Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:31

Zielone Hanki , one są bez dysz

Jeżeli bym to wybral to jaki rozmiar dysz ustawić w programie?

#82 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:44

Jeżeli bym to wybral to jaki rozmiar dysz ustawić w programie?


Po wybraniu hany w programie program sam załatwi ustawienie , jeżeli nie to ustawiasz sugerowany przez soft.Fizycznie średnica wylotu wynosi 2.7 mm

#83 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:57

ustawiasz sugerowany przez soft.Fizycznie średnica wylotu wynosi 2.7 mm

Program sugeruje 2.4 przy ciśnieniu 1 bar. Czy nie będzie zadnych cyrkow jak w sofcie ustawie mniejsze niż sa w rzeczywistości (pytam się bo dopiero się ucze lpg)? Jakie ciśnienie ustawić na goldzie dla zielonej hany?

#84 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 14:36

Program sugeruje 2.4 przy ciśnieniu 1 bar. Czy nie będzie zadnych cyrkow jak w sofcie ustawie mniejsze niż sa w rzeczywistości (pytam się bo dopiero się ucze lpg)? Jakie ciśnienie ustawić na goldzie dla zielonej hany?


Sterownik poradzi sobie dlatego że dla każdego typu wtryskiwacza ma zaszyte charakterystyki pracy wydajności oraz korekty dla temperatur oraz ciśnień.Dla zielonych han proponuję 0.9 lub 1.0 bara w zależności jakie jest zapotrzebowanie silnika na paliwo.Wiadomo że im ciśnienie jest niższe tym dokładność dawkowania jest precyzyjniejsza ale może dochodzić do zapętlenia wtryskiwaczy przy max czasach wtrysku. Hany pracują w zakresie 0.8 do 1.20 bara i w tych zakresach producent gwarantuje poprawną pracę.:)

#85 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 16:22

Sterownik poradzi sobie dlatego że dla każdego typu wtryskiwacza ma zaszyte charakterystyki pracy wydajności oraz korekty dla temperatur oraz ciśnień.Dla zielonych han proponuję 0.9 lub 1.0 bara w zależności jakie jest zapotrzebowanie silnika na paliwo.Wiadomo że im ciśnienie jest niższe tym dokładność dawkowania jest precyzyjniejsza ale może dochodzić do zapętlenia wtryskiwaczy przy max czasach wtrysku. Hany pracują w zakresie 0.8 do 1.20 bara i w tych zakresach producent gwarantuje poprawną pracę.:)


Zrobilem test wtryskiwaczy - obrazek poniżej... Jutro wizyta w sklepie i bedziem dalej walczyc.
manro masz duze :kumple:

#86 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2013 - 19:37

Zielone Hanki , one są bez dysz lub Barakuda i tam są dysze ,można zacząć od 2,5mm przy ciśnieniu 1 Bar.Osobiście polecam Barakudę , dysze powodują że mamy więcej możliwości przy regulacji i nie jesteśmy uwiązani ciśnieniem reduktora:)


Hany tez masz z dyszami




 


#87 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 20:03

Hany tez masz z dyszami

Hana gold ma taki fjuczer -> http://nagaz24.pl/wt...,5385,p,pl.html (odpowiednik zielonego) i sa do tego 3 fabryczne rozmiary dysz: 2,4 2,1 i 1,9.

I teraz wlaczylo się myslenie czy moze nie wziąć wtryskow z mozliwoscia wymiany dysz... Kosztowo wychodzi identycznie jak zwykle hany.

#88 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2013 - 22:48

Aktualna konfiguracja: reduktor kme gold (ciśnienie 1 bar), wtryski hana gold z dyszami 2.4 (węże od wtryskow do kolektora dokładnie identycznej dlugosci około 30cm - krótszych się nie dalo).
Autokalibracja jednoetapowa i zbieranie map. Efekty w zalaczonych skrinach.
1. Co poprawić w przelaczaniu? Na postoju wyczuwalne przejscie na gaz.
2. Czy mapa i czasy wtryskow ok czy cos zmienić na ciśnieniu albo dyszach?
3. Jutro dopiero będę wiedział jak się zachowuje na gazie w trakcie rozgrzewania.


EDIT: Bledy sond już się nie pokazuja. W trakcie rozgrzewania silnik chodzi równo, nie szarpie. Na cieplym jak jest obciążony na jalowym klima i skrzynia na D to skacze 550-800, bez obciążenia trzyma równo około 700. Przelaczenie instalacji jest nadal wyczuwalne.
Na co jeszcze zwrocic uwagę w programie poza zrobieniem kalibracji dwuetapowej i skroceniem czasu zalaczania emulatorow?


EDIT 2:
Problemy z przelaczaniem i wolnymi obrotami wyeliminowane (ustawiony czas zalaczenia emulatora 0,2 sek, na nowo kalibracja w 2 etapach z uzyciem modelu biegu jalowego). Dysze 2.4 poszly out (teraz wylot jest 2.7) i mnożnik z 1,5 zszedł do 1,25. Zobacze jak to będzie dzialac i być może jeszcze podniosę ciśnienie na reduktorze bo w gornym zakresie zaczyna trochę spadac.
Nie bardzo mogę zrozumieć jak nie można tej instalki poprawnie ustawić skoro ja się ucze jej 4 dni i jest zdecydowanie lepiej niż po dzialaniach specow...

#89 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 stycznia 2014 - 23:44

Witam ponownie wszystkich. Mam Problem który wałkuje od miesięcy otóż duże spalanie gazu wymieniłem filtr powietrza, świece, nie działający termostat, wtryskiwacze gazowe, uszczelki pod kolektorem ssącym również pod rurami kolektorowymi, uszczelki przepustnicy bo starałem się wyeliminować lewe powietrze które zapewne się dostawało w wielu miejscach i pewnie do tej pory gdzieś tam się dostaje ;) sprawa wygląda tak że nic nie pomogło parownik też zregenerowałem wymieniłem od razu rury podciśnieniowe i gazowe by wszystko było szczelne na tą chwilę auto dalej pali ponad 20 litrów gazu przyspiesza tak słabo że nie umiem opisać a na gazie dodatkowo jedzie jakby był zatkany.
będąc u gaziarza auto przeszło niby regulacja skutek był marny dlatego nabyłem kabel i próbuje samemu wyregulować tą diablice. Chciałbym gorąco prosić by ktoś mi w tym pomógł i ocenił jak wygląda moja sytuacja oto zrzuty z odczytów . Z góry bardzo dziękuję za cenne wskazówki i przepraszam za zatruwanie życia :D

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#90 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 00:02

G3 bardzo mila instalka do ustawiania.
Teraz tak:
- jaki reduktor
- jakie wtryskiwacze
- srednica dysz.

Jak jesteś z Łodzi to odezwij się na PW bo mam ta sama instalke i mogę zerknąć na zywo.


EDIT: tu masz skriny z mojego LPG -> http://forum.omegakl...60&postcount=88

#91 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2014 - 11:37

- reduktor tomasetto at09 artic (był KME silver)
- Wtryskiwacze valtek 3 0hm (czerwone)
- dysze prawdopodobnie 2.4 mm ale jeszcze dziś się upewnię.

Dziś za 50 zł (trochę ponad 19 litrów gazu) przejechałem 83 km ;/

Sprawdziłem dysze i okazuje się że są albo 1.8 albo 2.0 czyli kalibracja przeprowadzana była na dyszach 2.4 ale czy to ma coś wspólnego ?

#92 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 13:54

- reduktor tomasetto at09 artic (był KME silver)
- Wtryskiwacze valtek 3 0hm (czerwone)
- dysze prawdopodobnie 2.4 mm ale jeszcze dziś się upewnię.

Dziś za 50 zł (trochę ponad 19 litrów gazu) przejechałem 83 km ;/

Sprawdziłem dysze i okazuje się że są albo 1.8 albo 2.0 czyli kalibracja przeprowadzana była na dyszach 2.4 ale czy to ma coś wspólnego ?

Powinny być min 2.2-2.4 i raczej tu będzie problem (pozatym czerwone valteki tez rewelacyjne nie sa). Można zaryzykować kalibracje z rozmiarem "fizycznym" dysz i zobaczyć czy będzie poprawa w trakcji. Ale to i tak tylko polsrodek. Pali Ci jak smok bo jest za ubogo.

#93 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 stycznia 2014 - 14:07

Wczoraj przewierciłem dysze na 2.2 i pozmieniałem małe plastikowe wężyki od podciśnień bo łapały lewe powietrze, zrobię kalibracje i zobaczymy czy coś się poprawi.

#94 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2014 - 20:04

Dodatkowo zrob test wtryskow (w zaawansowanych jest na samym końcu jak pamiętam)i zobacz jakie roznice w wydajności sa.

#95 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 stycznia 2014 - 01:01

U mnie w 2.5 litrówce siedziały valtki 3 ohm z dyszami 3.0 i było idealnie.

#96 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:28

Jak długo można zbierać mamy pb ? Czy do pierwszego zgaszenia silnika, czy do przełączenia na gaz, czy np jeżdżąc autem przez cały tydzień?
I jaki zakres obrotów najlepiej ustawić ?

#97 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:39

Diego G3 zbiera mapy beny i gazu caly czas dopóki nie zaznaczysz opcji "autoadaptacja" lub gdy sterownik zbierze 128 punktów. Zakres obrotow dla ASB R2000, dla manuala R2500. Po zebraniu obu map klikasz "oblicz i ustaw model" (czy jakos podobnie) potem mapa gazowa jest kasowana (potwierdzasz recznie) i jeszcze raz zbierasz mape gazu. Jak sa odpowiednie warunki to calosc regulacji zajmuje max 2 godziny z autokalibracja. W programie do g3 jest bardzo dobra instrukcja obsugi i masz tam wszystko opisane krok po kroku.

#98 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 20 stycznia 2014 - 12:48

dzięki Przybek

#99 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 22 stycznia 2014 - 11:02

Możecie ocenić moje mapki? Wczoraj zebrałem mapy Pb i Lpg i tak wyglądają
http://zapodaj.net/8...ee6c43.bmp.html
http://zapodaj.net/c...cd8d0d.bmp.html
a tu po pierwszej reulacji
http://zapodaj.net/3...85f5bf.bmp.html
http://zapodaj.net/b...cc1e63.bmp.html
http://zapodaj.net/5...cbd26f.bmp.html
Sterownik Diego G3, wtryski Hana Green,parownik Gold
Jak to wygląda waszym zdaniem, co jeszcze i jak poprawić?

#100 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 12:43

Jak to wygląda waszym zdaniem

W konfiguracji ustawiles rozmiar dysz 2.4? Mapa wyszla ladnie. Nie pamiętam jaki prog obrotow był ustawiony w przelaczaniu (zasilanie PB z automatycznym powrotem na gaz) - ustaw na 400RPM (domyślnie jest 600) żeby się nie podpieral bena na wolnych obrotach przy obciążonym silniku (wlaczona klima np).