Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 18 listopada 2010 - 21:47

Dobra chyba wybrałem odpowiednia dział. Czy ktoś kiedyś zastanawiał się nad swapem swojego kochanego 2.5 TD na 3.0 TD z BMW e39?
Przydał by mi się wół pociągowy do lawety i pewnie zakupie 2.5TD,a ale silnik jest już mi trochę znany i wiem że morze w każdej chwili paść a znowu w nim grzebać mi się nie chce. Wolał bym cho swapnąć na coś ekonomicznego z mocą, np. 3 litrowego turbo diesla z bmw xD
Napiszcie co myślicie



#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2010 - 09:53

3.0 TD z BMW e39?

po pierwsze to nit TD tylko 530d po , drugie o wiele łatwiej zrobić swap w omedze 2,5 DTI niż w 2,5 TD z tego zwględu że to jest CR

#3 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 21 listopada 2010 - 13:20

po pierwsze to nit TD tylko 530d po , drugie o wiele łatwiej zrobić swap w omedze 2,5 DTI niż w 2,5 TD z tego zwględu że to jest CR

Nie tyle, dlatego, że to CR, a dlatego, że 2.5DTI w omedze to dokładnie ten sam silnik co w bmw E39 525D. Zostawiasz wiązkę, skrzynię i resztę osprzętu z omegi, wkładasz 3.0D z bmw i to będzie śmigać. Kwestia taka, że musi to być pierwszej serii silnik, czyli ten 184 i 193KM(ten ma klapy w kolektorze ssącym). Nowsze mają już inną pompę wtryskową i musiałbyś zmieniać to razem z wiązką, ale jest też to opcja bo taka 535D ma niecałe 7s do setki katalogowo, omega jest lżejsza od takiego E60

#4 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 21 listopada 2010 - 13:34

myślałem żeby przełożyć 3.0 razem z pompą bo nie wiem czy ta od 2.5 nie jest inna(np. morze być mniej wydajna)

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2010 - 18:47

Nowsze mają już inną pompę wtryskową

te silniki nie mają pomp wtryskowych, i fakt w E60 układ CR jest nowszej generacji, w E39 i M57D25 i M57D30 mają tą samą pompę wysokiego ciśnienia.

#6 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 21 listopada 2010 - 19:48

nie zostawie tej z 2.5 tds bo co szokam tds'a to jest do wymiany albo dopiero co wymieniono w nim pompe

#7 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 23 listopada 2010 - 21:28

te silniki nie mają pomp wtryskowych, i fakt w E60 układ CR jest nowszej generacji, w E39 i M57D25 i M57D30 mają tą samą pompę wysokiego ciśnienia.

Chodziło mi o pompę wysokiego ciśnienia.
Nie tylko w E60, już w E46 zaczęli stosować nowszy CR. Na warsztacie gdzie pracuje kończymy składać taką(klient przywiózł sobie auto po dzwonie). 218KM w e46 robi robotę.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2010 - 22:28

Chodziło mi o pompę wysokiego ciśnienia.
Nie tylko w E60, już w E46 zaczęli stosować nowszy CR. Na warsztacie gdzie pracuje kończymy składać taką(klient przywiózł sobie auto
po dzwonie). 218KM w e46 robi robotę.

myślę że M57D30 193 KM też by dawało radę i to niźle

#9 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 listopada 2010 - 09:17

no to napisałem na początku że chce wstawić tego 3.0 z e39

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2010 - 09:44

no to napisałem na początku że chce wstawić tego 3.0 z e39

tyle że tak jak napisałem wcześniej musisz zmieniać całą wiązkę silnika, a jak byś miał 2,5 DTI i chciał wsadzić ten 3.0 z bawary to tylko zmieniasz silnik a wiązka zostaje bo jest taka sama.

#11 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopada 2010 - 16:06

ja bym proponował kupic anglika e39 i wszystko jest pod reką...

#12 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopada 2010 - 17:28

Nie tyle, dlatego, że to CR, a dlatego, że 2.5DTI w omedze to dokładnie ten sam silnik co w bmw E39 525D. Zostawiasz wiązkę, skrzynię i resztę osprzętu z omegi, wkładasz 3.0D z bmw i to będzie śmigać.


No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie:p Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...

#13 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2010 - 17:35

Znajdz wystarczajacego "maniaka" Omegi, majacego 2.5DTI, ktory zakupi silnik za 3klocki i w nia go wsadzi, wtedy bedziesz mial odpowiedz, dlaczego nikt jeszcze nie ruszyl tego projektu ;)

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2010 - 18:19

No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...

ja już byłem o krok bo był za 1900 taki silnik kompletny ale wtedy kaski nie było, jak mój by padł to na pewno bym się pokusił o 3.0

#15 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 28 listopada 2010 - 10:09

Już widziałem e34 kombi z silnikiem od e39 i gość mówił ze nie miał większych problemów ze swapem. Tyle że on miał na ogródku rozbite e39 i e34 tds z zajechanym silnikiem wiec z tego e39 mógł brać co tylko chciał i potrzebował

No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie:p Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...



#16 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:37



ciekaw jestem, czy przekładał sam blok, wtryski i turbo, czy całą jednostkę napędową.. by the way, kopci jak batory

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:53

ciekaw jestem, czy przekładał sam blok, wtryski i turbo, czy całą jednostkę napędową.

można zostawić wszystko znaczy wtryski turbo i czape, mój silnik się sypną i przez chwilę przeszło mi przez łeb jak będzie tak źle to kupuje M57D30 193 KM, ale dziś byłem zawieźć wtryski do sprawdzenia i wyszło pikobelo jeden wtrysk minimalnie przelewa pod maksymalnym obciążeniem i Pan wtryskacz powiedział że jeszcze mieści się w normie także robię swoje bo mam tylko problem z jednym tłokiem a raczej korbą.

#18 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2011 - 22:40

odkopuje.

Czy 3.0 z beemwi podejdzie pod sanki 2.5TD?
jak wyglada sprawa skrzyni biegów? czy dzwony sa takie same? czy omega 2.5 DTI ma taki sam dzwon?

Co z pompą paliwa?

czy jest wykonalne zrobienie instalacji zeby to gadało? w sensie jakby byla wiazka z 3.0 wraz z kompem/immem.

uklad wydechowy? 1 sonda?

jesli ktos posiada jakiekolwiek info z gory dziekuje :)

#19 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 listopada 2011 - 23:22

Oooo Eniek Odgrzewamy kotleta
Bo kotlecik smakuje najlepiej na gorąco
heheheheh

Tak a propos to czaje sie na zmiane 2.5td na 3.0D M57 i jak narazie zbieram informacje na ten temat do nie mam siły już walczyć z tym moim bocianem zawsze cos wyskoczy ??
Tak jak pisał phantom bede wdzieczny za kazda informacjr na temat swapa 3.0d

#20 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 02 listopada 2011 - 23:27

sanek nie trzeba przekładać ale poduszki bym podmienił dla pewności bo mogą być liczone na inne obciążenie