Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zakrywanie grila na zimę


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 27 listopada 2010 - 12:37

witam, mam pytanie czy zakrywacie grilla w samochodzie na zimę ?

#2 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2010 - 12:41

Po co?

#3 OFFLINE   polo8

polo8
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: stalowa wola

Napisany 27 listopada 2010 - 12:48

bo strasznie długo się grzeje, mój łapie temperaturę gdzieś dopiero po 10 km

#4 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2010 - 12:53

bo strasznie długo się grzeje, mój łapie temperaturę gdzieś dopiero po 10 km


to wymien termostat.

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2010 - 12:57

napraw dogrzewacz

#6 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 27 listopada 2010 - 13:26

a powidzcie mi do jakiej temperatury dochodzi u was w takich temperaturach bo u mnie gdzies powmiedzy 82 a 87 sie trzyma

#7 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2010 - 13:29

a powidzcie mi do jakiej temperatury dochodzi u was w takich temperaturach bo u mnie gdzies powmiedzy 82 a 87 sie trzyma


u mnie przy -3 czy miasto czy autostrada 90

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2010 - 15:18

a powidzcie mi do jakiej temperatury dochodzi u was w takich temperaturach bo u mnie gdzies powmiedzy 82 a 87 sie trzyma

masz uszkodzony termostat powinno być 90

#9 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 listopada 2010 - 15:23

masz uszkodzony termostat powinno być 90


ja od tygodnia mam nowy termostat i tez wskazuje około 84 stopnie

Po 3 km mam juz ciepełko :)

#10 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 27 listopada 2010 - 15:39

masz uszkodzony termostat powinno być 90


cos mi sie nie zgadza z tym ci piszesz, caly czas nie moze byc 90

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2010 - 15:45

cos mi sie nie zgadza z tym ci piszesz, caly czas nie moze byc 90


oczywiście, ze może.
Wszystko zależy od sprawności układu (chłodnica, wisko, termostat, itd)

Wszak małe wahania mogą być i nie są oznaką usterki, tak niczym nadzwyczajnym nie jest utrzymywanie sie stałej temperatury.

ps. a temperatura nagrzanego normalnie silnika w zakesie temperatur zewnęttrznych w granicach temperatur spotykanych w naszym kraju, zakładając ze samochód jest sprawny, zawsze będzie taka sama. Zmieniać sie moze co najwyżej częstość włączania wentylatora i otwierania bądz zamykania termostatu.
Układ chłodzenia jest tak skonstruowany, zeby bez względy na warunki atmosferyczne utrzymywał tą samą temeprature pracy. Jesli jest inaczej należy naprawić samochód.

#12 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2010 - 16:55

ja od tygodnia mam nowy termostat i tez wskazuje około 84 stopnie

Po 3 km mam juz ciepełko :)


84 to bardzo malo jak na klekota
gdybys nie napisal ze wymieniles termostat to bym powiedzial ze popsuty
ja mam u siebie dokladnie 92-93(na tej malej kresce)
czy to zma czy lato
ostatniej zimy przy mrozach 20 stopniowych zawsze trzymal taka temp
latem przy 30 stopniach mam przy normalnej jezdzie max 95
przy gwaltownej jezdzie albo dlugim korku podchodzi pod 100 ale to naprawde sporadycznie

tak mi sie wydaje ze u ciebie licznik przeklamuje ta temperature


a wracajac do tematu
volvo s40 1.8 gdi z 99 roku(inne moze tez) byl fabrycznie wyposazony w listwe do zakrywania dolnego wlotu powietrza
wiec to zakrywanie widocznie nie jest jakas druciarska praktyka
cos w tym musi byc
mimo wszystko ja nie zakrywam i nie mam zamiaru w omedze

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2010 - 17:16

cos mi sie nie zgadza z tym ci piszesz, caly czas nie moze byc 90

u mnie waha się w przedziale 91-93 stopnie ale na pewno musi być ponad 90 stopni, to ma właśnie za zadanie termostat, utrzymywać tą temperaturę

#14 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 listopada 2010 - 17:16

84 to bardzo malo jak na klekota
gdybys nie napisal ze wymieniles termostat to bym powiedzial ze popsuty
ja mam u siebie dokladnie 92-93(na tej malej kresce)
czy to zma czy lato
ostatniej zimy przy mrozach 20 stopniowych zawsze trzymal taka temp
latem przy 30 stopniach mam przy normalnej jezdzie max 95
przy gwaltownej jezdzie albo dlugim korku podchodzi pod 100 ale to naprawde sporadycznie

tak mi sie wydaje ze u ciebie licznik przeklamuje ta temperature


a wracajac do tematu
volvo s40 1.8 gdi z 99 roku(inne moze tez) byl fabrycznie wyposazony w listwe do zakrywania dolnego wlotu powietrza
wiec to zakrywanie widocznie nie jest jakas druciarska praktyka
cos w tym musi byc
mimo wszystko ja nie zakrywam i nie mam zamiaru w omedze


no to kurcze dałes mi do myslenia,ze cos jest nie tak;/
90stopni nie podchodzi. trzyma cały czas około 84. czy to miasto czy trasa

#15 OFFLINE   Mnih11

Mnih11
  • 13 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 27 listopada 2010 - 17:49

Jak masz w granicach 90 to wydaje mi sie ze masz wszystko ok nie musisz sie martwic
<OPEL MY LIFE>

#16 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 listopada 2010 - 13:53

W BMW widzialem zaluzje sterowana zaleznie od temperatury to bylo chyba e39 3.0d

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2010 - 14:25

no to kurcze dałes mi do myslenia,ze cos jest nie tak;/
90stopni nie podchodzi. trzyma cały czas około 84. czy to miasto czy trasa


nie wiem czy w klekocie w oryginale nie byl wsadzany wlasnie termostat 80st




 


#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2010 - 17:50

nie wiem czy w klekocie w oryginale nie byl wsadzany wlasnie termostat 80st

na oryginale w 2,5 DTI jest 88 stopni

#19 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 listopada 2010 - 21:34

Ja u siebie w X30XE latem silnik nawet w trasie miał 100st. i wentyle chodziły na drugim biegu a poprzedniej zimy w niskich i ujemnych temp. silnik nie mógł osiągnąć 90st. :mad: Więc zakryłem tekturą i było ok. Teraz pojawiły się temp. rzędu -3 st. i to samo, silnik w trasie nie chce się zagrzać, trzyma się przed 90st. Mam do dyspozycji mały garaż więc może niebawem uda mi się wymienić termostat. Mam nadzieję, że to on jest uszkodzony a nie co innego. Ehh... latem było gdzie dłubać przy aucie ale brakowało czasu a teraz trzeba kombinować.

#20 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 listopada 2010 - 21:25

No tak z tym kartonikiem to trzeba uwarzać bo nawet przy uszkodzonym termostacie (czyli zawcześnie otwierającym) można się wspomóc kartonem ,ale jak postoimy w korku albo damy po garach to trzeba śledzić temp. bo np. jak temp skoczy do góry to nawet jak się wentyle załączą to na niewiele się zdadzą , będą zaciągać powietrze którego nie będzie.A przy prawidłowo działającym termostacie nie widzę potrzeby wkładania kartona przecież termostat jest od tego żeby zamykać obieg wody na chłodnice do póki nie osiągnie około 90 st.A jeszcze jadna bardzo ważna sprawa wydaje mi się że jeszcze jast chłodnica oleju do skrzyni aut. której nie należy zasłaniać.