Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 3.0 szarpie i przerywa na lpg od ok 4000 obr/min...pomocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2010 - 16:54

Witam wszystkich:) moze odrazu przejde do rzeczy...
Posiadam opla omege C(bfl)z silnikiem 3.0V6 i nowa instalacja gazową BRC (zrobilem ok 14 tys/km) i pojawił mi sie pewien problem..auto sprawuje sie calkiem dobrze ale ma dziwne objawy nie zaleznie od warunkow drogowych czy pogody co jakis czas a nawet czesciej zaczyna szarpac i przerywac na wysokich obrotach czyli od ok 4000obr/min czasami od 4500... jest to bardzo uciazliwe i stresujace przy wyprzedzaniu!!!!
Instalacja jest nowa mam ja ok roku bylem z tym u mojega gazownika ktory ja zakladal i 3 razy ustawialismy mapy lpg wzgladem benzyny i juz bardziej nieda sie ich zgrac zostal tez wymieniony filtr fazy lotnej i dalej nic nie pomoglo..:( zdaniem gazownika wina lezy po stronie kabli i swiec...(stala wymowka ):mad::mad:

Wiec teraz mam pytanie czy ktos ma lub mial podobne objawy?? czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywa wiec moge przy okazji wymienic te kable i siece tylko zastanawiam sie czy to cos da?? bo na benzynie auto spisuje sie elegancko...sam juz niewiem czy to wina instalacji ustawienia czy osprzetu(kable itp.)na poczatku tak niebylo dopiero od jakiegos czasu mam to szarpanie...prosze o pomoc i z gory dziekuje..!!!! pozdrawiam:D

Opel Omega...Piękna ta bestia...

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2010 - 17:06

To mnie wygląda na niewydajny reduktor, tylko że, mówisz iż było już przeprowadzana regulacja... Przerywanie na kablach jak najbardziej może być przyczyną tym bardziej że LPG bardziej jest na takie zmiany wrażliwe... ale może pierw niech się wypowiedzą Ci co mają LPG ;)

#3 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2010 - 17:15

no ok dzieki dodam jeszcze komp niema zadnych błedów...
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#4 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 28 listopada 2010 - 17:34

Miałem u siebie takie same dolegliwosci jak opisałes.Przy uszczelnianiu pokryw wymieniłem kable i swiece.Wszystko ustąpiło :)Jak sie smiga na gazie to ważna jest jakosc tych świec i kabli;)

#5 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 listopada 2010 - 17:52

wymień kable i świece to jest przy gazie najważniejsze i tego trzeba pilnować;)

#6 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 29 listopada 2010 - 12:52

a na postoju sie kreci normalnie? jakby reduktor nie wyrabial powinno sie przelaczac na benzyne i nie powinienes tego odczuc. Moja krysztalowa kula mowi, ze to nie kable.

#7 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2010 - 15:35

a na postoju sie kreci normalnie? jakby reduktor nie wyrabial powinno sie przelaczac na benzyne i nie powinienes tego odczuc. Moja krysztalowa kula mowi, ze to nie kable.

Tak na postoju wszystko dziala poprawnie...kreci dobrze, rowno pracuje, itd...a w czasie jazdy sa szrpania...zeby bylo ciekawiej to pojawia sie to roznie raz od 4000obr/min raz 4500obr/min a raz wcale i kreci sie niemal do odciecia...;)
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2010 - 15:41

uklad zaplonowy do sprawdzenia - przewody albo swiece - niestety czasem gazownicy maja racje




 


#9 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2010 - 16:53

no coz...co prawda czeka mnie w takim razie robota...ale ciesze sie ze jest szansa na pozbycie sie szarpania po wymianie kabli i swiec..;) to moze mi jeszcze polecicie jakies kabelki i swiece najlepiej markowe i sprawdzone wole dolozyc pare zlotych i miec pewnosc eksploatacji...:D
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2010 - 17:07

no coz...co prawda czeka mnie w takim razie robota...ale ciesze sie ze jest szansa na pozbycie sie szarpania po wymianie kabli i swiec..;) to moze mi jeszcze polecicie jakies kabelki i swiece najlepiej markowe i sprawdzone wole dolozyc pare zlotych i miec pewnosc eksploatacji...:D


Klonu nie rozbrajaj mnie i pozostałych :lol: kable Beru tylko Beru, świece GM, NGK :D:D:D

#11 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2010 - 18:38

no i to jest jasna i czytelna odpowiedz..;) fhx
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#12 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 02 grudnia 2010 - 11:29

ja mialem kiedys podobny problem i okazalo sie ze mialem tak mocno zapchane filtry gazu fazy lotniej po wymianie na nowe koszt okolo 30zl jak reka odjol

#13 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 grudnia 2010 - 12:47

Poza sprawdzeniem i wymianą kabli i świec proponuje sprawdzić układ dolotowy czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Znam przypadek nowe świece, kable i dalej szarpie, gaśnie, powód- lewe powietrze i do wymiany oringi na kolektorze dolotowym ( ze staroci już nie trzymały)

#14 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 13:10

filtr gazu jest świeżo po wymianie i nic to niedalo...a czy ma lewe powietrze to watpie bo wszystko pracuje rowno:) no ale bede sprawdzał wszystko co proponujecie pokoleii:D
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#15 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 04 grudnia 2010 - 00:35

Kolego sprawdź jak masz wpięty parownik w instalację chłodzenia. Bo jeżeli źle zrobił to gazownik (większość to lenie) to ci się do tego nie przyzna.

#16 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2010 - 17:56

Kolego sprawdź jak masz wpięty parownik w instalację chłodzenia. Bo jeżeli źle zrobił to gazownik (większość to lenie) to ci się do tego nie przyzna.

kolego a czego mam tam szukac...?? odwrotnego podpiecia....??
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#17 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 10 grudnia 2010 - 15:01

zapewne chodzilo o wpiecie w uklad chlodzenia

#18 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2011 - 23:56

Szanowni koledzy...odswiezam temat...!!!! Podaje fakty:
1.teraz mi szarpie kiedy chce i jak chce...czyli nawet od 1000 do 5000obr/min
2.wymienilem filtr fazy lotnej,kable,swiece( jedno i drugie to NGK)
3.konczy mi sie niedlugo gwarancja a paproch gazownik rozklada rece i nie umie tego zrobic!!
4.lewego powietrza niestwierdzilem
5.komputer nie pokazuje zadnych bledow
6.na benzynie zapiexxxrdala az milo
7.nie odczulem nadmiernego zuzywania lpg ale spadek mocy na lpg chyba tak...
8.jak mi sie przypomna jeszcze jakies wazne informacje to je dopisze...;)

Wiec prosze jeszcze raz o pomoc,!!!! Juz sam niewiem czy to jakies uszkodzenie instalacji czy wogule zle dobrana...bo wkoncu szarpalo niemal od poczadku tylko duzo duzo mniej i zadziej....
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 06:25

czy w którymś momencie szarpania na chwilę ustają ?? znaczy się w jakimś zakresie obrotów, przyśpieszanie, jazda z równą prędkością i obrotami??

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2011 - 11:41

Marcin, cewke zmierz.