Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

c30se swap i kilka pytań


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pitstopservice

pitstopservice
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 30 listopada 2010 - 23:13

Witam. Jestem tu świerzakiem, a że silnik opla najbardziej mi podpasował do pewnego wynalazku więc zadam pytanie. Jeśli kogoś uraziłem bardzo przepraszam. Więc pytanie, jaka skrzynia manualna będzie najlepsza dla silnika 3000 24v, oraz drugie pytanie dotyczy już samej wiązki, mianowicie wiem że w oplu wiązka silnika jest w zasadzie podpinalna do wiązki znajdującej się w kabinie. Jednak nie mając wiązki z kabiny opla chcę podłączyć wiązkę silnika. Co muszę podłączyć? Jakie to przewody? Dodam że klima, abs, itd nie będą używane. Chodzi mi w zasadzie o zasilanie wiązki silnika, oraz czujniki.

Wiem, że wystarczy podłączyć plusy, minusy i pompę paliwa (z wiązki silnika wychodzi zasilanie czy tylko sterowanie?) aby to wszystko zagrało. Czujniki dodatkowo do wskaźników. Sorki nie jestem elektrykiem.

#2 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2010 - 23:51

wszystko co jest potrzebne do prawidłowej pracy silnika jest przy wiązce silnika choć nie do końca rozgryzłem zadanie czujnika prędkości pojazdu, jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania i ciśnienia oleju to wystarczą żarówki, jeśli nie jesteś elektrykiem i nie wiesz jak to połączyć to metodą prób z błędami może trochę kosztować więc lepiej zostaw to elektrykowi

#3 OFFLINE   pitstopservice

pitstopservice
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 30 listopada 2010 - 23:57

Tu pytanie odnosi się czegoś innego. Chodzi mi o to czy silnik omegi 3000 24v zagada mając tylko wiązkę silnika. Reszta wiązki musi być stworzona i oczywiście zajmie się tym ktoś kto da mi gwarancję że to nie spłonie. Poprostu silnik c14nz daję przykład ma taką kostkę i tam jest kilka kabli. Czy omega ma to samo? Za co te kable odpowiadają? Taki schemat potrzebuję. W internecie znalazłem info że wystarczy pewne kabelki podpiąć do plusa, pewne do minusa i jakiś jeden na pompę żeby silnik zadziałał. Pomijam oczywiście podłączenie rozrusznika. Chodzi o samą wiązkę.

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:02

w C14NZ nie masz wielu czujników, wiązka jest bardzo uboga moim zdaniem lepiej by było przełożyć całą wiązkę z biorcy niż sztukować tak jak Ty chcesz robić.

#5 OFFLINE   pitstopservice

pitstopservice
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:08

No kwestia tego że w przypadku kitcara wiązka nie jest mi na tyle potrzebna. Czujniki i tak wystarczą smarowania i temperatury.

#6 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:13

Chodzi mi w zasadzie o zasilanie wiązki silnika, oraz czujniki.


wszystko co jest potrzebne do prawidłowej pracy silnika jest przy wiązce silnika


czy masz zamiar budować całą wiązkę od początku ??

Wiem, że wystarczy podłączyć plusy, minusy i pompę paliwa (z wiązki silnika wychodzi zasilanie czy tylko sterowanie?)


sterowanie, ale to jest mało istotne bo przekaźnik wisi na wiązce

#7 OFFLINE   pitstopservice

pitstopservice
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:16

To może powiem tak. Mam wiązkę silnika od c30se z ecu. Mam silnik kompletny bez skrzyni. Mam chłodnice, i wentylatory. Reszty nie mam. Teraz chcę, żeby ten silnik pracował, a do tego potrzebna jest jego wiązka. Ta wiązka łączy się z jakimiś kablami które wychodzą z kabiny. I szukam teraz schematu tych kabli które wychodzą z kabiny i za co odpowiadają. Jak już pisałem podobno tą wiązkę którą mam przy silniku wystarczy w dwóch miejscach podpiąć do plusa i w jednym do masy żeby silnik był w stanie pracować mam rację?

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:28

te z kabiny co łączą się z tą wiązką od silnika to czujnik temp. który idzie bezpośrednio nie przechodząc przez ecu, trzy kable od klimy, dwa kable od łącza diagnostycznego, jeden od kontrolki diagnostycznej, plus na licznik, obrotomierz, stały + i + po zapłonie, więcej kabli nie pamiętam choć wątpię żeby były :)

masa jest przykręcona do silnika



rozruch, ładowanie, ciśnienie oleju, poziom oleju i reszta której nie pamiętam jest przy drugiej wiązce

#9 OFFLINE   pitstopservice

pitstopservice
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:36

Czyli dobrze rozumuję że kable od klimy, diagnostyki i check engine są niepotrzebne do działania silnika? Ma może ktoś schemat kolorów?

#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2010 - 00:40

Czyli dobrze rozumuję że kable od klimy, diagnostyki i check engine są niepotrzebne do działania silnika?


dobrze to za dużo powiedziane, chodzić może będzie, może nie, ale jak nie będzie to łącze i kontrolka mogą się przydać, te od klimy nie wiem jak działają


Ma może ktoś schemat kolorów?


widzę że odzywa się w tobie zew elektryka :laugh:

powodzenia w projekcie

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 13:22

Ktoś się orientuje czy bc30se wlezie do manty?

#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 16:11

Ktoś się orientuje czy bc30se wlezie do manty?


Wejdzie...

http://forums.mantac...rsion-cornwall/

:)

#13 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 16:59

To bardzo ładnie :D

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2010 - 17:35

Ktoś się orientuje czy bc30se wlezie do manty?



wejdzie, bo sam widziałem taką mante na zlocie w Krotoszynie

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 19:07

że bc30se wlezie manty to ja potrafię zrozumieć
ale jak on ją napędzał ??
na pedały ?? :laugh:


R6 o którym mowa ma symbol C30SE/SEJ/XEI i ponoć nawet do kadett'a C go wkładali :)

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2010 - 19:35

że bc30se wlezie manty to ja potrafię zrozumieć
ale jak on ją napędzał ??
na pedały ?? :laugh:


R6 o którym mowa ma symbol C30SE/SEJ/XEI i ponoć nawet do kadett'a C go wkładali :)


mega ROTFL.
Ze też tego nie zauważyłem :D

#17 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2010 - 22:34

mega ROTFL.

:D
Ali załapał w lot.
Ale technicznie pytałem poważnie. Jest buda z 2.0, głowica jakaś większa wraz ze sportowym wałkiem i koledze jest mało. Szuka już OA i bedziem lepić.

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2010 - 09:14

:D
Ali załapał w lot.
Ale technicznie pytałem poważnie. Jest buda z 2.0, głowica jakaś większa wraz ze sportowym wałkiem i koledze jest mało. Szuka już OA i bedziem lepić.


Tak jak pisałem - wejdzie, sam to widzialem na wlasne oczy.
Wbrew pozorom było tam w komorze jeszcze sporo miejsca.

ps. kolega miał za to sprytnie zaoszczędzone troche miejsca, bo zrezygnował z wisko i mial wentylator elektryczny.