Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odma V6 modyfikacja permanentna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 01:04

Mam taki pomysł:
Odpowietrzenie z pokrywy zaworów(coś jak w "Odma v6 - modyfikacja doraźna") puścić na ziemię
dodatkowo separator oleju wywalić, blok w tym miejscu zaślepić.

Zyskuję:
Trochę miejsca z tyłu
Więcej spokoju, nie zamarznie nigdy(ew. łatwo dojść, sprawdzić, przepchać)
Czułbym się spokojniej z jej drożnością gdyby była jak w starych silnikach, z pokrywy do filtra(czyli na ziemię)


Pytania:
Czy nie będzie mi mocno dmuchać z tej dorobionej?
Czy nie będzie oleju wyrzucać dodatkowo?
Czy kanały z bloku do głowicy nie będą miały problemów z odprowadzeniem tych gazów?(nie są za małe na ściekający olej i wylatujące gazy?)
Jak blok tego V6 wygląda? Przejdą wszystkie gazy do jednej głowicy(pokrywy)?


Ewentualnie zamiast całego tego separatora z tyłu silnika blacha z kolankiem 90* i przewód na ziemię

Lub zamiast na zmienię zastosować OIL CATCH czy to z pokrywy czy to z tyłu


No i czy ta odma naprawdę potrafi zamarznąć?

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 01:23

czy to coś na wzór tej porady ?? http://forum.omegakl...ead.php?t=18110

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 11:08

czy to coś na wzór tej porady ?? http://forum.omegakl...ead.php?t=18110


Tak ale to z porady jest "na razie" - chcę podobnie, estetyczniej na stałe
W tej poradzie nie zaślepił odmy, może prawidłowa jednak działała autorowi dlatego nie dmuchało za mocno korkiem? Bo się zastanawiam czy można zrobić podobnie jak w tej poradzie ale na stałem wywalając całkowicie właściwą odmę.

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:46

No i czy ta odma naprawdę potrafi zamarznąć?


no właśnie

wiem że VAG miał w jakiś silnikach wadę, że odmy zamarzały, a potem wszystko skraplało się na korby i jak tam się woda dostała to masakra z panewek



 


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:00

Tak ale to z porady jest "na razie" - chcę podobnie, estetyczniej na stałe
W tej poradzie nie zaślepił odmy, może prawidłowa jednak działała autorowi dlatego nie dmuchało za mocno korkiem? Bo się zastanawiam czy można zrobić podobnie jak w tej poradzie ale na stałem wywalając całkowicie właściwą odmę.


Autorowi zamarzła przy -20 i olej poszedł z pod dekli, oryginalną przeczyściłem i na modyfikacji jeżdżę do dzisiaj, sprawuje się dobrze, tylko gumkę hydrauliczną będę musiał wymienić bo parcieje od oleju:D

Pytania:
Czy kanały z bloku do głowicy nie będą miały problemów z odprowadzeniem tych gazów?(nie są za małe na ściekający olej i wylatujące gazy?)
Jak blok tego V6 wygląda? Przejdą wszystkie gazy do jednej głowicy(pokrywy)?


przecież oryginalna odma jest na jednej głowicy, a nie na dwóch.:D

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:00

Autorowi zamarzła przy -20 i olej poszedł z pod dekli, oryginalną przeczyściłem i na modyfikacji jeżdżę do dzisiaj, sprawuje się dobrze, tylko gumkę hydrauliczną będę musiał wymienić bo parcieje od oleju:D


Sprawuje się dobrze bo fabryczna działa czy modyfikacja wyręcza?

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:02

Sprawuje się dobrze bo fabryczna działa czy modyfikacja wyręcza?


pomaga oryginalnej, a jeżdżę na krótkich dystansach i przez moda odchodzi dużo wody:D

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:05

przecież oryginalna odma jest na jednej głowicy, a nie na dwóch.:D


Fabryczna odma wychodzi z bloku.

pomaga oryginalnej, a jeżdżę na krótkich dystansach i przez moda odchodzi dużo wody:D


Jak dużo?
Mi UPG poszła to para szła z korka i się zastanawiam na ile to jest normalnie a ile to już woda w oleju?

#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:18

Fabryczna odma wychodzi z bloku.


hmm, no nie wiem, tu na zdjęciu raczej z głowicy.

Jak dużo?
Mi UPG poszła to para szła z korka i się zastanawiam na ile to jest normalnie a ile to już woda w oleju?


no woda w oleju to kolor oleju się zmienia na kawa z mlekiem.

Jak dużo?


teraz przez te mrozy pod rurką wody zamarzło około 1 kieliszka 25:)g

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:54

czy to coś na wzór tej porady ?? http://forum.omegakl...ead.php?t=18110

Ja pierdziu, normalnie Koledzy przechodzicie samych siebie :panna:

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:00

Ja pierdziu, normalnie Koledzy przechodzicie samych siebie :panna:


masakra ...G***** i patyczkiem. wystarczy stosowac porzadny olej, przeganiac czasem auto a nie babrac sie tam gdzie nie potrzeba.




 


#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:32

masakra ...G***** i patyczkiem. wystarczy stosowac porzadny olej, przeganiac czasem auto a nie babrac sie tam gdzie nie potrzeba.



I beast mówisz że jak teraz wyczyszcze odmę, olej wleję bardzo dobry czasem przycisnę to nie będzie mnie interesować zapychanie odmy?

Chcę w miarę możliwości dolegliwości omegi zniwelować.
Nie chcę słyszeć o zalanych świecach to kupiłem alu od vectry i chcę zrobić coś żeby odma się nigdy nie zapchała, do tej pory w samochodach w ogóle nie rozważałem takiego problemu.

Odkręciłem tą całą odmę oglądnąłem i tego dobrze bez zdejmowania nie da się wyczyścić, co najwyżej udrożnić.


Ten aluminiowy element(odma) jest przykręcony do bloku i z bloku wychodzą gazy, głowica jest tuż obok ale to nie jest to samo, jak ktoś jest ciekawy machnę fotki.(mam zdjęte głowice)

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:36

I beast mówisz że jak teraz wyczyszcze odmę, olej wleję bardzo dobry czasem przycisnę to nie będzie mnie interesować zapychanie odmy?

Chcę w miarę możliwości dolegliwości omegi zniwelować.
Nie chcę słyszeć o zalanych świecach to kupiłem alu od vectry i chcę zrobić coś żeby odma się nigdy nie zapchała, do tej pory w samochodach w ogóle nie rozważałem takiego problemu.

Odkręciłem tą całą odmę oglądnąłem i tego dobrze bez zdejmowania nie da się wyczyścić, co najwyżej udrożnić.


Ten aluminiowy element(odma) jest przykręcony do bloku i z bloku wychodzą gazy, głowica jest tuż obok ale to nie jest to samo, jak ktoś jest ciekawy machnę fotki.(mam zdjęte głowice)



mam zrobione 60 000 od przekladki silnika. odma czysta (raz sprawdzalem mala rurka byla lekko przypchana) pokrywy oryginalne osadzone na "jakies uszczelki" (byla szybka akcja jak sie okazalo ze starych nie da sie uzyc to z hurtowni z gdanska do kwidzyna expresem kolega przywiozl to co aktualnie mieli na stanie - nawet nie wiem co to bylo) i nie mam nawet sladu oleju w gniazdach swiec ani naokolo.




 


#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 23:41

wystarczy stosowac porzadny olej


co masz na myśli?? Ja miałem zalany shell 10w40 i przymarzło.

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 12:48

co mas na myśli?? Ja miałem zalany shell 10w40 i przymarzło.


nie wiem co beast miał na myśli, ale do porządnch "półsyntetycznego" 10W40 bym nie zaliczył. To tylko ot olej nie najgorszy ale żaden super. Porządny to jest syntetyczny olej(mało jaki 5W40 jest syntetycznym olejem w prawdziwym znaczeniu tego słowa)

#16 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:43

Jak weźmiesz 10W 40 firmy Tesco to masz rację,
ale jak weźmiesz 10W 40 Castrol Magnatec to już się z tobą nie zgodzę

 


#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:44

10W 40 Castrol Magnatec to już się z tobą nie zgodzę



Akurat tego to bym nikomy nie polecil,juz chyba ten z tesco lepszy.

#18 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:48

Jak weźmiesz 10W 40 firmy Tesco to masz rację,
ale jak weźmiesz 10W 40 Castrol Magnatec to już się z tobą nie zgodzę


Nie zgodzisz się z moją opinią, że 10W40(każdy) to tylko przeciętny olej
Czy z faktem, że są to mineralne oleje które semisyntetic mają tylko w komercyjnej nazwie?

#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:18

Nie zgodzisz się z moją opinią, że 10W40(każdy) to tylko przeciętny olej
Czy z faktem, że są to mineralne oleje które semisyntetic mają tylko w komercyjnej nazwie?


Ale takie zaleca producent samochodu:)

#20 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 21:52

Zależy od warunków klimatycznych.
Że producent go zaleca to nie znaczy, że to jest dobry olej, jest wystarczający dla tego silnika w przeciętnych warunkach.