Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 listopada 2011 - 01:27

a jak sprawa wyglada odnośnie elektryki???

#22 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 listopada 2011 - 03:39

tu jest gorzej. trzeba zrobić hybrydę z dwóch.
Najłatwiej jest wymienić całą pod maską(dotyczącą silnika) i połączyć z ta ze środka auta. Jeśli tylko ktoś się na tym zna to sobie da radę jeśli chodzi o zegary,

szyby lusterka czy temu podobne to pikuś bo to tylko ma prąd dochodzić do priorytetowego zasilania. Największe schody się zaczynają przy wyświetlaczu i nawiewie climatronika.


Wydech można zostawić z omegi byle by kata nie było. Nawet chyba flan-sza jest ta sama.

co do skrzyni to nie wiem czy podwieszenie jest takie samo i w tym samym miejscu wypada ale jak tak to przełożył bym tą z BMW.

pompka w baku może zostać ale podstawę filtra z podgrzewaczem bym wymienił.

#23 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 listopada 2011 - 23:32

Silnik skrzynia wydech to pikuś
Interesuje mnie elektryka
Cze jest możliwośc zrobienia szczepana intalacji z Bfl do b??? i czy dużo motania jest

#24 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 04 listopada 2011 - 15:16

Największe schody się zaczynają przy wyświetlaczu i nawiewie climatronika.


Wydech można zostawić z omegi byle by kata nie było. Nawet chyba flan-sza jest ta sama.

Gratuluje wiedzy dotyczącej swapów i elektryki. Wyświetlacz to bardzo trudny temat, ma aż 2 przewody łączące go z wiązką silnika. Wyjaśnij mi jeszcze jaki związek ma klimatronic z silnikiem??

co do skrzyni to nie wiem czy podwieszenie jest takie samo i w tym samym miejscu wypada ale jak tak to przełożył bym tą z BMW.

pompka w baku może zostać ale podstawę filtra z podgrzewaczem bym wymienił.

Podwieszanie skrzyni - ciekawy termin. Co dokładnie masz na myśli??
Rozumiem, że sprawdziłeś, że podstawa nie pasuje, czy jak??

sanek nie trzeba przekładać ale poduszki bym podmienił dla pewności bo mogą być liczone na inne obciążenie

Penie silnik obróci się w komorze. Jakie poduszki proponujesz zatem??

Jak dla mnie ważniejsze rzeczy do sprawdzenia to:
- czy blok jest taki sam jak w X25DT
- rodzaj sprzęgła i koła zamachowego
- czy skrzynia z omegi pasuje do bloku
- sprawdzenie układu sterowania silnikiem i immobilizerem
Jeśli sterownik gada po CANie to kiepsko widzę łączenie wiązki silnika i nadwozia.

#25 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 04 listopada 2011 - 15:34

z tego co tam wyczytalem to słupek jest taki sam jak w 3.0d

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2011 - 16:15

z tego co tam wyczytalem to słupek jest taki sam jak w 3.0d

nie jest bo ma większe cylindry znaczy ten 3.0, ale mocowanie poduszek i miejsce montażu skrzy to samo, co do poduszek to te od 2,5 DTI bo są regulowane znaczy pneumatyka, skrzynia pasuje tylko dzwon z 2,5 DTI, poduszki są tylko z tyłu skrzyni i chyba mają inną łapę jak poszperam w aucie to zorbie foto, co do sprzęgła to musisz poszperać na forum bo ktoś pisał o sprzęgle od bawary, elektronika na pewno nie jest po CANie

#27 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2011 - 19:42

nie bardzo rozumiem temat poduszek sterowanych pneumatyką, jest jakis zewnetrzny element/sterownik ktory tym zarządza?

Czy skrzynia + zamach + sprzeglo z omegi 2.5 DTI wyda do 3.0? zakladajac ze silniki są bardzo podobne.


Rozmawiałem nt elektryki Z letisem. doszliśmy do wniosku ze są 2 opcje. Albo cały kpl zestaw z bmw 3.0D + wiazka komp immo - niezla rzeźba z elektryką.

druga opcja kupic kpl omegowy 2.5 DTI wraz z osprzetem elektryką kompem (silnik moze byc zarzniety zeby bylo taniej) oraz goly slupek z 3.0 i poprzekladac czujniki osprzet i na tym bazować.


Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze te silniki roznia sie na takiej samej zasadzie jak x25xe i x30xe

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2011 - 20:03

nie bardzo rozumiem temat poduszek sterowanych pneumatyką, jest jakis zewnetrzny element/sterownik ktory tym zarządza?

ECU silnika

druga opcja kupic kpl omegowy 2.5 DTI wraz z osprzetem elektryką kompem (silnik moze byc zarzniety zeby bylo taniej) oraz goly slupek z 3.0 i poprzekladac czujniki osprzet i na tym bazować.

jeśli wiązka z BFL to czujniki też fakt nie wszystkie ale część trzeba

Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze te silniki roznia sie na takiej samej zasadzie jak x25xe i x30xe

dokładnie różnica jest tylko w srednicy tłoka 3.0 ma 83,95 a 2,5 ma 79,95, nie wiem czy korby są inne bo mają inne numery ale panewki główne i korbowodowe oraz generator impulsów są zamienne, nie wiem do końca jak jest z wałem jak ktoś ma z 3.0 i może pomierzyć to ja pomierze z 2,5 i będzie wiadomo

#29 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2011 - 20:08

ano widac moze do czegos uda sie dojść. moze na wiosne/lato bedziemy z bossem rzeźbić. Narazie rozwazamy jak sprawe ogarnąć.

Dobrze ze napisales z tymi poduszkami, kolejna sprawa ktora musi byc z 2.5 DTI.

Zatem mozliwe ze wlasciciele 2.5 DTI mogą miec P&P takie 3.0.

Nie myslales damian o takiej ewentualnosci?

P.S kiedy ja znajde na to czas, tu kompresor tam 3.0d job twoju :D



aaa i wazna kwestia. miska olejowa. chyba trzeba by bylo podmienic na 2.5

#30 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 listopada 2011 - 20:18

wazna kwestia. miska olejowa. chyba trzeba by bylo podmienic na 2.5


A jakże, miska olejowa musi być od Y25DT.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2011 - 21:08

Nie myslales damian o takiej ewentualnosci?

ja silnik mi się rozpadł to myślałem powiem więcej nadal myslę

A jakże, miska olejowa musi być od Y25DT.

musi być od hopla bo do bawary jest inna nawet w 2,5

#32 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 listopada 2011 - 00:01

No widzę że trzeba było kotlecika odgrzać i pociagnąć za język i potem ruszył do przodu!!
heheh
Mam nadzieję że coś z tego będzie
Zakładając że wszystko będzie P&P czy silnik wystartuje na programie z 2.5DTI czy bedzie trzeba wgrac program z bmki??

#33 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2011 - 01:10

Panowie sprawa wygląda następująco. Miałem okazję już ok 2 lat temu doświadczyć takiego swapa mowa do budy B.
-Sanki silnika muszą być z y25td z poduszkami bo inaczej silnika nie zamontujecie na 100%
-koło zamachowe i sprzęgło podpasiło z 25TD oraz skrzynia ale to kojażę na 85%.
-pompka paliwa w zbiorniku musi dać ok 4 bary na dziędobry bo mamy doczynienia z silnikiem który system wtrysku Comon RAIL.
-elektryka ciekawa żecz, wiązka silnika musi być z y25td do tego pompa ABS bo komunikują się po CAN-ie 100% (jak by ktoś chciał zakładać kompa z bmw do wiązki oplowskiej to nie podejdzie ze względu na inne rozmieszczenie pinów. No ale dla chętnych w sumie do ogarnięcia, wymaga sporo czasu oraz wymaga montażu EWS itd. z bmw)

Jezeli buda BFL gdzie był silnik y25td to zakładać słupek od 3l i latac potem do v techu po softa i można sie cieszyć super dieslem.

Autko jeździ takie po Gdańsku. Jezli macie jakieś pytania to pytajcie.

#34 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2011 - 08:58

wszystkie silniki po 2001 roku (oprócz małego dezela R4) komunikują się po magistrali CAN ze skrzynią automatyczną i TC/ESP (ciekawe, czy udałoby się ożenić TC albo nawet esp z silnikami X/Y22XE?)

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2011 - 10:19

akładając że wszystko będzie P&P czy silnik wystartuje na programie z 2.5DTI czy bedzie trzeba wgrac program z bmki

tak

#36 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 05 listopada 2011 - 11:50

Ale bedzie smigal na programie 150KM?? Tez o tym myslalem ale w holandii koszta przelozenia silnika so ogromne a nie moge sobie pozwolic narazie zostawic auto na pare tygodni w warsztacie:masakra:

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2011 - 09:17

Ale bedzie smigal na programie 150KM

tak a później soft można poprawić

#38 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 07 listopada 2011 - 20:30

Zamiast poprawiac soft na wieksza moc nie dalo by rady skopiowac i wrzucic eprom z BMW zeby miec wszystko w serii??

#39 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2011 - 20:31

mozna, ale ja bym odrazu korekty wprowadzil zeby lepiej zapitalało ;)

#40 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2011 - 20:34

Zamiast poprawiac soft na wieksza moc nie dalo by rady skopiowac i wrzucic eprom z BMW zeby miec wszystko w serii

nie bo nie wszystkie czujniki są takie same