Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zakrywanie grila na zimę


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2010 - 21:50

Ja dziś do grilla wsadziłem karton owiniety folią do pieczenia i w samochodze ciepło az miło, temperature trzyma ok 90 nawet jak go sie pomęczy mam nadzieje ze dalej bedzie ok ;) No ale termostat i tak trzeba bedzie zmienić :p

#22 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 listopada 2010 - 22:11

Omega w przypadku sprawności i przeciętnej eksploatacji nie jest takim autem(napewno benzyna) które by tego wymagało, ale:
Jeśli ktoś robi krótkie trasy to czemu nie, silnika nie opływa zimne powietrze(sprawdziłem w innym aucie- szybciej łapie temperaturę z zasłoniętymi chłodnicami)-termostat ok
na przykład:
Ojca Fronterę zasłoniłem bo nie ciśnie autem i robi krótkie trasy i wielokrotnie sprawdzałem jest lepiej, szybciej łapie temperature, ja raz na pare dni pojeżdzę nią szybciej więcej i nie ma problemów z temperaturą, szybciej łapie mi odpowiednią i ją trzyma

#23 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 29 listopada 2010 - 22:12

a u mnie sprawa wyglada tak ze w lecie malo kiedy wskazowka wyskoczy powyzej 90(nawet w korkach to sie nie zdarza) ,zawsze jest (mm) ponizej 90,chyba ze dam mocno po garach w trasie np pod gore.
A w zimie co dziwne temp raczej jest rowno na 90* i to dla mnie dziwne ze w lecie silnik jest mniej dogrzany niz w zimie(oczywiscie bez zadnego zaslaniania grilla)

#24 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 29 listopada 2010 - 23:26

U mnie jest taka dziwna sprawa z tym grzaniem w 2.5dti że do temperatury około 75*C grzeje się dosyć szybko myśle ze około 3km wystarcza za to by dobiło o 90tki to myślę że przynajmniej te 10km trzeba przejechać, czyli już znacznie ciężej... Czy to znaczy ze trzeba zajrzeć do któregoś z termostatów( wymieniałem oba rok temu) czy jednak tak powinno być?

#25 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 listopada 2010 - 01:24

To są dwa?:p

#26 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 30 listopada 2010 - 09:06

Tak, główny i w obiegu chłodnicy spalin. Najczęściej padają oba. Tak miałem u siebie, tak piszą inni tu na forum, w odpowiednich wątkach.

O, np tu:http://forum.omegakl...?t=40356&page=3

A wracając do tematu: jeśli układ chłodzenia jest sprawny to nie wymaga zasłaniania chłodnicy. Od tego jest termostat, aby odciąć chłodnicę przy zimnym silniku..
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2010 - 17:24

U mnie jest taka dziwna sprawa z tym grzaniem w 2.5dti że do temperatury około 75*C grzeje się dosyć szybko myśle ze około 3km wystarcza za to by dobiło o 90tki to myślę że przynajmniej te 10km trzeba przejechać, czyli już znacznie ciężej... Czy to znaczy ze trzeba zajrzeć do któregoś z termostatów( wymieniałem oba rok temu) czy jednak tak powinno być?

jeśli masz sprawny dogrzewacz to wszystko jest OK, poprostu do 75 stopni silnik jest wspomagany przez spalinowy piec, potem się on wyłącza i silnik musi sobie rodzić sam

#28 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 01 grudnia 2010 - 21:04

jeśli masz sprawny dogrzewacz to wszystko jest OK, poprostu do 75 stopni silnik jest wspomagany przez spalinowy piec, potem się on wyłącza i silnik musi sobie rodzić sam


No właśnie dogrzewacz nie działa.... I zastanawiam się który z termostatów zaczyna szwankować bo niestety miedzy 75 a 90*C sporo trzeba poczekać... A może to dlatego że na zewnątrz jest -15 i w takich temperaturach to normalne...

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:36

przy dzisiejszej temp -10 stopni rano jak jade do pracy a mam 6 km to jak dojeżdżam na miejsce to wskazówka ledwo się podrywa, wcześniej jak miałem uwalony termostat EGR to nawet nie drgnęła, na dłuższej trasie dochodzil do 85 stopni ale potrzeba było około 40 km, trwało to wieki.

#30 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:47

U mnie się grzeje szybko dzisiaj -10 po 3 kM 85 st.Ale wiem że diesle dłużej koleś miał Ome 2.0 w dieslu i była makabra

#31 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 07:38

Omega w przypadku sprawności i przeciętnej eksploatacji nie jest takim autem(napewno benzyna) które by tego wymagało, ale:
Jeśli ktoś robi krótkie trasy to czemu nie, silnika nie opływa zimne powietrze(sprawdziłem w innym aucie- szybciej łapie temperaturę z zasłoniętymi chłodnicami)-termostat ok
na przykład:
Ojca Fronterę zasłoniłem bo nie ciśnie autem i robi krótkie trasy i wielokrotnie sprawdzałem jest lepiej, szybciej łapie temperature, ja raz na pare dni pojeżdzę nią szybciej więcej i nie ma problemów z temperaturą, szybciej łapie mi odpowiednią i ją trzyma


W moim przypadku zasłoniecie cos dało bo pomimo uszkodzonego termostatu mam ciepło w samochodzie. Zrobiłem trase 950km z zasłonętym grillem i temperature silnika mialem 90 podczas jazdy i w korku 95, przez chwile 97.5. A normalnie bez zasłaniania temp miałem 40.

#32 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 02 grudnia 2010 - 09:18

przy dzisiejszej temp -10 stopni rano jak jade do pracy a mam 6 km to jak dojeżdżam na miejsce to wskazówka ledwo się podrywa, wcześniej jak miałem uwalony termostat EGR to nawet nie drgnęła, na dłuższej trasie dochodzil do 85 stopni ale potrzeba było około 40 km, trwało to wieki.



uuu Damian, chyba jednak masz gorzej niż ja, a w moim przypadku to chyba jedynie przewrażliwienie. Mam na uczelnie dokładnie 3.5km i po tym mam około 75-80*C w zależności ile spędziłem na skrobaniu i czekaniu pod blokiem na resztę pasażerów. Ale i tak mam zamiar wyjąć termostat EGR i do niego zajrzeć bo z nim robota jest prosta, a prawie jestem pewien że poprzedniej zimy grzała się jeszcze szybciej ale tylko w "zakresie temperatury na blacie".

#33 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2010 - 09:23

U mnie temperatura silnika latem:
1. 87 - trasa
2. 90 - 95 - miasto

Zimą:
1. 85-87 - trasa
2. 87-90 - miasto

Tyle, że długo się zimą nagrzewa i w związku z tym wczoraj pomiędzy chłodnice zapakowałem karton o wymiarach ~65 x 50 cm z wyciętym kwadratowym otworem symetrycznie do wentylatora o boku ~15 cm. Po modyfikacji szybciej się nagrzewa. Temat sprawdzony w zeszłą zimę.
Termostat wymieniałem. Nie sprawdzałem tylko jak się pokrywa temperatura wskazywana na desce z temperaturą rzeczywistą. Sądzę że może się czasem o 5 stopni mylić.

#34 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 11:09

Latem mam od 93 do 97, zima w trasie 85 w miescie po staniu w korkach dochodzi do tych 93 (tak zostaje) i zalacza sie 1 bieg na wentylatorze... Temperatury na blacie. Do pracy mam pare km i gdy jestem na miejscu silnik mam z 85 stopni (temp ponizej 0). Gaz zalacza sie przy 40 stopniach wiec przy -3 na zewnatrz lapie po paru minutach a przy -15 juz znacznie dluzej... Co do kartonu takie metody jakos do mnie nie trafiaja (maskowanie syfa za pomoca pudru). Temperatury nie sprzyjaja na wymiany termostatu ale imo to jedyne sluszne rozwiazanie...

#35 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2010 - 13:17

a gdzie znajduje się ten drugi termostat egr w 2.2dti?

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2010 - 19:01

a gdzie znajduje się ten drugi termostat egr w 2.2dti?

2,5 DTI ma 2 termosy Ty masz jeden

#37 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 17:48

ja co zimę zasłaniam grill , takim czymś

[ATTACH]10033[/ATTACH]

oryginalna przysłona , przypina się do grila od wewnątrz , oryginalny grill ma specjalne zatrzaski na tą przysłonę

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#38 OFFLINE   korczo007

korczo007
  • 100 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Kamieniec Wrocławski

Napisany 03 grudnia 2010 - 18:39

Ja wsadziłem karton między chłodnice klimy a chłodnice wody (2.0 DTi), z dziurą na intercoolera,

do roboty mam 20km, wcześniej jak jechałem bez kartonu temperatura nawet nie drgnęła a w aucie zimno, teraz dojeżdżam do roboty i 80'c.



Az przyjemnie. :p:)

#39 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2010 - 21:41

ja co zimę zasłaniam grill , takim czymś

[ATTACH]10033[/ATTACH]

oryginalna przysłona , przypina się do grila od wewnątrz , oryginalny grill ma specjalne zatrzaski na tą przysłonę


Fajna sprawa, ale zeby kupić nigdzie nie widziałem takiej przysłony :mad:

#40 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2010 - 22:46

Fajna sprawa, ale zeby kupić nigdzie nie widziałem takiej przysłony


ja kupiłem oryginalny grill i był już łącznie z tą przysłoną , teraz mam grill nie oryginalny bo tamten mi gość beemką załatwił i ostała się tylko ta przysłona która pasuje do tego drugiego grilla , bo on też ma uchwyty na tą przysłonę:) mimo że to podróba

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p