Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 21 listopad 2010 - 21:27

witam serdecznie,

tak jak w temacie: jak ustawić mapy spalania gazu KME Diego G3

spotkał może się ktoś z tym sprzętem ? Chodzi mi o ustawienie wykresu a dokładnie o przesunięcie oraz nachylenie wraz z punktami P1 i P2 dla biegu jałowego tak aby uzyskać jak najmniejsze spalanie do 3000 RPM a powyżej 3000 aby autko miało moc aby wyprzedzać oraz aby uniknąć problemu poniżej.

Mój problem polega na tym, że skasowałem przez głupi przypadek mapę gazu ustawiona przez gazownika(a ten niechce ponownie tego ustawić, dlatego dał mi kabel :p ), którą miałem kiedyś zapisana i sam po autokalibracji nie jestem zadowolony - spalanie większe niż 20l/100km gaz wcześniej po trasie około 12 i do tego przy ostrzejszym hamowaniu auto potrafi zgasnąć (co do tego drugiego problemu to zrobiłem manewr, że gdy obroty są poniżej 600RPM to przerzuca na benzyne i to trochę mnie ratuję.)

Instrukcja ze strony KME nie pomaga w tej sytuacji, nie jest to opisane szczegółowo jak można modyfikować ten wykres.

PS proszę nie pisać, że ten temat był już poruszany, ponieważ z tego co widziałem problemy dotyczyły AKME a nie DiegoG3 a to się trochę różni.

Proszę o jakieś instrukcje...



tak wygladaja te wykresy wg instrukcji:
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   DAREIOS

DAREIOS

    BMW E39

  • 66 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Dobre
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopad 2010 - 21:53

porównując twój wykres z tym co ja miałem na BRC to strasznie to wygląda ale tak jak wspominałem wcześniej fachowcem nie jestem czerwona linia to jest benzyna a zielona gaz na tej czerwonej musisz te punkty wyrównać żeby były w jednej lini równolegle do Tb (ms) jak najbliżej zera np na 6 TG przynajmniej u mnie bak robiliśmy i wtedy dopiero autoregulacja

#3 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 21 listopad 2010 - 22:36

jak przestawie cokolwiek na tym wykresie i zrobie autokalibracje to te punkty i tak sie rozjada. Czy to pewne ze ta czerwona linia ktora mozna modyfikowac jest od benzyny ? pod spodem jest linia lekko zielona ale nie moge jej modyfikować, natomiast ta krótka zielona to napewno tylko od biegu jałowego. Ma ktoś jakieś pomysły jak ustawić to KME ?

#4 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 listopad 2010 - 23:55

Ja też jestem laikiem, ale kolego pierw wywalasz obydwie mapy a następnie:W twoim przypadku robisz autokalibracje bez obciążenia,następnie z obciążeniem. Ja mam trochę inny sterownik i jest prościej.Następnie:
1. wywalasz obydwie mapy
2.robisz mapę benzyny
3. robisz mapę gazu
4 wciskasz oblicz nastawy
5. na nodyfikacji podciągasz czerwoną linie +/- na nastawy i wciskasz zapisz
6. program powie ci że trzeba skasować mape gazu i na nowo założyć
7 tak do skutku aż obydwie mapy pokryją się +/-
To samo jest napisane w instrukcji. Jeżeli źle piszę to niech ktośś mnie poprawi

#5 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 22 listopad 2010 - 00:19

oczko70 dzięki za instrukcje :)

pisząc nastawy miałeś na myśli te żółte kwadraciki, które się pojawiają po obliczeniu nastawów? Powiedzcie mi czy ten wykres kierować ku dołowi czy górze aby auto zaczeło palić mniej niż 20l /100km ?

w necie znalazlem rozne wykresy m.in.
Dodany obrazek

tylko, że w moim oprogramowaniu nie ma czegoś takiego jak wzbogacanie dawki paliwa, bądź zmniejszanie.

Co sądzicie o tego typu wykresie jadąc tą czerwoną lini ponizej zielonej auto będzie paliło mniej czy więcej ? I czy da się tak zrobić aby do 3000RPM palilo w miare a powyzej 3000RPM budził się demon ?

#6 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 274 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopad 2010 - 15:16

kolego ja Ci powiem tak może i będzie palić mnie jak sobie ustawisz ale czy wtedy to będzie dobre dla silnika? zastanów się. Silnik powinien otrzymywać optymalną dawkę jaką chce anie ubogą lub zbyt bogatą. Pogadaj z innymi co mają ten sam silnik ile im pali gazu. I najważniejsze zastosuj się do instrukcji kolegi. Wogóle masz mało punktów. Zrób zbiór map jak będziesz jechał i wtedy bierz się za kalibracje itp. Ile już masz tą instalacje?

#7 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 listopad 2010 - 20:14

Kolego wciskając "oblicz nastawy" program wyznacza te kropki , następnie podciągasz czerwoną linie+/- i dajesz " zapisz". Po tej korekcie program powiadomi ciebie, że trzeba wyrysować jeszcze raz mape gazu. Tak na uboczu to 2,6 V6ile ma cylindrów bo ja widze cztery. Moja 2,5 V6 ma sześć cylindrów. Może masz źle określony typ silnika w ustawieniach.
Ps. co do ilości punktów to faktycznie jest mało.Zajżyj w temat na liście "Uczę się regulacji" tam są moje screny chociaż do końca chyba nie są doskonałe. Ale ja też się ucze, jak chcesz zaoszczędzić czasu i paliwa to dokładnie przeczytaj instrukcje. POWODZENIA

#8 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 22 listopad 2010 - 22:28

dzięki koledzy za informacje co do tych screenow sa one przykladowe i z neta. Instalacja ma już 6mcy, ale auto kupiłem 1,5mc temu a poprzedni wlasciciel ustawil z gazownikiem tak dawki gazu, że pokazywać caly czas check engine, ze za uboga dawka, jak ja przestawilem je osobiscie to znowu pokazuje ze za bogata :-P

ps 2.6 ma 6 cylidndrow i tak jest w rzeczywistości prosze nie zwracac uwagi na te screeny bo umiescilem je poto abyscie mi wytłumaczyli tylko co i jak :)

co do tych zóltych kropek po daniu polecenia "oblicz nastawy" - mam je w szerokim zakresie w pionie i poziomie - tą czerwona linie kierować aby były na srodku tych żóltych kropek zeby je od dołu czy od góry brało ?

co do "Uczę się regulacji" miałeś na myśli temat na tym forum czy innym ?

bartel89 tak jak pisalem chce ustawic dobra dawke a poprzedni wlasciciel ustawil ja zbyt skąpą a chciałbym aby ten silnik jeszcze pojezdzil bo zmarnowac auto co ma 110 tys km oryginalnego przebiegu potwierdzonego przez GM Poland to trochę szkoda...

#9 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 23 listopad 2010 - 09:21

Grzesiek87, wklejanie przykładowych screenów jest bez sensu, każdy silnik ustawia się indywidualnie.
Zrób tak jak pisał oczko70, tylko zobacz jeszcze jaki masz parametr Nachylenie, im bliższy 0 tym (zazwyczaj) lepszy.

1. wywalasz obydwie mapy
2.robisz mapę benzyny
3. robisz mapę gazu
4 wciskasz oblicz nastawy
5. na nodyfikacji podciągasz czerwoną linie +/- na nastawy i wciskasz zapisz
6. program powie ci że trzeba skasować mape gazu i na nowo założyć
7 tak do skutku aż obydwie mapy pokryją się +/-


A na początku przeczytaj ze zrozumieniem instrukcję do Diego G3.
Potem wklej screeny z tego co ci wyszło i będziemy mówić co dalej :)

#10 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 listopad 2010 - 22:44

co do "Uczę się regulacji"to jest temat w LPG. Zaczołem to pisać jak ja szukałem informacji i pomocy. W instrukcji moim zdaniem jedną żecz źle napisali co do zbierania map. Trzeba poświęcić więcej czasu niż około dwie minuty na jednym biegu. Ja w sumie zrobiłem około trzydziestu ,czterdziestu kilometrów. Co do ustawiania czerwonej lini to moim zdaniem powinna być po środku żółtych kropek. Bo tam robisz korekcje natomiast jak dopracujesz mapy to powinny się mniejwięcej pokrywać ,czyli zielone z czerwonymi. Jak już zrobisz wszystko na tip-top to pokaż screny bo chciałbym porównać z tym co mam u siebie.

#11 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 listopad 2010 - 22:56

jeszcze zapytam - tą czerwoną linie kierować do góry czy ku dołowi aby zrobić ekologiczną jazde na obrotach do 3000RPM? Jeszcze jedno przy gwałtownym hamowaniu obroty potrafią spaść poniżej 600RPM lub auto gaśnie - jak wyregulować te punkty P1 i P2 aby nie gasło ? Jutro zrobie screeny - dziś trochę kombinowałem porobiłem mapy, ale brakło prądu w lapku na zrobienie screenów a jest już prawie 23, więc jutro się pobawie jeszcze :-P

#12 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 listopad 2010 - 23:07

Kolego co prawda mam troche inny sterownik mi wyświetla się 15 C , ale jak zrobiłem autokalibracje wedle tego co piszą w instrukcji to miałem to samo czyli gasł.Zrobiłem więc tak: włączyłem autokalibracje i włączyłem światła i lekko ogrzewanie. Reszte komputer robił swoje. Na LPG bieg jałowy mam w okolicy 600 i zwysokich ładnie zchodzi bez żadnego problemu.

#13 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 listopad 2010 - 23:14

ale z tego co widzę obojętnie jak te wykresy ustawie to i tak auto na pełnym zbiorniku po mieście robi mi 320km - nie jest źle wg mnie, ale chciałbym aby silnik był odpowiednio odżywiony - lepiej spalić litr więcej niż potem się martwić

#14 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 listopad 2010 - 23:24

Ile ciwychodzi na 100 km. Generalnie z tego co kiedyś czytałem to auto powinno spalić gazu więcej o 20%. Tutaj jeszcze trzeba wziąć poprawkę na styl jazdy.

#15 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 23 listopad 2010 - 23:29

80% miasto, 20%trasa wychodzi dokładnie 14,15 l /100km - nie jezdze jakos super delikatnie :-P

do butli wchodzi mi za 100,50 PLN a gaz Orlenowski tankuje po 2,22 na Piaskowej w Zgierzu i robie na tym 320 km więc można sobie policzyć :)

Poza tym jak jade po trasie tylko to też tyle spalam - pozdrawiam wszystkie fotoradary :-P

a i tak jest to dla mnie super oszczedne, bo omega x25dt paliła mi 15l ON a jednej zimy spaliła 28l ON /100km :D


powiedzcie mi czy na pewno jest tak, że jak obniżam ten czerwony wykres w dół w modelowaniu to zmniejszam spalanie czy może zwiększam?

#16 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 listopad 2010 - 18:43

Co do spalania to moim zdaniem jest ok.Ja w mojej na sanym mieście miałem 16l/100 natomiast w trasie delikatnie 10/100.Reszte możesz sobie zobaczyć na forum. Poprostu masz cięszką nogę.Natomiast przenosząc tą czerwoną kreskę w górę , ale zależy pod jakim kontem to zwiększasz dawkę i czas wtrysku. Jak ędziesz zbierał mapy to chwyć przykładowo za A1 i przesuń go i zobacz na parametrach w prawej górnej części w tym momencie zmieniają się parametry zobacz które kiedy.

#17 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 listopad 2010 - 18:53

a mogłbyś mi narysować lub powiedzieć od jakiego dokładnie punktu(chodzi mi o ten po lewo od ktorego zaczyna się wykres jak wysoko ma być uniesiony) lub pod jakim kątem ma być wykres aby spalało jak najmniej ?

chodzi oto ze caly czas pokazuje mi bledy 0170(za mała lub za duża dawka) lub 0173(sonda) jak przestawiam. Na fabrycznej mapie gazu nie było tego problemu

#18 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 117 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 listopad 2010 - 19:07

Kolego drogi jeżeli nie lubisz swojego silnika to czerwoną kreską w dół. Musisz zdać sobie sprawę z jednego,że silnik w jakiejś skali będzie pracował podobnie natomiast nie wiesz jednej BARDZO WAŻNEJ żeczy. Jeżeli jest zbyt mało gazu w mieszancepaliwowo-powietrznej to temperatura spalania jest wyższa niż normalnie i wypali ci głowice. Natomiast co przepuszczam co jeszcze jedno a, szczególnie dotyczy to V6 nie mogą się przegrzewać, bo wykszywi ci głowice i będziesz miał jeden wybór AUTOBUS MIEJSKI.Daj sobie luz z tym sposobe rozumowania. A potem są pisane teksty, że to auto lub inne to gówno.

#19 OFFLINE   DEMON MV6

DEMON MV6
  • 38 postów
  • Dołączył: 05-11-2010
  • Skąd: SULEJÓW

Napisany 24 listopad 2010 - 19:55

jakie masz do tego listwy gazowe???

#20 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 24 listopad 2010 - 22:25

Grzesiek87, wrzuć jakieś screeny, bo narazie to pytasz, a wyników nie pokazujesz.

Co do spalania to też uważam, że jest w normie, też tankuje za lekko ponad 100zł (45l) i robię na tym 320-350km. Tyle, że w trasie bez problemu dobijam do 400km :)