jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3
#1 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:27
tak jak w temacie: jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3
spotkał może się ktoś z tym sprzętem ? Chodzi mi o ustawienie wykresu a dokładnie o przesunięcie oraz nachylenie wraz z punktami P1 i P2 dla biegu jałowego tak aby uzyskać jak najmniejsze spalanie do 3000 RPM a powyżej 3000 aby autko miało moc aby wyprzedzać oraz aby uniknąć problemu poniżej.
Mój problem polega na tym, że skasowałem przez głupi przypadek mapę gazu ustawiona przez gazownika(a ten niechce ponownie tego ustawić, dlatego dał mi kabel ), którą miałem kiedyś zapisana i sam po autokalibracji nie jestem zadowolony - spalanie większe niż 20l/100km gaz wcześniej po trasie około 12 i do tego przy ostrzejszym hamowaniu auto potrafi zgasnąć (co do tego drugiego problemu to zrobiłem manewr, że gdy obroty są poniżej 600RPM to przerzuca na benzyne i to trochę mnie ratuję.)
Instrukcja ze strony KME nie pomaga w tej sytuacji, nie jest to opisane szczegółowo jak można modyfikować ten wykres.
PS proszę nie pisać, że ten temat był już poruszany, ponieważ z tego co widziałem problemy dotyczyły AKME a nie DiegoG3 a to się trochę różni.
Proszę o jakieś instrukcje...
tak wygladaja te wykresy wg instrukcji:
#2 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:53
#3 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 22:36
#4 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 23:55
1. wywalasz obydwie mapy
2.robisz mapę benzyny
3. robisz mapę gazu
4 wciskasz oblicz nastawy
5. na nodyfikacji podciągasz czerwoną linie +/- na nastawy i wciskasz zapisz
6. program powie ci że trzeba skasować mape gazu i na nowo założyć
7 tak do skutku aż obydwie mapy pokryją się +/-
To samo jest napisane w instrukcji. Jeżeli źle piszę to niech ktośś mnie poprawi
#5 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 00:19
pisząc nastawy miałeś na myśli te żółte kwadraciki, które się pojawiają po obliczeniu nastawów? Powiedzcie mi czy ten wykres kierować ku dołowi czy górze aby auto zaczeło palić mniej niż 20l /100km ?
w necie znalazlem rozne wykresy m.in.
tylko, że w moim oprogramowaniu nie ma czegoś takiego jak wzbogacanie dawki paliwa, bądź zmniejszanie.
Co sądzicie o tego typu wykresie jadąc tą czerwoną lini ponizej zielonej auto będzie paliło mniej czy więcej ? I czy da się tak zrobić aby do 3000RPM palilo w miare a powyzej 3000RPM budził się demon ?
#6 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 15:16
#7 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 20:14
Ps. co do ilości punktów to faktycznie jest mało.Zajżyj w temat na liście "Uczę się regulacji" tam są moje screny chociaż do końca chyba nie są doskonałe. Ale ja też się ucze, jak chcesz zaoszczędzić czasu i paliwa to dokładnie przeczytaj instrukcje. POWODZENIA
#8 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 22:28
ps 2.6 ma 6 cylidndrow i tak jest w rzeczywistości prosze nie zwracac uwagi na te screeny bo umiescilem je poto abyscie mi wytłumaczyli tylko co i jak
co do tych zóltych kropek po daniu polecenia "oblicz nastawy" - mam je w szerokim zakresie w pionie i poziomie - tą czerwona linie kierować aby były na srodku tych żóltych kropek zeby je od dołu czy od góry brało ?
co do "Uczę się regulacji" miałeś na myśli temat na tym forum czy innym ?
bartel89 tak jak pisalem chce ustawic dobra dawke a poprzedni wlasciciel ustawil ja zbyt skąpą a chciałbym aby ten silnik jeszcze pojezdzil bo zmarnowac auto co ma 110 tys km oryginalnego przebiegu potwierdzonego przez GM Poland to trochę szkoda...
#9 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 09:21
Zrób tak jak pisał oczko70, tylko zobacz jeszcze jaki masz parametr Nachylenie, im bliższy 0 tym (zazwyczaj) lepszy.
1. wywalasz obydwie mapy
2.robisz mapę benzyny
3. robisz mapę gazu
4 wciskasz oblicz nastawy
5. na nodyfikacji podciągasz czerwoną linie +/- na nastawy i wciskasz zapisz
6. program powie ci że trzeba skasować mape gazu i na nowo założyć
7 tak do skutku aż obydwie mapy pokryją się +/-
A na początku przeczytaj ze zrozumieniem instrukcję do Diego G3.
Potem wklej screeny z tego co ci wyszło i będziemy mówić co dalej
#10 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 22:44
#11 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 22:56
#12 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 23:07
#13 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 23:14
#14 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 23:24
#15 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 23:29
do butli wchodzi mi za 100,50 PLN a gaz Orlenowski tankuje po 2,22 na Piaskowej w Zgierzu i robie na tym 320 km więc można sobie policzyć
Poza tym jak jade po trasie tylko to też tyle spalam - pozdrawiam wszystkie fotoradary :-P
a i tak jest to dla mnie super oszczedne, bo omega x25dt paliła mi 15l ON a jednej zimy spaliła 28l ON /100km
powiedzcie mi czy na pewno jest tak, że jak obniżam ten czerwony wykres w dół w modelowaniu to zmniejszam spalanie czy może zwiększam?
#16 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 18:43
#17 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 18:53
chodzi oto ze caly czas pokazuje mi bledy 0170(za mała lub za duża dawka) lub 0173(sonda) jak przestawiam. Na fabrycznej mapie gazu nie było tego problemu
#18 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 19:07
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 22:25
Co do spalania to też uważam, że jest w normie, też tankuje za lekko ponad 100zł (45l) i robię na tym 320-350km. Tyle, że w trasie bez problemu dobijam do 400km