Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 3.0 szarpie i przerywa na lpg od ok 4000 obr/min...pomocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:32

a wiec szaprania maja miejsce w trakcie przyspieszania nie zaleznie od biegu...jak jade ze stala prdkoscia wszystko jest ok....Bartek jaka cewk mam zmiezyc i jak...??
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#22 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 18:36

Bartek jaka cewk mam zmiezyc i jak...

Cewke zaplonowa. Tak po znajomosci dam linka :p -> http://forum.omegakl...698&postcount=7


A tu masz na wszelki wypadek jak zmierzyc CWK (nawet obrazki sa) -> http://forum.omegakl...ead.php?t=58141

#23 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2011 - 18:36

Oleju ze swiec sie pozbyles???. Wszystko suche ???.

#24 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2011 - 18:45

Po co ma mierzyć cewke skoro na PB chodzi mu normalnie, lewe powietrze tez odpada bo kiepskoby chodził również na PB. Ja bardziej obstawiam złe umiejscowienie wkrętek w kolektorze ssącym - najczęstszy objaw u patałachów a nie gaziarzy. Auto tak jeździ od początku więc tym bardziej można to obstawiać. Powiedz gaziarzowi żeby przeniósł Ci wkrętki zaraz obok wtrysków benzynowych. Zapewne wkrecił się w połowie kolektora bo mu się nawet wyciągać nie chciało....

#25 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2011 - 20:17

Dzieki Bartek;) oleju niema na bank a gazownik idzie w zaparte ze jest ok wszystko i pewnie palcem nie ruszy...to bylo od poczatku ale nie takie intensywne szarpanie..
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#26 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2011 - 20:28

Podmien cewke zaplonowa. Benzyna nie jest taka wrazliwa na slaba iskre, na gazie wyjdzie w praniu. Moze warto wziac gazownika z komputerem od gazu do auta i sie przejechac. Moz w trakcie jazdy wyjda jakies niepokojace parametry.

#27 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 22:04

ja bym wyciągnął cewkę i ją obejrzał czy nie jest popękana i przy okazji pomierzyć ją, jeśli będzie w porządku i ewentualna podmiana też nie wykaże poprawy to przyczyna zostaje w LPG...

#28 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2011 - 22:48

Z komputerem w aucie juz 2-3razy jezdzilismy...i nic mapy sie pokrywaja bledow niebylo... a z kad ja mam wziasc 2 cewke na podmiane...? I wogole duzo roboty jest z jej wyjeciem...?
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 22:59

I wogole duzo roboty jest z jej wyjeciem...?

potrzeba zrzucić podszybie i dla wygody manewru silnik wycieraczek, potrzebna jest nasadka torx E10 albo E11 (ewentualnie w zastępstwie zwykła nasadka 10 ale ostrożnie bo może się omykać) i przedłużka około 10-12cm z cewki są 4 śruby do wykręcenia.

#30 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 czerwca 2011 - 07:21

U mnie pomogła wymiana kompa gazu, na benie ok, na gazie lipa (takie same objawy)

#31 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2011 - 10:04

potrzeba zrzucić podszybie i dla wygody manewru silnik wycieraczek, potrzebna jest nasadka torx E10 albo E11 (ewentualnie w zastępstwie zwykła nasadka 10 ale ostrożnie bo może się omykać) i przedłużka około 10-12cm z cewki są 4 śruby do wykręcenia.


Wystarczy samo podszybie zdjąć i cewke można wymanewrować. Ale nie wiem czy jest sens bo zmierzenie cewki nic nie daje, było sporo przypadków gdzie miernik pokazywał że ok a cewka nie banglała. Najlepiej podmienić cewke i sprawdzić.

#32 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2011 - 11:06

Zgadza sie. Dla tego od razu proponowalem podmiane cewki na inna, najlepiej nowa. Mozesz ja kupic w sklepie, podlaczyc i sprawdzic. Jak nie to to oddasz do sklepu, mas zna to 7 dni. Ja mialem problem zaraz po zalozeniu gazu, mama BRC sequent 56. Wszysko bylo ok, do puki nie dodawalem gazu ostrzej. Zaczynal wowczas szarpac autem. Okazalo sie ,ze cewka byla do wywalenia, bo miala widoczne slady przebic obok otworow do srub. Dodatkowo wymienilem pokrywy zaworow na alu (pozbylem sie tym sammym oleju ze swiec), wymienilem swiece na NGK i zmienilem kable na nowe BOSCH.

teraz jest igla :)

#33 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2011 - 11:14

Zgadza sie. Dla tego od razu proponowalem podmiane cewki na inna, najlepiej nowa. Mozesz ja kupic w sklepie, podlaczyc i sprawdzic. Jak nie to to oddasz do sklepu, mas zna to 7 dni. Ja mialem problem zaraz po zalozeniu gazu, mama BRC sequent 56. Wszysko bylo ok, do puki nie dodawalem gazu ostrzej. Zaczynal wowczas szarpac autem. Okazalo sie ,ze cewka byla do wywalenia, bo miala widoczne slady przebic obok otworow do srub. Dodatkowo wymienilem pokrywy zaworow na alu (pozbylem sie tym sammym oleju ze swiec), wymienilem swiece na NGK i zmienilem kable na nowe BOSCH.

teraz jest igla :)


U tego człowieka możesz kupić cewke i przewody, ma beru w rozsądnych pieniądzach. Mam już je od roku i wsio ok.

#34 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2011 - 11:17

Marcinie ja wszak nie mam 3.0 l ale miałem podobnie na benie chodził ok. a na gazie szarpanie i brak obrotów , podjechałem z tym do znajomego gaziarza w Lubinie na RZeźniczej ma dobry sprzęt i wszelkie oprogramowanie do naszych instalacji próbował z różnymi oprogramowaniami aż w końcu trafił zmienił na jakieś najnowsze i twierdzi, że juest optymalne teraz nie mam problemów z gazem chodzi równo , dobrze przyśpiesza i najważniejsze że nie gaśnie kiedy mu się chce , dzisiaj na spocie dam Ci na niego namiar a i nawet razem możemy podjechać do niego bo ja muszę u siebie klimę odgrzybić a on ma też taką maszynkę , prawda jest też taka , że kazał mi poczyścić krokowca i przepustnicę bo syf był , wyczyściłem wymieniłem do tego świece bo już czas był na nie no i chodzi nie narzekam :p

#35 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2011 - 19:44

a wiec tak panowie wszystko jest juz naprawione...:D autko lata na lpg jak na pb...zadnych szarpniec itp...okazalo sie ze do tego byli potrzebni "prawdziwi fachowcy" spece z firmy BRC podpieli laptopa i kazali jechac...i tak jechalem i jechalem a facet tylko cos co chwile zmienial w ustawieniach...;) i to wystarczylo okazuje sie niestety ze wiekszosc gazownikow nawet niema odpowiedniego programu do diagnostyki i ustawien nie mowiąc juz o potrzebnej wiedzy...:masakra:
panowie stwierdzili ze owszem b.dobrze ze zmienilem kable i świece na nowe ale najwazniejsze to dobre ustawienie instalacji...;) tak wiec dzieki za porady ja dodam jedna od siebie szukajcie dobrych fachowców bo ja wlasnie uwieżyłem ze gazownik i gazownik to dwa różne pojecia...pozdrawiam:D
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#36 OFFLINE   Pcygan5

Pcygan5
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-03-2011

Napisany 01 sierpnia 2011 - 18:01

Witam koledzy...

Ja też mam podobną zagadkę tyle tylko, że to nie 3.0 silniczek ale 2.0... gaz od 2 m-cy..,swiece nowe,przewody nowe, filtr powietrza też wymieniony a szarpanie pojawia się przy ok. 4000 tyś i wyżej ale przy prędkościach ok 140 - 150... wcześniej nie zauważałem bo niższe biegi do końca prawie domykałem i nie było takich objawów...

Wielozawór : BRC Europa
Reduktor : Stefanelli GEO
System wtrysku : ESGI 2
Listwa wtryskowa : OMVL

Dzięki za wszelkie rady...
Pozdrawiam

#37 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:20

wg mnie reduktor się nie wyrabia i ciśnienie gazu spada zanadto

#38 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2011 - 23:28

wg mnie reduktor się nie wyrabia i ciśnienie gazu spada zanadto


Przecież pisze że na niższych biegach tego nie ma...

#39 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 sierpnia 2011 - 07:09

Przecież pisze że na niższych biegach tego nie ma...


Jezu...napisał!! (PISZE to się na tablicy) :D. Sorry, ale mam alergię na ten wyraz.

#40 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 sierpnia 2011 - 22:20

Przecież pisze że na niższych biegach tego nie ma...


na niższych biegach nie wykorzystuje się pełnej mocy silnika przez dłużej niż kilka sekund, więc parownik nie zdąży "wypruć sobie żył"

Jezu...napisał!! (PISZE to się na tablicy) :D. Sorry, ale mam alergię na ten wyraz.


chyba trochę przesadzasz - to zdanie jest w zasadzie poprawne (brakuje jedynie przecinka). Pisze się na tablicy, a na forum już nie?