Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 23:02

Instalacji sekwencyjnej nie ustawisz na schemat, podchodzisz indywidualnie do samochodu


Pewne kwestie które opisałem są z doświadczenia, sorry


co do tego cisnienia to chodzilo mi aby zmienic w programie

co do tych dotryskow to moze troche przesadzilem ale chcialbym sie dowiedziec jak sie zachowa auto - chyba wtedy nam wrzuci screena - rzeczywiscie nie musi tego robić ponieważ czsy z odczytu f2 ma regularne

a co do tych obrotow to nie wiemy czy sa poprawne dlatego proponuje taka opcje


Przepraszam Cie bardzo, ale nie jest moim zawodem to a ostatnio ustawiłem mazde 3 mps a nikt jej niby nie mogl ogarnac :)

Co do tych opcji to wiem po co one sa i mam duzo lepsze opisy, bo dostalem taka ksiazeczke (instrukcje) dokladniejsza od goscia z KME - wogole czytales taka instrukcje?

a co do tych dotryskow to rzeczywiscie popelnilem blad powinno byc jesli moze wybrac to opcje < 4,3ms patrzac na jego odczyty z benzyny czyli moze byc tak ze tego dotrysku nie ma

#42 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 stycznia 2011 - 23:17

Przepraszam Cie bardzo, ale nie jest moim zawodem to a ostatnio ustawiłem mazde 3 mps a nikt jej niby nie mogl ogarnac

Nie musisz mnie przepraszać, nie o to chodzi. Fajnie, że chcesz pomóc koledze, ja tylko chciałem ci uświadomić pewne kwestie :)

#43 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 18 stycznia 2011 - 23:20

a co do tych dotryskow to rzeczywiscie popelnilem blad powinno byc jesli moze wybrac to opcje < 4,3ms patrzac na jego odczyty z benzyny czyli moze byc tak ze tego dotrysku nie ma


przyznalem sie a co do reszty jestem ciagle za - bo kazde auto indywidualnie trzeba rozgrysc, ale wujkowi scenica poprawiałem a to tez renault, wiec wiesz:) coś tam pamiętam z tych ustawień.

Najlepiej to jakby podjechał bo jest o rzut beretem ode mnie a od razu mam pod ręką sąsiada mechanika.


A tak z Ciekawości u Ciebie jest dotrysk benzyny :-P ?

#44 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 stycznia 2011 - 23:31

Nie ma. W megance też raczej nie będzie, więc ta opcja na niewiele się przyda.
Dotrysku raczej nie zobaczysz ze screena, ale podczas obserwowania parametrów na żywo już tak.

#45 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 19 stycznia 2011 - 09:23

Na razie nie chciał bym zmieniać ustawień jeśli chodzi o części mechaniczne i czujniki. Wydaje mi się , że gazownicy którzy zakładali instalację i wprowadzali te ustawienia znają się chociaż na tej części roboty - generalnie to bardzo dobrzy fachowcy. Pewnie dałbym im jeszcze jedną szansę ale jazda 130km i poprawa sytuacji na 3 miesiące góra nie satysfakcjonuje mnie w ogóle.

A ty masz może tą książkę z KME w pdf-ie - czy też dostałeś papierową wersje ????
Bo ja szczerze powiedziawszy szukałem takich rzeczy dość usilnie po sieci i niestety z mizernym skutkiem.

#46 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 19 stycznia 2011 - 11:27

ja mam papier ale cos podobnego masz jak sciagniesz full wersje najnowszego Diego G3

załączam ten pdf dla potomnych :)

Co do tych zmian w oprogramowaniu to się nie bój tutaj chodzi oto aby korekty były jak najlepiej potem dobrane.

Przeciez robisz backup i zawsze wszystko możesz przywrócić.


Poza tym jeśli chesz fachowej pomocy to przeciez siedziba KME jest w Łodzi a firmowy warsztat w Zgierzu na Lipowej 15a za salonem VW

#47 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 19 stycznia 2011 - 11:49

No nic dzisiaj będę walczył - zamieszczę info z frontu jak wrócę po wszystkim do domu.

#48 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 19 stycznia 2011 - 14:20

tak jak obiecywałem wcześniej moje ustawienia, wykresy itd :)

#49 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 19 stycznia 2011 - 20:00

Walczyłem z autem około godzinę potem naładowałem lapka i przez kolejną godzinę zbierałem mapy lpg oraz pb.
Próbowałem auto-kalibracji - ani razu nie pokazało mi autokalibracji z obciążeniem - przechodziło tylko przez auto. bez obciążenia i tyle. Czy ktoś wie dlaczego????

Tyle ile udało mi się zdziałać widoczne jest na screenach : ciśnienie musiałem ustalić 1.3 gdyż przy mniejszym program informował o za małych dyszach , po za tym gasł na 60% lub 85% i przerywał autokalibrację.
Dopiero gdy ustawiłem 1.3 przeszło bez większych problemów.
Generalne ustawienia zostawiłem bez zmian - jedynie obroty przełączenia zmieniłem na 800 obr.
Najpierw model ustawił mi się na 20st. nachylenia , po chwili zabawy zmieniłem go na 18st. i minimalna poprawa tak mi się wydaję.
Spójrzcie swoim fachowym okiem i powiedzcie co jest dobrze a co źle.
Co należało by zmienić.
Jutro pojeżdżę autem bez kompa i to będzie prawdziwy test drogowy :)
Czekam na opinie i sugestie.



-------------------------------------------------------------------------
No i klapa. Jak jechałem do pracy zauważyłem poprawę - przy niskich obrotach nawet koło 1000obr nie szarpie , jedzie płynnie. Niestety przy hamowaniu nic się nie zmieniło. Obroty schodzą => i do zera.
Spójrzcie proszę na to co jest na wykresach. Wykres na środkowym screenie - jest obecnie widocznym w programie - tyle że nie wciskałem zapisz widoczne w prawym górnym rogu.
Teraz to zauważyłem - ale jak podłączałem kompa wczoraj w odstępach 2 godzinnych ustawienia były zapamiętane więc nawet nie myślałem o tym.

Proszę o porady:(

#50 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 20 stycznia 2011 - 09:34

gdy początkowa sekcja wykresu oraz punkty p1 i p2 będą źle ustawione to autko będzie gasło przy hamowaniu i schodzeniu z dużych obrotów :) sam to wytrenowałem na swojej omedze :)

zrob jeszcze nam screena z odczytami na samej benzynie :)


wrzucam jeszcze fabryczne ustawienie modelu z DiegoG3 tylko uwaga jest z moimi ustawieniami starymi od konfiguracji. Aby je wczytac do map wybierasz Kalibracja -> Wczytaj model


zaraz dodam linki:P

#51 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 20 stycznia 2011 - 09:42

Ok.

Tak też myślałem. Ale powiedz mi ze swojego doświadczenia - dobierać te ustawienia po raz kolejny w auto-kalibracji czy starać się je zmieniać ręcznie.
Czy przycisk zapisz o którym pisałem jest istotny??

Dodatkowo czy to normalne że podczas auto kalibracji nie wyskakuje mi opcja z obciążeniami elektrycznymi ??

Widzisz odczyty na screenach - coś wydaje ci się nieodpowiednie.
Screeny na samej benzynie wrzucę po pracy.

#52 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 20 stycznia 2011 - 09:46

Jak nie wciśniesz "Zapisz" to nowe ustawienia nie wczytają się do sterownika :)

z tą autokalibracja to nie wiem

Link do najnowszego oprogramowania:
DiegoG3-3.0.6.0-UPDATE_1.3_1.4_1.5_3.0-setup.zip

Link do fabrycznej mapki:
mojagazfabryczny.zip

Instrukcja:
PL_3.0.6.0-30H-instrukcja.pdf

Ściągnij sobie to najnowsze oprogramowanie i zainstaluj :) możesz też użyc fabrycznej mapki tylko zapisz sobie tą co masz i zobaczysz jak auto będzie reagować

#53 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 20 stycznia 2011 - 09:54

Acha - czyli te nowe ustawienia widzę ale nie są wczytane do sterownika jak dobrze rozumiem - ja sobie a sterownik sobie ??

Ta mapka fabryczna to jakiś uniwersał czy też twoja mapa ??
Po południu będę się bawił tylko powiedz mi czy jest tak jak napisałem powyżej czy też źle myślę bo z tego co pamiętam po wciśnięciu zapisz wyskakuje komunikat że jeśli tak to zbieraj mapę gazu od początku.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej screeny z dzisiejszej walki:tank:
Powiem że była to jakaś masakra. Wgrałem za namową Grześka nowy program KME na moją Toshibę( dzięki za linka;) tak na marginesie )
W nowym programie KME zaznacza się opcję czy autokalibracja ma być dwu czy jedno etapowa ( tylko bez obciążeń) . Kilka prób i przeszło przez oba etapy.:o
Na dworzy śnieg , na drodze lód a ja kalibrowałem instalację z 80-90km/h - powiem jedno : hardcore.

Zebrałem mapy , ustawiłem wykres , modelowanie. Zapisałem i wykasowałem mapę gazu. Po raz kolejny zebrałem mapę gazu. Wymodelowałem i znowu zapisałem. I po raz kolejny zebrałem mapę gazu. :)
Przełanczanie gazu jest w miarę płynne. Niestety przy pierwszej mapie gazu auto gasło jak przed regulacją , przy drugiej było troche lepiej falował i gasł rzadziej. Przy trzeciej nie jest 100% ideału ale już nie faluje i po odłączeniu kompa jezdzil całkiem niezle.
Zejde do auta za jakas godzine jak ostygnie i zrobię jeszcze jeden test. Jak nie bedzie gasnąć to już będzie 50% sukcesu.

Nie wgrywałem tej fabrycznej mapy , jeśli jutro znowu będzie masakra będę musiał spróbować jej użyć:pokoj:

Mam pytanko co do pkt. P1 oraz P2. Pisałeś że tobie też auto gasło przy ich złym ustawieniu. Powiedz jak ty je zmieniasz , wg.czego lub do jakiego efektu najlepiej dążyć. Rozjechać je bardziej w szerz czy zawęzić .
Której lini one muszę się trzymać - krótko mówiąć jak zacząć z nimi zabawę i co obserwować przy modyfikacjach.

#54 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 20 stycznia 2011 - 23:40

Masz na bank źle ustawione te punktu P1 i P2 - one nie mogą być podświetlone na czerwono - autokalibracja je tak ustawiła?

Jeśli tak to trzeba je ręcznie ustawić tak aby auto nie gasło przy schodzeniu z obrotów i druga sprawa wykres... źle to wygląda.

Zmniejsz przesunięcie na 1,1 i nachylenie na 14%(pisze tak na oko patrzac na wykres bo nie jestem na miejscu albo zjedz odrazu do 0,1 na przesunięciu ale wtedy musisz zwiekszyc nachylenie aby nie zamulic auta) i do tego musisz zestroic P1 i P2 z tą linią(czerowoną) i one nie mogą być tak blisko siebie (muszą być odsunięte ale położone na czerwonej linii). Czytałeś tą instrukcje co podesłałem? Aha najlepiej jak zmienisz przesuniecie na mniejsze to je zapisz wejdz do mapek benz/gaz kliknij "Oblicz nastawy" i ustaw nachylenie wg tych punktów. Ja zeby ustawic dobrze punkty p1 i p2 zawsze biore do pomocy druga osobe ktora gazuje autem okolo 2tys obr potem gwaltownie puszcza gaz itd. wtedy mniej wiecej widze co i dlaczego:)

No tu trzeba trochę po tym pogrzebac i ustalić czemu punkty p1 i p2 sie takie zrobily

Trzeba dązyć do tego aby czasy bez obciążenia i z obciazeniem na benzynie nie różniły się nawet jak wlaczysz gaz

Nie podeslales jeszcze screenow jak to wyglada na samej benzynce bez włączonego gazu :)

Co do tych valtekow to moze sa inne niz podajesz albo nie ustawiles dobrze opcji w konfiguracji list wtryskowych a to ma cholerne znaczenie z tego co sie dowiedzialem do nastawow gazu bo maja inne parametry te listwy.

#55 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:35

a ja kalibrowałem

Z tego co widzę, to nie bardzo wykalibrowałeś :) Kliknij sobie zakładkę dokumentacja, tam jest instrukcja i od punktu bodajże 3.4 wszystko masz opisane jak na dłoni jak ustawiać itd.

#56 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 21 stycznia 2011 - 15:44

O pkt. P1 oraz P2 poczytałem w dniu dzisiejszym i już wiem że na pewno muszę je ustawić manualnie. Wiem też już mniej więcej jak. Miałem awarię serwerowni w pracy więc i czas się znalazł - dzięki Grzesiu za nowego manuala w nim jest wszystko bardzo klarownie i bogato opisane.
Tak jak pisałem przez autokalibrację przechodzi na styk , są takie momenty że auto niemal gaśnie.
Dziś rano jak pewnie zgadujecie auto znowu zaczęło gasnąć. Jadę dziś kupić nowe świece oraz przewody - tak by potem nie okazało się że to tak prozaiczna sprawa.

Co do zmian na wykresie pogadamy jak ustawię już pkt. P1 oraz P2.

Dam znać jak już coś powalczę.:tank:


Eureka - zatankowałem gaz bo wiedziałem że powoli zbliża się ku końcowi.
I wszystko zrobiło się dobrze - nie gaśnie - prwie nie faluje . Pomimo tego że pkt. biegu jałowego są na 100% źle ustawione :)
Noramalnie masakra.
Dzisiaj nie miałem chwili ale jutro postraram się pobawić się z lapkiem pare godzinek i wrzuce efekty do oceny :)

#57 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 22 stycznia 2011 - 09:43

jak tam ustawienia? dojdz do ładu z punktami p1 i p2 oraz początkowa faza wykresu i ci nie bedzie falował. A jesli dalej bedzie to trzeba zrobic test wtryskiwaczy gazowych i dodać korekty i będzie chodził miodzio :)

#58 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 22 stycznia 2011 - 19:27

Witam.

Kolejny dzień zmagań za mną:szpital:. Zabawa trwała z przerwą na ładowanie laptopa około 1,5 godziny.
Dwa razy próbowałem autokalibracji ihttp://forum.omegaklub.eu/images/editor/separator.gif za każdym razem pkt. biegu jałowego wypadały zbyt blisko siebie. Ustawiłem je więc manualnie i to tak, że różnica czasu na benzynie oraz benzyny na gazie zarówno bez jak i z obciążeniami wacha się maksymalnie ok.0.1.
Musze przyznać, że było to na początku problematyczne ale , że jestem uparty w końcu się udało.

Teraz moje pytanie do was szacowni koledzy - przy poprzednio zamieszczonych wykresach mieliście uwagi co do nachylenia oraz przesunięcia, zmian tych parametrów. Wiem , że może to trochę nadgorliwość ale czy mógłby mi ktoś szerzej powiedzieć jak te parametry wpływają na zachowanie się auta - tylko tak troszeczkę szerzej. Skoro macie jakieś zdanie oraz uwagi to i na pewno wiedzę połączoną z doświadczeniem;)

Poniżej zamieszczam screeny z dnia dzisiejszego. Może na ich przykładzie będzie prościej coś mi wytłumaczyć.

#59 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 22 stycznia 2011 - 19:49

Witaj
z podanych wykresów (screenów) wynika, że czas gazu a benzyny różni się o 1ms a nie o 0.1ms. Poza to jak wpływa wykres na spalanie i tym samym zachowanie auto pisałem w postach poniżej... doczytaj :)

Również przyłączam się do kolegi bula86

Z tego co widzę, to nie bardzo wykalibrowałeś :) Kliknij sobie zakładkę dokumentacja, tam jest instrukcja i od punktu bodajże 3.4 wszystko masz opisane jak na dłoni jak ustawiać itd.


od 3.4 masz opisane krok po kroku i wyjaśnienie :)


Mam lepszy problem: jak zaktualizować diego g3 30B do wyższej(nowszej) wersji ? Aktualizacja przez program nie działa. Pytałem na forum lpg-forum.pl i też nie dostałem odpowiedzi. Jedynie co znalazłem jeden post w którym ktoś sam zawiózł sterownik do kme i go przeprogramowali. Czyli jest to możliwe - wie ktoś jak?

#60 OFFLINE   aro20

aro20
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 22 stycznia 2011 - 20:03

Wszystko robiłem tak jak jest to opisane w instrukcji od rzeczonego pkt.3.4.
Jeszcze raz przeczytam wszystko na forum i w instrukcji = potem pogadamy :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po raz kolejny przeczytałem instrukcję od deski do deski. Szczególnie kładąc nacisk na rozdział 3.4 - patrz kalibracja.
Jak dobrze zrozumiałem po zebraniu mapy gazu , obliczeniu nastawu i modelu należy tak modyfikować wykres aby pokrył się z żółtymi kwadracikami.
Następnie zbieram mapę gazu i patrzę jak pokrywa się z mapą benzyny.

Modyfikujemy tak długo aż wykres benzyny prawie że nie pokryje się z pkt. mapy gazu.