Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

komputer a spinacz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 07 maja 2007 - 10:41

cześć
czy jest różnica między odczytem błędów na spinacz,a odczytem przez komputer z serwisu opla?
i druga sprawa, czy walnięty przepływomierz powinien wyskoczyć jako błąd przy metodzie "na spinacz"?
pozdro



#2 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2007 - 10:45

czy jest różnica między odczytem błędów na spinacz,a odczytem przez komputer z serwisu opla?

jedyna różnicą jest to, że "na spinacz" musisz liczyć mrugnięcia.

i druga sprawa, czy walnięty przepływomierz powinien wyskoczyć jako błąd przy metodzie "na spinacz"?

tak, dodatkowo może wykazać uszkodzenie czujnika wałków

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2007 - 12:22

barnaby napisał/a:
czy jest różnica między odczytem błędów na spinacz,a odczytem przez komputer z serwisu opla?
jedyna różnicą jest to, że "na spinacz" musisz liczyć mrugnięcia.
barnaby napisał/a:
i druga sprawa, czy walnięty przepływomierz powinien wyskoczyć jako błąd przy metodzie "na spinacz"?
tak, dodatkowo może wykazać uszkodzenie czujnika wałków


jeżeli pojawiają się błędy w komputerze to system diagnozujący pokaże ci je w metodzie na spinacz w postaci "mrugnięc" kontrolki z silnikiem...
jedyna trudnośc to poprostu trzeba je policzyć w odpowiednich sekwencjach i później znaleźć w opisie podanym przez kolegę GAWORa (taki ręczny komputer) :hehe:

jedynie nie można kasowac zapamietanych błedów, tu pomaga metoda z odpięciem klemy na 30 minut albo tylko tech...
pozdro

#4 OFFLINE   Grande

Grande
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Wawa/Uć

Napisany 07 maja 2007 - 12:29

[quote name='"GISKARD"'][quote name='mazi82']
jedynie nie można kasowac zapamietanych błedów, tu pomaga metoda z odpięciem klemy na 30 minut albo tylko tech...
pozdro[/quote]

Błędy też się kasują pod 20 odpaleniach o ile powód błędu został usunięty. ;)
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Zdjęcia mojej byłej... Kluski

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2007 - 13:35

Błędy też się kasują pod 20 odpaleniach

e to u mnie z pół roku.... :hehe:
:ok:

#6 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 07 maja 2007 - 14:39

tak też mi się wydaje.
moja omega straciła sporo mocy ostatnio, więc oczywiście zczytałem błędy spinaczem. komputer nic nie pokazał.
mój mechanik natomiast twierdzi, że prawdopodobnie poleciał przepływomierz. ale żeby to sprawdzić trzeba zakupić nowy przepływomierz. tylko na cholerę wyrzucać pieniądze, skoro wymiana nie jest konieczna?

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2007 - 18:12

Panowie, metodą na spinacz mozna oczytac błędy ale nie zawsze za pomoca tego kodu mozna dokładnie zdiagnozowac usterkę. Dzieki Techowi mozna monitorowac parametry czujników,np.temp na czujniku temp. ,obroty kształ impulsów z czujników wału i wąłków , ilosc masy przepływającego powietrza na przepływomierzu, prace sondy lambda i wiele wiele inych. Jakby komputery diagnostyczne pokazywaly tylko to co spinacze to nikt by tego nie kupował ani nie produkował.

#8 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2007 - 00:03

Ja mialem do wymiany czujnik walu, ale to dopiero na techu wyszlo bo check silnika nie swiecil.

moja omega straciła sporo mocy ostatnio, więc oczywiście zczytałem błędy spinaczem. komputer nic nie pokazał.
mój mechanik natomiast twierdzi, że prawdopodobnie poleciał przepływomierz. ale żeby to sprawdzić trzeba zakupić nowy przepływomierz. tylko na cholerę wyrzucać pieniądze, skoro wymiana nie jest konieczna?


Zajrzec w jakim stanie sa druciki w przeplywomierzu i powinno byc jasne.

#9 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2007 - 17:41

Jesli chodzi o przepływomierz , tak jak np. czujnik temperatury cieczy chlodzącej lub temp. zasysanego powietrza poprostu mozemiec "rozjechane parametry " to znaczy pracuje ale nie w takim zakresie jak powinien. Nie tylko "urwane druciki" powodują ze przepływomierz kwalifikuje sie do wymiany, tak jak np sonda lambda jego zakres pracy ( wysyłany sygnał) odbiega od normy lub nie miesci sie w zadanym fabrycvznie przedziale i pupa zbita, a na spinaczu to nie wyjdzie.

#10 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 maja 2007 - 12:09

pojechałem dziś na komputer do serwisu opla
powiedzieli mi że nie ma sensu podpinać pod komputer, jeśli nie wywala żadnego błędu na komputerze w samochodzie :bad:
a! i stwierdzili że podłączenie do komputera serwisu, w żaden sposób nie zdiagnozuje usterki np przepływomierza........
i zanim mi nasadzicie jobów, przypominam że to powiedział serwis opla, nie ja :mrgreen:
aaaaa!!!!!! i najważniejsze pytanie: GDZIE JEST TEN PRZEPłYWOMIERZ????? we wszystkich samochodach które znam jest za filtrem powietrza. u mnie nie ma. HELP !!!

#11 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2007 - 21:05

Serwis - wyjątkowi specjaliści..... i tacy mają na m naprawiac auta... uchowaj Boze

#12 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2007 - 21:17

aaaaa!!!!!! i najważniejsze pytanie: GDZIE JEST TEN PRZEPłYWOMIERZ????? we wszystkich samochodach które znam jest za filtrem powietrza. u mnie nie ma. HELP !!!

Dodany obrazek u mnie orzeplywomierz masz zaznacony na fotce ale moz e wTDS jest inaczej

 


#13 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 maja 2007 - 22:58

a u mnie nie ma nic od filtra powietrza do turbiny. co dalej nie wiem bo cięzko zobaczyć. w filtrze też nic nie ma.

#14 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 10 maja 2007 - 04:53

a u mnie nie ma nic od filtra powietrza do turbiny. co dalej nie wiem bo cięzko zobaczyć. w filtrze też nic nie ma.


bo w twoim roczniku może jeszcze nie być przepływki
ja mam 1996 i też brak przepływki

#15 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 10 maja 2007 - 08:31

no, to by wiele wyjaśniało..... :mrgreen:
ale patrzcie, jakie są te serwisy: gość w AUTORYZOWANYM serwisie opla, podnosi maskę, diagnozuje silnik i stwierdza że prawdopodobnie jest uszkodzona część, której jak się później okazuje w ogóle nie ma.... ooossssoooo tu chodziiii????
i weź daj cymbałom samochód do naprawy..... :bad: