Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 04 maja 2007 - 21:41

Mam nastepujący problem. Tydzień temu założyłem Gaz do samochodu, na drugi dzień padł zawór trójdrożny, każdemu chyba znany. Nic pomyslałem zdaża się dosc często, pech i tyle. Ale wczoraj wróciłem z Zakopca, trochę ja sobie pocisnąłem i tu ku mojemu zaskoczeniu spalanie LPG 9,5/100 WOW, cały dzień się dzisiaj chwaliłem, jak mało spaliła i jak sie fajnie lata V6 na trasie. W kazdym razie latam dzisiaj po mieście, stoje na światłach temp. silnika 92 st i nagle spod machy para, zjezdzam na pobocze i kuzwa znowu padł ten zawór :mad: !! Czego może to byc przyczyna ?? Moze poprostu ten nowy był jakis lipny. Ale usłyszałem teorie, że może wina lezec ze strony uszczeli pod głowicą i daje za duże ciśnienie w układ chłodzenia i pada zawór bo jest delikatny. Jest taka opcja ?? Silnik nie ma zadnych typowych objawów walniętej uszczelki czyli nie bierze oleju, nie ucieka płyn, olej z płynem sie nie mieszają, odpala za kazdym razem na dotknięcie i chodzi jak zegarek, nie kopci, nie dymi, nie prycha, nie kicha. Powiedział to kierownik serwisu, niezbyt zadowoly, że muszą wymienić to za darmo. Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam


Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#2 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 04 maja 2007 - 21:45

hmm...dziwne...być może wina zamiennika....fakt faktem że ciśnienie też może rozwalić takowy zawór więc możesz mieć też coś przytkane...
proponuje założyć nowy i cieszyć nadal się jazdą na LPG :)
gdy jednak padnie kolejny zawór dopiero zacząć się martwić...

#3 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 maja 2007 - 09:18

I jeszcze jedfno pytanko. Jak ewentualnie można sprawdzić, czy owe uszczelki naprawde nie robią za dużego ciśnienia w układzie. Dzisiaj po przejechaniu ok 8 km, stanołem pod praca rozgrzałem silnik do momentu włączenia się wentylatora i macałem po kolei wszystkie węże, rury, rurki i rureczki. Wg mnie wszystko jest OK, rury są gorące, ale wszystkie miękkie, każdą swobodnie mozna ugiąć. Raczej gdyby tam było jakies bezlitosne dla ów zaworu ciśnienie rury powinny być twarde. Jak jeszcze mogę to sprawdzić ?? Dzisiaj rano przyjzałem się tez co wylatuje z rury wydechowej zaraz po odpalneniu silniczka. Więc :

Na samym początki - nic, czyste spalinki
po ok 30 sek - ciutke białej pary, przez jakieś 5-10 sek.
po tym już nic, znowu czyste, pachnące spalinki. :)

Kurcze kombinuje, bo naprawde nie mam ochoty robic w V głowicy.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2007 - 09:38

I jeszcze jedfno pytanko. Jak ewentualnie można sprawdzić, czy owe uszczelki naprawde nie robią za dużego ciśnienia w układzie. Dzisiaj po przejechaniu ok 8 km, stanołem pod praca rozgrzałem silnik do momentu włączenia się wentylatora i macałem po kolei wszystkie węże, rury, rurki i rureczki. Wg mnie wszystko jest OK, rury są gorące, ale wszystkie miękkie, każdą swobodnie mozna ugiąć. Raczej gdyby tam było jakies bezlitosne dla ów zaworu ciśnienie rury powinny być twarde. Jak jeszcze mogę to sprawdzić ?? Dzisiaj rano przyjzałem się tez co wylatuje z rury wydechowej zaraz po odpalneniu silniczka. Więc :

Na samym początki - nic, czyste spalinki
po ok 30 sek - ciutke białej pary, przez jakieś 5-10 sek.
po tym już nic, znowu czyste, pachnące spalinki. :)

Kurcze kombinuje, bo naprawde nie mam ochoty robic w V głowicy.


raczej nie doszukuj sie winy po stronie glowic. zawor byl lipny, oddaj na gwarancji. pozatym cisnienie w ukladzie chlodzenia mozesz sprawdzic w kazdym szanujacym sie warsztacie.




 


#5 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 maja 2007 - 10:06

raczej nie doszukuj sie winy po stronie glowic. zawor byl lipny, oddaj na gwarancji. pozatym cisnienie w ukladzie chlodzenia mozesz sprawdzic w kazdym szanujacym sie warsztacie.



Zawór wymienieli mi już wczoraj, od ręki za darmo. Nie byli z tego powodu zadowoleni i nagadali mi o tych głowicach. Normalnie spać w nocy nie mogłem.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#6 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 05 maja 2007 - 13:50

Zet_radom, jaką masz instalację i ile Cię to kosztowało.
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 maja 2007 - 14:43

Zet_radom, jaką masz instalację i ile Cię to kosztowało.



Jak w opisie STAG 300-6, kosztowała 2950 zł

Spalanie
miasto 13,5 ; trasa 9,5 - rewelacja.

Ale ty chyba masz 16V, więc do ciebie był by Stag 200-4, ja dałem w poprzedniej omedze 2100 za nią. Nie miałem problemów.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#8 OFFLINE   bartek

bartek
  • 125 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: pomorskie....

Napisany 05 maja 2007 - 18:50

Ostanio tez wymienialem owy zawor :bad: zaczal ciec sobie... :bud:

#9 OFFLINE   Kiluch

Kiluch
  • 58 postów
  • Dołączył: 14-08-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 08 maja 2007 - 06:38

ZET, nie przejmuj się takimi drobiazgami :mrgreen:
To widzę, że po weekendzie majowym co najmniej dwie V6-tki radomskie wracały z gór :roll:
Ja niestety nie mam LPG ale spalanko to 8L/100 (założenie-90 km/h)
I nadal podtrzymuje stwierdzenie - NIESAMOWITE WRAŻENIE Z PROWADZENIA V-ki...

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2007 - 11:49

Zet_radom, wymień jeszcze nakrętkę na zbiorniku płynu chłodniczego, koszt żaden, bo oryginał kosztuje 16 zł, a jak nie działa Ci zaworek ciśnieniowy, to może psuć wszystkie złączki w układzie chłodzenia.


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 maja 2007 - 12:11

chodzi jak zegarek, nie kopci, nie dymi, nie prycha, nie kicha


a nie kaszle przypadkiem?? :hehe: :pad:

To widzę, że po weekendzie majowym co najmniej dwie V6-tki radomskie wracały z gór
Ja niestety nie mam LPG ale spalanko to 8L/100 (założenie-90 km/h)
I nadal podtrzymuje stwierdzenie - NIESAMOWITE WRAŻENIE Z PROWADZENIA V-ki...

ja wracałem z krakowa.... średnia prędkośc mi wyszła 67km/h spalanie 9,2l.100km prędkoći max140km/h-obwodnica Kielc a tak to kolo 100-110km/h
jazda rewelacyjna poprostu pływająca po drodze ogromnie wygodna kanapa... :hehe:

się wentylatora i macałem po kolei wszystkie węże, rury, rurki i rureczki. Wg mnie wszystko jest OK, rury są gorące, ale wszystkie miękkie, każdą swobodnie mozna ugiąć.


a moją sa twarde... nie jak kamienie ale czuć ze jest w nich ciśnienie... :nie_wiem:
hm...

#12 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2007 - 13:11

a moją sa twarde

to patrz na mój post powyżej


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#13 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 10 maja 2007 - 13:40

Zet_radom, wymień jeszcze nakrętkę na zbiorniku płynu chłodniczego, koszt żaden, bo oryginał kosztuje 16 zł, a jak nie działa Ci zaworek ciśnieniowy, to może psuć wszystkie złączki w układzie chłodzenia.


Dzięki za wskazówke. Wymienie napewno. Kuzwa... jescze raz miałem przygode z owym zaworem, tylko ze teraz z winy mechaniorów. Po ostatniej wymianie, nie miałem ogrzewania w samochodzie...... jak sie nie wk... jak po nocnym łowieniu ryb w niedziele, siedziałem w zimnym aucie, naszczeście są jeszcze grzeane fotele. Okazało się, że Barany uszkodziły złączkę od wężyka z podciśnieniem, który idzie do tego zaworu i wogóle nie puszczał wody na nagrzewnice... szkoda gadać.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#14 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 09 czerwca 2007 - 07:49

Wczoraj tez mialem niespodzianke :mrgreen:

kaluza wody pod autem, sprawca- walniety zawor nagrzewnicy, zamowilem juz nowy i biore sie za wymiane zaraz, Koszt zaworu w IC-139zl oryginal i 8zl korek zbiorniczka wyr.
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#15 OFFLINE   szacha

szacha
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: toruń

Napisany 11 czerwca 2007 - 13:14

A jam pytanko. Jak wczoraj wracałem z Katowic to wyświetli mi sie komunikat o mały stanie płynu chłodniczego. Zatrzymałem sie i patrze pod samochód i tak na wysokości gdzie jest łączenie silnika ze skrzynią cieknie płyn.Patrze pod maskę ale tam nic nie widziałem. Wcześniej taką sytuację miałem dwa tygodnie temu. Czy to poszedł ten zawór czy coś innego?

#16 OFFLINE   lewy066

lewy066
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-06-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 11 czerwca 2007 - 14:42

A jechałes na klimie?? Bo ja miałem ten sam objaw ale sie okazało że to z klimy. Leje sie po skrzyni biegów chyba.. ;)))

#17 OFFLINE   szacha

szacha
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: toruń

Napisany 11 czerwca 2007 - 18:38

Nie jechałem. Ale jakby z klimy leciało to chyba nie ubywa płynu chłodniczego? A ten zawór to w ogóle gdzie sie znajduje? Za silnikiem pod podszybiem?

#18 OFFLINE   pysio81

pysio81
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: pszczyna

Napisany 11 czerwca 2007 - 18:43

roberth78, do ktorej tam jest otwarte bo jestem ze pszczyny ale cxzesto tam jestem ale nie wiem za bardzo gdzie to jest
czas to pieniadz im wiecej kasy tym mniej czasu

#19 OFFLINE   szacha

szacha
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: toruń

Napisany 12 czerwca 2007 - 22:13

Dzisiaj jechałem z klimą i to samo mi sie zrobiło! Płyn uciekał! Cz to jednak ten zawór?

#20 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 27 czerwca 2007 - 23:27

roberth78, do ktorej tam jest otwarte bo jestem ze pszczyny ale cxzesto tam jestem ale nie wiem za bardzo gdzie to jest


tam tzn. gdzie :idea:
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie