Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 stycznia 2011 - 10:42

dokładnie :)

dodam jeszcze, że punkt P1 to punkt pracy na biegu jałowym bez obciążenia a punkt P2 to praca na biegu jałowym z obciążeniem.

(dla potomnych:
Nie zapomnijcie włączyć Drive jeśli macie automat i robicie test pod obciążeniem)

#62 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 23 stycznia 2011 - 11:00

Dzięki za szybka odpowiedź.
Dzisiaj spadł śnieg więc dalsze strojenie muszę pozostawić na leprze warunki pogodowe. Trzy dni temu już zaliczyłem poślizg przy strojeniu i nie chce tego powtórzyć.

Co do pkt.1 oraz nr.2 ustawiałem je w zakładce kalibracji tak jak jest to opisane w instrukcji. Tyle że nie jest dokładnie opisane jak podglądamy wartości Ts. Czy po zejściu z obrotów obchodzi nas początkowa wartość czy też czekamy na jej ustabilizowanie.
Tak jak wspominałem wcześniej przy takim ustawieniu Czasy Tg oraz Tb różniły się o 0,1 - screeny które zamieściłem pokazują faktycznie różnicę o 1 czy ktoś może wie dlaczego tak jest. Na 100% jestem pewien , że ustawiałem je tak jak jest w instrukcji - dodatkowo ją podglądałem w trakcie. Skąd więc ta rozbieżność pojawiająca się na screenach??

#63 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 stycznia 2011 - 11:07

jeśli te czasy różnia się o 1 ms tzn, że początkowe wartości wykresu wraz z punktami P1 i P2 są niepoprawne. Mnie zastanawia czy czasem nie masz walniętego parownika albo wtrysków... mi się aktualnie wtryski kończą i właśnie też się czasy rozjeżdżają. Może wykonaj test wtryskiwaczy ? jest w zakładce diagnostyka pod przerzucaniem cylindrów na ben/gaz

#64 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 23 stycznia 2011 - 15:32

Jadę właśnie do babci ale o to co udało mi sie dzisiaj przez godzinę spłodzić.

Proszę o konstruktywne opinie.

#65 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 stycznia 2011 - 16:52

jak ci się auto teraz zachowuje? fauluje jeszcze? nie gaśnie?

jak już ok to włącz sobie jeszcze "adaptacja" (Modelowanie -> zakładka Adaptacja )

widziałem, że w maździe mps fajnie się to sprawuje

#66 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 23 stycznia 2011 - 20:24

Auto jeździ nieźle. Prawie nie sposób poczuć przejście z LPG na PB i na odwrót.
Jedyny mankament jest taki , że czasem obroty schodząc z wysokich lecą na 300-400 lub odrobinę zafalują. Nie wiem czy modyfikować linie wykresu czy tylko starać się poprawić pkt. biegu jałowego. Macie jakąś złotą radę:) niechciałbym abu zgasł mi podczas jakiegoś manewru kiedy się tego niespodziewam.

#67 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 stycznia 2011 - 22:57

podreguluj sobie np w doł początkowe statium wykresu z punktami P1 i P2 - możesz też dodać opcje w jednej zakładek Przełączanie (tryb zaawansowany) aby poniżej np 700 obrotów włączał benzyne (to jest 1 punkt w "Przełącz na benzyne z automatycznym powrotem na gaz gdy:") i juz masz tą pewność, że ci nie zgaśnie

#68 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 24 stycznia 2011 - 08:51

Dziś lub jutro spróbuję coś zrobić z tą początkową fazą wykresu:)
Dziś jadąc do pracy nie miałem żadnych niepokojących objawów - jedyne co mnie martwi to to ,że tankowałem do pełna ( 36L LPG ) w piątek , dziś dzięki Bogu mamy poniedziałek ja mam zrobione 85km i wskaźnik poziomu gazu wyświetla mi dwie na cztery kropki.
Boje się żeby przypadkiem mi nie jarał 20L na 100 bo tego nie przeżyje:(

#69 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 stycznia 2011 - 10:38

to, że wyświetlają się 2 kreski to się nie przejmuj - patrz zawsze na licznik przy tankowaniu, wyjeździj do końca, tankuj do pełna i policz.

Tez kiedyś tak ustawiłem mapy, ze mi spaliła 25l/100 ;p

A co do tych kropek na wskaźniku to zauważyłem, ze bardzo zalezą od mapy - jak kiedyś miałem mapę źle zrobiona i na autostradzie zabutowałem to z 4 zielonych zeszło do czerwonej rezerwy :-P

#70 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 24 stycznia 2011 - 14:12

No zobaczymy jak to będzie. Mam nadzieję , że nie sięgnie dna za szybko bo będę musiał się zdenerwować:)

Któregoś dnia powalczę jeszcze z początkiem wykresu i pkt. biegu jałowego. Ale to dopiero jak pojeżdżę trochę i będę wiedział dokładnie co jest i jak bardzo mi to przeszkadza. Trochę testu drogowego na pewno się przyda :)

Generalnie tak czy inaczej wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi i pomoc. Na bieżąco oczywiście będę zdawał raport co i jak :)

#71 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 stycznia 2011 - 17:11

Co do mojego sterownika Diego G3 30B to pojechałem z gwarancją do KME do Łodzi i tam na miejscu wymienili mi ten sterownik na nowy Diego G3 30H bezpłatnie na szczęscie. (poza gwarancja koszt 70zł).

Zrobili mi też test listw wtryskiwaczy i okazało się że cewki mają różne rezystencje. Zrobiłem test wtryskiwaczy w programie i okazało się ze na dwóch wyszło 9% na dwóch innych 3% i na jeszcze dwóch innych 0%.

#72 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 25 stycznia 2011 - 14:16

Czytałem na kilku forach o podobnym problemie z aktualizacją KME. Wszyscy wspominają o wizycie w siedzibie - co np. dla nas nie jest problemem. Mamy w miarę blisko :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam tyci problem z nowymi ustawieniami. Auto Paliło mi przed moimi zmianami nawet z falującym silnikiem około 10-10,5L LPG + benzyna. Teraz spalanie mam przy naprawdę delikatnej jeździe 13-13.5 LPG + Pb.

Powiedzcie co mogę zmodyfikować aby obniżyć spalanie do jakiegoś rozsądnego poziomu. Najpierw co można zmienić na posiadanym wykresie - tak żeby niepotrzebnie nie przegrzać silnika ale też zmniejszyć spalanie do rozsądnego poziomu??


Zatankowałem i poprostu dno 14,5l :/ to jakbym jeździł smokiem a nie autem.

#73 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 19 lipca 2013 - 21:49

Witam wszystkich. Po ok. 2 latach jeżdżenia, próbowania i ustawiania instalacji KME Diego G3 jestem już niezłym specjalistą w tej materii. Jak się okazało instalacja była założona przez druciarzy - dokonałem wielu modyfikacji. Pierwotnie założona listwa Rail IG1 3Ohm czyli tak naprawdę czerwone valdemary w innej obudowie ( czyli tak samo słabe i zawodne ). Te listwy są bardzo czułe na sposób montażu oraz wymagają kalibrowania co ok 8-10 tyś.km. Mało tego owi druciarze zamontowali je cewkami do dołu przez co cały brud który przedostawał się przez filtry docierał bezpośrednio do tłoczków i je zapychał. Dodatkowo rozkalibrowywał. Listwę wymieniłem na OMVL fast reg dream na starszej trwalszej szynie - czyli metalowej.
Wtryski zamocowane cewkami do góry. Dodatkowo wymieniłem węże oraz nawiertki idące do kolektora. Nawiertki były zbyt daleko od wtryskiwaczy benzynowych a węże zakręcone i co najgorsze o różnej długości. W między czasie wymieniłem też przewody, świece, silnik krokowy, termostat oraz niestety padła mi uszczelka pod głowicą ( to już się na szczęście nie powtórzy ). O kilku rzeczach się dowiedziałem na tym forum ale chciałem podkreślić iż wiele rzeczy zostało w poniższym wątku zbagatelizowanych - a użytkownicy łącznie ze mną skupili się na tym co jest mało istotne. Jeśli chodzi chociaż by o moje mapy teraz kiedy je widzę dostrzegam kilka nie istotnych dla mnie w owym czasie rzeczy. W pierwszej fazie strojenia widać iż wtryskiwacze są zalewane, listwa rozkalibrowana a mieszanka w całym zakresie zbyt uboga. Dodatkowo ciśnienie robocze jest wyższe od tego programowego. Po kolejnych ustawieniach ewidentnie widać iż mieszanka w niemal całych zakresach od małych po duże obciążenia jest zbyt uboga. Reduktor został poprawnie skręcony ale niestety pkt. biegu jałowego niewłaściwie ustawione.

Dlatego po wielu miesiącach nauki, czytania wielu forów, oglądania map innych chętnie pomogę każdemu urzytkownikowi który miałby jakiekolwiek problemy ze swoją instalacją gazową.

Moje gg dla zainteresowanych: 2820158. Na pewno pomogę każdemu i postaram się go nauczyć nie tylko ustawiania samej samej instalacji ale także czytania wielu rzeczy które podpowiada i pokazuje program.

#74 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2013 - 20:33

Jestem w trakcie ustawiania instalki kme, na razie pali 15,5l, w tym tyg jadę na kolejne dostrojenie, ponieważ do 2500 obr poszarpuje, przy 5500 obr. czuć mocne szarpnięcie, także coś dostroić trzeba. Jak mój gazownik nie da rady, odezwę się:)

#75 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2013 - 19:20

Jestem w trakcie ustawiania instalki kme, na razie pali 15,5l

Szczesciarz, chciałbym tyle :lol: Po dwóch regulacjach (po wymianie reduktora) u lpgspeca osiagnalem 28,2 (po pierwszej 22,5) i to juz jest mało smieszne :lol:

W trosce o moje zdrowie psychiczne oraz fizyczne lpgspeca doszedłem do wniosku ze to dziadostwo sam opanuje.

Intrepid 2.7 V6 ASB - instalacja KME Diego G3 (V6, sterownik dedykowany do aut USA), reduktor gold (nowy, wczesniej był silver fz6 i sobie nie radzil pod obciazeniem), wtryski magic jet (przebieg nieznany), dysze 2.4 wg programu.

Na gazie - korekty długoterminowe wg kompa Pb w plusie na 32% i zlopie jak smok, mocy nie brakuje. W czasie rozgrzewania czasem się zdarzy ze szarpnie przy ruszaniu. Czasy wtryskow lpg KROTSZE niż pb o prawie około 1ms. Cisnienie 1 bar, stale.
Na pb po odpaleniu wywala bledy 0171 i 0174 (zanim nie było grzebane bledow nie było) i po przelaczeniu na pb korekty długoterminowe "w oczach" zjezdzaja w dol (ecu bardzo szybko się uczy) praktycznie do zera.

W zalaczniku screeny z lpg i foto wyglądu instalki.

Czy oprócz fatalnej regulacji wychodziloby ze już wtryski umierają? I jak to ustawić żeby dzialalo prawidłowo?

Moja pierwsza kuchenka gazowa ale szybko się ucze.

EDIT: z okazji padniętych wtryskow skriny już nieaktualne wiec usunalem.

#76 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 15 sierpnia 2013 - 08:35

Witam serdecznie,

spróbuj zastosować się do instrukcji jakie pisałem we wcześniejszych postach, czyli jak dla Ciebie to poprawne ustawienie map i ciśnienia na reduktorze.

Błędu na ecu samochodu z powodu źle ustawionej instalacji.

w skrócie
1. czas benzyny na gazie powinien być taki sam jak na benzynie a tutaj widzę dłuższy - czyli źle
2. zła mapa - za uboga, dlatego błędy na ecu (i złe czasy beny na gazie)
3. ciśnienie trochę za małe
4. Chaos w ustawieniach - niektóre rzeczy nie pokrywają się z tym co mamy na wykresach.

Można by się przyczepić do paru innych ustawień, ale chyba mało mają wpływ na spalanie.

W jakim stanie są sondy lambda ? Może na benie paliło też 25l/100?, więc nie ma szans aby paliło mniej na lpg :)

Odnośnie wtrysków warto sprawdzić cewki - jaki opór dają.
Instalacja była nowa czy używana i zakładana samemu w monstergarage :) ?

Gdybyś dalej nie mógł opanować tej elektroniki chętnie za przysłowiową flaszkę pomogę - a kurs przyuczenia + regulacja 2 flaszki :)

#77 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 12:07

Może na benie paliło też 25l/100?

Na benie palil w granicach 18 przy dynamicznej jeździe. Sondy chodza.

Można by się przyczepić do paru innych ustawień, ale chyba mało mają wpływ na spalanie.

Nie napisałem tego żeby nic nie sugerować ale przy drugiej regulacji gazownik zaznaczyl korekty dla banku 2 i z rozpedu przypisal do 2 banku wszystkie wtryski (po tej operacji wskoczyl na 28 litrow). Autokalibracja robiona jednoetapowo z testem drogowym.

Instalacja była nowa czy używana i zakładana samemu w monstergarage

Instalacja nowa, zakladana w lipcu 2010 gdzies pod Łowiczem, w konfiguracji sterownik wersja eu, silver fz6, zasilanie fi6, czerwone valteki (ten co zakladal chciał jak najtaniej). Aktualnie z ori zestawu została tylko wiazka, butla i przelacznik.

Czyli procedura ma wygladac tak: cisnienie w gore, kalibracja dwuetapowa i zbieranie map.
Co do wtryskow - oporności miernikiem sprawdzić czy program mi to pokaze?

#78 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 12:53

Szczesciarz, chciałbym tyle :lol: Po dwóch regulacjach (po wymianie reduktora) u lpgspeca osiagnalem 28,2 (po pierwszej 22,5) i to juz jest mało smieszne :lol:

W trosce o moje zdrowie psychiczne oraz fizyczne lpgspeca doszedłem do wniosku ze to dziadostwo sam opanuje.

Intrepid 2.7 V6 ASB - instalacja KME Diego G3 (V6, sterownik dedykowany do aut USA), reduktor gold (nowy, wczesniej był silver fz6 i sobie nie radzil pod obciazeniem), wtryski magic jet (przebieg nieznany), dysze 2.4 wg programu.

Na gazie - korekty długoterminowe wg kompa Pb w plusie na 32% i zlopie jak smok, mocy nie brakuje. W czasie rozgrzewania czasem się zdarzy ze szarpnie przy ruszaniu. Czasy wtryskow lpg KROTSZE niż pb o prawie około 1ms. Cisnienie 1 bar, stale.
Na pb po odpaleniu wywala bledy 0171 i 0174 (zanim nie było grzebane bledow nie było) i po przelaczeniu na pb korekty długoterminowe "w oczach" zjezdzaja w dol (ecu bardzo szybko się uczy) praktycznie do zera.

W zalaczniku screeny z lpg i foto wyglądu instalki.

Czy oprócz fatalnej regulacji wychodziloby ze już wtryski umierają? I jak to ustawić żeby dzialalo prawidłowo?

Moja pierwsza kuchenka gazowa ale szybko się ucze.

Dodalem reszte screenow.



Problemem tej instalacji są wtryskiwacze i bez ich wymiany nic z tego nie będzie.Nawet jeżeli uda się wyregulować to będzie to na krótką metę ale zawsze ze szkodą dla silnika lub będzie walić po kieszeni. Tylko nie wymieniaj na Magiczne bo będzie to samo za tysiąc km.Kalibracje na wydatek gazu też odradzam oraz regeneracje zestawami naprawczymi , szkoda czasu i pieniędzy .:)

#79 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:00

Problemem tej instalacji są wtryskiwacze i bez ich wymiany nic z tego nie będzie

Czyli co zamiast magii wsadzić? Zielone hany? I jaka srednica dysz?

#80 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:18

Czyli co zamiast magii wsadzić? Zielone hany? I jaka srednica dysz?



Zielone Hanki , one są bez dysz lub Barakuda i tam są dysze ,można zacząć od 2,5mm przy ciśnieniu 1 Bar.Osobiście polecam Barakudę , dysze powodują że mamy więcej możliwości przy regulacji i nie jesteśmy uwiązani ciśnieniem reduktora:)