2.0 16v Turbo 4x4
#1 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 18:46
Mianowicie myślę nad 2.0 Turbo ale oplowskie silniki turbo są drogie jak z instalacją el. i osprzętem to są megadrogie i na dodatek rozrząd na pasku.
Więc czemu by nie wziąć silnika z Saab'a? za tyle ile kupie silnik opla (turbo) to za tyle mam Saab'a a to jest robione na płycie Vectry więc prawie to samo.
Ale turbo to za mało Trzeba mi jeszcze napędu na cztery łapy
Więc znowu do głowy mi wpadł pomysł żeby wziąść go z frontery.
Skrzynia praktycznie ta sama tylko jest przedłużona o wyjście na przedni napęd i reduktor. Nie mam tylko pojęcia gdzie i jak zmieścić dyfer przedni, wał i pół-osie a pewnie jeszcze będę musiał przerobić układ kierowniczy i zawias przedni a przy okazji tylny.
Wiara! Piszcie komentarze, opinie, porady, spostrzeżenia, aluzje, itp. xD
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 20:57
#5 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 21:29
Wiara! Piszcie komentarze, opinie, porady, spostrzeżenia, aluzje, itp. xD
Kolego daj se siana...
No chyba, że jesteś milionerem, masz odpowiednią wiedzę lub ludzi znających się na szeroko pojętej mechanice i dysponujesz wolnym czasem tylko i wyłącznie na taką przeróbkę.
#6 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 21:39
Nie wiem jakie skrzynie biegów szły do Cali 4x4, ale za cholerę nie widzę żebyś to spasował do Omy
No i kwestia napędu - z czego weźmiesz żeby przedłużyć wały??
rzód to myślę, że musiałbyś coś po kombinować z Vectrą może Fronterą
że jaką fronterą - ty widział kiedyś jak zbudowana jest frontera?? - nie wszystkie samochody buduje się tak samo - wyróżniamy 2 typy konstrukcji (mówię o oplu) - karoseria samonośna i rama - Osobówki są na samonośnej, rama to frontera dla przykładu
#7 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 21:40
Kolego daj se siana...
No chyba, że jesteś milionerem, masz odpowiednią wiedzę lub ludzi znających się na szeroko pojętej mechanice i dysponujesz wolnym czasem tylko i wyłącznie na taką przeróbkę.
Jeżeli chodzi o sam swap silnika to nie będzie to problem nie do przejścia, lecz jeśli chodzi o napęd 4x4 to już będzie ciężko.
Polak potrafi....
W cali oryginalnie byłą skrzynia F28 6-biegowaNie wiem jakie skrzynie biegów szły do Cali 4x4, ale za cholerę nie widzę żebyś to spasował do Omy
#8 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 22:13
Nie warto nawet dywagować nad tym tematem
Od frontery odpada, mam Fronterę mam omegę, można by ewentualnie budę Omegi przykręcić do Ramy Frontery.
Od Calibry czy Vectry A też odpada, trzeba by w omedze silnik zamontować poprzecznie dać skrzynie jak do przednionapędówki z wyjściem na tył.
We fronterze jest wzdłużnie wyjście w bok ze skrzyni wraca wał i most przedniej osi, to jest rozwiązanie auta terenowego, lepszych suv'ów, drugie to osobówek 4x4 i pseudo terenówek(od pierwszego są wyjątki od drógiego nie widziałem).
Nie da się da się nie da się da się/
Wszystko się da, jednak prędzej bym się podjął budowy poduszkowca czy np wiatrakowca, większy szpan i frajda, mniej pracy i katastrofalnej roboty żeby mieć efekt jak A6 quattro czy wszelakie osobówki z napędem na 4.
#9 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 22:22
#10 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 22:53
#11 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 23:24
nie wiem jak chcesz to zrobić ale kompletnie musiałbyś przerobić tylne zawieszenie
Nie wiem jakie skrzynie biegów szły do Cali 4x4, ale za cholerę nie widzę żebyś to spasował do Omy
No i kwestia napędu - z czego weźmiesz żeby przedłużyć wały??
że jaką fronterą - ty widział kiedyś jak zbudowana jest frontera?? - nie wszystkie samochody buduje się tak samo - wyróżniamy 2 typy konstrukcji (mówię o oplu) - karoseria samonośna i rama - Osobówki są na samonośnej, rama to frontera dla przykładu
Czytaj/czytajcie temat.....
Skrzynia z frontery 2.0 16v bo jest to skrzynia z omegi tylko przerobiona, 3/4 są identyczne. Dyfer i tylny zawias mogę zostawić nieruszony, wał mierzyłem i ten z frontery powinien pasować na styk najwyżej go skrócę.
Co do roboty to wszystko samoróbka bo jestem mechanikiem, co do czasu to gorzej ale się znajdzie.
Co do części to dajcie sobie spokój z Vectrami, calibrami i innymi przednio napędowcami bo od niech nic nie będę brać.
Macie tutaj parę zdjęć żeby sobie to zobrazować
#12 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 01:48
#13 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 10:42
Frontera nie ma mechanizmu różnicowego w środku
Przednie zawieszenie od omegi kompletnie się nie nadaje(półosie), trzeba całe od Frontery
Frontera ma drążki skrętne z przodu, nie ma czegoś takiego jak kielich czy sprężyna
Wahacze Frontery są przykręcone zupełnie inaczej, do ramy, są krótsze
Wał przedni wypadł by chyba gdzieś w okolicach nóg pasażera,
most przedni we Fronterze jest obok miski silnika, w omedze(bynajmniej 3,0) jest tam kilka centymetrów
Napędy to dołączane sprzęgiełka automatyczne
Układ kierowniczy w Omedze jest blisko ściany grodziowej, we Fronterze z przodu, obok alternatora(z drógiej strony wszelkie drążki kierownicze)
Wstawisz skrzynie 4x4 i co dalej(Nawet w kabinie nie ma miejsca na drugą wajchę od dołączania przedniego napędu i reduktora)
Dalej nic nie pasuje z przodu, ani zawieszenie ani układ kierowniczy z wszystkim ani rama, konstrukcja
Może coś od znowuż od przednionapędówki Vectry, Calibry(sprężyna+kielich) lub znowuż HSV ale to nie do dostania.
Frontera jest na ramie sztywnej, jest wyższa i większa(może buda dużo nie) ale podwozie znacznie, jest więcej miejsca z dołu.
Frontera ma znacznie potężniejsze wszystko, mocna rama i do niej wszystko przykręcone, wahacze to blacha 3x grubsza, sworznie znacznie większe.
W każdym razie jak byś chciał to mogę zdjęcia Frontery porobić coś pomierzyć itp,
Skrzynia może faktycznie od Frontery ale co mechanizmem różnicowym w środku i musisz przerobić tunel a dalej coś kombinuj.
#14 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 11:03
Gościu pociął 2 kalibry żeby to zrobić, miał tyle dorabiania, że gdyby nie to, że miał dostęp do sprzętu, nigdy by się tego nie podjął
Koszt przeróbki skończył się na około 5 tys plus 2 auta. A mówimy tu tylko o przełożeniu silnika
Więc zastanówmy się teraz wspólnie - ile by to wyniosło żeby mieć napęd 4x4 w aucie 2,0 zbudowanym na karoserii samonośnej
A i jeszcze podpowiem - skrzynię przykręcił tylko na 3 śruby - bo więcej nie pasowało
#15 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 17:11
jaki problem bylo zrobic flansze odpowiednia?
serducho gsi irmscher
#16 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 18:31
jaki problem bylo zrobic flansze odpowiednia?
ja też się zastanawiam...
osobiście wsadził bym każdy silnik na fabryczną skrzynię stosując flansze i żadnego auta by nie trzabyło ciąć, swoją drogą to ciągle mnie zastanawia po co je ciął ?! czyżby do froty wkładał silnik poprzecznie ??
toż to przerost formy nad treścią...
#17 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 18:43
jaki problem bylo zrobic flansze odpowiednia?
nie mój problem - proponowałem, ale tak jeździ
zresztą jak swoją starą robiłem i zmieniałem na silnik od Viki to też na 3 przykręciłem - nie było mnie stać na dorobienie flanszy a nie wiedziałem że były aż takie różnice między moim starym RM94 a Viki RM98
a ja gdzieś napisałem że coś ciął?? - bo nie rozumiemswoją drogą to ciągle mnie zastanawia po co je ciął ?!
#18 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 18:53
serducho gsi irmscher
#19 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 18:54
a ja gdzieś napisałem że coś ciął
Gościu pociął 2 kalibry żeby to zrobić,
no to o co chodzi bo chyba nie o błotniki
#20 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 19:00
W pierwszej silnik po przełożeniu wystawił nóżkę po tygodniu, więc zakupił drugą
Źle się wyraziłem - sorka