jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3
#61 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 10:42
dodam jeszcze, że punkt P1 to punkt pracy na biegu jałowym bez obciążenia a punkt P2 to praca na biegu jałowym z obciążeniem.
(dla potomnych:
Nie zapomnijcie włączyć Drive jeśli macie automat i robicie test pod obciążeniem)
#62 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 11:00
Dzisiaj spadł śnieg więc dalsze strojenie muszę pozostawić na leprze warunki pogodowe. Trzy dni temu już zaliczyłem poślizg przy strojeniu i nie chce tego powtórzyć.
Co do pkt.1 oraz nr.2 ustawiałem je w zakładce kalibracji tak jak jest to opisane w instrukcji. Tyle że nie jest dokładnie opisane jak podglądamy wartości Ts. Czy po zejściu z obrotów obchodzi nas początkowa wartość czy też czekamy na jej ustabilizowanie.
Tak jak wspominałem wcześniej przy takim ustawieniu Czasy Tg oraz Tb różniły się o 0,1 - screeny które zamieściłem pokazują faktycznie różnicę o 1 czy ktoś może wie dlaczego tak jest. Na 100% jestem pewien , że ustawiałem je tak jak jest w instrukcji - dodatkowo ją podglądałem w trakcie. Skąd więc ta rozbieżność pojawiająca się na screenach??
#63 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 11:07
#64 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 15:32
Proszę o konstruktywne opinie.
#65 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 16:52
jak już ok to włącz sobie jeszcze "adaptacja" (Modelowanie -> zakładka Adaptacja )
widziałem, że w maździe mps fajnie się to sprawuje
#66 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 20:24
Jedyny mankament jest taki , że czasem obroty schodząc z wysokich lecą na 300-400 lub odrobinę zafalują. Nie wiem czy modyfikować linie wykresu czy tylko starać się poprawić pkt. biegu jałowego. Macie jakąś złotą radę niechciałbym abu zgasł mi podczas jakiegoś manewru kiedy się tego niespodziewam.
#67 OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 22:57
#68 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 08:51
Dziś jadąc do pracy nie miałem żadnych niepokojących objawów - jedyne co mnie martwi to to ,że tankowałem do pełna ( 36L LPG ) w piątek , dziś dzięki Bogu mamy poniedziałek ja mam zrobione 85km i wskaźnik poziomu gazu wyświetla mi dwie na cztery kropki.
Boje się żeby przypadkiem mi nie jarał 20L na 100 bo tego nie przeżyje:(
#69 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 10:38
Tez kiedyś tak ustawiłem mapy, ze mi spaliła 25l/100 ;p
A co do tych kropek na wskaźniku to zauważyłem, ze bardzo zalezą od mapy - jak kiedyś miałem mapę źle zrobiona i na autostradzie zabutowałem to z 4 zielonych zeszło do czerwonej rezerwy :-P
#70 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 14:12
Któregoś dnia powalczę jeszcze z początkiem wykresu i pkt. biegu jałowego. Ale to dopiero jak pojeżdżę trochę i będę wiedział dokładnie co jest i jak bardzo mi to przeszkadza. Trochę testu drogowego na pewno się przyda
Generalnie tak czy inaczej wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi i pomoc. Na bieżąco oczywiście będę zdawał raport co i jak
#71 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 17:11
Zrobili mi też test listw wtryskiwaczy i okazało się że cewki mają różne rezystencje. Zrobiłem test wtryskiwaczy w programie i okazało się ze na dwóch wyszło 9% na dwóch innych 3% i na jeszcze dwóch innych 0%.
#72 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2011 - 14:16
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam tyci problem z nowymi ustawieniami. Auto Paliło mi przed moimi zmianami nawet z falującym silnikiem około 10-10,5L LPG + benzyna. Teraz spalanie mam przy naprawdę delikatnej jeździe 13-13.5 LPG + Pb.
Powiedzcie co mogę zmodyfikować aby obniżyć spalanie do jakiegoś rozsądnego poziomu. Najpierw co można zmienić na posiadanym wykresie - tak żeby niepotrzebnie nie przegrzać silnika ale też zmniejszyć spalanie do rozsądnego poziomu??
Zatankowałem i poprostu dno 14,5l to jakbym jeździł smokiem a nie autem.
#73 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2013 - 21:49
Wtryski zamocowane cewkami do góry. Dodatkowo wymieniłem węże oraz nawiertki idące do kolektora. Nawiertki były zbyt daleko od wtryskiwaczy benzynowych a węże zakręcone i co najgorsze o różnej długości. W między czasie wymieniłem też przewody, świece, silnik krokowy, termostat oraz niestety padła mi uszczelka pod głowicą ( to już się na szczęście nie powtórzy ). O kilku rzeczach się dowiedziałem na tym forum ale chciałem podkreślić iż wiele rzeczy zostało w poniższym wątku zbagatelizowanych - a użytkownicy łącznie ze mną skupili się na tym co jest mało istotne. Jeśli chodzi chociaż by o moje mapy teraz kiedy je widzę dostrzegam kilka nie istotnych dla mnie w owym czasie rzeczy. W pierwszej fazie strojenia widać iż wtryskiwacze są zalewane, listwa rozkalibrowana a mieszanka w całym zakresie zbyt uboga. Dodatkowo ciśnienie robocze jest wyższe od tego programowego. Po kolejnych ustawieniach ewidentnie widać iż mieszanka w niemal całych zakresach od małych po duże obciążenia jest zbyt uboga. Reduktor został poprawnie skręcony ale niestety pkt. biegu jałowego niewłaściwie ustawione.
Dlatego po wielu miesiącach nauki, czytania wielu forów, oglądania map innych chętnie pomogę każdemu urzytkownikowi który miałby jakiekolwiek problemy ze swoją instalacją gazową.
Moje gg dla zainteresowanych: 2820158. Na pewno pomogę każdemu i postaram się go nauczyć nie tylko ustawiania samej samej instalacji ale także czytania wielu rzeczy które podpowiada i pokazuje program.
#74 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2013 - 20:33
#75 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2013 - 19:20
Szczesciarz, chciałbym tyle Po dwóch regulacjach (po wymianie reduktora) u lpgspeca osiagnalem 28,2 (po pierwszej 22,5) i to juz jest mało smieszneJestem w trakcie ustawiania instalki kme, na razie pali 15,5l
W trosce o moje zdrowie psychiczne oraz fizyczne lpgspeca doszedłem do wniosku ze to dziadostwo sam opanuje.
Intrepid 2.7 V6 ASB - instalacja KME Diego G3 (V6, sterownik dedykowany do aut USA), reduktor gold (nowy, wczesniej był silver fz6 i sobie nie radzil pod obciazeniem), wtryski magic jet (przebieg nieznany), dysze 2.4 wg programu.
Na gazie - korekty długoterminowe wg kompa Pb w plusie na 32% i zlopie jak smok, mocy nie brakuje. W czasie rozgrzewania czasem się zdarzy ze szarpnie przy ruszaniu. Czasy wtryskow lpg KROTSZE niż pb o prawie około 1ms. Cisnienie 1 bar, stale.
Na pb po odpaleniu wywala bledy 0171 i 0174 (zanim nie było grzebane bledow nie było) i po przelaczeniu na pb korekty długoterminowe "w oczach" zjezdzaja w dol (ecu bardzo szybko się uczy) praktycznie do zera.
W zalaczniku screeny z lpg i foto wyglądu instalki.
Czy oprócz fatalnej regulacji wychodziloby ze już wtryski umierają? I jak to ustawić żeby dzialalo prawidłowo?
Moja pierwsza kuchenka gazowa ale szybko się ucze.
EDIT: z okazji padniętych wtryskow skriny już nieaktualne wiec usunalem.
#76 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2013 - 08:35
spróbuj zastosować się do instrukcji jakie pisałem we wcześniejszych postach, czyli jak dla Ciebie to poprawne ustawienie map i ciśnienia na reduktorze.
Błędu na ecu samochodu z powodu źle ustawionej instalacji.
w skrócie
1. czas benzyny na gazie powinien być taki sam jak na benzynie a tutaj widzę dłuższy - czyli źle
2. zła mapa - za uboga, dlatego błędy na ecu (i złe czasy beny na gazie)
3. ciśnienie trochę za małe
4. Chaos w ustawieniach - niektóre rzeczy nie pokrywają się z tym co mamy na wykresach.
Można by się przyczepić do paru innych ustawień, ale chyba mało mają wpływ na spalanie.
W jakim stanie są sondy lambda ? Może na benie paliło też 25l/100?, więc nie ma szans aby paliło mniej na lpg
Odnośnie wtrysków warto sprawdzić cewki - jaki opór dają.
Instalacja była nowa czy używana i zakładana samemu w monstergarage ?
Gdybyś dalej nie mógł opanować tej elektroniki chętnie za przysłowiową flaszkę pomogę - a kurs przyuczenia + regulacja 2 flaszki
#77 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2013 - 12:07
Na benie palil w granicach 18 przy dynamicznej jeździe. Sondy chodza.Może na benie paliło też 25l/100?
Nie napisałem tego żeby nic nie sugerować ale przy drugiej regulacji gazownik zaznaczyl korekty dla banku 2 i z rozpedu przypisal do 2 banku wszystkie wtryski (po tej operacji wskoczyl na 28 litrow). Autokalibracja robiona jednoetapowo z testem drogowym.Można by się przyczepić do paru innych ustawień, ale chyba mało mają wpływ na spalanie.
Instalacja nowa, zakladana w lipcu 2010 gdzies pod Łowiczem, w konfiguracji sterownik wersja eu, silver fz6, zasilanie fi6, czerwone valteki (ten co zakladal chciał jak najtaniej). Aktualnie z ori zestawu została tylko wiazka, butla i przelacznik.Instalacja była nowa czy używana i zakładana samemu w monstergarage
Czyli procedura ma wygladac tak: cisnienie w gore, kalibracja dwuetapowa i zbieranie map.
Co do wtryskow - oporności miernikiem sprawdzić czy program mi to pokaze?
#78 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2013 - 12:53
Szczesciarz, chciałbym tyle Po dwóch regulacjach (po wymianie reduktora) u lpgspeca osiagnalem 28,2 (po pierwszej 22,5) i to juz jest mało smieszne
W trosce o moje zdrowie psychiczne oraz fizyczne lpgspeca doszedłem do wniosku ze to dziadostwo sam opanuje.
Intrepid 2.7 V6 ASB - instalacja KME Diego G3 (V6, sterownik dedykowany do aut USA), reduktor gold (nowy, wczesniej był silver fz6 i sobie nie radzil pod obciazeniem), wtryski magic jet (przebieg nieznany), dysze 2.4 wg programu.
Na gazie - korekty długoterminowe wg kompa Pb w plusie na 32% i zlopie jak smok, mocy nie brakuje. W czasie rozgrzewania czasem się zdarzy ze szarpnie przy ruszaniu. Czasy wtryskow lpg KROTSZE niż pb o prawie około 1ms. Cisnienie 1 bar, stale.
Na pb po odpaleniu wywala bledy 0171 i 0174 (zanim nie było grzebane bledow nie było) i po przelaczeniu na pb korekty długoterminowe "w oczach" zjezdzaja w dol (ecu bardzo szybko się uczy) praktycznie do zera.
W zalaczniku screeny z lpg i foto wyglądu instalki.
Czy oprócz fatalnej regulacji wychodziloby ze już wtryski umierają? I jak to ustawić żeby dzialalo prawidłowo?
Moja pierwsza kuchenka gazowa ale szybko się ucze.
Dodalem reszte screenow.
Problemem tej instalacji są wtryskiwacze i bez ich wymiany nic z tego nie będzie.Nawet jeżeli uda się wyregulować to będzie to na krótką metę ale zawsze ze szkodą dla silnika lub będzie walić po kieszeni. Tylko nie wymieniaj na Magiczne bo będzie to samo za tysiąc km.Kalibracje na wydatek gazu też odradzam oraz regeneracje zestawami naprawczymi , szkoda czasu i pieniędzy .
#79 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:00
Czyli co zamiast magii wsadzić? Zielone hany? I jaka srednica dysz?Problemem tej instalacji są wtryskiwacze i bez ich wymiany nic z tego nie będzie
#80 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2013 - 13:18
Czyli co zamiast magii wsadzić? Zielone hany? I jaka srednica dysz?
Zielone Hanki , one są bez dysz lub Barakuda i tam są dysze ,można zacząć od 2,5mm przy ciśnieniu 1 Bar.Osobiście polecam Barakudę , dysze powodują że mamy więcej możliwości przy regulacji i nie jesteśmy uwiązani ciśnieniem reduktora:)