Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2007 - 22:29

a czy nie prościej jest dobrać się do tego zaworu od spodu?

jasne, trzeba tylko najpierw zdemontować skrzynię biegów bo troszeczkę przeszkadza...

W 2.5 V6 i 3,0 V6 nie ma szans od spodu, ale kolega "crocos" ma 2.2 16V, moze tam ten zawor jest w innym miejscu :roll:

#42 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 14 września 2007 - 22:35

kolega crocos na 2,5 V6 a Ty Lendio nie wyczułeś żartu w moim poście :mrgreen:

#43 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2007 - 22:40

kolega crocos na 2,5 V6 a Ty Lendio nie wyczułeś żartu w moim poście

Troche mi sie pomylilo, bardziej myslalem o koledze "mgboczna"- ma 2.2 16V i pytal czy mozna od spodu wymienic ten zawor.

jasne, trzeba tylko najpierw zdemontować skrzynię biegów bo troszeczkę przeszkadza...

Tylko, ze to co napisales wyzej sie chyba zgadza :mrgreen: dlatego nie wzialem tego jako zart.

#44 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 września 2007 - 09:01

prawde mówiąc lokalizując wyciek właśnie od spodu miałem lepsze dojście do tego zaworu a nie od góry ,tym bardziej ,że mam w tej okolicy poprowadzoną instalacje gazową i jest dosyć ciasno .Sądze ,że przy silniku 2,2 16V nie powinno być kłopotów z wymianą od dołu.Jak tylko się z tym uporam to zdam relacje.Pozdrawiam.
mgboczna

#45 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 września 2007 - 17:50

I po bólu.Dobrałem się do tego zaworu od spodu(zdj.1) bo od góry nie było szans(zdj.2).Poza tym miałem lepsze dojście do opasek zaciskowych.Ponieważ nie posiadam kanału zrobiłem najazd z klocków drewnianych (zdj.3) Demontaż poszedł bezboleśnie i zajęło mi to 5 min.Zamontowanie nowego zaworu to kolejne 5 min.Gorzej z opaskami zaciskowymi.Po zsunięciu ich z przewodów rozprężają się na tyle dużo ,że nie można ich objąć małymi kmombinerkami ....ale do się zrobić.Tu poświęciłem prawie 25-30 min.Tak więc cała operacja zajęła mi ok 40min.Na zdjęciach 4 i 5 winowajca.Pozdrawiam. Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
mgboczna

#46 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 września 2007 - 18:16

crocos jak widać na załączonym zdjęciu dojście do zaworu nie jest może rewelacyjne ale obeszło się bez demontażu skrzyni czy też podszybia
zdj.1 Dodany obrazek
mgboczna

#47 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 18 września 2007 - 14:41

chciałbym mieć takie dojście w V6 :neutral:

a propos samego zaworu, u mnie podróba wytrzymała 3 miesiące i sie zwyczajnie rozkleiła na pół (ten dolny króciec się odkleił od reszty) więc nie miałem wyjścia i poszedłem do serwisu po nowy...
Założyłeś oryginał?

#48 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 18 września 2007 - 17:16

wcześniej poczytałem forum i doszedłem do wniosku ,że nie ma co ryzykować i od razu zakupiłem oryginał w ASO -150,76 zł.
mgboczna

#49 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 18 września 2007 - 20:48

wcześniej poczytałem forum i doszedłem do wniosku ,że nie ma co ryzykować i od razu zakupiłem oryginał w ASO -150,76 zł.

dobry wybór :ok: :ok:

forum sie przydaje :smile:

#50 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 10:41

czy ktos moze mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie ten zawor z w 2.5 v6 bo nie moge go nigdzie znalesc i chyba u mnie go brak niewiem

#51 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 07 października 2007 - 10:49

proszę bardzo:

Dodany obrazek

#52 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2007 - 10:51

Usuwam fotke, bo kolega mnie wyprzedzil a jego jest nawet lepsza bo bez kolektora.

#53 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 11:02

niewiem czemu ale ja nie mam czegos takiego tam z tylu i do tego zaworu dochodzi od gory ten przewod plastikowy od podcisnienia do dmuchawy

#54 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 07 października 2007 - 11:06

niewiem czemu ale ja nie mam czegos takiego tam z tylu i do tego zaworu dochodzi od gory ten przewod plastikowy od podcisnienia do dmuchawy


zaraz zaraz bo nie rozumiem, piszesz, że nie masz zaworu i jednocześnie że dochodzi do niego przewód plastikowy? Możesz jaśniej bo bez tego nikt Ci nie będzie w stanie pomóc...

#55 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 11:11

no wlasnie jeden mam luzny ten przewodzik i nie mam tego zaworu

#56 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 07 października 2007 - 11:18

który przewodzik jest luźny - ten cienki plastikowy od podciśnienia, tak? To sterowanie zaworem. Masz klimatyzację? Ogrzewanie działa normalnie? Wyłącza się i włącza?

#57 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 12:49

powiem tak teraz bylem przy samochodzi i z tylu tak jak na zdjeciu nie mam takiego zaworu moje przewody sa polaczone ze soba czyms metalowym co do wezyka to problem byl taki ze z filtra kabinowego wychodza dwa wezyki jeden idzie do srodka do sterowania nawiewem a drugi gdzies i z tego posta wywnioskowalem ze ten drugi powinen wchodzic do tego zaworu tak?? jaki wplyw ma ten zawor

#58 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 października 2007 - 13:49

powiem tak teraz bylem przy samochodzi i z tylu tak jak na zdjeciu nie mam takiego zaworu moje przewody sa polaczone ze soba czyms metalowym co do wezyka to problem byl taki ze z filtra kabinowego wychodza dwa wezyki jeden idzie do srodka do sterowania nawiewem a drugi gdzies i z tego posta wywnioskowalem ze ten drugi powinen wchodzic do tego zaworu tak?? jaki wplyw ma ten zawor


to znaczy ze ktos mial problem z tym zaworem i rozwiazal go na prowizorke. Kup nowy zawor - tylko bierz oryginal ! zaloz i po sprawie. koszt 100 +




 


#59 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 16:14

oryginał w ASO 152zł -wymieniałem przed dwoma tygodniami
mgboczna

#60 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 16:39

ttyko ten problem ze jak bede wiedzial ktory przewod gdzie i wczym przeszkadza jego brak