Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   mastertig

mastertig
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-09-2008
  • Skąd: kraków

Napisany 16 września 2009 - 18:22

Panowie mam mały problem, mianowicie cieknie mi z instalaci płyn a dokładniej z takiegos czegos co znajduje sie tuz obok lolektora ssącego i wygląda jak jakis trojnik z podcisnieniem. I własnie nie wiem jak to się nazywa. Czy może ktoś z was wie.?
Bo nie wiem o co w sklepie pytac!!??

#102 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 października 2009 - 12:33

Mógł by mi ktoś podpowiedziec jakie fi/rozmiar ma przewód/wąż który wychodzi z silnika do zaworu trójdrożnego:hmmm:
bo mam zamiar wpiać tam mały trójnik i nie wiem jaki kupić:?

#103 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 09 marca 2010 - 22:22

http://moto.allegro....opelbox_pl.html

koledzy pomozcie to jest zawor trojdrozny?bo ja mam taki moze troszke sie rozni budowa a moze i nie ale chodzi mi o to ze u mnie sa wlasnie dwa wyjscia tak jak tu a sa tez trzy no i sama nazwa mowi trojdrozny no i tu widze same diesle jak to jest?prosze o pomoc dzieki

#104 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2010 - 00:12

koledzy pomozcie to jest zawor trojdrozny?

Tak, to jest to, tylko do 2.0 jest taki >> http://allegro.pl/it..._opel_saab.html

#105 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 10 marca 2010 - 10:04

Tak, to jest to, tylko do 2.0 jest taki >> http://allegro.pl/it..._opel_saab.html


koledzy on sie znajduje u gory po stronie akumulatora mniej wiecej nad kolektorem wydechowym?w 2.0 16v?

#106 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2010 - 10:22

koledzy on sie znajduje u gory po stronie akumulatora mniej wiecej nad kolektorem wydechowym?w 2.0 16v?


z tylu silnika sie znajduje.
tylko omijaj zamienniki a ten z linku jest od diesli




 


#107 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 10 marca 2010 - 10:33

z tylu silnika sie znajduje.
tylko omijaj zamienniki a ten z linku jest od diesli


dzieki beast

#108 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2013 - 14:39

Proszę o potwierdzenie mojej diagnozy. Była zima to klimatronik na full ciepło, dzisiaj wreszcie trochę ciepła :D i ustawilem na low i nagle para z pod maski i leci woda. Coś mnie podkusilo i włączyłem ogrzewanie na Hi i ok woda nie leci nic a nic.

Czy to zawór?

Z góry dzieki

#109 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 kwietnia 2013 - 14:54

Wszystko wygląda na zawór.

#110 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2013 - 18:26

Witam

Jestem po wymianie zaworu.
Postaram się pokrótce opisać ten proces może komuś się przyda :D

Silnik 3.2 V6

Zdemontować wycieraczki i podszybie. Następnie żeby mieć łatwy dostęp do węży proponuję zdemontować osłonę (uchwyt) filtra kabinowego, 2 śruby od góry widoczne i dwa wężyki od podciśnienia oraz wtyczka. Następnie zdemontować płytkę (zaślepkę) miedzy komorą filtra a komorą silnika. Teraz mamy łatwy dostęp z lewej strony przez otwór w grodzi możemy włożyć rękę i przytrzywać zawór przy zdejmowaniu szeli. Najlepiej w kolejności: wężyk podciśnienia, prawy wąż wody, dolny lewy, teraz możemy wyciągnąć na zewnątrz zawór i odczepić ostatni wąż. Składamy w odwrotnej kolejności. Czas około 1 godziny.