Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z odpaleniem 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szpilman

szpilman
  • 41 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Rzeszow

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:54

Witam
Mam problem z odpaleniem mojej omegi 2.0 16v 95r . Wczoraj w nocy zostawiłem auto na włączonym zapłonie na całą noc gdy dzis wsiadlem do auto zobaczyłem ze sie żarzą kontrolki wiec go nawet nie odpalałem tylko ładowałem akumulator . W miedzy czasie chciałem wymienić komputer silnika wraz z immo który i tak miałem wymienić. Wiec wziąlem sie za immo wyjąłem schowek ale nie znalazłem tam tej skrzynki to stwierdziłem ze sprubóje podpiąć "nowy" komputer i zobacze co sie bedzie działo. niestety nie odpalił zaczeła mrugać kontrolka silnika czyli ze immo blokuje. Wiec założyłem swój stary komputer i dalej nie chce odpalić . Kontrolka silnika nie mruga kreci ok . Sprawdziłem iskre i niestety brak iskry. Tylko teraz nie wiem co może być tego przyczyną ze nie ma iskry czy podmiana komputera na inny i pozniej zalozenie starego czy coś sie wydarzylo przez to ze zostawilem włączony zapłon na całą noc. Prosze o pomoc

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 21:13

żadne z powyższych naładuj aku i spróbuj odpalić, jak się nie da z czytaj błędy wg. porady [klik] całkiem prawdopodobne że czujnik wału mógł się skończyć, a zbiegło się to w czasie ;)

#3 OFFLINE   szpilman

szpilman
  • 41 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Rzeszow

Napisany 06 grudnia 2010 - 21:22

No tak może i czujnik wału padł ale powiem tak wymieniałem komputer ponieważ ciezko palil mi na zimnym jak sprawdziłem omomierzem czujnik wału to pokazywał jakieś wartości juz nie pamietam ile byłem u mechanika i stwierdzil pod kompem ze trzeba wymienic ten czujnik wiec kupilem siemiensa jak go podłączyłem to auto zaczelo dziwnie sie zachowywać przy przekręceniu zapłonu obrotomierz podskakiwał i coś trzaskało przy" silniczku krokowy" przy próbie odpalenia kręcił jakby mial przestawiony zapłon dostawał lewych obrotów. wiec zmierzyłem ten czujnik i nie poklazywał zadnych wartości omomierzem - podobno tak ma być. Pojechałem do mechanik i stwierdzil ze padl mi komp i dlatego autop glupieje na dobrym czujnik i dlatego dzis chcialem zalozyc inny komputer. Dodam tylko ze na moim "niesprawnym" czujniku polozenia wału palił na ciepłym na dotyk na zimnym troche gorzej pare razy trzebabylo krecic ale odpalił . Aha podobnoi przy sprawdzaniu błędów na spinacz czyli gdy silnik nie pracuje to zawsze bedzie wywalalo blad tego czujnika tak stwierdzil moj m,echanik

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 22:41

Nie do końca tak... jak wszystko jest ok to przy sprawdzeniu na spinacz będzie błąd 12-rozpoczęcie procedury wywołania usterek i 31- brak prędkości obrotowej silnika... Ale jak jest błąd to 31 zamienia się kod 19-błędny sygnał prędkości obrotowej a kod 31 nie będzie występował ;) u Ciebie jest sterownik Simtec56.1 jak by co ;) więc zrób jak mówiłem i odczytaj błędy... a jak obrotomierz skakał przy rozruchu znaczy że aku jest na wykończeniu lub przewody mają za duże straty, mam na myśli + i - aku-->alternator-->rozrusznik czasami zdarza się że klemy nie mają dobrego styku

#5 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2010 - 08:41

nie jestem pewny ale czy czasem te czujniki nie występują w dwóch rodzajach?:pokoj::dziura:

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2010 - 17:19

nie jestem pewny ale czy czasem te czujniki nie występują w dwóch rodzajach?:pokoj::dziura:


Masz na myśli czujnik wału ?? to tak ;)

#7 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2010 - 18:31

tak bo kolega szpilman pisał iż wymienił i miejmy nadzieje iż na odpowiedni

#8 OFFLINE   szpilman

szpilman
  • 41 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Rzeszow

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:50

no nie bardzo kumam na jaki odpowiedni?? do mojego 95 r jest chyba jeden rodzaj. Ten co podpinałem jest używany sprawny od kumpla tylko ze 97r ale wyglada tak samo z reszta nawet mialem nowy ze sklepu siemensa i tez sie na nim auto tak zachowywało przy odpalaniu jakby mial przestawiony zapłon.
Problem z brakiem iskry rozwiązałem w taki sposób że podpiąłem nowy czujnik od kumpla auto mi nie chiało zapalić tak jak pisałem dostawał lewych obrotów i cos w nim trzaskało przy odpalaniu ale udało sie go zapalić wiec juz wiedzialem ze to przez czujnik nie mam iskry wiec podpiąłem mój popsuty i nic wiec go wyciągnąlem i lekko pukąłem nim o silnik, założyłem i odpaliła omcia. Niestety przy opdalaniu po jakiś 5 sekundach gaśnie , jak odpale drugi raz to chodzi normalnie( odpalam na benie) Tylko zastanawia mnie fakt czemu jak podepne sprawny czujnik to auto tak sie dziwnie zachowuje ? i dlaczego na moim popsutym który na omomierz pokazuje wartości odpala . Tak jak wyżej pisałem mechanik stwierdził ze to przez kompa ze mi pada wiec kupiłem używke ale nie mogłem znależć immo za schowkiem zeby podmienić .

#9 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 grudnia 2010 - 00:59

no nie bardzo kumam na jaki odpowiedni?? do mojego 95 r jest chyba jeden rodzaj. Ten co podpinałem jest używany sprawny od kumpla tylko ze 97r ale wyglada tak samo z reszta nawet mialem nowy ze sklepu siemensa i tez sie na nim auto tak zachowywało przy odpalaniu jakby mial przestawiony zapłon.
Problem z brakiem iskry rozwiązałem w taki sposób że podpiąłem nowy czujnik od kumpla auto mi nie chiało zapalić tak jak pisałem dostawał lewych obrotów i cos w nim trzaskało przy odpalaniu ale udało sie go zapalić wiec juz wiedzialem ze to przez czujnik nie mam iskry wiec podpiąłem mój popsuty i nic wiec go wyciągnąlem i lekko pukąłem nim o silnik, założyłem i odpaliła omcia. Niestety przy opdalaniu po jakiś 5 sekundach gaśnie , jak odpale drugi raz to chodzi normalnie( odpalam na benie) Tylko zastanawia mnie fakt czemu jak podepne sprawny czujnik to auto tak sie dziwnie zachowuje ? i dlaczego na moim popsutym który na omomierz pokazuje wartości odpala . Tak jak wyżej pisałem mechanik stwierdził ze to przez kompa ze mi pada wiec kupiłem używke ale nie mogłem znależć immo za schowkiem zeby podmienić .


Sorry , ale ty masz 95 , a kolega ma 97 i jest różnica. Gdybyś poczytał forum byś wiedział. I nie zadawał pytań.

#10 OFFLINE   OpelOmega97

OpelOmega97
  • 9 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:50

Witam

moj problem polega na tym iż w mojej omedze znikła iskra a wiec zacząłem od sprawdzania kabli swiec iskry dalej nie ma ... wymienione kable świece cewka

na desce rozdzielczej zauważyłem ze jeżeli przekręcę kluczyk na zapłon to nie pali sie kontrolka ECU .... czy możliwe to jest ze padł komputer....
Również nie mogłem sie połączyć przez laptopa aby z czytać błedy

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:58

Również nie mogłem sie połączyć przez laptopa aby z czytać błedy


o i widzisz, naprowadzasz po trochu na problem - popatrz dokładnie na złącze ECU pod maską - czy przypadkiem kabelki się nie poprzecierały



 


#12 OFFLINE   OpelOmega97

OpelOmega97
  • 9 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 21:57

kable są w porządku ale dlaczego się nie moge połączyć z komputerem czyżby był spalony ??

#13 OFFLINE   dexter_a6

dexter_a6
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: Zakrzów k/Klimontowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2017 - 17:35

witam Podpinam sie do tematu Brak Iskry. omega b 2.0 16v  94r

 

mianowicie od tygodnia auta ciezko paliło nie miało mocy. pare razy po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było ok. pierwsza myśl czujnik wału. (wymieniony na nowy) i nic.

podpiecie pod komputer nie pokazuje zadnych błędów oprócz tych co zawsze od gazu. (skasowane)

do cewki dochodzi prąd a na cylindry już nie. cewka podmieniona, czujnik wałka rozrzadu tez podmieniony.

proszę o jakąś podpowiedz co jeszcze może być nie tak.



#14 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 maja 2017 - 18:58

Zacznij od odczytania bledow komputerem i ich skasowania.
Jak imo zablokowalo iskry niebedzie.
Skasowac i powinien odpalic

#15 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2017 - 19:02

wygląda na padające ECU

#16 OFFLINE   dexter_a6

dexter_a6
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: Zakrzów k/Klimontowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2017 - 19:26

Zacznij od odczytania bledow komputerem i ich skasowania.
Jak imo zablokowalo iskry niebedzie.
Skasowac i powinien odpalic

 

błędy skasowane i nic, a co do immo to idzie zasilanie na cewke i na pompe paliwa.


jutro spróbuje jeszcze z ECU podmienic. chyba ostatnia opcja...

Dzieki za podpowiedz