Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana amortyzatorów tylnych NIVO


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 czerwca 2012 - 01:16

Nie można, natomiast nie ma różnicy przed czy po lifcie.
Uwa na amory MONROE z allegro z Łodzi, gość oferuje pompowane pasujące do omegi, ale nie do nivo, tylko pod kompresor. Do Omegi trzeba GM.

#22 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2012 - 01:25

Sedan ma inne mocowanie niż kombi, nie są zamienne, nie da rady podpasować, inny uchwyt na piaście.

#23 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwca 2012 - 19:25

Sedan ma inne mocowanie niż kombi, nie są zamienne, nie da rady podpasować, inny uchwyt na piaście.

Różnica długości/grubości gwintu, czy co?
A długość amorków jest taka sama?

Pytam gdyż oglądając zdjęcia w necie wyglądają bardzo podobnie.

Do Omegi trzeba GM.

Dzięki!
A poza GM żadne inne?

#24 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:52

jak chcesz żeby było dobrze to nie kombinuj
tylko kup GM i takie jak trzeba

#25 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:08

jak chcesz żeby było dobrze to nie kombinuj
tylko kup GM i takie jak trzeba

Kto ma kasy raczej nie kombinuje a te amorki kosztują fortunne- koło 1000zł

Znajomi mi może przywieźć nowe amorki GM nivo z Holandii ale do sedana (mam kombi) w połowie cenie co tutaj kosztują najtańsze amorki GM do kombi.

#26 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:16

http://allegro.pl/op...2423452965.html

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:50

amorki monroe sprzedawane na allegro przez wiekszosc sprzedajacych sa maorami pompowanymi ale wyraznie sprzedajacy opisuja ze do ukladu bez elektronicznej regulacji poziomu :)...... Czytajcie uwaznie co kupujecie. Ta sa chyba amory z Omegi A albo z Astry F... Sa na rynku monroe pompowane do Omegi B/Fl wlasciwe
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 czerwca 2012 - 21:57

Kto ma kasy raczej nie kombinuje a te amorki kosztują fortunne- koło 1000zł

Znajomi mi może przywieźć nowe amorki GM nivo z Holandii ale do sedana (mam kombi) w połowie cenie co tutaj kosztują najtańsze amorki GM do kombi.


nie chodzi o kase tylko proste i dobre rozwiązanie
daj zwykłe, a jak przyjdzie czas (kasa) to zapodasz nivo

#29 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 czerwca 2012 - 22:56

Nie da się podpasować sedana do kombi. A nivo GM idzie kupić za 600 zł komplet tylko trzeba się tochę postarać.

#30 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 czerwca 2012 - 19:59

nivo GM idzie kupić za 600 zł komplet tylko trzeba się tochę postarać.

To znaczy??? Gdzież indziej niż na aledrogo? Tam do tej pory widziałem najtańsze GM za około 900zł.
Za 600 zetów bym kupił bo za te od sedana mam zapłacić 500 a musiałbym z nimi kombinować.

#31 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 lipca 2013 - 10:16

Witam.Czy załączanie pompy przy każdorazowym przekreceniu kluczyka świadczy o nieszczelności układu nivo?Wymieniłem jeden z amortyzatorów i wlazłem pod auto w celu sprawdzenia czy działa.Po kilkudziesięciu sekundach od przekręcenia kluczyka pompka furczy i obydwa amorki idą w górę.Powtarzam czynność za 10 minut-taka sama sytuacja.Nie wiem,czy auto siada jak jest wyłączony zapłon,czy to samo może się dziać podczas jazdy?Przy okazji,kupiłem uzywane amorki Delphi,sprzedający twierdzil,że to z Omegi B 95`.Żadnych problemów przy montażu.Czy ktoś z was ma info,że ta marka marka mogła iść na pierwszy montaż w we wczesnych rocznikach Omegi B,czy raczej mam domniemać,że zostały wymienione już w trakcie użytkowania auta.z którego zostały zdjęte?

#32 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lipca 2013 - 10:56

Witam.Czy załączanie pompy przy każdorazowym przekreceniu kluczyka świadczy o nieszczelności układu nivo?Wymieniłem jeden z amortyzatorów i wlazłem pod auto w celu sprawdzenia czy działa.Po kilkudziesięciu sekundach od przekręcenia kluczyka pompka furczy i obydwa amorki idą w górę.Powtarzam czynność za 10 minut-taka sama sytuacja.Nie wiem,czy auto siada jak jest wyłączony zapłon,czy to samo może się dziać podczas jazdy?Przy okazji,kupiłem uzywane amorki Delphi,sprzedający twierdzil,że to z Omegi B 95`.Żadnych problemów przy montażu.Czy ktoś z was ma info,że ta marka marka mogła iść na pierwszy montaż w we wczesnych rocznikach Omegi B,czy raczej mam domniemać,że zostały wymienione już w trakcie użytkowania auta.z którego zostały zdjęte?


Gdzieś jest nieszczelność, sprawdził bym zawór zwrotny na pompie.

#33 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lipca 2013 - 11:13

obstawiałbym też że te amorki wcale nie są oryginalne

#34 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 lipca 2013 - 14:16

obstawiałbym też że te amorki wcale nie są oryginalne

No tak,to wiem,że GM to nie jest,ale sotkałem się z innymi podzespołami Delphi(pompa wspomagania,alternator) tego producenta wiec myślałem,że może szły na pierwszy montaż we wcześniejszych rocznikach Omegi B.

Gdzieś jest nieszczelność, sprawdził bym zawór zwrotny na pompie.

Gdzieś tu pisano,że przy nieszczelności pompa cały czas by dobijała powietrze?

#35 OFFLINE   FireForge

FireForge
  • 110 postów
  • Dołączył: 30-04-2012
  • Skąd: Loża Szyderców

Napisany 11 sierpnia 2013 - 08:39

a ja podepne temat czy mylal ktos o regneracja nivo? i ewentualnie gdzie takie cos roia na pewniaka...bo offerty w neci znajduje, ale jak to sie ma do rzeczywisosci...

#36 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 sierpnia 2013 - 10:30

Gdzieś tu pisano,że przy nieszczelności pompa cały czas by dobijała powietrze?

może nie cały czas ale przez większość ;) Przerabiałem to teraz u siebie, kupiłem "nowy" kompresorek i chwile pompuje i jest spokój, co jakiś czas na postoju włączy się na kilka sekund i dalej luz :)




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#37 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 sierpnia 2013 - 12:38

może nie cały czas ale przez większość ;) Przerabiałem to teraz u siebie, kupiłem "nowy" kompresorek i chwile pompuje i jest spokój, co jakiś czas na postoju włączy się na kilka sekund i dalej luz :)


Znaczy tak ma być czy jest przedmuch?
Hubert

#38 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 sierpnia 2013 - 18:36

Znaczy tak ma być czy jest przedmuch?

jak będzie gdzieś nieszczelność to prawie cały czas będzie pompował.




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#39 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 maja 2018 - 12:22

Witam,Panowie,pytanie:Czy gumowy kołnierz,ten podkładany od spodu budy ,powinien tymi rowkami jakby wskoczyć w otwór w karoserii?Dziś zakładałem nowy amorek,rzeczywiście wygląda to tak,jakby miał być wciśnięty w otwór w karoserii,ale na oko (wymiary) to raczej niemożliwe.Złożyłem tak,ten od spodu przyłożylem do gniazda,a od góry przełożyłem drugi,tak,by w niego wskoczył.Przyłożyłem od góry metalową podkładkę i całość skręciłem nową śrubą.Wygląda,że ułożyło się to wszystko centralnie razem z gwintowaną szpilką,natomiast jak pobujam autem to lekko chodzi w osi otworu.Tak ma być czy jednak wciśnięte w blachę i na sztywno?