Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ubywające paliwo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pieszczoch

pieszczoch
  • 13 postów
  • Dołączył: 12-09-2010
  • Skąd: Międzyrzec Podl.

Napisany 02 grudnia 2010 - 10:47

Witam.
Mam problem a mianowicie gdzies ubywa mi paliwo. Gdy zatankuje 10l benzyny i zrobie 300km na gazie to nie ma gazu i nie ma beznyny:P w czym moze byc problem

Pomyliłem sie. Nie w tym dziale temat;)

#2 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2010 - 12:01

a może autko pracując na gazie podpiera się benzynką?

#3 OFFLINE   pieszczoch

pieszczoch
  • 13 postów
  • Dołączył: 12-09-2010
  • Skąd: Międzyrzec Podl.

Napisany 02 grudnia 2010 - 15:28

Też o tym myslałem ale to by mniej gazu wtedy szło a pobiera tyle co zwylke...

#4 OFFLINE   ReM

ReM

    Już bez Omegi.

  • 96 postów
  • Dołączył: 24-07-2009
  • Skąd: Łódź - Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 11:17

Zobacz czy nie masz gdzieś wycieków przy pompie paliwa, czyli dekiel pompy, przewody paliwowe (nie wiem czy w sedanie jest podobne rozwiązanie jak w kombi), sprawdź przy filtrze paliwa.

Najlepiej podjedź gdzieś na kanał, odpal samochód na benzynie i pod auto z latarka i obserwuj.

#5 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2010 - 15:21

Albo stan gdzies w duzej kaluzy i na odpalonym aucie poszkaj pare chwil zobacz czy na wodzie bedziesz mial "tecze" :D

U mnie w aucie mialem pekniety przewod zasilajacy w komorze silnika, tuz za wejsciem z blotnika od strony pasazera. Tuz nad nim mam reduktor od gazu zalozony i mialem duzy problem ze zlokalizowaniem wycieku. Mechanik mial tez problem z naprawa bo bylo tak blisko krawedzi blotnika ze omalo co nie wymienialismy dlugiego kawalka przeowdu ale udalo sie specjalna zlaczke na wysokie cisnienia dostac i to polaczyc (pierwsza rurke gladka wyrwalo po 2 dniach i paliwo z zasilania poszlo prosto na altka i na reduktor, mialem smierc w oczach) Tam moze nie byc widac wycieku tak jak i u mnie ale kapalo i szlo po sankach pod sama chlodnice.

#6 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 03 grudnia 2010 - 23:52

Ja proponuję zrobić test z wyjętym bezpiecznikiem od pompy.
Auto przejdzie na zasilanie LPG wtedy wyjmujesz bezpiecznik i będziesz wiedział czy się podpiera benzyną czy nie.Jak będzie słaba lub będzie sie tkać powyżej 3-4 tys obr masz odpowiedź.
Pozdro.

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 23:56

a nie jest "spocony" regulator ciśnienia paliwa ? bo może membrana przepuszcza paliwo i silnik pali gaz + paliwo , w sprawdzeniu pomoże ten sam test co podał pysiek

Też o tym myslałem ale to by mniej gazu wtedy szło a pobiera tyle co zwylke...


niekoniecznie , przy takiej mieszance może spalić nawet więcej

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   pieszczoch

pieszczoch
  • 13 postów
  • Dołączył: 12-09-2010
  • Skąd: Międzyrzec Podl.

Napisany 04 grudnia 2010 - 14:07

Wyjalem bezpiecznik i objawy są takie jak mowicie. Na malych obrotach ciągnie jak nigdy a przy 4 tys brak mocy a jak wiecej obrotów i troche dłużej do przetrzymam to przerzuca go na benzyne i buuuu gaśnie bo pompa nie chodzi. Zrobiłem dzisiaj 300 km bez bezpiecznika w trasie i zero ubytku paliwa;P Czyli regultor idzie do wymiany... Gdzie sie on znajduje?

#9 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 grudnia 2013 - 22:28

witam moj problem jest nastepujacy: mialem samochod w naprawie itd itd... i odkryli ze gdy jade na gazie to jeden wtrysk sie nie zamyka i pb leci jakos gdzies do tlumika czy cos,,, i teraz gdy jade na lpg to komputer pokazuje mi geichweite czy jakos tak 44...43...42...41.itd i co raz mniej, czayli bierze benzyne i lpg? czy komp klamie

#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 grudnia 2013 - 01:08

wskazanie będzie się resetować co każde odpalenie, swoją drogą lepiej żeby pokazywał 3xx, lepiej dla pompy i zbiornika
a lejący wtrysk wypada wymienić, szkoda żeby przelewało cylinder

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 15:14

reichweite czy jakos tak 44...43...42...41.itd i co raz mniej, czayli bierze benzyne i lpg?


komp nie wie że jedziesz na LPG i odlicza kilometry tak jakbyś jechał na benzynie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 16:26

czyli moze byc tak ze on nie bierze pb tylko komp tak pokazuje tak?? a jesli np z 80 pokaze mi sie kiedys 0 i bedzie pb na wskazniku to znaczy ze jest dobrze a jesli pokaze 0 i wskaznik tez pokaze 0 to znaczy ze bierze(oczywiscie bede jezdzil na lpg ) tak??

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 16:32

Dopóki będzie paliwo (Pb) w zbiorniku to nie pokaże "0" km do przejechania - nie mówimy o jakiejś mililitrowej ilości paliwa.

#14 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 16:44

a jak szybko sprawdzic czy bierze i lpg i pb? moze faktycznie jestem przewrazliwiony

tak ale przeciez jak nie jade na pb to stan pb powinien byc caly czas taki sam no nie/? czyli powinno pokazywac np 80 i 80 i 80... a nie coraz mniej

#15 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 16:54

czyli powinno pokazywac np 80 i 80 i 80... a nie coraz mniej

Po pierwsze primo - odpalasz na Pb
Po drugie primo - zanim się nie nagrzeje do odp. temperatury jedzie na benzynie
Po trzecie primo ultimo - raczej ciężko jeździć cały czas z taką samą dynamiką, żeby komp nie zmieniał zasięgu.

Przynajmniej u mnie tak jest, że się wskazania kompa zmieniają w zależności jak jadę - jak wyjadę na autostradę i tempomat zapakuje to wskazania ilości km rosną, jak do miasta wjeżdżam to maleją, a paliwa jest tyle samo w zbiorniku. Ubywa tylko LPG.

#16 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 grudnia 2013 - 17:04

duzy silnik zobowiazuje,a to ze pali palwa na rozpalke od groma to jest normalne przeciez,weiecznie na ssaniu jest prawie

#17 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 17:06

czyli komp przy odpaleniu tak jakby łapie mniej wiecej srednia i pokazuje coraz mniej a pb nie ubywa czyli na tonie ma co patrzec bo to zalezy od innych czynnikow aha...

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 17:14

Najprościej to zalej cały zbiornik Pb, wyzeruj licznik, zalewaj LPG i przejedź np. 1000 km. Potem znowu zalej Pb do pełna i będziesz wiedział czy ilość zużytej Pb jest jakoś logicznie powiązana z ilością przejechanych kilometrów i ilością porannych odpaleń.

#19 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 22:15

czyli komp przy odpaleniu tak jakby łapie mniej wiecej srednia i pokazuje coraz mniej a pb nie ubywa czyli na tonie ma co patrzec bo to zalezy od innych czynnikow aha...


Mi średnio wychodzi ok 1l/100km pb a jeżdżę głównie na gazie (jak się gaz skończy to na pb tyle aby dojechać do stacji)

#20 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 22:28

to malo 1l, szybko Ci sie na lpg przelacza ;) Chyba ze odpalasz raz i jedziesz 100km. Mi, fakt ze przelacza sie dopiero przy 40 stopniach, ale wczesniejsze przelaczanie, nie jest zdrowe dla parownika, wtryskow itd, wiec to pozorna oszczednosc ;) Zeby przejechac 100 km, musze odpalic ok 4 razy z zimnego silnika, co pochlonia srednio przy tych temp juz pod 2l.