Zakrywanie grila na zimę
#21 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 21:50
#22 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 22:11
Jeśli ktoś robi krótkie trasy to czemu nie, silnika nie opływa zimne powietrze(sprawdziłem w innym aucie- szybciej łapie temperaturę z zasłoniętymi chłodnicami)-termostat ok
na przykład:
Ojca Fronterę zasłoniłem bo nie ciśnie autem i robi krótkie trasy i wielokrotnie sprawdzałem jest lepiej, szybciej łapie temperature, ja raz na pare dni pojeżdzę nią szybciej więcej i nie ma problemów z temperaturą, szybciej łapie mi odpowiednią i ją trzyma
#23 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 22:12
A w zimie co dziwne temp raczej jest rowno na 90* i to dla mnie dziwne ze w lecie silnik jest mniej dogrzany niz w zimie(oczywiscie bez zadnego zaslaniania grilla)
#24 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 23:26
#25 OFFLINE
#26 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2010 - 09:06
O, np tu:http://forum.omegakl...?t=40356&page=3
A wracając do tematu: jeśli układ chłodzenia jest sprawny to nie wymaga zasłaniania chłodnicy. Od tego jest termostat, aby odciąć chłodnicę przy zimnym silniku..
Moja Kluska jest ze Szwajcarii!
#27 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2010 - 17:24
jeśli masz sprawny dogrzewacz to wszystko jest OK, poprostu do 75 stopni silnik jest wspomagany przez spalinowy piec, potem się on wyłącza i silnik musi sobie rodzić samU mnie jest taka dziwna sprawa z tym grzaniem w 2.5dti że do temperatury około 75*C grzeje się dosyć szybko myśle ze około 3km wystarcza za to by dobiło o 90tki to myślę że przynajmniej te 10km trzeba przejechać, czyli już znacznie ciężej... Czy to znaczy ze trzeba zajrzeć do któregoś z termostatów( wymieniałem oba rok temu) czy jednak tak powinno być?
#28 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2010 - 21:04
jeśli masz sprawny dogrzewacz to wszystko jest OK, poprostu do 75 stopni silnik jest wspomagany przez spalinowy piec, potem się on wyłącza i silnik musi sobie rodzić sam
No właśnie dogrzewacz nie działa.... I zastanawiam się który z termostatów zaczyna szwankować bo niestety miedzy 75 a 90*C sporo trzeba poczekać... A może to dlatego że na zewnątrz jest -15 i w takich temperaturach to normalne...
#29 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2010 - 22:36
#30 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2010 - 22:47
#31 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 07:38
Omega w przypadku sprawności i przeciętnej eksploatacji nie jest takim autem(napewno benzyna) które by tego wymagało, ale:
Jeśli ktoś robi krótkie trasy to czemu nie, silnika nie opływa zimne powietrze(sprawdziłem w innym aucie- szybciej łapie temperaturę z zasłoniętymi chłodnicami)-termostat ok
na przykład:
Ojca Fronterę zasłoniłem bo nie ciśnie autem i robi krótkie trasy i wielokrotnie sprawdzałem jest lepiej, szybciej łapie temperature, ja raz na pare dni pojeżdzę nią szybciej więcej i nie ma problemów z temperaturą, szybciej łapie mi odpowiednią i ją trzyma
W moim przypadku zasłoniecie cos dało bo pomimo uszkodzonego termostatu mam ciepło w samochodzie. Zrobiłem trase 950km z zasłonętym grillem i temperature silnika mialem 90 podczas jazdy i w korku 95, przez chwile 97.5. A normalnie bez zasłaniania temp miałem 40.
#32 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 09:18
przy dzisiejszej temp -10 stopni rano jak jade do pracy a mam 6 km to jak dojeżdżam na miejsce to wskazówka ledwo się podrywa, wcześniej jak miałem uwalony termostat EGR to nawet nie drgnęła, na dłuższej trasie dochodzil do 85 stopni ale potrzeba było około 40 km, trwało to wieki.
uuu Damian, chyba jednak masz gorzej niż ja, a w moim przypadku to chyba jedynie przewrażliwienie. Mam na uczelnie dokładnie 3.5km i po tym mam około 75-80*C w zależności ile spędziłem na skrobaniu i czekaniu pod blokiem na resztę pasażerów. Ale i tak mam zamiar wyjąć termostat EGR i do niego zajrzeć bo z nim robota jest prosta, a prawie jestem pewien że poprzedniej zimy grzała się jeszcze szybciej ale tylko w "zakresie temperatury na blacie".
#33 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 09:23
1. 87 - trasa
2. 90 - 95 - miasto
Zimą:
1. 85-87 - trasa
2. 87-90 - miasto
Tyle, że długo się zimą nagrzewa i w związku z tym wczoraj pomiędzy chłodnice zapakowałem karton o wymiarach ~65 x 50 cm z wyciętym kwadratowym otworem symetrycznie do wentylatora o boku ~15 cm. Po modyfikacji szybciej się nagrzewa. Temat sprawdzony w zeszłą zimę.
Termostat wymieniałem. Nie sprawdzałem tylko jak się pokrywa temperatura wskazywana na desce z temperaturą rzeczywistą. Sądzę że może się czasem o 5 stopni mylić.
#34 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 11:09
#35 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 13:17
#36 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 19:01
2,5 DTI ma 2 termosy Ty masz jedena gdzie znajduje się ten drugi termostat egr w 2.2dti?
#37 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 17:48
[ATTACH]10033[/ATTACH]
oryginalna przysłona , przypina się do grila od wewnątrz , oryginalny grill ma specjalne zatrzaski na tą przysłonę
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#38 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 18:39
do roboty mam 20km, wcześniej jak jechałem bez kartonu temperatura nawet nie drgnęła a w aucie zimno, teraz dojeżdżam do roboty i 80'c.
Az przyjemnie. :)
#39 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 21:41
ja co zimę zasłaniam grill , takim czymś
[ATTACH]10033[/ATTACH]
oryginalna przysłona , przypina się do grila od wewnątrz , oryginalny grill ma specjalne zatrzaski na tą przysłonę
Fajna sprawa, ale zeby kupić nigdzie nie widziałem takiej przysłony
#40 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2010 - 22:46
Fajna sprawa, ale zeby kupić nigdzie nie widziałem takiej przysłony
ja kupiłem oryginalny grill i był już łącznie z tą przysłoną , teraz mam grill nie oryginalny bo tamten mi gość beemką załatwił i ostała się tylko ta przysłona która pasuje do tego drugiego grilla , bo on też ma uchwyty na tą przysłonę mimo że to podróba
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.