Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ESP się wyłącza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 28 grudnia 2010 - 15:37

Witam
Po wymianie na warsztacie koncówki drążka i sworznia ,kierownica podczas jazdy na wprost jest mocno skręcona na lewo.Dodatkowo po krotkiej jeździe wyłącza się ESP.
Jutro jade na zbierzność ale martwi mnie bardziej ta kontrolka od ESP.Czy jest możliwe że ESP wariuje bo ma kierownice skręconą podczas jazdy na wprost?

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2010 - 15:53

wg mnie całkiem możliwe, czujnik skrętu kierownicy mówi esp że auto powinno jechać prosto, a czujnik zbaczania (nie wiem jak to cholerstwo nazwać) daje sygnał że jest poślizg. ESP głupieje i się wyłącza. nie obserwujesz jakichś dziwnych działań ze strony esp typu uruchamianie przednich hamulców?
Przede wszystkim jedź ustawić zbieżność, potem się zajmij esp

edit: odwrotnie niż napisałem - kierownica wg esp skręcona, ale nie ma siły odśrodkowej świadczącej o skręcaniu auta - efekt ten sam

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:04

Czy jest możliwe że ESP wariuje bo ma kierownice skręconą podczas jazdy na wprost?


Możliwe. Przerabiałem to niedawno. Kierownica przestawiona powyżej 5 stopni (w jakąkolwiek stronę) ESP wyłącza się. OP-COM pokazał błąd (nie pamiętam numeru) - kod błędu nie znany? Po wyprostowaniu "kiery", wszystko gra.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:43

nie obserwujesz jakichś dziwnych działań ze strony esp typu uruchamianie przednich hamulców?


Nic niepokojącego nie zaobserwowałem poza tym wyłączaniem. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie kontrolka znika ale zaraz potem podczas jazdy na wprost sie zaświeca.
Troche mnie uspokoiliście,wygląda raczej na ta kierownice.Bałem się,że mechanicy coś nagrzebali.Dzięki za odpowiedzi jutro napisze czy po zbierzności wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam

#5 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 grudnia 2010 - 00:19

Witam
Po ustawieniu zbierzności ESP już się nie wyłącza wszystko ok.
Tyle tych czujników nawstawiali,że ocipieć idzie.Czujniki wałów, termostaty ,czujniki czujników .....

#6 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 07:40

.Bałem się,że mechanicy coś nagrzebali.
Pozdrawiam


oczywiście że nagrzebali bo niewiem jak wymieniali drążki że kierownica zmieniła położenie wiadomo że na zbieżność trzeba i tak jechać ale kierownica powinna zostać w swojej pozycji. zmień mechaników:)

#7 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 07:55

Witam
Po ustawieniu zbierzności ESP już się nie wyłącza wszystko ok.
Tyle tych czujników nawstawiali,że ocipieć idzie.Czujniki wałów, termostaty ,czujniki czujników .....


Witam w gronie szczęśliwych posiadaczy Omegi. W silniku Y25DT to dopiero jest czujników:jump: Nawet mechanicy nie ogarniają tematu:D
Całe szczęście, że jest to forum....:):):):pad::pad::pad:

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 12:36

a czujnik zbaczania (nie wiem jak to cholerstwo nazwać)

według EPC to się zwie CZUJNIK ZBACZANIA POJAZDU Z KURSU.

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:50

według EPC to się zwie CZUJNIK ZBACZANIA POJAZDU Z KURSU.


a dzięki, dzięki :-)
ja będę w skrócie nazywał "czujnik zbaczania" ;-P

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 14:13

zbaczania

tak OT dobrze że nie ZBOCZENIA :lol:

#11 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:35

oczywiście że nagrzebali bo niewiem jak wymieniali drążki że kierownica zmieniła położenie wiadomo że na zbieżność trzeba i tak jechać ale kierownica powinna zostać w swojej pozycji. zmień mechaników:)


Przed wyjazdem z warsztatu po wymianie drążka i sworznia Ci "mechanicy" odpowiedając na moje pytanie ,czy muszę jechać na zbieżność stwierdzili,że wyregulowali nowy drążek według starego i bedzie wszystko tak samo oprócz luzów.Jak do nich wróciłem po pięciu minutach i powiedziałem,że ta skrzywiona kiera to jakaś masakra to tylko drapali się po głowach.Dodatkowo jak spytałem czy mi jakiejś kostki od ESP przypadkowo nie odłączyli,to nie bardzo wiedzieli o co chodzi.W mojej okolicy jednak ciężko o dobrych mechaników.W zeszłym roku pojechałem na wymiane głupiej uszczelki pod klawiature do 2.0 16v bo mi troche ciekła z tyłu przy księżycach ,to też po chwili musiałem do nich wracać bo zaczeło lać jak z zarzynanej świni

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 19:08

Guliusz licz się z tym że mało kto będzie chciał się dotknąć do tego silnika ot taki jego urok.

#13 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 grudnia 2010 - 19:20

Guliusz licz się z tym że mało kto będzie chciał się dotknąć do tego silnika ot taki jego urok.


W miare możliwości i czasu staram się naprawiać sam.Po nowym roku mam troche wolnego to będe wymieniał termostat,odme i może pompe wody.Mechanicy którzy wymieniali mi końcówkę drążka wogóle nie mogli zlokalizować termostatu.
Pozdro.

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 19:28

termostat,odme i może pompe wody.Mechanicy którzy wymieniali mi końcówkę drążka wogóle nie mogli zlokalizować termostatu.

jak będziesz wymieniał pompę wody to nie baw się w termostat przed bo on jest na niej i jak już ją wytaszczysz to masz też termos na wierzchu

#15 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:27

Nie jestem na sto procent czy pompe wymienie,ale napewno ją będę wyciągał celem oględzin(zbyt duża temperatura płynu w lecie do 100)Dzięki za porade DamianSz

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:48

zbyt duża temperatura płynu w lecie do 100

a jak z temp. teraz, sprawdź czy chłodnica nie jest zabita, czy wisko nie jest spartolone i się nie zasprzęgla (chociaż przeważnie psuje się w drugą stronę tak jak u mnie jest cały czas zapięte) a i czy czujnik jest sprawny, czy temp na zegarku pokrywa się z wskazaniem ECU, jak to będziesz miał pewne to wtedy zabieraj się za pompę bo wierz mi będziesz przy tym sypał wiązanki.

#17 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 30 grudnia 2010 - 23:02

Na dzień dzisiejszy przy dużych mrozach bardzo długo się nagrzewa żeby wskazówka drgnęła.Termostat napewno do wymiany bo chłodnica robi się ciepła a wskazówka stoi.
Jak już długo pojeżdże po mieście i bardziej agresywnie to temperatura wzrasta do pierwszego wentylatora(w lecie było to do drugiego około 100 stopni nigdy mi o dziwo tej stówy nie przekroczyło) Wisko działa ale nie jestem pewien czy jest cały czas zapięte bo sprawdzałem tylko przy wysokiej temp.Chłodnica jak sprawdzałem była cała bardzo gorąca ale pewności nie mam czy jest zabita.Jeśli chodzi o czujnik to nie wiem czy jest ok.Zeby go sprawdzić to tylko pod komputer?Uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę narazie nie biore pod uwage.Przejechałem tak już około 15tyś i jej nie wydmuchało.Płynu nie dolewam olej w normie.Jak się już tak mocno zagrzała to bardzo opornie wracała do normy tak jakby wentylator był za słaby. A z tą pompą to taki problem żeby ja wyjąć?

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 grudnia 2010 - 00:04

Uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę narazie nie biore pod uwage.Przejechałem tak już około 15tyś i jej nie wydmuchało


Ten silnik ciężko przegrzać, ale Ty widzę bardzo się starasz:tank:

A z tą pompą to taki problem żeby ja wyjąć?


Problemu wielkiego nie ma, tylko jak do wszystkiego w Y25DT, trzeba sobie dojście zrobić.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 31 grudnia 2010 - 13:33

Ten silnik ciężko przegrzać, ale Ty widzę bardzo się starasz


Te 15tyś zrobiłem głównie w długich trasach.Brak czasu powoduje takie zaniedbania.Jak już pisałem temp.nie przekroczyła nigdy 100 stopni.

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2010 - 17:49

Te 15tyś zrobiłem głównie w długich trasach.Brak czasu powoduje takie zaniedbania.Jak już pisałem temp.nie przekroczyła nigdy 100 stopni.

u mnie nigdy nie przekroczyła 93 stopni nawet jak w upale 30 stopni jechałem z pedałem w podłodze przez 200km autostradą, faktycznie zdolny jesteś