Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana oleju i ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 21:35

Kupujemy różne oleje a i tak nie wiemy co jest naprawde w bańkę wlane.Ja od ponad 30 000km leje GM i nic się nie dzieje,natomiast w pracy jezdze na lotosie mineralnym (275 000km przebiegu,silnik 2.4td andoria i od wymiany do wymiany co 10 000km nie dolewam nic)


Ja w poprzednim aucie wlewałem mineralny Lotos i przez 6 lat się nic nie działo.

Teraz mam inne auto z mniejszym przebiebiegiem i zalewam GM. Na razie nic nie zauważyłem bo będę drugi raz dopiero zmieniał, (zmieniałem po zakupie auta w lipcu 2010) i aktualnie mam 9000 przejechane i nic nie dolałem.

#42 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2011 - 01:21

taaaak. napewno to jest prawda.

wiec polski proszek powinien byc duuuzo tanszy od niemieckiego,

pralki sprzedawane w polsce tez sa gorszej jakosci w porownaniu od zachodniego rynku.

jest na to jakas bajeczka??


nie mam interesu bronić "polskich" proszków. Napisałem tylko to co przeczytałem jakiś czas temu w prasie - jakaś kobieta z zarządu chemicznego potentata potwierdziła że "niemieckie" proszki lepiej piorą. Skoro sama to powiedziała to chyba nie ściema? Zresztą - jakie może być inne wytłumaczenie lepszej skuteczności legendarnego niemieckiego proszku?
Ponadto mówiła że w Polsce nie przyjęły się płyny do prania, bo Polki nie potrafią przyjąć że niewielka ilość płynu zastępuje kubek proszku i lały tego płynu za dużo "no bo jak taka nakręteczka płynu ma mi uprać całe brudy?"

Znalazłem podobny artykuł, na końcu jest o dawkowaniu proszku:
wp
Na marginesie - przeraziłem się wynikami wyszukiwania jak wpisałem w google "niemiecki proszek" - ludzie w Polsce normalnie powariowali! Niemiecki proszek jest w Polsce otaczany większym kultem niż papież :-P

poza tym proszek proszkowi nie równy, każdy oczekuje od niego czego innego. W Polsce ma prać, a np. w Hiszpanii pachnieć, w Holandii dawać miękkość itp.
Niektórzy mogą powiedzieć że angielska coca-cola jest lepsza od polskiej? A wg mnie ona wcale nie jest lepsza, ani gorsza - jest po prostu inna. Mnie osobiście bardziej smakuje polska wersja, ale niektórzy zachłyśnięci "wielkim światem" daliby się pokroić w obronie tezy że tamtejsza coca cola jest lepsza, bo "taka zagraniczna"

Wracając do tematu - nie zauważyłem, by rzeczy kupione w Niemczech były jakieś lepsze niż kupione w Polsce. Często jeżdżę na zakupy do Niemiec i dawno pozbyłem się nabożnego uwielbienia dla niemieckich produktów. Wiem, że zupa knorra kupiona za odrą smakuje... hmmm inaczej, ale nie jest ani lepsza, ani nie jest jej więcej, no chyba że chodzi o moją ulubioną Lauch Kreme, której w Polsce po prostu nie ma :-P

#43 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2011 - 09:47

niestety, ale pewne artyklu sa robione lepiej, dla innego rynku, polski rynek jest traktowany marginalnie, choc niby najszybciej sie rozwijamy,

jezeli chodzi i proszki i sprzet agd.
no coz ja mam na codzien z tym do czynienia i wiem od srodka, ze tak powiem jak sie sprawy maja. zewnetrznie to samo ;)

co do oleju, tu akurat watpilbym, aby byla roznica w tym co w srodku pomiedzy polska a np. niemcami, tymbardziej taka drastyczna, ze na "niemieckim" oleju silnik pracowalby zauwazalnie ciszej

aczkolwiek nie mowie, ze jej nie ma, po prostu w to watpie

#44 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 stycznia 2011 - 22:45

A ja tak powiem, jak kiedyś polski rajdowiec gdy go zapytano jakiej jakości są opony z Dębicy czy z Olsztyna (nie pamiętam o których mówił) powiedział; są świetne, dobrze trzymają się szosy itd., same superlatywy. Na zapytanie na jakich jeździ, odpowiedział na Dunlopach. Ja powiem podobnie Lotos jest świetny, a na jakim jeżdżę ? Na Castrolu 5W40.

#45 OFFLINE   kant84

kant84

    Zbanowany

  • 36 postów
  • Dołączył: 18-12-2010
  • Skąd: Sztum = GSZ

Napisany 11 stycznia 2011 - 10:28

czesto jezdze do Belgii i musze powiedziec ze jak tankuje busa w polsce to slysze, ze to dobry poczciwy diesel a jak zatankuje w niemczech to silnik cichnie, przesaje tak klepac i ma lepszą moc. Doskonale wiecie ze u nas nawwet wache chrzczą ale oleju nie??? na jakim swiecie zyjecie???

#46 OFFLINE   romario

romario
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 kwietnia 2011 - 10:39

wiem że może to bananalne pytanie ale napisz mi ktoś ile oleju wlać do omeszki 2.0 16V

z góry dzięki

#47 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:36

wiem że może to bananalne pytanie ale napisz mi ktoś ile oleju wlać do omeszki 2.0 16V

z góry dzięki


do mojej wchodzi całe 5 l
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#48 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 19 kwietnia 2011 - 21:27

Co do różnych olejów o tej samej lepkości to kiedyś rozmawiałem z pewnym człowiekiem co pracuje w jednej z największych polskich firm paliwowo-olejowych na odpowiednim stanowisku żeby coś o olejach wiedzieć. Potwierdził że producent oleju jest nieistotny, istotne są tylko normy lepkościowe i jakościowe oraz certyfikaty producentów. Obojętnie jaka marka, ważne aby spełniał odpowiednie normy jeśli są wymagane i tyle. Jak olej ma klasę jakości np. SJ to oznacza że ten olej spełnia normę jakości i składu dla normy SJ obojętnie czy będzie to Mobil, Lotos czy Motul. Oleje możemy dodatkowo podzielić na takie ze specjalnymi dodatkami jak np. Valvoline Max Live 10W40 i takie bez specjalnych dodatków np. Lotos 10W40.

#49 OFFLINE   kt80

kt80
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-06-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 18:57

Przez 11 lat jeździłem omegą B 2,0 8V z 1995r, na lpg, używałem oleju Valvoline Max Live. Przejechałem osobiście około 270 tys. km. Żadnych problemów z silnikiem. Mogę polecić ten olej. Z uwagi na rdzę zmieniłem na omegę rocznik 2003. Starą omegę użytkuję rodzina, dalej bezproblemowo.

#50 OFFLINE   marcel 11

marcel 11
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-06-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 października 2011 - 11:16

Witam Wszystkich mam pytanie: w mojej omedze stukają zawory na zimnym silniku jeżdzę na oleju 10w/40 i moje pytanie ? czy można zmienić olej z 10w/40 na 5w/40 i czy zawory będą mniej hałasować ?:p

#51 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 października 2011 - 11:39

skoro stukaja tylko na zimnym, to zostaw tak jak jest.
pewnie popychacze i tak sa juz zapchane.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#52 OFFLINE   marcel 11

marcel 11
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-06-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 października 2011 - 12:13

czyli na pewno się nie poprawi:confused:

#53 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 października 2011 - 13:29

masz 50/50, z przewaga na nie ;)

ja bym nie ruszal,

chociaz silnik mialby sobie lepiej na 5W30
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#54 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 23 października 2011 - 15:29

nie zmieniaj oleju na 5w/40
Kup Valvoline MaxLife 10w/40 i nie kombinuj :)

#55 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 23 października 2011 - 18:30

mozesz sprobowac zmienic na 10W40 wlasnie Max Life firmy Valvoline, to jeden z najlepszych polsyntetykow na polskim rynku, do tego w dobrej cenie, a jak pozniej to nie pomoze, to mozna zmienic na 5W50 syntetyk ( grubszy film olejowy w silniku niz na zwyklym 5W30 - lepiej dla zuzytego silnika)

#56 OFFLINE   Largo

Largo
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-12-2011

Napisany 25 grudnia 2011 - 20:54

Zalej jakims 0w-50 lub 5w-50 powinno pomoc mozna tez zastnsować srodek do czyszczenia silnika.

#57 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2011 - 01:03

Zalej jakims 0w-50 lub 5w-50 powinno pomoc mozna tez zastnsować srodek do czyszczenia silnika.


srodek do czyszczenia silniaka (tzw. plukanka) ma sens tylko tam gdzie olej (zmieszany z tym srodkiem) przeplywa.
na stukajace popychacze nie wiele pomoze,
albo sie wyrobily, albo zapchaly.


jak sie wyrobily, to po plukaniu bedzie glosniej,
jak sie zapchaly, to roznicy zadnej.

zmiana oleju na syntetyk, po dlugotrwalej eksploatacji silnika zalanego polsyntetykiem, nie sie za soba (w blizszej lub dalszej przyszlosci) wymiane siemeringow silnika

silnik ktory pracuje na syntetyku jest w srodku bardziej czysty, niz silnik pracujacy na polsyntetyku, czy mineralu
siemeringi tak czy siak, musza kiedy sie posypac.

roznica jest taka, ze przy silniku pracujacym na pelnym synetyku (rzadkosc) wycieki beda wczesniej, niz przy silniku pracujacym na polsyntetyku czy mineralu.

majac czysty silnik wewnatrz, to wczesniej zauwazymy wybieganie sie uszczelki,
brudny silnik, zalepiony nagarem z oleju mineralnego (pol syntetyk ma go spora ilosc)
poleci pozniej,
nawet jak simering sie posypie to jeszcze troche uszczelni nam silnik nagar odkladajacy sie przy kolnierzu siemeringu.

moje osobiste zdanie.
jak lac, to lepszy olej, jak leci silnik to uszczelnic, a nie plakac, ze lepszy olej nam umyl syf, ktory nam silnik uszczelnial.


ja oprocz omegi mam teraz pojazd z silnikiem dci,(230kkm przebiegu) nastepna wymiana to bedzie przejscie na 5W30. jak poleci to uszczelnie.
turbo bedzie mialo przynajmniej wczesniej smarowanie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI