawet, ale 200KM jest bezpiecznie dla silnika (gdzieś czytałem taką jego wypowiedz)

#7 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:26

Masters http://tdi-tuning.pl/ 200KM jest bezpiecznie dla silnika

Jak będę zwiększał moc to max do 180KM :) ten silnik powinien z fabryki wychodzić z taką mocą...:jump: Ale cóż.... Opel zmniejszył moc , żeby BMW było lepsze;)

#8 OFFLINE   Kerm

Kerm
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 stycznia 2011 - 11:33

Ja wychodzę z założenia że jak już robić to robić. Płaci się konkretne pieniądze za to żeby było czuć przyrost, a 30KM to trochę marny przyrost. Skoro Masters mówi ze 200KM jest bezpiecznie to znaczy że tak jest i ja mu wierze. Jak ma się coś wysr.ć to ci sie tak wys.a przy 180KM albo nawet i w serii. Takie moje zdanie :)

Omegą jeździ mój tata a ja osobiście Passatem w którym moc jest podniesiona ze 101KM do 143KM czyli ponad 42% przyrost samym programem. Nalatane ponad 211tyś i wszystko gra, tylko tankuje i ogień :)

Pozdrawiam

#9 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 20:50

Ja wychodzę z założenia że jak już robić to robić. Płaci się konkretne pieniądze za to żeby było czuć przyrost

jak chcesz konkretną moc i szaleństwa to nie Omega;) To jest limuzyna:) do w miarę dynamicznego i komfortowego przemieszczania się:)

Jak ma się coś wysr.ć to ci sie tak wys.a przy 180KM albo nawet i w serii. Takie moje zdanie

No tak, tylko można się przyczynić do szybszego "wysr.nia"
temat podnoszenia mocy 2.5DTI do 200KM był już wałkowany na forum... i również skutki uboczne takiego zabiegu:D
Pytanie czy warto?? i w jakim celu się to robi??

#10 OFFLINE   snickers

snickers
  • 178 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 08 stycznia 2011 - 20:57

no ja myślałem nad 180 km i ok 400Nm.
Tylko nie chce skrzyni zabic....

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2011 - 12:47

Omega To jest limuzyna

Pogadaj o tym z Sypusem, to Ci wytłumaczy :)

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 00:09

Pogadaj o tym z Sypusem, to Ci wytłumaczy :)


jak na opla to limuzna :D

#13 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 10 stycznia 2011 - 09:07

Jak będę zwiększał moc to max do 180KM :) ten silnik powinien z fabryki wychodzić z taką mocą...:jump: Ale cóż.... Opel zmniejszył moc , żeby BMW było lepsze;)


a z tego co ja wiem to ograniczyli moc bo byly problemy z glowica
astra v6
serducho gsi irmscher

#14 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 18:05

UWAGA!

Zainteresowanym chip-tuningiem
polecam BARDZO ten wątek.

http://forum.omegakl...ghlight=raschey

Warunkiem zdowolenia z chipa jest pewnosc co do układu wtryskowego i stanu turbiny.
O regularnej obsłudze olejowej nie wspominam nawet.
Sam o tym myślałem jednak wiem ze u mnie 2wtryskiwacze lekko kropią co czuc po rozruchu na zimno.
Spada kultura pracy poprostu.
W chipe dawka paliwa musi byc idealna.
Jesli sa watpliwosci co do ukl.paliwowego to odradzam kategorycznie.
BEZPIECZNY to pojecie wzgledne. Wcale to ze auto daje rade w serii nie oznacza ze po tuningu tez. Temp gazów wylotowych wzrasta diametralnie po chipie.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 20:50

Jesli sa watpliwosci co do ukl.paliwowego to odradzam kategorycznie.
BEZPIECZNY to pojecie wzgledne. Wcale to ze auto daje rade w serii nie oznacza ze po tuningu tez. Temp gazów wylotowych wzrasta diametralnie po chipie.

zawsze można EGT wsadzić i sprawdzić przed chipem i po nim temperaturę spalin.

#16 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2011 - 14:17

zawsze można EGT wsadzić i sprawdzić przed chipem i po nim temperaturę spalin.


Oczywiscie popieram. Jak najbardziej słuszne. Po prostu mowie tylko ze nie ma co sie podniecac ze ktos mowi ze cos tam jest bezpieczne.
Gwarancje dostaje sie na chipa a nie na zespół napędowy...

#17 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 12 stycznia 2011 - 22:00

tylko nie zapomnijcie ze EGT w benzyniaku a w dyzlu nawet jak bedzie takie same ale nie bedzie oznaczalo to samo czego jest za malo a czego za duzo
astra v6
serducho gsi irmscher

#18 OFFLINE   Kerm

Kerm
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 stycznia 2011 - 08:57

Ale nie my jesteśmy od oceniania EGT tylko tuner! Za coś chyba bierze te pieniądze ? Jeżeli uzna że lepiej nie robić takiej mocy, bo coś tam, to nie zrobi. Ponieważ jak coś padnie to pójdzie w świat na mniejsza lub większa skale że spaprał robotę.

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2012 - 09:15

Ale kotleta odgrzewam...Ale co myślicie o tym??? Ludzie z faceta są zadowoleni...http://moto.allegro....2198232934.html
I czy ktoś z kolegów wie czy jest duży problem ze zmianą chipa w 2.5 dti...

 


#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 12:36

Prawidłowo zrobiony chip, pod wymagania klienta, dostosowany do zastanego stanu samochodu za 300,-?? :masakra: To ma być w formie żartu? Jeszcze do 2.5TD może bym takie cudo "przeżył", ale nie w common railu!! Przecież to jest gotowiec, pewnie nawet nie robi go ten człowiek tylko albo (w lepszym przypadku) kupił 1 zmodyfikowany plik i wgrywa go każdemu albo (jak w większości przypadków) zgrał go z jakiegoś auta i teraz go sprzedaje.

Jestem ciekaw czy jest w stanie powiedzieć co dokładnie jest zmienione, o ile i dlaczego :D