Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wysokie spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 10 grudnia 2010 - 15:09

Problem jak w temacie.
auto: Omega B fl 2.2dti
Rocznik: 2000
silnik: y22dth

spalanie w trasie przy jezdzie 90-110km/h (kilka wyprzedzen do 140) wyniosło 10.5 l
w miescie jest jeszcze gorzej bo wychodzi 13-14 l

silnik normalnie pali i zimny i cieply
krotko jestem wlascicielem ale wydaje mi sie ze mocy nie stracil
spalanie na luzie ok 1l/h (zimny oczywiscie troche wiecej
spalanie przy ok 40km/h, 3 bieg, ok 13-14 l
spalanie 50km/h, 4 bieg, ok 10l
wydaje mi sie ze powinno byc nizsze w o przynajmniej 3 l (buty mam lekkie ;>

przeglądałem tematy na forum i z tego co doczytalem sie to wina moze byc
przeplywomierza
czujnika temp (2-pinowego?)
wtryskiwacza
pompy

istnieje moze mozliwosc zeby ktos zrobil fotki i podpisal co gdzie jest?

czy te bledy da sie sprawdzic samemu tzw. spinaczem (w opisie bylo ze to do benzynowych silnikow opla)

juz szukam osoby która podepnie mi auto pod komp ale moze mogę cos żrobic wczesniej, nizszym kosztem?

jesli to możliwe to proszę o instrukcje (najlepiej z foto) z tym co, gdzie i jak mozna zrobic
bede wdzieczny rowniez za przekierowania do istniejacych wątkow

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 grudnia 2010 - 15:13

Błędy tylko po przez kompa a co do spalania to ustawienie pompy lub\i przepływka mogą mieć na to wpływ, ale najpierw trzeba sprawdzić wszystkie wartości na kompie i dobrze by było żeby to zrobił ktoś co ma jakieś pojęcie na temat tych silników

#3 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 10 grudnia 2010 - 15:39

ktos godny polecenia w woj.podlaskim?
mam poprosic o jakis wydruk, spisanie wartosci jak ktos bedzie podpinal wozek pod komp?
jakie powinne byc wartości?

na co szczegolnie uwage zwrocic, czy wszystko bedzie?
czy blad przeplywomierza moze miec zrodlo w tym ze bedzie brudny?
jest jakis watek z tym jak wyczyscic przeplywomierz? (wyjmujac trzeba wykrecic 2 srubki czy jest tam jakis zatrzask?

#4 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 10 grudnia 2010 - 18:56

moja kluseczka pożera w trasie ok. 6l miasto 8,3
na luzie0,6-0,7 przy zimnym silniku 1,1

#5 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 11 grudnia 2010 - 00:16

nie pogardziłbym takim spalaniem

co (przynajmniej mi) wydaje się być dziwne to to ze oma nie ma problemu z odpalaniem w zimie, nie ma problemu z odpalaniem na cieplym, nie dymi, nie wydaje mi sie zeby nie miala mocy (jak turbinka zaczyna ladowac czyli ponad 2k rpm naprawdę idzie)

nadal kombinuje i szukam kogos z komputerkiem (ale wydaje mi sie ze nastawnik pompy powinien byc ok, skoro mocy nie brakuje to i pompka powinna dzialac ok) sklanialbym sie ku przeplywce

czekam na inne sugestie (moze ktos mial juz ten problem i zechce sie wiedza podzielic ;>)

może ktoś z woj. podlaskiego zna jakiegos mechanika/informatyka godnego polecenia do omeg?

#6 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 13 grudnia 2010 - 19:11

dziś udało mi się podłączyć pod komputer
nie ma ani jednego błędu

powód przypuszczalny wysokiego spalania - alternator
nie ładuje a do tego prawdopodobnie stawia większy opór
skoro nie ładuje to i tak muszę to zrobic
pytanie tylko czy to możliwe? czekam na opinie profesjonalistów i posiadaczy z większym stażem

#7 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 14 grudnia 2010 - 09:16

wydaje mi się że gdyby alter. nie ładował aku. to parę odpaleń i po akumulatorze by było

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 grudnia 2010 - 10:40

nadal kombinuje i szukam kogos z komputerkiem (ale wydaje mi sie ze nastawnik pompy powinien byc ok, skoro mocy nie brakuje to i pompka powinna dzialac ok) sklanialbym sie ku przeplywce

w 2.2 dti nie ma nastawnika. co do spalania. czy przypadkiem nie byla robiona elektronika w twojej pompie ?




 


#9 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 grudnia 2010 - 22:13

Altek jak nie ładuje to nie stawia oporu chyba że na łożyskach. Właśnie jak ładuje to stawia opór a że jest zimno i pewnie dmuchawa na szyby na maksa + wycieraczki + ogrzewanie tylnej szyby + doładowanie aku no to on stawia bardzo duży opór no ale chyba nie aż na 3L. A jak ma się u ciebie filtr powietrza (diesel lubi powietrze...dużo powietrza)

#10 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 16 grudnia 2010 - 10:58

nie wiem czy była robiona elektronika na pompie, u mnie nie ale auto posiadam krótko - da się sprawdzić to jakos?

filtr powietrza czeka na swoja kolejke (najblizszy tydzień)

jak bedzie sie miala jakosc paliwa do spalania?

#11 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 16 grudnia 2010 - 12:07

Myślę, że napierw wymień ten filtr powietrza a jak to nie pomoże to wtedy dopiero szukaj dalszych wydatków. A jak u ciebie z rozgrzewaniem i temp. silnika ?? Nie budzi żadnych zastrzeżeń ??

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 grudnia 2010 - 12:38

beast, u mnie rok temu byla robiona elektronika pompy /a raczej calkowita wymiana pompy/. Wczesniej GID pokazywal mi spalanie ok 6.0-6.4 litra przy normalnej jezdzie w trasie, teraz po reg. pompy nie jest łatwo zejsc ponizej 7. Udaje sie co prawda nawet 5.8 ale to jazda raczej emerycka i wczesniej musze wyzerowac wskazania - po jakiejs 10km jazdy, aby pozbyc sie początkowych wysokich wartosci spalania.
Bylem pare dni temu /po roku czasu uzytkowania pompy/ u goscia, ktory regenerowal pompę. Podpiał pod swego kompa autko przez OBD (nie pompę), posprawdzal parametry, w tym dawkę paliwa. Mówił ze w opalch normą dawki jest 4-7 mg na suw /jakos tak/. U mnie jest bite 5 i twierdzi ze to wzorcowo.
Co o tym sądzicie?
Z checia bym spotkał sie z kimś z warm.-maz. okolic gizycka na porównanie 2.2 DTI - chodzi o pracę silnika i ruszanie z "1"...

#13 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 17 grudnia 2010 - 12:09

po 1 - swoja omegę posiadam bardzo krótko - ledwo 2 tyg
spalanie powoli jakby zaczynalo sie normowac
zrobilem alternator, zmienilem filtr paliwa, dzis czas na filtr powietrza jak tylko zdobede klucze

ostatnio zmienilem plyn chlodzacy bo poprzednim nie wiem co bylo (bo przezroczyste ale nie zamarzalo przy minu 13 - teraz wiem przynajmniej co jest) na 4 biegu utrzymujac ok 50 km/h pokazuje 6,6-6,8 moze wina bylo tez kiepskiej jakosci paliwo w baku (nie wiem co bylo lane dostalem z 3/4 baku, teraz caravan dostal verve do pelna wiec moze wszystko bedzie ok)

z odpalaniem nie mam problemow
aku rozladowalo sie przed zrobieniem alternatora (nie swiecila sie kontrolka braku ladowania) teraz jest ok

btw czy to normalne ze spalanie chwilowe od razu po odpaleniu pokazuje 3-4 litry na godzine (temp -9) i szybko spada tzn o 0,1 na ok 2-3 s, az do 1,1 l/h (silnik nadal zimny tzn wskazowka od temp sie nie podniosla)? tez tak macie?

dawka paliwa na kompie przy zimnym silniku byla 7mg na cykl (silnik odpalony przez 5 minut po 48 godzinnym postoju

sorry za chaos - ale mam nadzieje ze sie polapiecie ;>

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 grudnia 2010 - 18:31

dawkę sprawdza sie na rozgrzanym aucie - temp. 80 st. W innym przypadku dawka jest większa... wiec te 7mg jeszcze nic nie mówi. rozgrzej auto i daj znac.

#15 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 19 grudnia 2010 - 00:32

w takim razie musze poczekac na opcoma (mam nadzieje ze niedaleka przyszlosc ;> bo jak zaczne tak jezdzic i "profesjonalnie go podpinac za kazdym razem po 50pln to bedzie finansowa katastrofa ;>

wpadłem na koolejny pomysł - byc moze na forum znajdzie sie osoba z za duza iloscia wolnego czasu i zechce nagrac krotkie 2 filmiki (jeden zimny silnik drugi rozgrzany) tzn od ruszenia do chociaz 50 i utrzymanie predkosci, wskazania chwilowego spalania

bardzo wdzieczny bede

#16 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 16:44

mam jeszcze jedno pytanie dzis zrobilem trase ok 50km, temperatura plynu chlodzacego praktycznie nie drgnela (podniosla sie o jakies 3mm, czyli duzo o duzo za malo)

pyt 1 - czy jazda non stop na zimnym silniku podbije spalanie? jesli tak to o ile?
pyt 2 - co sprawdzac/wymieniac na poczatku termostat, czujniki (sa jakies, jesli tak to gdzie)?

przypominam tylko ze nie bylo zadnych bledow przy podlaczeniu do kompa ale nieopatrznie podlaczylem zimny silnik

proszę o jak najszybsze odpowiedzi

#17 OFFLINE   korsarz717

korsarz717
  • 31 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 grudnia 2010 - 17:01

Czym prędzej wymień termostat i nie kombinuj.Ja jak kupiłem moją Omcie,miałem temperaturę nawet podczas kilkaset kilometrowej trasy cały czas koło 50stopni.Wina uszkodzony termostat i wyłamana w środku obudowa plastykowa termostatu.Teraz temperatura cieczy jak należy ponad 90s.c i spalanie oczywiście spadło.

#18 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:03

pyt 1 - czy jazda non stop na zimnym silniku podbije spalanie? jesli tak to o ile?


Zimny silnik może palić nawet 40l/100 przy czym z każdym przyrostem temp. pali coraz mniej aż do osiągnięcia temp. ok 90 st.C. O ile więcej może palić twój z powodu zbyt niskiej temp. ? A ile ona wynosi u ciebie :] ... możemy spekulować. Ogólnie powiem że i 5l/100 więcej niż przy sprawnym termostacie wcale by nie było dziwne. Może cały czas na ssaniu jeździ a może jest około 50 stopni i pali 2 litry więcej. Kto to może wiedzieć. Wymień termostat.

#19 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 21:19

temperature musi miec kolo 70stC bo po 50 km wskazówka lekko drgnęła ;>

zmieniac sam termostat tzn wklad (koszt kolo 30-50pln) czy razem z obudowa (cos kolo 150pln)? - ceny brane ze srednich z allegro
jutro postaram sie to zrobic, oczywiscie jesli tylko dostane czesci

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2010 - 21:25

temperature musi miec kolo 70stC bo po 50 km wskazówka lekko drgnęła ;>

zmieniac sam termostat tzn wklad (koszt kolo 30-50pln) czy razem z obudowa (cos kolo 150pln)? - ceny brane ze srednich z allegro
jutro postaram sie to zrobic, oczywiscie jesli tylko dostane czesci


termostatu za ok30zł nie kupuj.